[E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Tournai

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » vr 27 apr 2007, 11:59

Waarom Wattrelos op het 1200 meterbord en vervolgens op de volgende borden beginnen met Pecq? Niet echt consequent.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Rien » vr 27 apr 2007, 12:17

Mja, heb ik mezelf ook al bedacht. Mijn principe is dat ik op vorkborden altijd het belangrijkste doel van de afrit in kwestie aanduid. Beste methode om dat doel te bepalen, lijkt me een herkomst-bestemmingsonderzoek. Maar of het dat waard is? :P

Op regelborden orden ik per afrit/wegnummer de bestemmingen als volgt (van boven naar onder):
(1) groene doelen - blauwe doelen - witte doelen - bruine doelen (bevordert de overzichtelijkheid)
(2) binnen bovenstaande ordening: doelen waarvoor op het eind van de afrit links moet worden afgeslagen - doelen waarvoor rechts moet worden afgeslagen
(3) binnen bovenstaande ordening: verst gelegen bestemming - dichtst gelegen bestemming

Pecq ligt links van de snelweg, dus staat bovenaan. De andere bestemmingen liggen er rechts van.

Het tweede en het derde principe gelden ook in de huidige Belgische bewegwijzering. Reden: wanneer je op het eind van de afrit links moet afslaan, vind je ook op het regelbord aldaar de bestemmingen voor links bovenaan, en onderaan de bestemmingen voor rechts.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 27 apr 2007, 18:46

Zit net op Viamichelin de afrit configuratie te bekijken... Idioot zeg daar. Vanaf de N 58 kun je veel minder makkelijk de A 17 in noordelijke richting...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Wimpie24 » vr 06 feb 2009, 19:48

Na jaren onderzoek zijn mijn vermoedens eindelijk bevestigd. De A17 komt wel degelijk in Flodder 1 voor!
Een ongebruikte snelweg van 8 km lang (toen) was een ideale locatie om die bekende scene op te nemen.
Uiteraard hebben alle voertuigen een Nederlandse nummerplaat.
Hier de bewuste scene.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door waldo79 » za 07 feb 2009, 12:29

Het is inderdaad een Belgische snelweg.
Nederlandse kentekenplaten
Het zijn Flodderiaanse kentekens ;)

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Wimpie24 » za 07 feb 2009, 21:21

waldo79 schreef:Het is inderdaad een Belgische snelweg.
Nederlandse kentekenplaten
Het zijn Flodderiaanse kentekens ;)
In die tijd waren de Nederlandse nummer nog maar net op "Geel-op-Zwart" overgeschakelt. De meeste mensen reden dus nog gewoon met de oude "Wit-op-Donkerblauw" rond. Buiten dat feit speelt de gehele intro van Flodder 1 zich in Brussel af.
En het blijft natuurlijk een suppergrappige film.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door waldo79 » za 07 feb 2009, 21:45

Geel op zwart dateert al van 1978. De eerste Flodderfilm uit 1986 en de in de films/serie voorkomende kentekens zijn verzinsels 8-)

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Wimpie24 » za 07 feb 2009, 23:07

In de intro zie je beiden door elkaar. In Brussel dan nog wel.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Mikhail » ma 09 feb 2009, 11:24

Wimpie24 schreef:
waldo79 schreef:Het is inderdaad een Belgische snelweg.
Nederlandse kentekenplaten
Het zijn Flodderiaanse kentekens ;)
In die tijd waren de Nederlandse nummer nog maar net op "Geel-op-Zwart" overgeschakelt. De meeste mensen reden dus nog gewoon met de oude "Wit-op-Donkerblauw" rond. Buiten dat feit speelt de gehele intro van Flodder 1 zich in Brussel af.
En het blijft natuurlijk een suppergrappige film.
Ik wist ook wel dat het zich op een Belgische snelweg afspeelde deze scéne, maar ik dacht dat het misschien opgenomen was op de E19 t.h.v. de op en afrit in Meer...
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door vynkce » vr 30 apr 2010, 9:08

Het Nieuwsblad 28-04-2010 schreef:Werkzaamheden aan middenberm E403 starten maandag

BRUSSEL/KORTRIJK - Op maandag 3 mei beginnen er de werkzaamheden aan de middenberm van de autoweg A17/E403 tussen de grens met Henegouwen en Kortrijk. Dat meldt het kabinet van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) woensdag.
Concreet gaat het om het onderhoud van de middenberm van de autoweg A17/E403 tussen de grens met Henegouwen tot in Lichtervelde, over een afstand van ruim 30 kilometer.
De verwilderde begroeiing en de aarde worden er weggehaald. Die aarde wordt meteen opnieuw gebruikt voor de aanleg van een deel van een nieuwe aarden berm. Er wordt nu een berm van 2 km aangelegd, te beginnen aan de grens met Henegouwen. De berm zal een hoogte hebben van 1,5 meter.
Het Agentschap Wegen en Verkeer West-Vlaanderen plant 50 werkdagen voor de werkzaamheden die 215.000 euro kosten. In de tweede helft van het jaar zou de rest van de aarden berm worden aangelegd. De verkeershinder zal naar verluidt beperkt blijven.

Sophie
expressweg
Berichten: 3441
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Sophie » zo 20 jun 2010, 20:38

Westvlaamse Wikipedia schreef:Vô West-Vloamingen is de situoatie round Rysel vrêe verwarrend omdat de Fransmans u hêelsan langs Dôornik (E403) willn stuurn vô 't centrum van Rysel t'ontzien. Dat is nen grôotn ommetoer woarda ter em al vele an loatn vangn ein. D'iplossienge is de richtienge Rysel (Lille) en Terkoeje (Tourcoing) volgn tot da je de wyzers noa Gent ziet zounder dat er Brussel ôok by stoat. Dus nôoit de richtienge noa Brussel volgn oa je noa Kortryk of Brugge moet.
De vetgedrukte gedeeltes zijn mij volstrekt onduidelijk :-)
Kan mij iemand uitleggen, was ze bedoelen?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Jump » zo 20 jun 2010, 20:53

^^

u hêelsan: u volledig
vô 't: voor het
woarda ter em al vele an loatn vangn ein: waarbij er zich al veel laten vangen hebben
zounder: zonder

Alsjeblieft :)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Vinny » zo 20 jun 2010, 21:00

Die West-Vlamingen kijken wel erg naar hun eigen perspectief. In principe rijdt de nieuwe weg (E 403) gewoon een heel stuk beter dan de oude A 22 doorheen Lille. Volgens mij is het (op de relatie Autoroute du Nord - Kortrijk) ook gewoon sneller.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Tommy » zo 20 jun 2010, 22:25

Het is vooral omdat er minder verkeer op zit. In Lille (Rijsel voor de Noorderburen) is het echt wel verwarrend. Ik heb me er ook al laten vangen. De E-nummers worden ook amper op de borden weergegeven..
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Sophie
expressweg
Berichten: 3441
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Sophie » zo 20 jun 2010, 23:18

Vinny schreef:Die West-Vlamingen kijken wel erg naar hun eigen perspectief. In principe rijdt de nieuwe weg (E 403) gewoon een heel stuk beter dan de oude A 22 doorheen Lille. Volgens mij is het (op de relatie Autoroute du Nord - Kortrijk) ook gewoon sneller.
Het is dan ook de West-Vlaamse Wikipedia :-)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Vinny » ma 21 jun 2010, 8:45

Tommy schreef:Het is vooral omdat er minder verkeer op zit. In Lille (Rijsel voor de Noorderburen) is het echt wel verwarrend. Ik heb me er ook al laten vangen. De E-nummers worden ook amper op de borden weergegeven..
De A 17 had vroeger niet eens een E nummer, dat hebben ze pas enkele jaren na de opening van de ontbrekende schakel bij Kortijk toegevoegd. Het is dan ook een van de wegen waar ik het A nummer beter van ken dan het E nummer... :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: E403-A17 Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door vynkce » ma 07 feb 2011, 19:09

Het Nieuwsblad 07-02-2011 schreef:Auto kapot na ritje over E403

SINT-ELOOIS-WINKEL/SCHUIFERSKAPELLE - Automobilisten die vandaag de E403 opgaan, letten best dubbel en dik op ter hoogte van Sint-Eloois-Winkel. Marina Vandenaweele reed zaterdag nietsvermoedend over de snelweg. Tot een put in het wegdek ervoor zorgde dat haar auto buiten strijd raakte.
Marina Vandenaweele is nog steeds woedend wanneer ze haar verhaal doet. ‘Zaterdagavond reed ik omstreeks 18.30uur met mijn Alfa Romeo 156 op de E403 richting Kortrijk, met mijn man en overbuurvrouw Trees Gouwy op de passagierszetels', aldus Vandenaweele. ‘Ter hoogte van kilometerpaal 34.2, iets nadat we het tankstation in Oekene gepasseerd waren, wou ik net iemand voorbij steken. Ik reed zelf maar een 95-tal kilometer per uur, maar de persoon voor me reed wankel van links naar rechts en ik wilde die zo snel mogelijk voorbijsteken. Net toen ik dat dacht, hoorden we een enorme klap.'
Op dat stuk E403 zijn geen verlichtingspalen en Vandenaweele had een venijnig putje niet tijdig opgemerkt. ‘Het resultaat is een kapotte band, een kapotte velg en op mijn dashboard verscheen de waarschuwing dat mijn vooras kapot was. Dat dashboard leek trouwens net een kerstboom, want er begonnen tientallen lichtjes te flikkeren. De put waarin we terecht waren gekomen was zelfs zo diep dat de carrosserie is geraakt. Gelukkig reed ik niet snel. Had ik 120 gereden, dan weet ik niet wat er gebeurd was. Eigenlijk een schande hé, als je weet dat we dagelijks belasting moeten betalen.'

Bibberen opde pechstrook
Vandenaweele kon zich nog net op de pechstrook plaatsen, waar ze een uur aan de kant stond te bibberen terwijl vrachtwagens aan volle snelheid voorbijraasden. ‘Dan hadden we nog de pech dat onze garagist met griep in bed lag. Dan hebben we nog het telefoonnummer van Touring moeten opsnorren via 1207. Een uurtje later kwam een heel vriendelijke man ons helpen, nadat we verplicht 254euro Touring-lidgeld hadden betaald.'
‘We hebben dan meteen onze verzekeringsmaatschappij gebeld. Die zei dat we foto's moeten nemen van de beschadigingen aan onze auto en de putten in de weg. Mijn man is vanochtend nog foto's gaan nemen van de put in de autosnelweg. Eenmaal alle bewijsmaterialen verzameld, gaan we een aangifte doen bij de politie.'

Politie waarschuwen
Eveline Vandecaetsbeek van het Agentschap Wegen & Verkeer West-Vlaanderen bevestigt deze werkwijze. ‘Maar eigenlijk is het nog beter dat je bij een schadegeval onmiddellijk de politie waarschuwt. Die maakt dan ter plaatse een pv op en zo sta je nog sterker in je schoenen. We hadden nog geen weet van deze nieuwe putten en we zijn blij dat ze gemeld zijn. Deze put in de E403 is er eentje op een plaats waar al eens een put werd gevuld, maar zwaar verkeer heeft het er blijkbaar uitgereden. We gaan het probleem zo snel mogelijk oplossen. Maar het blijft wachten op structureel onderhoud van de E403. Eenmaal de winter voorbij is, beginnen we daar aan.'

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [B][E403][A017] Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door tompie » zo 13 feb 2011, 17:55

E403 – tussen Ardooie en Lichtervelde: structureel onderhoud vanaf Maart 2011
Tussen kmp 44,600 en 49,000 bestaat de A17 uit twee rijstroken + veiligheidsstrook in beton. Deze betonverharding is in zeer slechte staat. Dit vak van de A17 (in beide rijrichtingen) zal structureel worden hersteld. De langsvoegen worden volledig hersteld. De rijweg wordt met 1 meter naar de middenberm toe verbreed en samen over de totale breedte overlaagd met 2 lagen asfalt. Tussen kmp 34,000 en 41,500 richting Brugge is de rijweg tevens in slechte staat en wordt de toplaag vernieuwd met asfalt.

Fase 1: richting Brugge
Fase 2: richting Kortrijk

Minder Hinder
Overdag zijn er steeds minimum 2 rijstroken ter beschikking (van 6u00 tot 20u00). ’s Nachts is er minimum 1 rijstrook ter beschikking (van 20u00 tot 6u00). Het verkeer mag overdag op de afgefreesde gedeeltes geschieden, voor zover het niveauverschil maximum 4 cm bedraagt. De rechte opstanden moeten worden afgeschuind en daarenboven dient een aangepaste signalisatie inzake snelheidsbeperking aangebracht. De definitieve markeringen dienen vòòr 6u00 aangebracht te worden. Tevens worden de werfmarkeringen en de werfsignalisatie vòòr 6u00 en na 19u00 geplaatst en weggenomen.
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][E403][A017] Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door JonasCoryn » wo 16 feb 2011, 23:55

Ik heb hier vorige week mijn voorband kapot gereden!
Richting Kortrijk vlak voor het grote 800m bord dat knooppunt Moorsele aanduidt ligt een reeks gigantisch diepe kraters in het linkse spoor van het rechtse rijvak. Het was ook donker toen ik erover denderde, met mijn hoofd tegen het dak stuitte en mijn wagen heen en weer schudde. Echt heerlijk B( .
Ik heb me meteen aan de kant gezet maar zag niet veel ergs, pas thuis met het licht erop zag ik een grote bult op de buitenkant van mijn voorband wat erop wijst dat de interne structuur (ijzerdraden) in de band gesprongen is en een zeer groot risico bestaat op een klapband. Banden moet je altijd per 2 vervangen, de mijne aan 155 euro/stuk. Ze lagen er verdorie 4 maand op...
Aangifte gedaan bij de politie en ze gingen zien wat ze kunnen doen. Zomaar efkes foto's gaan nemen van die putten is niet echt aan te raden dacht ik. Ik ben dit tevens gaan melden bij het wegendistrict bij het Kennedypark in Kortrijk.

Een woord voor dit alles: Schandalig! :booooos:

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B][E403][A017] Brugge - Kortrijk - Tournai (Doornik)

Bericht door Tommy » do 17 feb 2011, 12:27

Het doet me denken aan volgend recent bericht: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=O4360O5M
Waarschijnlijk gaat het over dezelfde put... Morgen moet ik er voorbij met een volle wagen. Dus hopelijk kan ik hem ontwijken!
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door vynkce » do 28 apr 2011, 14:01

Persbericht AWV 28-04-2011 schreef:Update wegenwerken E403 tussen Lichtervelde en Ardooie

Werken richting Kortrijk
De herstellingswerken op de E403 gaan goed vooruit. Sinds vorige week kan het verkeer op de E403 tussen Lichtervelde en Ardooie in de richting van Kortrijk weer over 2 versmalde rijstroken op het vernieuwde wegdek en dat blijft zo tot het einde van de werken (half juni). Momenteel is de aannemer bezig met de herstelling van verbrokkelingen in het wegdek. Het bestaande en herstelde wegdek in beton krijgt bovendien twee lagen asfalt als toplaag.

Werken richting Brugge
Op dit moment zijn er in de omgekeerde richting (richting Brugge) telkens 2 versmalde rijstroken beschikbaar. Die situatie verandert vanaf 3 mei. Vanaf dan moet het verkeer gedurende 10 werkdagen over 1 rijstrook. Dit kan de nodige hinder met zich meebrengen. Na deze 10 werkdagen kan het verkeer richting Brugge weer over 2 versmalde rijstroken, tot het einde van de werken (half juni).

Werken tussen St-Eloois-Winkel en Izegem
Tussen 16 mei en 28 mei wordt er ook gewerkt op de E403 tussen St-Eloois-Winkel en Izegem. Overdag kan het verkeer daar over 2 van de 3 rijstroken. 's Nachts moet het verkeer over 1 rijstrook.

Op- en afritten Ardooie afgesloten!
De op- en afritten nr 8 Ardooie op de E403 worden aangepast aan de nieuwe situatie van de E403 en krijgen een nieuwe asfaltlaag. Daarom worden deze op- en afritten beurtelings tijdelijk afgesloten voor alle verkeer.

De op- en afrit nr 8 in de richting van Kortrijk gaat dicht tussen 31 mei en 7 juni.
Het verkeer op de E403 moet doorrijden tot de volgende afrit (nr 7 Roeselare-Haven), deze afrit nemen, vervolgens weer oprijden richting Brugge en de afrit nr 8 Ardooie nemen.
Wie de E403 wil oprijden in Ardooie richting Kortrijk moet eerst de oprit richting Brugge nemen, afrijden aan afrit nr 9 Lichtervelde en vervolgens weer oprijden richting Kortrijk.

De op- en afrit nr 8 in de richting van Brugge gaat dicht tussen 9 juni en 13 juni.
Het verkeer op de E403 moet doorrijden tot de volgende afrit (nr 9 Lichtervelde), deze afrit nemen, vervolgens weer oprijden richting Kortrijk en de afrit nr 8 Ardooie nemen.
Wie de E403 wil oprijden in Ardooie richting Brugge moet eerst de oprit richting Kortrijk nemen, afrijden aan afrit nr 7 Roeselare-Haven en vervolgens weer oprijden richting Brugge.
De vermelde uitvoeringstermijnen zijn afhankelijk van weersomstandigheden en kunnen dus nog verschuiven.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door Davy » do 28 apr 2011, 18:29

Ik vraag me af of ze het stukje betonwegdek tussen de afrit Lichtervelde en de brug van de N370 (waar het ZOAB-deel begint, wat ook al niet meer in denderende staat is)ook nog onder handen gaan nemen, waar daar is momenteel nog niets te merken van werkzaamheden... Men had net zo goed dit stukje kunnen meenemen, het betreft slechts een goede 2 kilometer... :?

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door tompie » vr 29 apr 2011, 7:30

^^ Inderdaad, maar de asfalteringswerken stoppen waar de districtsgrens Kortrijk stopt. Het gedeelte vanaf Lichtervelde richting Brugge valt onder District Jabbeke en blijft voorlopig in beton uitgevoerd. Men had beter overleg gepleegd en inderdaad dat resterende stukje mee aangepakt.
belgie is zo slecht nog niet

tanaka59

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door tanaka59 » do 05 mei 2011, 11:01

Hello :)

Please , do you know the number of vehicle/days on the A17 between interchange with A19 and interchange with A14-E17 ?

Thanks :top:

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door Davy » do 05 mei 2011, 11:08

Afbeelding

The part you're looking for is between the 2 thick black lines ;) .

Aalbeke = E403 x E17
Moorsele = E403 x A19

tanaka59

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door tanaka59 » do 05 mei 2011, 11:12

Thanks :top:

The trafic is too important of this :schrikreactie: ?

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door Tommy » do 05 mei 2011, 16:40

Ik neem nooit de (om) weg om van de E17 naar de A19 te raken langs de E403 (of omgekeerd).
Zelfs met de verkeerslichten (E17>A19) of met de 3/4 bocht over het Ei van Kortrijk is de R8 nog sneller...

Met andere woorden, het verkeer tussen beide lijnen is uitgesplitst over de E17/E403 en de R8
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door tompie » do 05 mei 2011, 17:55

^^Vooral in de avondspits is de kleine omweg langs E17/E403 toch wel sneller hoor daar er dan op de R8 wel file's kunnen voorkomen
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door JonasCoryn » za 07 mei 2011, 15:32

Idd, in de spits ben je sneller als je via knooppunt Aalbeke gaat, maar normaliter gaat het idd sneller via de R8, iets dat ik ook al altijd doe :) . Het scheelt 1,9km.
Vooral als je van de E17 via de A19 naar Ieper wilt ben je veel beter af langs de R8.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [E403] A17-E403 Brugge - Kortrijk - Doornik

Bericht door Tommy » ma 27 jun 2011, 18:40

Het structureel onderhoud op de E 403 tussen Ardooie en Lichtervelde is zo goed als klaar. Morgen zaterdag beëindigt de aannemer de werkzaamheden. Als alles meezit, verloopt het verkeer vanaf zondag weer normaal. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits maakte 4,4 miljoen euro vrij voor de heraanleg.
Bron: http://hildecrevits.be/nieuw/04pers/per ... php?id=652
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Plaats reactie