Via A61: 569km (5:30 minuten volgens maps)
Via A3, oversteken via Köln BAB4: 591km in 5:43 minuten
Tot Horrem zou ik altijd over de A61 rijden, tenminste als je Horrem bij Kerpen bedoelt en niet Horrem bij Dormagen. Tijdswinst in het roergebied valt toch tegen, die omweg over de A3 heeft dan helemaal geen zin.
Om het eerste te halen moet je 569/5,5 = 103,45 kmh gemiddeld rijden. Goed te doen als je de grootste stukken 140 op je teller rijdt.
Als je 591km wil rijden in 5:30 uur of minder dan moet je gemiddelde snelheid gelijk of groter zijn als 591/5,5=107,45kmh. Is opzich ook goed te doen, maar dan moet je wel aardig wat meer gas geven. Want om je gemiddelde een paar kmh omhoog te krijgen moet je serieus meer gas geven, tenminste die ervaring heb ik. Of het moet rustig zijn zodat je constanter kunt rijden, maar dan heb je het over het rijden in het holst van de nacht.
Ik zou lekker de A61 nemen, op zo'n afstand is even blazen wel leuk, maar het grootste deel van de tijd wil je imo gewoon relaxed 140 - 170 rijden, en niet constant 200+ willen planken, want daar wordt je moe van, en het kost je een hoop benzine.
edit:
Maar dit was dus te laat