TomTom

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

TomTom

Bericht door SnarfFlevoland » di 06 jan 2009, 22:03

Beste forumgebruikers! :)

Graag zou ik ervaringen uitwisselen met elkaar over fouten die TomTom weergeeft. Blindelings om de TomTom vertrouwen, kan nog wel eens tot rare situaties leiden. Zo hebben wij ervaren dat je:

A. Een fietspad wordt opgestuurd, waar je niet langs kan.
B. Een verkeerde richting wordt opgestuurd, om na 1 kilometer weer om te draaien.
C. Een doodlopende weg wordt ingestuurd, waar de TomTom van denkt dat die doorloopt.
D. Een zandpad wordt opgestuurd, wat erg vies en hobbelig is.
E. Hij als 'snelste route' vrijwel altijd over de autosnelweg gaat, terwijl binnendoor sneller én korter is.
F. Hij je een niet logische route laat rijden, die veel ingewikkelder of drukker is dan de aangeven route.

Zijn er meer mensen met ervaring? Zijn er wellicht mensen verdwaalt in het buitenland met de TomTom? Of zijn er mensen die nooit problemen ermee hebben gehad?

Kortom: Ik lees en bekijk graag jullie ervaringen van de TomTom. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Fouten van TomTom

Bericht door boe! » di 06 jan 2009, 22:08

Optie C: begin november knalde mijn trein op een auto die door de navigatieapparatuur een doodlopende weg was ingestuurd.
Optie D: ten oosten van Lunteren ligt een zandweg van Ede naar Barneveld, waar ik een heuse vrachtwagencombinatie tegenkwam. Chauffeur moest naar Barneveld en zijn TomTom gaf deze route aan i.p.v. via de A30.
Ik mis optie G: de TomTom stuurt je een fietstunnel in bij het Centraal Station van Den Haag (aldus een jongedame uit Het Gooi).

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Hensepens » di 06 jan 2009, 22:11

SnarfFlevoland schreef:Beste forumgebruikers! :)
....
E. Hij als 'snelste route' vrijwel altijd over de autosnelweg gaat, terwijl binnendoor sneller én korter is.
....
Klopt. Daar waar een grotere weg buiten bebouwde kom mogeljk is (en het verschil niet TE groot wordt) zal TT proberen te voorkomen je door kleine straatje te sturen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Chris » di 06 jan 2009, 22:31

Ik was een flinke tijd terug alweer in de omgeving van Hengelo, Gelderland. Ik wou naar Zwolle-Zuid terug, en de TomTom gaf een route via de A348/A12/A50 aan... Maar niet gedaan, en via Zutphen/Deventer teruggereden. Scheelt volgens mij bijna de helft in kilometers.

Het prefereren van snelwegen boven bibeko wegen slaat soms wat te ver door bij TomTom.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Fouten van TomTom

Bericht door kees » di 06 jan 2009, 23:30

Laatst was ik in Gent.
TomTom wilde ons een straat insturen, waar we niet in mochten.

Maar verzachtende omstandigheid was dat ook de routeplanner van de ANWB dit euvel had (en andere routeplanners ook heb ik begrepen). Maar het klapstuk komt nog: ook de stadsplattegrond tegenover de jeugdherberg gaf het verkeerd aan. Tja, wat kun je daar dan nog tegen doen......

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Peter » wo 07 jan 2009, 9:30

boe! schreef: Ik mis optie G: de TomTom stuurt je een fietstunnel in bij het Centraal Station van Den Haag (aldus een jongedame uit Het Gooi).
Dat is knap, zeker daar er geen fietstunnels zijn bij Den Haag Centraal.

Spoorgerelateerde fietstunnels zijn er wel bij (naast) het Schenkviaduct, onder HS en meerdere ten noorden van station Laan van NOI.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Palance » wo 07 jan 2009, 9:34

Het gaat hierom. (het was de Schenkkade)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door simon » wo 07 jan 2009, 10:38

D. Een zandpad wordt opgestuurd, wat erg vies en hobbelig is.

Bingo. Een keer in Portugal. Eén of ander weggetje dat steeds smaller werd met steeds slechtere verharding. Na het passeren van een heus "ford" (volgens mij is het Nederlandse woord voorde, maar ik ben die dingen alleen in het VK tegengekomen) liep de verharding dood bij een verlaten boerderij. De weg liep verder als zandpadachtige weg. Aangezien Auto Jardim bij verbood buiten verharde wegen te rijden bij het boerderijtje gekeerd.
E. Hij als 'snelste route' vrijwel altijd over de autosnelweg gaat, terwijl binnendoor sneller én korter is.

Wederom een bingo. Van Arnhem Zuid (waar ik woon) naar Utrecht is de snelste en kortste (scheelt 10 km) route via de N224. TomTom stuurt je via de N325.

Mijn vriendin is dol op de TomTom. Ze heeft de functie aanstaan dat het ding een vreselijk geluid produceert als de maximumsnelheid wordt overschreden of als een flitslocatie nadert. Ik schrok me wezenloos op de A28 nabij de oprit Leusden. Het ding begon kabaal te maken dat een snelheidscontrole met een vmax van 70 km/u naderde. Het bleek op de lokale TDI te gaan. Niets op hoofdrijbaan dus. Ik heb in Portugal meegemaakt dat het ding midden op de snelweg plotseling aangaf dat er een vmax van 30 km/u gold. Lekker betrouwbaar systeem.

Het mooiste was nog ergens in Apeldoorn. "rechtsaf slaan. Daarna: probeer om te draaien.". Er gold geen verbod om linksaf te slaan, besloot ik de door TomTom voorgestelde manoeuvre niet uit te voeren.

JB81
autoweg
Berichten: 1541
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Fouten van TomTom

Bericht door JB81 » wo 07 jan 2009, 10:41

TomTom heeft mij anderhalve maand geleden nog zonder een centje pijn tot in hartje Londen geloodsd. Niets dan lof!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Chris » wo 07 jan 2009, 14:49

Van het zomer reed ik langs de oostrand van Paris, vanuit een suburb wou ik de A104 op. Ik wilde niet helemaal terug naar het noorden, aangezien de A104 nogal wat incomplete aansluitingen heeft. TomTom wou me ergens de snelweg opleiden via een zandpad wat hij als oprit zag! Daarna kwam ik door afgelegen weggetjes met een paar zigeunerkampen, niet echt de leukste plek om te rijden. Uiteindelijk toch de A104 opgekomen.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door simon » wo 07 jan 2009, 15:16

Nog een puntje: wij hebben de TomTom One XL met HD Traffic en kaarten van Europa gekocht. Geen goedkope aanschaf. De kaarten van Europa zijn een grote farce. Heel veel straten en enkele kleinere plaatsen stonden niet in de TomTom. Toch vrij essentieel en iets wat je bij "kaarten van heel Europa" wel mag verwachten.

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door JeroenF1 » wo 07 jan 2009, 16:07

Enkele ervaringen:
TomTom: de Leyweg in Den Haag wordt door onze TomTom aangegeven als tolweg. Ik weet niet van welk jaar de kaarten zijn, maar dat was best apart. Helemaal omdat naast die weg mijn school stond.

VDO Dayton: Zwitserland Gotthard - Basel, we moesten volgens de stem de afrit Luzern-Zentrum nemen, maar het kaartje gaf aan dat we rechtdoor moesten. En even verderop moesten we volgens de stem, in tegenstelling tot het kaartje, rechtdoor over 'de' rotonde midden op de snelweg. :shutup:
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Peter » wo 07 jan 2009, 16:47

Stafkaarten of stadskaarten jeuken ook van de fouten. Je kan niet verwachten dat Tom-Tom maandelijks alle wegen afrijdt en corrigeert. Vanuit luchtfoto's is de situatie ook niet voor 100% in de schatten (bijvoorbeeld een afzetting met paaltjes in het wegdek). Voor afslag en inrijverboden is het nog lastiger, omdat je puur afhankelijk bent van lokale waarneming. Van overheidsinformatie hoef je het vaak niet te hebben ...

Je mag alleen verwachten dat ze foutjes snel verbeteren die door gebruikers worden ontdekt. Je zou eigenlijk geld moeten kunnen verdienen met het traceren van een (major) bug.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Fouten van TomTom

Bericht door duikgek89 » wo 07 jan 2009, 21:34

Beter kijk je voor dat je gaat even op google maps ofzo, dan weet je het meestal ook. Desnoods maak je een schetsje of schrijf je het een en ander op.
Domdom doet toch altijd wat je niet wilt.

Overigens gaf hij in Polen een fout, net boven Poznan moesten we in een straat zijn in een of ander gat. De straat kon hij vinden, alleen dan in een nog kleiner verkeerd dorpje...

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Fouten van TomTom

Bericht door kees » wo 07 jan 2009, 23:34

duikgek89 schreef: Overigens gaf hij in Polen een fout, net boven Poznan moesten we in een straat zijn in een of ander gat. De straat kon hij vinden, alleen dan in een nog kleiner verkeerd dorpje...
Om dat te constateren, hoef je niet naar Polen.
Een vriend van mij moest naar de Baanhoekweg in Dordrecht, hele lange brede weg. Weet je waar hij uit kwam? Middenin een woonwijk, op de Baanhoekweg in....Sliedrecht.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Palance » do 08 jan 2009, 6:41

Peter schreef:Stafkaarten of stadskaarten jeuken ook van de fouten.
Dat is zo. Maar als je van te voren een wegenkaart (en voor het laatste stuk een stadskaart) raadpleegt acht ik de kans groter dat je zo ongeveer weet waar je bent, dan wanneer je wezenloos uitgaat van een navigatiesysteem en dan in paniek raakt als het even niet klopt. Ik ken mensen die, mocht de navigatie uitvallen, echt een heel groot probleem hebben om verder/teurg te rijden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door mb90 » do 08 jan 2009, 8:27

Nog een foutje van TomTom die ik soms tegenkomt is dat hij een te lage maximum snelheid aangeeft. Op de A29 tussen Oud Beijerland en hopelijk toekomstig knooppunt Klaaswaal geeft hij 70 km/h aan i.p.v. 120. Op de E313 tussen Ranst en Herentals mag je zelfs maar 50 km/h als je de TomTom moet geloven.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Palance » do 08 jan 2009, 8:37

Bij Klaaswaal is het een tijdje 70 geweest vanwege werkzaamheden. Maar dat is alweer zo'n jaar geleden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door simon » do 08 jan 2009, 8:48

Palance schreef:
Peter schreef:Stafkaarten of stadskaarten jeuken ook van de fouten.
Dat is zo. Maar als je van te voren een wegenkaart (en voor het laatste stuk een stadskaart) raadpleegt acht ik de kans groter dat je zo ongeveer weet waar je bent, dan wanneer je wezenloos uitgaat van een navigatiesysteem en dan in paniek raakt als het even niet klopt. Ik ken mensen die, mocht de navigatie uitvallen, echt een heel groot probleem hebben om verder/teurg te rijden.
Na een vervelend voorvalletje met een uitgevallen navigatiesysteem plan ik vooraf altijd mijn route op de kaart. Gevolg: ik kan het navigatiesysteem net zo goed thuislaten. 90% van mijn bestemmingen zijn zo gemakkelijk te vinden dat ik geen navigatie nodig heb.

Een paar jaar geleden liep ik in Utrecht in Kanaleneiland (Utrecht zuidwest). Er kwam een auto aanrijden die overduidelijk aan het zoeken was. Inderdaad. Auto stopt. Bestuurder vraagt of hij in de buurt van de Veemarkt is. In Utrecht zijn weinig plekken waar je verder van de Veemarkt af bent dan in Kanaleneiland. Ja, de TomTom is uitgevallen bij het stadion en toen moest ik gokken. (Het station ligt op een steenworp afstand van de Veemarkt, en ter plekke wordt de Veemarkt goed aangegeven). Totaal onthand zonder het apparaatje.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Palance » do 08 jan 2009, 8:56

Ik gebruik dus nooit een navigatie. Ik heb een wegenkaart en een stratengids bij me en dat is ruim voldoende om in ieder geval in de buurt te komen. Van te voren zoek ik op internet (bijvoorbeeld GE) wel uit waar ik moet zijn en print een kaartje als ik vermoed dat het vinden problemen gaat opleveren. Voor het geval dat het mis mocht gaan heb ik altijd wel het telefoonnummer van de persoon of het bedrijf in kwestie bij me.

En mocht je verkeerd rijden, wat dan nog? Wie weet wat voor verrassends je dan tegenkomt. Ik vond het nooit zo erg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Chris » do 08 jan 2009, 9:07

Ik vind het in het buitenland wel handig. In plaats van een stad door te sjeezen op zoek naar een Hypermarkt toets je het gewoon in de Tom Tom. Ook vond ik het in Frankrijk wel handig om tankstations mee te vinden, die zijn op het platteland toch niet zo dik gezaaid als Nederland.

Het viel me ook op dat de geschatte tijd niet altijd klopt. Ik navigeerde een tijd terug van Troyes naar Liège en uiteindelijk was ik 45 minuten sneller dan de TomTom berekende. Dat was wel via het onderliggend wegennet, wellicht was die niet goed gecategoriseerd in TomTom.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Attietattie » do 08 jan 2009, 10:00

Ik vind het in Nederland anders ook verdomd handig. Als je naar een opdrachtgever moet volstaat een adres in plaats van een uitleg. En niks voorbereiding. Ik stap in de auto en stel dat ding (Google Maps op mijn telefoon) onderweg wel in. En als je iets nodig hebt (een winkel of horecagelegenheid) toets je dat ook zo in. Als je de Blokker zoekt wordt het lastig want dan stuurt hij je naar het plaatsje Blokker, maar Blokker Amsterdam snapt ie dan weer wel. ;)

Verder behoud je met Google het overzicht. Enorm omrijden is dus niet nodig.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Coen Tunnel » do 08 jan 2009, 16:15

Chris schreef:Het viel me ook op dat de geschatte tijd niet altijd klopt. Ik navigeerde een tijd terug van Troyes naar Liège en uiteindelijk was ik 45 minuten sneller dan de TomTom berekende. Dat was wel via het onderliggend wegennet, wellicht was die niet goed gecategoriseerd in TomTom.
Ik ben vorig jaar met een Zweed meegelift van ergens bij Berlijn naar Venlo. Hij stelde toen de navigatieaaparatuur in en die berkende dat we om ongeveer 21:34 in Venlo zouden zijn. Maar, zo zei de Zweed, dan moest hij wel flink doorrijden (wat hij ook deed, gemiddeld 140). Blijkbaar hield deze apparatuur rekening met de rijstijl van de gebruiker. Soms corrigeerde de navigatieapparatuur een minuutje, uiteindelijk waren we om 21:23 op station Venlo. Negen minuten afwijking voor zo'n afstand, dat vind ik niet slecht.

Gust
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 17:00

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Gust » do 08 jan 2009, 16:45

Palance schreef:Ik gebruik dus nooit een navigatie. Ik heb een wegenkaart en een stratengids bij me en dat is ruim voldoende om in ieder geval in de buurt te komen. Van te voren zoek ik op internet (bijvoorbeeld GE) wel uit waar ik moet zijn en print een kaartje als ik vermoed dat het vinden problemen gaat opleveren. Voor het geval dat het mis mocht gaan heb ik altijd wel het telefoonnummer van de persoon of het bedrijf in kwestie bij me.
Meestal doe ik het ook zo omdat ik zelf geen TomTom heb (en evenmin een auto). Maar het gebeurt wel eens dat ik een TomTom van iemand anders meeheb (in een huurauto), en daarbij valt het me toch op hoe goed beide elkaar aanvullen. Eerst controleer je best even of de voorgestelde route een beetje steek houdt op basis van het kaartmateriaal, maar bij het rijden is het dan wel gemakkelijk om steeds de afstand tot de volgende afslag op het schermpje te hebben. Het is me overigens ook al opgevallen dat het up-to-date houden van zo'n TomTom een zekere meerwaarde heeft, kennelijk wordt fouten met een grote regelmaat gecorrigeerd.

Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Ties » do 08 jan 2009, 17:49

De TomTom is zeker handig op onbekende plekken of als je niet veel tijd hebt.
Toch vind ik (vooral voor vakantie, als je toch alle tijd hebt) het leuker om de route zelf uit te stippelen met kaart of Google Earth. Als je fout rijdt, en je hebt een goede kaart, kun je ook zo weer goed rijden. Helaas kan - zo ervaar ik het tenminste - driekwart van Nederland nog niet eens de weg waar ze op rijden aanwijzen op een kaart. In Denemarken en Luxemburg hebben we zo prima onze weg gevonden. We zijn een paar keer fout gereden, maar dat was omdat mijn ouders niet geloofden dat er echt een bordje 'doodlopende weg' stond bij het inrijden van de weg :lol:
Bovendien, als je eens anders wil rijden, begint de TomTom meteen: 'indien mogelijk, keer om' (en dan blijft 'ie je ook stalken tot je daadwerkelijk bent omgekeerd!).

Ik heb het eigenlijk nog nooit echt meegemaakt dat de TomTom een fout maakte. Hooguit dat hij in wat afgelegenere gebieden de weg waar je op rijdt niet herkent.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door mhkamp » za 10 jan 2009, 16:59

Ook hier één die mee kan praten:

Vorig jaar moest ik tijdelijk naar Hengelo om te werken. Aangezien het donker was als ik op de plek van bestemming zou zijn, besloot ik een navigatiesysteem (een Acer) van mijn buur mee te nemen. Gezien de plek waar ik woon vroegen ze mij of ik over Duitsland ging, en ja als het inderdaad de kortste route bleek. Via MS Autoroute 2007 de route uitgestippeld, en ja over Duitsland.

Het navigatiesysteem van mijn buur stelde ik in en ging over OMMEN :schrikreactie: Een route die alleen maar provinciale wegen heeft en véél langer over doet. Bij m'n ouders de TomTom ingesteld en deze koos ook via Duitsland.

Afijn, het ging mij toch om de laatste kilometers, ging ik op pad. Op de N379 bij elke verkeersplein 'Ga rechtsaf'. Toen ik op de BAB31 reed was de volgende afslag... 150km verder, de BAB2 op!!! Nadien ik weer de grens over ging bij De Lutte pakte hij het adres in Hengelo.

Tsja.... Ik ben blij dat ik zelf geen navigatiesysteem heb, maar zoals in een stad lijkt het mij erg handig.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Chris » za 10 jan 2009, 17:05

^^ Dat ding heeft dus geen of slechts zeer grove kaarten van Duitsland.

Het navi van mijn werk heeft ook alleen Benelux.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Jeroen » za 10 jan 2009, 17:31

Ties schreef:Ik heb het eigenlijk nog nooit echt meegemaakt dat de TomTom een fout maakte. Hooguit dat hij in wat afgelegenere gebieden de weg waar je op rijdt niet herkent.
Mwah, er zijn toch nog wel eens wat nieuwe industriegebieden of woonwijken die hij niet kent (niet zo gek natuurlijk), of maximum snelheden die niet altijd overeenkomen. Het is en blijft hoe dan ook een hulpmiddel, niet meer en niet minder.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door Kaaiman » za 10 jan 2009, 17:38

Mijn advies:

TomTom instellen bij vertrek, daarna uitdoen.
Pak een wegenkaart (of Combikaart ;)) voor de hoofdroute naar je bestemming.
Zet de TomTom pas weer aan als je vlak bij je bestemming bent.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Fouten van TomTom

Bericht door JeroenF1 » za 10 jan 2009, 17:46

Kaaiman schreef:Mijn advies: (..)
Pak een wegenkaart (of Combikaart ;)) voor de hoofdroute naar je bestemming.
Ik ruik gewoon reclame. :puh2:
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Plaats reactie