NHwegen.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

NHwegen.nl

Bericht door mavas » vr 24 okt 2008, 12:32

Sommige hadden al een vermoeden, anderen wisten nog van niks.

Maar ik heb mij ook eens bezig gehouden met een nieuwe website. Het gaat over het ontstaan van het provinciale wegennet in Noord-Holland. Ik vind hem nu redelijk 'klaar' om te tonen, dus vanaf nu is deze bereikbaar op
http://www.nhwegen.nl Ik wilde eerst de domeinnaam noordhollandsewegen.nl nemen, maar na een tip van Kaaiman heb ik dat ingekort tot bovenstaande.
Voorlopig is deze een onderdeel van het domein duurzaammobiel, maar dat zal over een maandje of 10 een eigen domein worden.

Iedereen die toevoegingen heeft wordt van harte uitgenodigd om deze te melden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Palance » vr 24 okt 2008, 14:33

Hey, leuke site! Ik heb er even vluchtig naar gekeken, maar het ziet er interessant uit. Heb ik tenminste weer leesvoer voor in het weekeinde.

Goed gedaan, Mario :toppie:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Wesso » vr 24 okt 2008, 14:45

Ziet er heel goed uit! Hoe kom je aan dat logo, zelf gemaakt?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » vr 24 okt 2008, 16:27

Ah, eindelijk iets digitaals. Hopelijk heb je veel aan ons archiefonderzoek in de universiteitsbieb gehad. :D
En mocht je nog eens willen terugkomen: ik zit er nog wel een paar jaar (niet alleen in de bieb mag ik hopen).

Indirect gaat de dank ook uit naar Rinus Jaarsma, hij is degene die ooit de provincies heeft aangeschreven met het verzoek om jaarlijks telrapporten e.d. naar de uni te sturen. ;)

Ik ben zeer benieuwd hoe je website zich gaat ontwikkelen. :D

Overigens heb ik net vanmorgen weer een paar uur in de bieb doorgebracht, deze keer op zoek naar kaarten en gegevens over het Drentse wegennet. Het heeft al heel wat opgeleverd. Ik denk niet dat ik er een eigen site van ga maken, maar wie weet... Voorlopig gebruik ik de gevonden info alleen voor de Wegenwiki. :)

Voor degenen die zelf meer willen weten over (de geschiedenis van) het provinciaal wegennet van diverse provincies en graag willen weten of er in de bieb van Wageningen Universiteit ook nog wat materiaal te vinden is: PB me. Als student mag ik namelijk kostenloos documenten opvragen; buitenstaanders moeten ervoor betalen. Ook voor René is er denk ik nog wel het een en ander aan interessant materiaal te vinden. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » vr 24 okt 2008, 16:54

^^ De dossierinformatie komt daar voor het grootste gedeelte uit :)
Ben nog naarstig op zoek naar meer informatie.
Wesso schreef:Ziet er heel goed uit! Hoe kom je aan dat logo, zelf gemaakt?
Gekopieerd van een ander logo en vervolgens bewerkt. Kijk maar eens naar het huidige logo van de provincie. Die samenkomende wegen komen bv uit een bekend RVV-bord ;) Volgens mij kan dit copyright-technisch wel.

En als iemand een mooier logo kan verzinnen, dan staat ie altijd vrij om dat in te sturen (hint Kaaiman ;) )
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » vr 24 okt 2008, 20:56

Mario, zoals je weet heb ik geen bezwaar tegen een overeenkomstige menustructuur.
Integendeel, dat zet juist een standaard als anderen ooit zoiets voor een andere provincie zouden willen opzetten.
Ik neem aan dat je de geschiedenishoofdstukken nog helemaal moet schrijven ?

Wel heb ik een vraagje over de N244.
De weg is eerst opengesteld tussen de A7 en Purmerend Allendelaan (waarschijnlijk gelijktijdig met de opening van de A7 tussen Purmerend-zuid en Purmerend-noord in 1976), in 1980 werd de weg verlengd naar [ind] De Koog, oftewel de Nieuwe Gouw.
Ik zet dus twijfels bij deze vermelding: 02-10-1980 Openstelling gedeelte De Rijp - Purmerend Nieuwe Gouw als enkelbaans autoweg

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » za 25 okt 2008, 12:22

Rene schreef:Ik neem aan dat je de geschiedenishoofdstukken nog helemaal moet schrijven ?
Vooral voor de oudste en nieuwste hoofdstukken heb ik al heel wat. Tussen 1927 en 1981 mis ik vrijwel alles. Het eerste hoofdstuk is bijna zover om geplaatst te worden.
Ik zet dus twijfels bij deze vermelding: 02-10-1980 Openstelling gedeelte De Rijp - Purmerend Nieuwe Gouw als enkelbaans autoweg
Het kan zijn dat op die datum het gedeelte De Rijp - A7 én Purmerend Allendelaan - De Nieuwe Gouw is geopend, maar dat dat in dat boek als een gedeelte wordt gezien. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken. Voor uitsluitsel zou het Verkeerstellingenboek 1976 uitkomst bieden, maar die is niet aanwezig helaas. Even geduld tot ik weer wat informatie heb.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » za 25 okt 2008, 14:32

Het kan ook zijn dat in de jaren '70 eerst het wegvak A7-Allendelaan is geopend, en in 1980 zowel de westelijke verlenging naar De Rijp en de oostelijke verlenging naar De Koog.
De verlenging van De Rijp naar Westgraftdijk N246 is trouwens ook pas gebeurd enkele jaren nadat De Rijp werd bereikt.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: NHwegen.nl

Bericht door doorn » za 25 okt 2008, 17:41

www.nhwegen.nl” heeft de verbinding verbroken.

De server heeft de verbinding verbroken voordat er gegevens gelezen konden worden. De server heeft het druk of wellicht heeft u een probleem met uw netwerkverbinding. Probeer het later nog eens.
Ik kan er niet opkomen.
Gelukkig kan ik wel een screenshot zien via totalvalidator.com
Afbeelding
Mooie site ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » za 25 okt 2008, 17:48

^^ Je kunt er niet opkomen, maar wel de site zien. :dontknow:
Rene schreef:Het kan ook zijn dat in de jaren '70 eerst het wegvak A7-Allendelaan is geopend, en in 1980 zowel de westelijke verlenging naar De Rijp en de oostelijke verlenging naar De Koog.
Dat was toch ook mijn idee? :puh2:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: NHwegen.nl

Bericht door doorn » za 25 okt 2008, 18:23

^^
Ik schreef:Gelukkig kan ik wel een screenshot zien via totalvalidator.com
Dus de site is wel te bekijken, alleen niet via mijn internet. :cry:
Dat bedoelde ik. ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » za 25 okt 2008, 20:30

Kan ik daar wat aan doen dat je het wel ziet?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Palance » zo 26 okt 2008, 10:42

Ik heb geen problemen met het bezoeken van je site. Ik zal overigens één dezer dagen beginnen met het teruglinken naar dossiers vanaf de routepagina's (zoals ik al doe naar René's dossiers op de RIjkswegen-routelijsten).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » zo 26 okt 2008, 19:03

En inmiddels is het eerste geschiedenishoofdstuk gereed.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Palance » ma 27 okt 2008, 6:54

Ik heb wat links geplaatst. Wáág het eens om znder mijn toestemming paden en bestandsnamen te wijzigen! :wijsvinger:

;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » ma 27 okt 2008, 10:49

Dan heb je gewoon een aantal dode links.... 8-)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 04 nov 2008, 23:35

Het eerste deel van het 2e geschiedenishoofdstuk staat online, enkele dossiers zijn geopend en enkele bestaande dossiers zijn uitgebreid. Ook is er nu een gastenboek te vinden op de site.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 30 dec 2008, 0:41

Met behulp van jaarlijkse verslagen van het eerste provinciale wegenplan heb ik dossiers kunnen openen van de N232 en de N246. Binnenkort volgen dan dossiers van de N515, N236, N522 en veel meer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » di 30 dec 2008, 12:29

Op 8-8-1967 is de N205 tussen Haarlem-Zuid en de A9 opengesteld. Als autosnelweg.
Downgrading ten tijde van de aanleg van de N205-zuid.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 30 dec 2008, 19:00

Dank je!
Nu alleen nog de juiste openingsdata van het zuidelijke deel van de N205, daar ontbreken op de site van de provincie wat data. :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rein » di 30 dec 2008, 21:57

Volgens een bericht op de website van de provincie, is de N205 (Driemerenweg) op 28 maart 2002 geopend.
Zie: http://www.noord-holland.nl/thema/nieuw ... geID=79891

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » di 30 dec 2008, 22:28

Vanaf 1 januari staat NHwegen.nl direct gelinkt op de voorpagina van Autosnelwegen.nl
Het is op dit moment feitelijk de enige site met praktisch hetzelfde concept, en daarom vind ik die directe vermelding heel logisch.

Overigens zal ook de Wegenwiki vanaf 1 januari direct op de voorpagina van Autosnelwegen.nl staan.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rein » di 30 dec 2008, 23:45

op http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/472257/9 staat nog de volgende info:
Om, na de afsluiting van de IJweg, toch een doorgaande noord-zuid verbinding te behouden in het noordwesten van gemeente Haarlemmermeer, is in juni 2000 het eerste stuk van de N205 (De Driemerenweg) in gebruik genomen. Dit is een nieuwe weg tussen de N201 en Vijfhuizen. Begin 2002 wordt deze weg in het zuiden doorgetrokken naar Nieuw Vennep en wordt hij in het noorden aangesloten op de A9. Het autoverkeer op de N205 passeert het park dat nu wordt ingericht voor de Floriade. Vooral de Big Spotters Hill en de futuristische fietstuibrug trekken hier de aandacht.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 30 dec 2008, 23:50

Rene schreef:Vanaf 1 januari staat NHwegen.nl direct gelinkt op de voorpagina van Autosnelwegen.nl
Het is op dit moment feitelijk de enige site met praktisch hetzelfde concept, en daarom vind ik die directe vermelding heel logisch.
Wat een eer 8-)
Rein schreef:Volgens een bericht op de website van de provincie, is de N205 (Driemerenweg) op 28 maart 2002 geopend.
Zie: http://www.noord-holland.nl/thema/nieuw ... geID=79891
Daar heb je gelijk in, die datum had ik al :) Maar die opening betreft alleen het laatste gedeelte, de aansluiting van de N205 op de A9/A205. De andere delen zijn al eerder geopend, ik meen eerst N201 - Noordelijke Randweg Nieuw-Vennep, daarna N232 - N201 en daarna Noordelijke Randweg Nieuw-Vennep - N207. Als laatste dus de knoop met de A9.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » wo 31 dec 2008, 18:03

Dossiers van de n236 en n524 zijn aangemaakt en bijgewerkt tot 1943.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » wo 31 dec 2008, 18:24

Binnen een tot twee jaar zal de N232 worden ingekort tot Haarlem - Schiphol-oost.
Het wegvak tussen de Ringvaartbrug en de Nieuwe Meerweg komt in zijn geheel te vervallen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door harry » vr 02 jan 2009, 13:16

Rene schreef:Het wegvak tussen de Ringvaartbrug en de Nieuwe Meerweg komt in zijn geheel te vervallen.
Wat wordt het dan? Bos? Fietspad? Wordt de Ringvaartbrug weggehaald?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: NHwegen.nl

Bericht door boe! » vr 02 jan 2009, 14:22

Mijn interpretatie: de weg blijft liggen, maar zonder wegnummer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door harry » vr 02 jan 2009, 14:52

^^ Maar het stukje weg dat René noemt had al geen wegnummer meer op de wegwijzers en hm-bordjes. Kennelijk was dat vooruitlopend op een overdracht.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » vr 02 jan 2009, 15:06

boe! schreef:Mijn interpretatie: de weg blijft liggen, maar zonder wegnummer.
Nee.

De brug blijft liggen, maar zal alleen nog dienen voor een oprit naar de A9 richting Utrecht.
Vanaf de brug zul je straks enkel nog de A9 op kunnen rijden. De bestaande N232 verdwijnt echt helemaal.
Verkeer van en naar de burgemeester Colijnweg zal moeten omrijden via de Nieuwe Meerweg, Bosrandweg en Fokkerweg.

Plaats reactie