Bouw Amstelveenlijn (25) en Uithoornlijn

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Vinny » wo 17 jun 2009, 19:43

boe! schreef:Tot aan Holendrecht (AMC) is het druk. Vanaf daar is het een stuk rustiger.
Een groot gedeelte van die stations wordt ook bediend door de NS-sprinter. In die zin zou je je nog kunnen voorstellen dat de 51 en de 53 door de tunnel rijdt, en dat de 54 wordt vervangen door de 50.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Hensepens » wo 17 jun 2009, 21:53

^^ Maar dat heb je weinig aan wanneer je een bus/tram-abonnement hebt. Die is niet geldig in de trein.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Vinny » wo 17 jun 2009, 22:21

Ach dat is een tijdelijk probleem tot de uitrol van de OV-chipkaart ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Rene » wo 17 jun 2009, 22:41

Hensepens schreef:^^ Maar dat heb je weinig aan wanneer je een bus/tram-abonnement hebt. Die is niet geldig in de trein.
Niet meer ?

(Zo'n kleine 20 jaar geleden was de strippenkaart wel geldig tussen de Amsterdamse NS stations, weet ik me nog te herinneren.)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 17 jun 2009, 22:43

Natuurlijk is de strippenkaart en het sterabbonnement daar nog steeds geldig:
NS schreef:Stadsvervoergebied Amsterdam

* Amsterdam Centraal - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Lelylaan
* Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer ArenA
* Amsterdam Centraal - Diemen
* Amsterdam Zuid - Duivendrecht - Diemen Zuid

Toegestane kaartsoorten:

* Sterabonnement: minimaal 3 sterren, gestempeld met zone 5700.
* Net-Sterabonnement.
* Strippenkaart: gestempeld met zonenummers 5700, 5710 t/m 5715 of 5721 t/m 5725.

Timon91
stadsweg
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 17:31
Locatie: Enschede

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Timon91 » wo 17 jun 2009, 23:55

Vinny schreef:
boe! schreef:Tot aan Holendrecht (AMC) is het druk. Vanaf daar is het een stuk rustiger.
Een groot gedeelte van die stations wordt ook bediend door de NS-sprinter. In die zin zou je je nog kunnen voorstellen dat de 51 en de 53 door de tunnel rijdt, en dat de 54 wordt vervangen door de 50.
Stoptrein, die 2× per uur rijdt :(
Kijk voor leuke foto's op: http://www.panoramio.com/user/833451
Mijn Flickr account vind je hier

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Alain » do 18 jun 2009, 9:08

Pino schreef:Wat betreft de naargeestigheid van de omgeving rondom Spaklerweg en Van der Madeweg, ik kan me daar toch wel veel bij voorstellen. Zeker bij de zeer open bouw van deze stations heeft de naargeestigheid van de omgeving een sterke invloed op de stations. Het zijn verder onbemande stations, dus hard gillen kan je nooit helpen. De omgeving draagt bij aan een sociale veiligheid van nul. In de regen zijn deze stations overigens ook vreselijk. Vol in de wind en geen enkele beschutting aanwezig.
Dat kun je aanpassen. Overkap beide stations. Doe eens wat aan de naargeestige verlichting. Zet er bewaking neer die kan ingrijpen bij ongeregeldheden. Drie maatregelen die niet al te ingewikkeld zijn om te implementeren, en een verschil tussen dag en nacht uitmaken.

Verder vind ik ook het hele idee dat klantgerichtheid en systeemgerichtheid lijnrecht tegenover elkaar staan, zoals sommigen hier voorstellen, erg vreemd. Het inkorten van de A'veenlijn betekent alleen voor reizigers uit Amstelveen een achteruitgang, in de zin dat ze geen rechtstreekse metroverbinding meer met het centrum hebben (tram 5 kan als alternatief dienen, en (veel) later de NZ-lijn). Tegelijkertijd zijn hier ook heel veel voordelen uit te halen, mits naast deze inkorting ook eens naar ontvlechting en hogere frequenties wordt gekeken. Reizigers aan de Geinlijn (CS-Gein) zouden een frequentere verbinding met het centrum krijgen. Je zou reizigers vanaf de Gaasperplaslijn een rechtstreekse verbinding met de Zuidas en Sloterdijk kunnen aanbieden. De frequentie op de Ringlijn zou omhoog kunnen (en op de Amstelveenlijn overigens ook!). Het netwerk zou als geheel betrouwbaarder worden, omdat een vertraging op de ene lijn minder 'olievlek'-werking heeft dan nu het geval is.
Volgens mij allemaal punten die uiteindelijk ook leiden tot een betere overall klantvriendelijkheid.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Rene » do 18 jun 2009, 10:05

Als je klantgericht denkt, kun je natuurlijk ook met breed materieel doorrijden van CS naar Zuid.
Voor de sneltram naar Amstelveen-Westwijk maak je op Zuid een keervoorziening.
Want Zuid is een qua voorzieningen veel betere overstaplocatie, met als voordeel dat als je noordelijk van Amstelveen-centrum moet zijn, lijn 5 ook bijdraagt aan de frequentie van de verbinding. Kortom: Zuid is een betere overstaplocatie dan Spaklerweg met voor een belangrijk deel van de reizigers ook een betere frequentie en daarmee kortere overstap dan Spaklerweg.

Dan ontvlecht je ook, maar met een veel betere klantvliendelijkheid. :idea:

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Hensepens » do 18 jun 2009, 12:43

De frequentie op de Ringlijn zou omhoog kunnen (en op de Amstelveenlijn overigens ook!).
Dat lijkt mij sterk. Gebrek aan materiaal en voor de Amstelveenlijn specifiek geldt dat alle kruispunten onderweg ook grenzen stelt aan de frequentie. Los van het feit dat lijn 5 er nog tussendoor rijdt. Voor de ringlijn rijden nu al zilvermeeuwen mee om de de huidige dienstregeling te halen.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Alain » do 18 jun 2009, 13:41

Ik zeg ook "zou kunnen". Alles wat ik zeg is alleen mogelijk als men besluit te investeren in materieel en stations.

Terugkijkend op de ontwikkelingen op die gebieden van de afgelopen jaren heb ik er echter - helaas - een hard hoofd in dat dat ook écht gaat gebeuren.

@ René: dat kan natuurlijk ook, maar je houdt dan nog steeds een vervlechting van de lijnen CS-Gein, CS-Zuid en Isolatorweg-Gaasperplas. Aan de andere kant elimineer je de Amstelveenlijn als instabiele factor wel in zijn geheel...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Vinny » do 18 jun 2009, 20:21

Zo en nu een reactie schrijven zonder dat ik geplaagd wordt door een kater op de zondagmorgen :dyn_hyp:

De Amstelveenlijn is reeds de schaamlap van het Amsterdamse metronet. En het wordt nog erger: in 2011 gaan ze het tracé tussen de haltes Marne en A'veen Westwijk verleggen (het komt in de middenberm van de Benluxbaan te liggen), voor een periode van 5 jaar. In 2016/2017 wordt de spoorbaan opgebroken, en wordt het eindpunt van de Amstelveenlijn de V&D in het stadshart.
Ik ben er niet blij mee. Het ziet er naar uit dat het OV in de randgemeenten slechter en slechter wordt, en terwijl er belachelijke hoeveelheden belastinggeld worden verkwist in het OV heb ik de dienstverlening de afgelopen 20 jaar alleen maar achteruit zien gaan. Het is echt tijd dat er eens iemand met visie komt en weer 'back to basic' het openbaar vervoer concentreert tussen de belangrijkste stedelijke herkomst- en bestemmingsgebieden.

Zelf vind ik het erg jammer dat de Haarlemmermeerspoorwegen niet zijn vervangen door een S-bahn achtig net, of desnoods door vrijliggende busbanen, met buslijnen die dan wel het centrum van Amsterdam penetreren. Nog steeds ben ik op mijn fiets eerder bij mijn ouders dan met het openbaar vervoer en dat is echt niet omdat ik nou zo sportief ben...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door paolie » do 18 jun 2009, 20:35

Ontvlechting? Prima, maar wacht daar dan mee tot het gereedkomen van de NZ lijn. Het is in mijn ogen volstrekt ongeloofwaardig dat er voor miljarden wordt gebouwd aan een metro die 6 minuten sneller van zuid naar centraal rijdt, terwijl nu wordt besloten reizigers tussen deze stations domweg op het meest desolate station van heel Amsterdam tot een kwartier te laten wachten. Dat is gewoon niet te verkopen. (oftewel, hier is inderdaad sprake van systeemautisme)

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Alain » do 18 jun 2009, 21:58

^^ Nu schijn ik ook licht autistisch te zijn. Dan nog: ik heb ook argumenten aangedragen hoe deze maatregel voor andere delen van het netwerk tot verbetering van de dienstverlening naar de klant zou kunnen leiden. Helaas is dat met het inkorten van de A'veenlijn geen win-win-situatie, maar om nu ook maar gelijk van systeemautisme te spreken gaat me erg ver.

@ Vinny: die wijzigingen zijn mij niet bekend? Waarom gaan ze dat doen? En is het de bedoeling dat het tracé naar Westwijk definitief komt te vervallen (lijkt me toch sterk)?

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door paolie » do 18 jun 2009, 22:16

^^ Term overgenomen van Remco, maar er zit een kern van waarheid in. Wellicht dat je hele metrosysteem door een dergelijke maatregel efficiënter werkt, maar dat is alleen op papier het geval. Je jaagt hiermee duizenden mensen tegen je in het harnas en ondermijnt hiermee het imago van het hele ov in de regio en daarbij je eigen geloofwaardigheid als stadsregio. Het Parool heeft er al een artikel aan gewijd en de ingezonden brieven stromen al binnen. Politiek gezien dus allemaal niet zo goed over nagedacht. Conclusie: dit voorstel wordt gegarandeerd afgeschoten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Vinny » do 18 jun 2009, 22:34

@ Vinny: die wijzigingen zijn mij niet bekend? Waarom gaan ze dat doen? En is het de bedoeling dat het tracé naar Westwijk definitief komt te vervallen (lijkt me toch sterk)?
De visie om de metrolijn in te korten tot Binnenhof is in elke visie te vinden. De gemeente Amsterdam schijnt het graag te willen. Het tracé dat ze in 2011 gaan verleggen heb ik uit het Wandelgangen Informatie Circuit, aangezien er teveel geluidoverlast is in de wijk Middenhoven, dus ik hoop dat dat niet waar is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door mavas » vr 19 jun 2009, 0:37

De Amstelveenlijn alleen maar tot het centrum van Amstelveen? Wat is dat nou voor iets? Wat gebeurt er dan met de rest tot Amstelveen-Westwijk? Opbreken? Dat lijkt me regelrechte kapitaalvernietiging.

Grappig trouwens dat iedereen zo enorm tegen ontvlechting is, enkelen daargelaten. De NS is daar al een tijdje mee bezig, maar daar hoor ik niemand over.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Alain » vr 19 jun 2009, 9:01

Vinny schreef:De visie om de metrolijn in te korten tot Binnenhof is in elke visie te vinden. De gemeente Amsterdam schijnt het graag te willen. Het tracé dat ze in 2011 gaan verleggen heb ik uit het Wandelgangen Informatie Circuit, aangezien er teveel geluidoverlast is in de wijk Middenhoven, dus ik hoop dat dat niet waar is.
Ja, OK - je hebt het over de metronetstudie. Maar naar mijn weten was dat niet meer dan een studie...?

Overigens zou ik er helemaal niet op tegen zijn als de A'veenlijn tot volwaardig metro wordt omgebouwd en direct wordt aangesloten op de NZ-lijn, dat de lijn aan de zuidkant wordt ingekort tot A'veen Centrum. Het stukje ten zuiden ervan zou je kunnen uitbreiden tot een lightrailnet naar plaatsen als Uithoorn en Aalsmeer - misschien zelfs wel met een directe aansluiting op een tegen die tijd vertramde Zuidtangent.
Maar goed - nu zal me wel weer systeemautisme en lightrailblindheid verweten worden (ik moest er maar eens langs de dokter gaan - volgens mij zijn dit ernstige aandoeningen)... :hypocrite:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door jelger » vr 19 jun 2009, 9:03

... weg ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 02 mar 2021, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door paolie » vr 19 jun 2009, 14:02

Alain schreef:
Vinny schreef:De visie om de metrolijn in te korten tot Binnenhof is in elke visie te vinden. De gemeente Amsterdam schijnt het graag te willen. Het tracé dat ze in 2011 gaan verleggen heb ik uit het Wandelgangen Informatie Circuit, aangezien er teveel geluidoverlast is in de wijk Middenhoven, dus ik hoop dat dat niet waar is.
Ja, OK - je hebt het over de metronetstudie. Maar naar mijn weten was dat niet meer dan een studie...?

Overigens zou ik er helemaal niet op tegen zijn als de A'veenlijn tot volwaardig metro wordt omgebouwd en direct wordt aangesloten op de NZ-lijn, dat de lijn aan de zuidkant wordt ingekort tot A'veen Centrum. Het stukje ten zuiden ervan zou je kunnen uitbreiden tot een lightrailnet naar plaatsen als Uithoorn en Aalsmeer - misschien zelfs wel met een directe aansluiting op een tegen die tijd vertramde Zuidtangent.
Maar goed - nu zal me wel weer systeemautisme en lightrailblindheid verweten worden (ik moest er maar eens langs de dokter gaan - volgens mij zijn dit ernstige aandoeningen)... :hypocrite:
Nee juist niet! Dit is nu juist een prima visie, waar ik helemaal achter zou staan!!

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Rene » vr 19 jun 2009, 20:33

Elke keer als de term "lightrail" valt dan bestel ik alvast maar een busje van de ambulante zorg...

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Alain » za 20 jun 2009, 15:15

"Busje komt zo"?

:PP:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Pino » za 20 jun 2009, 16:57

Hangt ervanaf wat met lightrail wordt bedoeld. De ene keer is het feitelijk een sneltram (van het soort dat nu al in Amstelveen ligt), de andere keer is het eerder iets tussen een metro en een sprinter in. Sneltrams zijn wat mij betreft hoe dan ook niet de oplossing, een meer metro-achtige uitbouw door Amstelveen en verder zie ik voorshands best zitten.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Rene » za 20 jun 2009, 21:12

Alain schreef:"Busje komt zo"?

:PP:
Ah, ik zie dat ze vandaag al bij je langs geweest zijn ? :twisted:

:mrgreen:

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door paolie » do 25 jun 2009, 21:37

jelger schreef:
paolie schreef:Het Parool heeft er al een artikel aan gewijd en de ingezonden brieven stromen al binnen. Politiek gezien dus allemaal niet zo goed over nagedacht. Conclusie: dit voorstel wordt gegarandeerd afgeschoten.
en zo regeert niet het vervoersverstand, maar de koffiekrampen van buitenstaanders. Een trend die wel vaker in de hedendaags bittere boze door cynisme gedreven samenleving heerst.
Gelukkig zijn de stadsdelen geen buitenstaanders:
PArool schreef:Sneltram 51 blijft op CS
Het plan om metrolijn 51 tot Spaklerweg te laten rijden, leidde tot zoveel ophef dat ervan wordt afgezien.

AMSTERDAM - Metro 51 blijft doorrijden tot CS, tenzij dat tot onveilige situaties in de metrobuis leidt. Ook wordt de minimale frequentie voor metrolijnen 53 en 54 (Gein en Gaasperplas) aangescherpt. Volgens Stadsregio Amsterdam, die waakt over het openbaar vervoer in groot-Amsterdam, kon de Amstelveenlijn vanaf 2012 wel ingekort worden tot Spaklerweg. Dat was nodig vanwege de veiligheid en de groei van het aantal reizigers. Het plan leidde tot ophef, vooral in de getroffen gemeentes en stadsdelen. Die dwongen de stadsregio deze week de plannen aan te passen. Het GVB zal nu alle metro- en sneltramlijnen moeten handhaven, tenzij het rijk strengere eisen stelt aan de veiligheid in de metrotunnel. In dat geval wil de organisatie in eerste instantie een overstap van lijn 51 op station Amstel of een flinke verbouwing van Spaklerweg.
Volgens wethouder Hans Gerson van Verkeer kan het onverkort laten doorrijden van de sneltram er vanwege de nieuwe veiligheidsregels toe leiden dat er minder metro's naar Zuidoost kunnen rijden. Ook belooft de stadsregio opnieuw te kijken naar de minimumeisen die aan het GVB worden gesteld. Zo hoeft het vervoerbedrijf volgens de huidige plannen hoogstens eens in het kwartier een metro te laten rijden.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Via » wo 08 jul 2009, 19:17

Goed zo, gelukkig komt men nog tot inkeer dan.

Maar ik zag vorige week trouwens dat alle metrostations op die lijn verbouwd zijn, of in verbouwing waren. Er waren een hoop muurtjes, beschutting en andere dingen verdwenen voor gewone stalen bankjes.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Palance » wo 08 jul 2009, 19:33

Ja, dat zag ik vorige week ook, het wordt wel wat beter. Sommige stations zien er echt aftands uit.

Zijspoortje: Ik dacht dat je het uit moest spreken als Spa-klerweg. De omroepster had het vorige week over Spak-lerweg.

Wat is waar?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Matthijs » wo 08 jul 2009, 20:39

Goed nieuws dat het niet door gaat.

Ik sta over het algemeen achter de ontvlechtingsgedachte van o.a. Alargule.

Echter, ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het in dit geval onverkoopbaar was. En dat is wmb mn ivm de Noord-Zuidlijn.

Als men de NZ-lijn zou willen pushen, doe dan dat als die lijn er ligt. Voor de NZ is het tot die tijd juist goed om Amstelveenlijn-reizigers vast te houden (zodat die later met de NZ kunnen).

Daarnaast slaat het idd nergens op dat je beweert dat de verbinding centrum-Zuid van landsbelang is en miljarden waard is, terwijl nagenoeg dezelfde verbinding (via de Oostlijn) blijkbaar zo onbelangrijk is dat-ie als eerste wordt geschrapt. Dat slaat werkelijk helemaal nergens op.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Pino » wo 08 jul 2009, 20:41

@Palance,
Ik hoor de naam alleen maar in de metro (want anders kom je toch nooit in die buurt), dus ik weet niet beter dat het Spak-ler-weg is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door Vinny » wo 08 jul 2009, 21:19

En ik spreek het dan weer op zijn Amsterdams uit: Spakelerweg... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Metro Amstelveen (M51) gehalveerd tot Spaklerweg

Bericht door simon » wo 08 jul 2009, 22:56

Ik ken het ook als Spak-ler-weg. Maar dan vanuit de tijd dat ik nog bij V&D werkte (het V&D hoofdkantoor is aldaar gevestigd).

Plaats reactie