[A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

[A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Ds79m » za 23 apr 2005, 19:09

Een ander plan. Ik zou het aanleggen van deze weg ook zeer toejuichen. Het schijnt nu de bedoeling te zijn om hier een gewone weg aan te leggen, in plaats van een snelweg. Dit lijkt me onvoldoende voor de hoeveelheid verkeer. Een snelweg zou wmb beter zijn.

De situatie:

Afbeelding
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 23 apr 2005, 19:13

Dit geldt voor alle 'nieuwe snelwegen'-polls: Misschien een idee om de betreffende snelwegen in te tekenen? Niet iedereen zal precies weten waar deze wegen zouden moeten lopen, dus dat maakt de discussie een stuk eenvoudiger (weten we tenminste waar we het over hebben).

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » za 23 apr 2005, 19:15

De A80 is laatst nog ter sprake geweest in een draad over het wel of niet aanleggen van de A6/A9 tussen knp.Holendrecht en knp.Muiden. Midden jaren '90 heeft de VVD nog even geprobeerd de snelweg (alleen het stuk tussen A4 en de A2) op de agenda te krijgen, maar ze stonden helaas alleen daarin.

Dus: ja! De A80 moet er komen!
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » za 23 apr 2005, 19:23

Alargule schreef:Dit geldt voor alle 'nieuwe snelwegen'-polls: Misschien een idee om de betreffende snelwegen in te tekenen? Niet iedereen zal precies weten waar deze wegen zouden moeten lopen, dus dat maakt de discussie een stuk eenvoudiger (weten we tenminste waar we het over hebben).
Ik weet natuurlijk niet precies wat Hajo in gedachte had, maar ik neem aan dat hij deze weg gewoon over de bestaande N201 wil laten lopen, en noordelijk langs Uithoorn en Aalsmeer, zoals de huidige plannen voorzien.

Ik ben zelf niet zo'n goede tekenaar, ik heb hier alleen maar Paint, dus als je je geroepen voelt om er een snelweg in te tekenen, ga je gang ;)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 24 apr 2005, 13:46

Jammer dat ik het plaatje van het geplande knooppunt met de A27 niet meer kan vinden... (Dat knooppunt is ook de reden dat de huidige aansluiting Hilversum zo vreemd in elkaar zit.)
René, heb jij die nog ergens?

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 24 apr 2005, 17:39

Ik zou 'm zeker aanleggen. De huidige weg zit dagelijks helemaal verstopt. Ik verwacht in dat geval wel weerstand van onze milieuvrienden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2005, 13:13

Nee hoor, de milieubeweging is niet tegen een 2*2 N 201 met ongelijkvloerse kruising. Sterker nog, over het algemeen zijn ze (in Aalsmeer dan toch wel) voor. De enige tegenstanders zijn NIMBEY figuren. Villabewoners in het mooie plaatsje Oosteinde (tussen Aalsmeer en Amstelveen) die hun huis uit moeten en procedures tot aan de Raad van State aanknopen.

Ik ben zelf wel voor een autosnelweg tussen de A 4 en, het liefst, van Uithoorn naar het noorden toe en een aansluiting op de A 9 ter hoogte van knp. Ouderkerk aan de Amstel.

Wel ben ik absoluut tegen het nummer '80'. Ik ben voor A 21 of als het per sé niet anders kan A 201. (A 3 is ook een optie), maar A 80 kan écht niet als nummer!!!!!!!!!!!!!!!!

--- O ik zie dat ik aan wishful thinking doe: AFRIT Ouderkerk aan de Amstel dus ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » ma 25 apr 2005, 15:25

Wel ben ik absoluut tegen het nummer '80'. Ik ben voor A 21
A21 is inderdaad logischer, maar door (RW)'80' te gebruiken weet iedereen hier natuurlijk meteen om welk weggedeelte het gaat.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » ma 25 apr 2005, 19:24

Wat voor een knooppunt wil je dan op de A27 hebben en hoe moet dat knooppunt gaan heten?

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » ma 25 apr 2005, 19:29

Knooppunt Hilversum?

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » ma 25 apr 2005, 20:41

Knooppunt Wasmeer?

('t werd helaas veel minder...)
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » za 30 apr 2005, 15:11

Zijn wel goede namen voor een knooppunt.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » zo 01 mei 2005, 18:21

Tussen de A2 en Hilversum stroomt het verkeer wel goed door. Alleen in Hilversum zelf loopt het wel eens vast, maar dat is ook op te lossen met een nieuwe ring die wat verder buiten Hilversum om loopt.
Om dat stuk ook te verbreden is zonde van het geld.

Er zijn toch al plannen voor de N201 bij Aalsmeer? Een snelweg aanleggen is dan vrij snel gedaan.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » zo 01 mei 2005, 18:23

Willem schreef:Er zijn toch al plannen voor de N201 bij Aalsmeer? Een snelweg aanleggen is dan vrij snel gedaan.
In theorie. Met de huidige milieu-eisen... :roll:

wuppeltje
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 1:35

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door wuppeltje » ma 06 apr 2009, 15:01

AD schreef:Studie naar 'rijksweg A80'

DE RONDE VENEN - De provincie Utrecht doet onderzoek naar het aanleggen van een snelweg langs Mijdrecht en Vinkeveen. Deze kan mogelijk de huidige N201 tussen Schiphol en de A2 vervangen. Tegelijkertijd is een snelle ondertunneling van de N201 in Vinkeveen nog ver weg. Dat zegt provinciaal projectleider van de N201 Henk Strubbe. De studie vloeit voort uit de wens van de Utrechtse coalitiepartijen om het toekomstige aquaduct bij Uithoorn onder de Amstel te verbreden naar vier rijbanen. De provincie Noord-Holland legt het westelijk gedeelte tussen Schiphol en Uithoorn al vierbaans aan.
Het wordt in de regio Schiphol steeds drukker, vertelt Stubbe. ,,De luchthaven blijft uitbreiden en Aalsmeer en Amstelveen hebben plannen voor duizenden nieuwe huizen.'' De provincie Utrecht bekijkt hoe de weg er over twintig of dertig jaar kan uitzien. Daarin worden verschillende varianten onderzocht, zegt de projectleider. ,,Ook het aanleggen van een snelweg is een optie.'' Helemaal nieuw is dit plan niet. Enkele tientallen geleden had het rijk het voornemen om de snelweg A80 tussen Schiphol en Hilversum aan te leggen. Dit is nooit gebeurd.
De langgekoesterde wens van veel Vinkeveners om de huidige N201 in hun dorp te ondertunnelen, zal voorlopig niet worden gehonoreerd. De provincie Utrecht en gemeente De Ronde Venen zoeken een investeerder die in het project wil stappen. ,,Zeker in deze economische situatie is het moeilijk om zo'n partij te vinden'', aldus Strubbe. De provinciale weg snijdt het dorp nu in tweeën. Strubbe schat de de aanleg van een tunnel 30 tot 60 miljoen euro gaat kosten. Hoewel provincie en gemeente een deel willen bijdragen, is er nog een gat van tientallen miljoenen euro's. Strubbe spreek van een 'utopisch project'. ,,Vinkeveen kan er wel veel mooier van worden.'' Wethouder Dekker van De Ronde Venen wil op het dak van de toekomstige tunnel woningen bouwen en de toegang tot de Vinkeveense Plassen verbeteren. Vorig jaar sprak Dekker in deze krant de hoop uit dat de tunnel uiterlijk in 2012 klaar zou zijn.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re:

Bericht door paolie » ma 06 apr 2009, 15:36

Vinny schreef:NIMBEY figuren.
kleine correctie: NIMBY ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Via » ma 06 apr 2009, 16:43

Je ziet wel dat veel van die oude plannen toch zo gek nog niet waren. Vroeg of laat komen ze allemaal wel een keer terug in beeld.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door hoevenpe » ma 06 apr 2009, 16:47

Als je het zo bedenkt is het wel erg jammer dat in 1970 de boel opeens op slot ging... 10 jaartjes langer doorgegaan en we hadden een A3, A48 en een A80 gehad, alsmede een volledige A4, A8, A15, A18...

Denk dat dat wel een hoop gescheeld zou hebben qua doorstroming.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door harry » ma 06 apr 2009, 18:17

hoevenpe schreef:10 jaartjes langer doorgegaan
...en alle natuurgebieden rond Hilversum waren nog minimaal 1 keer extra doorsneden door een snelweg...
Gelukkig zag men op tijd in dat dat niet wenselijk is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Chris » ma 06 apr 2009, 18:17

... maar om de bossen vol te zetten met huizen is dan geen probleem...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door harry » ma 06 apr 2009, 18:19

^^ Ook daarmee is men in de jaren 70 gestopt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Vinny » ma 06 apr 2009, 18:46

harry schreef:^^ Ook daarmee is men in de jaren 70 gestopt.
Correctie, in de jaren '30 is het uitbreidingsplan van Hilversum vastgesteld op basis van uitgangspunten die eind 19e eeuw zijn geformuleerd. Hierbij werd Hilversum begrensd door ringwegen, waarbij de zuidelijke ringweg de later nooit gebouwde A 80 werd. (Die stond al in het uitbreidingsplan van Hilversum ingetekend dat begin 20e eeuw van kracht was). Deze grenzen zijn heel hard geweest, want men is zelfs in de (relatief natuurattentieloze) jaren '60 en '70 niet overheen gegaan.

Hilversum was vroeger een grote stad, met meer dan 100.000 inwoners. :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door mavas » ma 06 apr 2009, 19:48

^^ En het is nog steeds een aantrekkelijke stad, middenin de natuur.
AD schreef:,,Vinkeveen kan er wel veel mooier van worden.''
Wethouder Dekker van De Ronde Venen wil op het dak van de toekomstige tunnel woningen bouwen en de toegang tot de Vinkeveense Plassen verbeteren. Bron: AD
Iets zegt mij dat dit tegenstrijdig met elkaar is. :roll:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door RoelZ1 » ma 06 apr 2009, 20:22

De Tunnelwetgeving is bij de meeste bestuurders en politici nog niet helemaal doorgedrongen volgens mij, ik hoor nog vaak genoeg gerenomeerde politici zeggen dat ze een tunnel willen, maar ook een aansluiting in die tunnel.

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Janv » ma 06 apr 2009, 21:24

Als ze nu toch weer denken over de A80, dan houden ze daar bij de bouw van de viaducten van de A2 over de huidige N201 geen rekening mee, want deze zijn niet echt heel ruim opgezet. Althans, niet ruim genoeg om de N201 tot snelweg om te kunnen bouwen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Ds79m » ma 06 apr 2009, 21:43

harry schreef:^^ Ook daarmee is men in de jaren 70 gestopt.
Helaas is dat in de rest van Nederland (bijv.Oosterhout N-B) minder doorgedrongen. :?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » di 07 apr 2009, 1:31

Janv schreef:Als ze nu toch weer denken over de A80, dan houden ze daar bij de bouw van de viaducten van de A2 over de huidige N201 geen rekening mee, want deze zijn niet echt heel ruim opgezet. Althans, niet ruim genoeg om de N201 tot snelweg om te kunnen bouwen.
Dat hoort toch zo in Nederland?
Waarom zou je het in één keer goed doen, als je het ook voor meer geld in twee keer kan doen. :puh2:

Gebruikersavatar
Jeroen O
dorpsstraat
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 18:11
Locatie: Nieuwkoop

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jeroen O » di 07 apr 2009, 8:42

Volgens mij kan je je dan ook wel gaan afvragen of er voldoende ruimte is voor een knooppunt.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door hoevenpe » di 07 apr 2009, 8:51

harry schreef:...en alle natuurgebieden rond Hilversum waren nog minimaal 1 keer extra doorsneden door een snelweg...
Gelukkig zag men op tijd in dat dat niet wenselijk is.
Aan de andere kant: dan hadden we nu niet zo krampachtig geprobeerd om de A1 en de A9 te verbreden, was de Naardermeer discussie een stuk minder relevant geweest, en was de weg door het gooi nu niet zo'n bottleneck geweest...

Ik bedoel: ik ben ook niet voor het volplempen van Nederland met wegen, maar achteraf gezien moet je toch constateren dat er een paar ontbrekende schakels toen wellicht beter wel gebouwd hadden kunnen worden. Een A3 had de problematiek op de A13 en de A4 veel minder urgent gemaakt en een A80 had de noordvleugel kunnen ontlasten.

Maar nu is dat allemaal verleden tijd, en dit proefballonetje zal ook weer een zachte dood sterven... Die A80 komt er niet, en ook niet een N80 a'la de N31... Hoogstens een soort van N14 oplossing, 2x2 70km/u met op diverse plaatsen rotondes en VRI's. Met als gevolg dat het dus geen echt alternatief wordt voor de bestaande hoofdwegen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Willem » di 07 apr 2009, 19:35

hoevenpe schreef:
Ik bedoel: ik ben ook niet voor het volplempen van Nederland met wegen, maar achteraf gezien moet je toch constateren dat er een paar ontbrekende schakels toen wellicht beter wel gebouwd hadden kunnen worden. Een A3 had de problematiek op de A13 en de A4 veel minder urgent gemaakt en een A80 had de noordvleugel kunnen ontlasten.
Het is wel de vraag in hoeverre de situatie van nu destijds in te schatten was geweest. De keuzes zijn gemaakt met de inzichten van destijds en het is logisch dat de werkelijkheid in de loop van de tijd gaat afwijken van de voorspellingen van toen.
Voor ons is het net zo koffiedik kijken als we de verkeerssituatie in 2039 moeten gaan bepalen.

Plaats reactie