Route van Bergen op Zoom naar Firenze (Italië)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x5 autosnelweg

Route van Bergen op Zoom naar Firenze (Italië)

Bericht door Attietattie »

...en dan via Zurich.

Ik ga in september die kant op. We doen een tussenstop in Zurich. Niet omdat het moet, maar we kunnen daar zeer goedkoop overnachten en willen lekker rustig aan doen. Daarna willen we naar Milaan om dan rustig aan in een paar dagen af te zakken naar Firenze. In Italië ligt de route al redelijk vast, dus eigenlijk wil ik weten wat wijsheid is en waar ik rekening mee moet houden als ik richting Milaan rij.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Chris
Moderator

Re: Route van Bergen op Zoom naar Firenze (Italië)

Bericht door Chris »

Vanuit Zürich kan je twee routes nemen; de A4 naar Luzern, en dan de A2 via de Gotthard naar Bellinzona, of de A3 naar het oosten en dan de A13 langs Chur naar Bellinzona. De tweede route is iets om, maar rustiger, en voor de Gotthard wil het nog wel eens vastlopen, die kans is er bij de San Bernardino tunnel wat minder.

Naar Zürich kan je ook over twee routes in Zuid Duitsland. Het kortst is de route via de A5, neem dan bij Weil am Rhein de A98 naar Rheinfelden en dan de Zwitserse A3 naar Zürich. Je zou voor de afwisseling, mocht je de andere route vervelend saai vinden, de A81 kunnen nemen, door via Stuttgart en Schaffhausen te rijden. Wel wat langer, maar eens wat anders.
Attietattie
2x5 autosnelweg

Omdat we ruim de tijd hebben ga ik denk ik inderdaad ook wel voor de sightseeiing. Dat neem ik dus mee in de overweging.

Dank alvast.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

De route kan je in één keer afleggen :) (ik heb de terugreis van Florence naar huis ooit in 1 dag afgelegd, het kostte me wel 16 uur, ik moest vroeg op, maar het lukte toch wel mooi. Die route liep overigens via Gotthard, Basel, Straatsburg en Luxemburg)
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Attietattie
2x5 autosnelweg

Ja, kan makkelijk. Maar ik ben ook nog nooit in Zürich geweest dus dat pakken we toch mee. :)
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Chris schreef:Je zou voor de afwisseling, mocht je de andere route vervelend saai vinden, de A81 kunnen nemen, door via Stuttgart en Schaffhausen te rijden. Wel wat langer, maar eens wat anders.
De meest directe route van Bergen-op-Zoom naar Zürich verloopt natuurlijk via Luxembourg - Metz - Strasbourg. Dus het is niet zomaar een omweggetje voor de sightseeing, maar een totaal andere route door Duitsland in plaats van door België en Frankrijk. Maar het kan natuurlijk wel, zeker als sightseeing meer je doel is dan de meest snelle route.
paolie
expressweg

Bericht door paolie »

^^ Via Luxemburg-Strasbourg: 706 km, Via Bab 5: 793 km, Via Bab 81 799 km.
Attietattie
2x5 autosnelweg

En ik moet nog kijken hoe hard ie kan dus Duitsland is zeker een optie. :puh2:

Klinkt leuk maar als ik ruzie met mijn vriendin wil moet ik dat vooral proberen. Dan wordt het een lange rit naar Italië...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Het lijkt me sowieso onverstandig om met een volgepakte auto de maximumsnelheid uit te proberen.
Attietattie
2x5 autosnelweg

2 personen en 2 of 3 van die trolley's in een station? Zal wel loslopen denk ik...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Oh dat valt wel mee dan. Je hoort ook wel eens van mensen die in een gezin + dakkoffer + volgepakte auto eens met 180 door Duitsland gaan sjeezen. Niet geheel verstandig lijkt me.
A58
woonerf

Bericht door A58 »

Je zou ook bij Luxemburg de A13 kunnen nemen en daarna via de BAB8, BAB620, B406 en N61(F) naar de A4 bij Sarreguemines kunnen rijden. Dit stuk is mooi, tolvrij en rijdt goed door, en de N61 is voor een deel Voie Expresse en vanuit Saarbrücken zeker sneller dan de A320-A4.

Het stuk Strasbourg- Zürich kan je dan naar wens kiezen. Natuurlijk kan "gewoon" A35-N422/N83-A35-CH-A3, maar je kan ook door Strasbourg (N4) en via de B28 (Gelbe Autobahn) naar de BAB5-BAB98-BAB861-CH-A3. Dat mijdt zowel de passage van Basel als de op veel plaatsen in slechte staat verkerende A35 tussen Strasbourg en Mulhouse.
Paixao
autoweg

Bericht door Paixao »

Attietattie schreef:2 personen en 2 of 3 van die trolley's in een station? Zal wel loslopen denk ik...
Heb je dat kleine zwarte gebakje nu eindelijk eens ingeruild voor een echte wegwerkersbak? :PP:
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill
Attietattie
2x5 autosnelweg

Haha! Ja, ein-de-lijk ben ik van die klerebak van mijn detacheringsbureau af! Sterker nog, ik ben van mijn detacheringsbureau af. Nu inderdaad een échte auto. Netto even duur als die skelter met verwarming. Goeie deal zeg ik... 8-)
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

A58 schreef:Het stuk Strasbourg- Zürich kan je dan naar wens kiezen. Natuurlijk kan "gewoon" A35-N422/N83-A35-CH-A3, maar je kan ook door Strasbourg (N4) en via de B28 (Gelbe Autobahn) naar de BAB5-BAB98-BAB861-CH-A3. Dat mijdt zowel de passage van Basel als de op veel plaatsen in slechte staat verkerende A35 tussen Strasbourg en Mulhouse.
Door de stad Basel rijden vanaf het einde van de A35 is echt zonde van je tijd. Zou ervoor zorgen dat je uiterlijk via de A36 doorsteekt naar de Duitse kant om daar via de A98 met een ruime boog om Basel heen te rijden. Zeker op weg naar Zürich scheelt dat ook kilometers. Voor een landschappelijk mooie route zou je uiteraard ook de A98 helemaal kunnen afrijden door het Rijndal in plaats van de route over de Zwitserse A3.

Zelf steek ik liever niet door over de N4 door de stad Strasbourg zelf, maar neem ik liever de Pont Pfimflin een stukje ten zuiden van de stad. Dat is over de Franse N353. Hiervoor bij Strasbourg de borden Offenburg in de gaten houden (via afrit 7 van de A35).
Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem »

In Basel ligt de verbinding van de A35 naar de A2 nu in een tunnel. Dat zou niet zoveel tijd moeten kosten. Je hoeft niet meer dwars door de stad heen.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Het is beter dan het was, maar de meest directe route naar Zürich loopt via de Duitse A98 langs de noordkant van de stad. Dus dan is het zonde om naar het zuiden door te rijden en dan dat tunneltracé door Basel te pakken.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

^^Ik heb die route A35-A2 in de zomer van 2003 gereden. Ronduit rampzalig :shock:

Op de terugweg mooi BAB5-A36 gedaan op weg van Luzern naar Xonrupt-Longemer (in de Vogezen). Veel sneller :)
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

In de zomer van 2003 lag dat tunneltracé in Basel er ook nog niet. Moest je dus echt langs de stoplichten door de stad. Tegenwoordig is het beter, maar van alle routes langs Basel (grensovergang Rheinfelden/A98, Weil am Rhein/A5 en Huningue/A35) is het nog steeds mijn minst favoriete.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

^^Het was nog in aanbouw. Vanaf de Franse grens hield de 2x2 na 2 viaducten op. Laten we zeggen zo'n 400 meter na de grensovergang.

Enkele maanden later via de A36/BAB5 gereden :)
marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel »

Pino schreef:de meest directe route naar Zürich loopt via de Duitse A98 langs de noordkant van de stad. Dus dan is het zonde om naar het zuiden door te rijden en dan dat tunneltracé door Basel te pakken.
De route door Basel is iets korter en je hoeft minder af te slaan, bovendien is een deel van de A98 nog steeds éénbaans, de snelheidsbeperking was daar 80 en schijnt nu wegens werkzaamheden nog 60 te zijn dus meestal is de A2/A3 door Basel iets sneller. Alleen als er een file is neem ik de A98.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland »

^^ Klopt inderdaad. Maar de BAB98/BAB861 is wel een mooiere route, als dwars door de industrie bij Basel.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"