[A015] Verbreding Deil-Valburg ?

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

[A015] Verbreding Deil-Valburg ?

Bericht door CborG » di 17 mar 2009, 0:32

De Gelderlander schreef:
Verbreding A15 nu ook in vizier bij gemeenten

donderdag 12 maart 2009 | 18:14 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 14 maart 2009 | 12:01
TIEL/GELDERMALSEN - Na de Kamer van Koophandel wenden nu ook de gemeenten Tiel en Geldermalsen zich tot Rijkswaterstaat om te praten over de A15. De gemeenten willen van de snelwegbeheerder weten hoe die tegenover de toenemende filevorming staat. "Alle gemeenten in de regio hebben hun verkeers- en vervoersplan, maar de A15 wordt het grootste probleem in de regio.
Je ziet die snelweg steeds vaker vollopen", licht Geldermalsens wethouder Melvin Könings toe.

Tot nu toe was de A15-drukte geen officieel overlegpunt tussen de gemeenten in het Rivierengebied en Rijkswaterstaat. "Maar we willen het nu toch echt op de agenda krijgen", zegt Tiels wethouder Cees Anker. "Er is zorg over de bereikbaarheid op de middellange termijn. Dan moet je nu al jezelf gaan oriënteren."

Könings: "Het beeld tot nu toe was altijd dat je op de A2 in de file kwam en op de A15 wel kon doorrijden. Dat dreigt nu om te wisselen." Want als over anderhalf jaar de verdubbelde A2 filevrij is, wordt naar verwachting de toestroom op de A15 nog groter. Bovendien wordt veel verkeer verwacht van de in 2012 doorgetrokken Maas en Waalweg naar de Waalbrug bij Echteld; zeker als tussen 2010 en 2014 de A50 tussen de knooppunten Valburg en Ewijk verdubbeld wordt en daar veel files worden verwacht.
Een verbreding van KP Deil totaan Tiel zie ik wel zitten, het loopt er nog niet chronisch vast maar het is er altijd flink druk en door het vele vrachtverkeer blijft iedereen links rijden. Een inhaalverbod voor vrachtauto's is er volgens mij niet, dat zou wel iets kunnen schelen. Het nieuwe viaduct over het verbindingsspoor van de spoorlijn Utrecht-Den Bosch naar de Betuwelijn is trouwens wel voorbereid op 2x3 en volgens mij zijn alle andere nieuw gebouwde viaducten over de A15 dat ook.
Zo kraait den boer z'n haantje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » di 17 mar 2009, 8:29

geen inhaalverbod
Er geldt een inhaalverbod van 6.00-10.00 en van 15.00-19.00, maar ik heb het gevoel dat het overdag niet eens zoveel rustiger is als in de spits.

Die spoorviaducten maken het juist een vervelend stuk om te rijden, omdat je weinig overzicht hebt 8-)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door duikgek89 » di 17 mar 2009, 14:56

Probleem is dat er altijd veel vrachtwagens rijden waardoor veel automobilisten maar links blijven hangen met krap 110. Dan krijg je treintjes-vorming en dan lijkt het niet veel rustiger als in de ochtend, je kunt dan in ieder geval niet veel beter opschieten.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Snelwegenkenner » ma 18 mei 2009, 14:50

Als deze weg verbreed wordt vind ik dat de A15 wel moet worden doorgetrokken tot aan Zevenaar met 2 keer 3, anders wordt het een flessehals in de KAN regio. :neenee: Eigenlijk hadden ze dat hele stuk moeten aanpakken toen de betuwelijn werd aangelegd. :2cents:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door mavas » ma 18 mei 2009, 15:18

^^ Circa honderd jaar geleden dachten ze nog niet eens aan het aanleggen van snelwegen, want de auto was toen helemaal niet populair. Er reden maar een paar duizend auto's in Nederland in de tijd dat de Betuwelijn werd aangelegd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Jeroen » ma 18 mei 2009, 17:11

Snelwegenkenner schreef:Als deze weg verbreed wordt vind ik dat de A15 wel moet worden doorgetrokken tot aan Zevenaar met 2 keer 3, anders wordt het een flessehals in de KAN regio. :neenee:
Onzin. De verkeersstromen Nijmegen/Arnhem <> Randstad zijn veel groter dan die tussen Nijmegen/Arnhem <> Achterhoek (Oberhausen). Bovendien zal nog steeds een aanzienlijk deel van het verkeer over de bestaande A12 blijven rijden...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Ds79m » ma 18 mei 2009, 18:48

^^ Dat klopt. Maar het zou om diverse redenen toch prettig zijn als er vaart gemaakt wordt met de A15. De Betuwelijn heeft volgens mij toch niet echt veel verkeer van de A15 en omliggende wegen gehaald.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door duikgek89 » di 19 mei 2009, 12:08

Jeroen schreef:
Snelwegenkenner schreef:Als deze weg verbreed wordt vind ik dat de A15 wel moet worden doorgetrokken tot aan Zevenaar met 2 keer 3, anders wordt het een flessehals in de KAN regio. :neenee:
Onzin. De verkeersstromen Nijmegen/Arnhem <> Randstad zijn veel groter dan die tussen Nijmegen/Arnhem <> Achterhoek (Oberhausen). Bovendien zal nog steeds een aanzienlijk deel van het verkeer over de bestaande A12 blijven rijden...
Voor het Rurhgebiet kan het verkeer vanaf de A15 ook via de A50, A73, A77 en de BAB57 rijden. (Of het alternatief voor de A50: N323, N322, A73).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Kaaiman » di 19 mei 2009, 20:53

mavas schreef:^^ Circa honderd jaar geleden dachten ze nog niet eens aan het aanleggen van snelwegen, want de auto was toen helemaal niet populair. Er reden maar een paar duizend auto's in Nederland in de tijd dat de Betuwelijn werd aangelegd.
Wijsneus! :puh2:
Betuweroute dan?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door mavas » di 19 mei 2009, 22:17

^^ Je bent de eerste die hem doorheeft (of er iets over zegt) :lol:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » do 21 mei 2009, 11:38

Ach, zowel de Betuwelijn (reizigers) als Betuweroute (goederen) zetten niet veel zoden aan de dijk wat betreft de verkeersdruk op de A15.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Vinny » do 21 mei 2009, 19:56

De verbindingsboog uit de richting Tiel naar Nijmegen en vice versa is zelfs opgebroken. Eigenlijk jammer, want zo is het OV-net eigenlijk meer verslechterd. Daarnaast is het logischer om vanuit Tiel met de bus naar Arnhem te gaan omdat je dan al aan de goede kant van de rivier bent.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door duikgek89 » vr 22 mei 2009, 1:21

Vinny schreef:De verbindingsboog uit de richting Tiel naar Nijmegen en vice versa is zelfs opgebroken. Eigenlijk jammer, want zo is het OV-net eigenlijk meer verslechterd. Daarnaast is het logischer om vanuit Tiel met de bus naar Arnhem te gaan omdat je dan al aan de goede kant van de rivier bent.
Tiel --> Nijmegen bij Valburg is niet opgebroken hoor...

Valburg is helemaal compleet:

-Eindhoven (A50) --> Tiel (A15) is mogelijk, dat doe ik regelmatig (of ik rij over de PWA brug).
-Ressen (A15) --> Eindhoven (A50) is mogelijk, doe ik ook regelmatig.
-Eindhoven (A50) --> Ressen (A15) doe ik ook weleens

Alleen Ressen (A15) --> Arnhem/Apeldoorn (A50) neem ik nooit, maar die afslag is er wel degelijk.

edit:
Goedemorgen zeg, jullie hebben het over het spoor. :wall:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door captain007 » di 16 jun 2009, 21:53

Vinny schreef:De verbindingsboog uit de richting Tiel naar Nijmegen en vice versa is zelfs opgebroken. Eigenlijk jammer, want zo is het OV-net eigenlijk meer verslechterd. Daarnaast is het logischer om vanuit Tiel met de bus naar Arnhem te gaan omdat je dan al aan de goede kant van de rivier bent.
Die verbindingsboog past ook niet meer ivm de aansluiting van de betuwelijn op de lijn Arnhem - Nijmegen. Daarnaast is het ook dienstregeling technisch niet te realiseren. Ik vermoed dat er ook onderzoek is gedaan naar de hoeveelheid reizigers tussen Nijmegen - Tiel, maar denk dat deze mensen zowieso de snelbus pakken in Nijmegen die via de A73, N322 rijdt. Die verbindingsboog had eigenlijk alleen maar een functie toen de brug bij Rhenen nog een spoorbrug was en de lijn Nijmegen - Kleve nog in bedrijf was. Toen reden alle internationale treinen via Amsterdam-Utrecht-Rhenen-Kesteren-Nijmegen-Kleve. Vast wel vaker besproken hier.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door simon » wo 17 jun 2009, 7:23

NS heeft nog jarenlang de dienst Arnhem/Nijmegen-Tiel gereden, het ene uur van/naar Arnhem, het andere uur van/naar Nijmegen. Voor 1978 reden die treinen door naar Utrecht. De Betuwe had toen een veel betere verbinding met de drie omliggende grotere steden.

Maar goed, Tiel-Arnhem is (na Almelo-Mariënberg) de op één na meest onrendabele spoorverbinding van Nederland. Je moet jezelf afvragen of je voor die enkele reizigers die baat hebben bij een rechtstreekse verbinding Tiel-Nijmegen of Dodewaard-Utrecht wel zo'n verbinding in stand moet houden.

Wat ik wel heel slecht vind zijn de overstaptijden in Elst en Tiel: ongeveer een kwartier. Als rechtstreekse verbindingen om worden opgeheven, dien je wel te zorgen voor een fatsoenlijke overstap.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » wo 17 jun 2009, 10:49

Wat ik wel heel slecht vind zijn de overstaptijden in Elst en Tiel: ongeveer een kwartier. Als rechtstreekse verbindingen om worden opgeheven, dien je wel te zorgen voor een fatsoenlijke overstap.
Tot 2007 waren het nog snellere overstaps van 6 à 8 minuten :?
Sowieso heb je nu in Elst meestal een aanfluiting in plaats van een aansluiting ondanks dat er 4 'stop'treinen naar Nijmegen gaan :neenee:

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door simon » wo 17 jun 2009, 12:09

Van Elst naar Nijmegen rijden zelfs zes stoptreinen per uur. Als je een aap de dienstregeling zou laten maken, zou de overstaptijd ongeveer vijf minuten zijn. NS en Syntus presteren het echter een drievoudige overstaptijd te produceren. Dankzij een overstaptijd van -1 minuten. Dezelfde problematiek speelt ook bij de overstapmogelijkheden vanuit Doetinchem op de treinen naar Utrecht. Vier intercity's per uur, overstaptijd: 2 minuten. Veel te weinig voor station Arnhem met die ellendige trappen. In omgekeerde richting dezelfde problematiek. Aangezien de IC uit Utrecht vaak met enkele minuten vertraging binnenkomt, kun je dan nog net de sprinter naar Doetinchem weg zien rijden. De enige aansluiting die je in Arnhem hebt is die van de nachttrein uit Utrecht op de nachttrein naar Doetinchem (die laatste zit overigens altijd stampvol).

rene19663
stadsweg
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 0:19
Locatie: Gorinchem

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door rene19663 » wo 17 jun 2009, 12:10

Voor de A15 zal de komende jaren veel veranderen op de aansluitende wegen, zoals verbreding A2, doortrekken/nieuw trace N322, verbreden A50, extra stadsbrug Nymegen en doordtrekken A15 naar de A12. Ik ben best benieuwd of de A15 dan nog wel blijft rijden, maar verwacht dat eigenlijk niet gezien de huidige drukte en het extra verkeer wat vooral bij doortrekken van de A15 zal ontstaan. Mijn inziens is de A15 juist een weg die perfect geschikt is om vanaf Rotterdam tot Zevenaar compleet te verbreden met een vrachtwagenstrook, gezien het percentage vrachtverkeer wat van deze weg gebruik maakt en na aanleg gedeelte van A325 tot A12 nog meer zal ontstaan. Alleen zou men dan de wet aan moeten passen dat bv auto's met aanhangers ook alleen van die vrachtwagenstrook gebruik mogen maken.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door simon » wo 17 jun 2009, 12:34

De doorgetrokken A15 trekt naar verwachting geen extra verkeer aan. Er gaat alleen wat verkeer van de huidige routes (A12, N325) over de A15 rijden. bij een tolvrije A15 komt er wel extra verkeer. Dit verkeer is in hoodzaak afkomstig van het huidige OWN (excl. N325). Verbreden van de A50 heeft een positieve uitwerking, aangezien de files niet meer terugslaan op de A15. De A15 op zich heeft nog voldoende capaciteit. Een verbreding is in de toekomst geen overbodige luxe, maar er zijn zo veel verbindingen die veel harder een verbreding nodig hebben.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Vinny » wo 17 jun 2009, 19:49

Maar goed, Tiel-Arnhem is (na Almelo-Mariënberg) de op één na meest onrendabele spoorverbinding van Nederland. Je moet jezelf afvragen of je voor die enkele reizigers die baat hebben bij een rechtstreekse verbinding Tiel-Nijmegen of Dodewaard-Utrecht wel zo'n verbinding in stand moet houden.
Ik roep al jaren dat een IC Amsterdam - Utrecht - Tiel - Nijmegen best een interessante toevoeging op het netwerk zou kunnen bieden. De investeringen in infrastructuur kunnen erg beperkt blijven: Een fly-over bij Geldermalsen, en een spoorboog (en electrificatie) bij Kesteren. Ruimtelijk is deze lastig inpasbaar vanwege de Betuweroute, men had beter de boog in stand kunnen houden, dat had een extra kunstwerk in de Betuweroute gekost.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door captain007 » do 25 jun 2009, 23:14

Vinny schreef:
Maar goed, Tiel-Arnhem is (na Almelo-Mariënberg) de op één na meest onrendabele spoorverbinding van Nederland. Je moet jezelf afvragen of je voor die enkele reizigers die baat hebben bij een rechtstreekse verbinding Tiel-Nijmegen of Dodewaard-Utrecht wel zo'n verbinding in stand moet houden.
Ik roep al jaren dat een IC Amsterdam - Utrecht - Tiel - Nijmegen best een interessante toevoeging op het netwerk zou kunnen bieden. De investeringen in infrastructuur kunnen erg beperkt blijven: Een fly-over bij Geldermalsen, en een spoorboog (en electrificatie) bij Kesteren. Ruimtelijk is deze lastig inpasbaar vanwege de Betuweroute, men had beter de boog in stand kunnen houden, dat had een extra kunstwerk in de Betuweroute gekost.
Probleem zit em hierbij vooral in de spoorwegcapaciteit tussen Utrecht en Geldermalsen. Wordt wel aan gewerkt aangezien tussen Utrecht en Houten het 4 sporen wordt. Echter denk ik dat Tiel minder reizigers trekt dan een station zoals Driebergen-Zeist, Veenendaal-de-Klomp, Ede-Wageningen en Arnhem. Je hebt daar meer overstapmogelijkheden waardoor deze routes economisch interessanter zijn. Qua reistijd zal het niet veel uitmaken omdat je niet veel extra kilometers aflegt. Enige waar ik mij over blijf verbazen is Station Geldermalsen. Behoorlijk groot, maar geen enkele IC die er stopt. Dat is vormt eerder een beperking dan de route die jij voorstelt denk ik. Dat jaagt ook een hoop mensen de auto in omdat als je vanuit bijvoorbeeld Gorinchem komt je echt niet op het idee komt om de trein via Geldermalsen naar Utrecht te nemen. Misschien dat dat ooit nog veranderd als ze ooit de verbreding van de A27 combineren met de aanleg van een spoorlijn Breda - Utrecht, wat mijns inziens een hogere prioriteit heeft. OV tussen Breda en Utrecht is een ramp en de A27 vind ik erg smal opgezet.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » vr 26 jun 2009, 9:13

:offtopic:

Zullen we het weer over de A15 Deil-Valburg gaan hebben?
Nadat het begin dit jaar stukken rustiger leek te worden is het in mijn beleving het verkeer weer toegenomen.
Het stagneren bij knooppunt Deil en rondom Geldermalsen is aan het verergeren :shutup:

rene19663
stadsweg
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 0:19
Locatie: Gorinchem

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door rene19663 » wo 01 jul 2009, 15:54

^^
Ik rijd zelf vrij vaak over de A15 maar dan het gedeelte tussen Leerdam en Gorinchem, begreep wel van iemand die dagelijk in de spits gebruikt maakt van de A15 vanuit Gorinchem richting Nijmegen dat het erger is geworden op de A15 in de ochtendspits sinds er bij Gorinchem-Oost de signalering smorgens op 70 staat. De A27 rijdt dan wel beter door maar de A15 vanuit Tiel naar Gorinchem loopt vast.
Laatst gewijzigd door Rene op wo 01 jul 2009, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet nodeloos een bovenstaande post quoten SVP

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » wo 01 jul 2009, 16:30

Voor een niet-randstedelijke snelweg zijn de intensiteiten op de A15 Deil-Valburg behoorlijk hoog voor een 2x2 snelweg :idea:
Maar je kunt er vaak nog wel lange stukken met een aardig tempo (>80) doorrijden.

Hoewel zeker de A1 en mindere mate de A67 ernstiger zal vastlopen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » wo 10 feb 2010, 13:50

Blaast een stevige laag stof weg:
De Gelderlander, 9 februari 2010 schreef:Parkeerplaatsen A15 bij Ochten/Opheusden aangepakt
OCHTEN/OPHEUSDEN - De twee parkeerplaatsen langs de A15 bij Ochten en Opheusden – Varakker en Overbroek – worden de komende weken uitgebreid en veiliger gemaakt.

Er komen meer parkeervakken, omdat zeker voor vrachtwagens er veel vraag naar is. Daarnaast moeten de parkeerplaatsen minder aantrekkelijker worden voor met name ladingdieven. Daarom wordt vooral flink gesneden in de bossages rondom het parkeerterrein, zodat er meer doorzicht is en minder schuilmogelijkheden voor criminelen.

De start van de werkzaamheden is de afgelopen weken vertraagd wegens de vorst.
Bron

Groot gelijk. De inrichting van de parkeerplaatsen stamt nog uit de jaren '70 :?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door Pino » wo 10 feb 2010, 13:59

Ik begrijp wel dat bossage niet enorm bijdraagt aan sociale veiligheid, maar aan de andere kant vind ik bossage op parkeerplaatsen altijd wel zo prettig als barrière tegen het lawaai van de snelweg. In die zin wil het op een Duitse parkeerplaats nog wel eens aangenaam zijn om even te stoppen, maar doe ik op een Nederlandse parkeerplaats weinig liever dan snel weer in de auto stappen. Hoop dan ook niet dat dit gesnoei een trend wordt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door waldo79 » wo 30 jun 2010, 9:32

Schop schop.

Het is me opgevallen dat er ter hoogte van de aansluiting Geldermalsen op diverse plekken lussen in de weg zijn aangebracht.
Is dit de voorbode van een filebeveilingssysteem?

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A15: Deil-Valburg

Bericht door jan » zo 12 sep 2010, 19:47

Ik zag vandaag dat men tussen Andelst en Valburg een weefvak heeft aangelegd - waarmee het wegbeeld in overeenstemming is met het NBA paneel dat aan het einde van de invoeger bij Andelst hangt.

Afbeelding
^Maar waarom is de markering nou in het geel uitgevoerd? (MER verplichting?)

Afbeelding
^ Het betreffende paneel t.h.v. de invoeger bij Andelst.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?

Bericht door keokiracer » wo 01 jun 2011, 14:43

*SCHOPPERDESCHOP*
VID schreef:Meer drukte op de A15 tijdens ochtendspits
1 juni 2011, 09:39

Het wordt tijdens de ochtendspits steeds drukker op de A15 tussen Dodewaard en Tiel. Bij iedere afrit verloopt de verkeersstroom stroef of staan de auto's even stil. Rijkswaterstaat bevestigt dat en ziet de laatste tijd inderdaad een toename van verkeer op de A15. Het is volgens hen een stuk drukker geworden, maar wat de oorzaken daarvan zijn kan men nog niet vaststellen. Ook zijn er bij Rijkswaterstaat nog geen cijfers van de verkeerstoestroom. Wel stelt een woordvoerder dat de A15 stevig in de gaten gehouden wordt.

De Kamer van Koophandel is bezig met een lobby om de A15 te verbreden, maar zulke maatregelen kosten veel tijd. De Kamer van Koophandel pleit nu voor oplossingen op korte termijn, zoals spitsstroken. Het is hen namelijk beslist opgevallen dat het drukker wordt op de A15.

De route Dodewaard - Tiel is 's morgens vaak druk, terwijl in de avond de route Tiel - Deil op de A15 vol met verkeer staat. Er moet dus in ieder geval op korte termijn iets gebeuren.
Laatst gewijzigd: 1 juni 2011, 09:39
Ik ben blij dat ze er zelf ook achter zijn gekomen. ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?

Bericht door captain007 » wo 01 jun 2011, 14:54

^^ Daar zijn ze dan laat achter want het is al een aantal jaren vrij druk op dat deel. Het stokt op veel stukjes op de route en vaak is het zo dat je een kilometer even 120 km/h kan aantikken en dan staat het ineens weer stil. 's Middags begint dat vanaf de flyover naar de A15 komende vanaf de A2 en dat houdt op net na Tiel.
Spitsstroken zoals hier wordt geopperd kun je helaas ook niet zomaar aanleggen, want er zijn een aantal kunstwerken die daarvoor al zowieso compleet vervangen moeten worden, zoals de brug over het Amsterdam Rijnkanaal en het viaduct over het spoor Tiel - Geldermalsen.

Plaats reactie