[A022] Beverwijkse plannen voor de A22

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Medianieuws

[A022] Beverwijkse plannen voor de A22

Bericht door Medianieuws » vr 26 jun 2009, 11:16

Noord-Hollands Dagblad schreef:Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg
Gepubliceerd op 25 juni 2009, 16:03

beverwijk -

De gemeente Beverwijk zet een stedenbouwkundige aan het werk om een plan te bedenken voor de nieuwe N22: de nieuwe provinciale weg die ontstaat als de rijksweg A22 wordt ’afgewaardeerd’.

De gemeente ziet tal van voordelen in het eigen idee om van de A22 een provinciale weg te maken. Als het geen rijksweg meer is, kan de maximumsnelheid worden verlaagd tot 80 km/u en kunnen er nieuwe kruisingen worden aangelegd. Zo kan de meubelboulevard weer een beetje bij Beverwijk gaan horen, en ontlast de provinciale weg zo de Velsertraverse, wat nu de enige plek is waar autoverkeer Beverwijk binnenkomt vanaf de snelweg. Ook biedt een provinciale weg kansen voor een betere aansluiting van het havengebied met de stad.

Vooral de toekomstige verkeerscongesties op de Velsertraverse worden als groot toekomstig knelpunt gezien, met name als de Westelijke Randweg klaar is. Daar wordt straks nog meer in files stilgestaan dan nu, als er verder niets verandert. Het knelpunt wordt mede veroorzaakt door de diverse spoorkruisingen. De capaciteit van de Velsertraverse moet worden uitgebreid en bovendien wil de gemeente de spoorkruisingen ongelijkvloers maken, dus met een tunnel of een viaduct scheiden van de weg. Probleem van dat soort plannen is dat Velsen-Noord steeds onbereikbaarder wordt, stelt het college van Beverwijk. Als de A22 straks N22 wordt en er elders in Beverwijk wat ’oversteken’ bij komen, waardoor je makkelijker de stad in kunt, zou dat helpen om de Velsertraverse te ontlasten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door boe! » vr 26 jun 2009, 11:20

Nee hè. :neenee:
Ook erg handig als de Wijkertunnel gesloten is en het verkeer omgeleid moet worden. Niet doen dus.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Palance » vr 26 jun 2009, 11:26

Is het al 1 april?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » vr 26 jun 2009, 11:31

De hoofdreden is natuurlijk dat een lagere Vmax volgens de regeltjes minder fijnstof en geluidsoverlast betekent, waardoor Beverwijk meer kan bouwen. Dat staat in de papieren editie van de krant.

Mijn mening laat ik hier maar even achterwege...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » vr 26 jun 2009, 11:45

^^ Wel bouwen, maar ondertussen de infrastructuur afbreken... Dan weet je tenminste zeker dat je files creëert.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Palance » vr 26 jun 2009, 12:31

Dat is het hele RO-probleem in Nederland samengevat.

Bouwen levert immers veel geld op (belastingen).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Dick
stadsweg
Berichten: 289
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 12:16

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Dick » vr 26 jun 2009, 16:36

Op zich begrijpelijk. Deze snelweg snijdt als autonoom element de kern letterlijk in tweeen. Toch denk ik niet dat de barrierewerking erg veel kleiner wordt door de weg de status N-weg te geven. Dan zul je toch ongelijkvloerse kruisingen houden, afritten, etc. etc. Of zijn er juridische argumenten waarvoor de weg een andere status moet krijgen? Ik ben benieuwd naar deze nieuwe stedebouwkundige visie.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » vr 26 jun 2009, 17:01

Ik ben het niet met je eens dat de A22 de kern in tweeën splijt. De ene kant is de stad, de andere kant is alleen maar een industrieterrein. Daarnaast ligt er ook nog een spoor en als je de weg verandert naar N22 dan blijft de barrière nog steeds aanwezig door het spoor.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » vr 26 jun 2009, 17:46

Er is al eens gekscherend gezegd: overdracht ? Alleen als ze de Velsertunnel er om niet ook bijnemen, met verplichting om die in 2014 aan de tunnelwet te laten voldoen.

Onzin uiteraard, de Velsertunnel met aanrijroutes is te belangrijk in het wegennet (ook als alternatief van de Wijkertunnel) om over te dragen.
Daarbij is er amper sprake van doorsnijding - aan de oostzijde van de A22 is enkel industrieterrein. Nee, ze willen het NS-terrein pal langs de A22 ontwikkelen, en een maximalisatie van de opbrengst kan worden bereikt met een zo gunstig mogelijke geluidssituatie. Dus moet de weggebruiker bloeden om de zakken van de projectontwikkelaars en de gemeente te vullen... :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Chris » vr 26 jun 2009, 17:54

Een doorsnijding van een stad door een snelweg hoeft ook niet per se slecht te zijn, nog afgezien van het feit dat deze doorsnijdingen er vaak zijn gekomen doordat gemeentes aan de andere kant van de snelweg gingen bouwen, en niet andersom. Een snelweg door een stad vermindert het aantal omrijkilometers op het OWN en zorgt voor een goede bereikbaarheid.

Barrièrewerking kan inderdaad een probleem zijn, maar hoeft dat niet per sé, de A28 loopt dwars door Zwolle, maar heeft niet heel veel barrierewerking doordat hij op een dijk loopt en je dus op talloze plekken onder de snelweg door kan. Luchtkwaliteit is geen probleem, er zijn wegen in Zwolle waar luchtkwaliteit wel een probleem is, maar de intensiteiten zijn daar fors lager.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door RoelZ1 » vr 26 jun 2009, 17:57

Wat zijn eigenlijk de Intensiteiten op de A22? En opzich zou het nog wel kunnen denk ik, maar dan moet de A9 thv de Wijkertunnel wel 2x3 worden, en de N/A208 direct op de A9 richting Alkmaar worden aangesloten. Maar dat lijkt me totaal niet de moeite waard omdat je dan een hele grote investering zou doen, voor die paar hectare die je dan kan bebouwen, en daarbij is het slecht voor de robuustheid van het netwerk. Dus al met al ben ik tegen.

Dick
stadsweg
Berichten: 289
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 12:16

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Dick » vr 26 jun 2009, 18:11

wat zou het uitmaken of het A22 of N22 is. Het is en blijft dezelfde weg. Als de max. snelheid iets lager ligt, net of dan ineens de doorstroming in gevaar komt??! natuurlijk niet. Daar komt bij dat de intensiteit momenteel niet absurd hoog is.. lijkt me verkeerskundig dus allemaal niet zo problematisch.

daarnaast: als industrieterrein en haven bij de stad horen, natuurlijk wordt hij dan wel doorsneden zodra het een links ligt en het ander rechts. Of dat nu historisch gegroeid is of niet (over de weg heen bladiebla) is uiteraard geen argument om een toekomstvisie af te schieten.

Het doet me allemaal sterk denken aan de exercities die al jaren lang voor de A13 gedaan worden. Stadboulevard etc. Mooie plaatjes van Artgineering schieten me te binnen. Zoek maar op, valt vast te googelen.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door RoelZ1 » vr 26 jun 2009, 18:25

Ik denk dat de gemeente er een 2x2 bubeko GOW van wil maken, want voor niet-wegenkenners is dat een "provinciale weg". En als ze bedoelen dat ze er alleen maar een bordje autoweg, vmax 80 neer zetten, en de vluchtstroken weghalen zie ik geen enkele voordelen voor de gemeente, hooguit voor de staatskas als ze er een flitspaal neerzetten:
- Geen extra ruimte voor nieuwbouw, wat je wel zou hebben met er een gelijkvloerse weg. en op de ruimte van de vluchtstroken die vrijkomt kan je ook niet veel bouwen:P..
- De Vmax is al 100, daar zou je wel 80 van kunnen maken, maar ik denk niet dat de A22 nou zo n grote invloed heeft op de luchtvervuiling zo naast de hoogovens, en de geluidsoverlast zal ook wel meevallen zo vlak naast het spoor, en met vooral industrie in de buurt.
- Als ze zo graag een extra afritje willen kan dat ook wel nu het een snelweg is.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » vr 26 jun 2009, 18:57

Dick schreef:wat zou het uitmaken of het A22 of N22 is. Het is en blijft dezelfde weg.
Welterusten, Dick :shutup:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Seat Ibiza » vr 26 jun 2009, 18:59

Dick schreef:wat zou het uitmaken of het A22 of N22 is. Het is en blijft dezelfde weg. Als de max. snelheid iets lager ligt, net of dan ineens de doorstroming in gevaar komt??! natuurlijk niet.
Uiteraard maakt het (vrijwel) niks uit er nu A22 of N22 op de borden staat, maar volgens mij heb je het eerste artikel in deze discussie niet (goed) gelezen:
Als het geen rijksweg meer is, kan de maximumsnelheid worden verlaagd tot 80 km/u en kunnen er nieuwe kruisingen worden aangelegd.
En dat beïnvloedt de capaciteit natuurlijk wel enorm! Verder zeg je dat de intensiteit momenteel niet absurd hoog is. Ook dat kan kloppen, maar de Velsertunnel moet juist met een ruime overschotscapaciteit beschikbaar blijven voor het geval er eens een keer onderhoud of een calamiteit is in de Wijkertunnel...
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op vr 26 jun 2009, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Chris » vr 26 jun 2009, 19:08

De Velsertunnel kent nog wel 60.000 + voertuigen per etmaal. Misschien niet druk als in "overbelast", maar 60.000 op 2x2 is toch zeker wel significant. Je moet dat niet gelijkvloers willen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door mavas » vr 26 jun 2009, 20:20

Als men gelijkvloerse kruisingen gaat aanleggen dan is het niet meer mogelijk om voldoende doorstroming te bieden. Kijk maar naar de N208, waar maximaal 40.000 mvt/dag afgewikkeld kunnen worden met verkeerslichten (op 2x2).

Overigens, kan iemand mij vertellen of je met een autoweg 100 km/h of autoweg 80 km/h (beiden ongelijkvloers) dichter bij de weg kan bouwen of met lagere normen te maken hebt dan bij een 2x2 autosnelweg 100 km/h?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

A58
woonerf
Berichten: 79
Lid geworden op: do 24 apr 2008, 17:16

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door A58 » vr 26 jun 2009, 20:22

Autoweg mag natuurlijk meer bochten, kortere invoegstroken en dus meer afritten hebben ;). Vmax 80 of 100 heeft volgens mij alleen maar invloed op flitspalen e.d. . Toch zie ik weer niet waarom er weer iets gedegradeerd moet worden. Leg die extra afrit gewoon aan als je die wilt hebben, maar doe voor de rest niets.

waar gaat het heen in dit land :neenee:
Laatst gewijzigd door A58 op vr 26 jun 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Chris » vr 26 jun 2009, 20:23

40.000 mvt/etmaal op 2x2 gelijkvloers is echter ook verre van ideaal. Zowel de oostring als westring van Zwolle verwerken dat ook, en dat loopt wel elke dag vast. Vanmiddag stond ik nog 6 minuten te wachten voor 1 VRI voordat het weer begon te rijden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » vr 26 jun 2009, 20:27

Ik vind 60.000 op een 2x2 toch behoorlijk druk. Daar moet je eerder 2x3 van maken in plaats van dat je er verkeerslichten neerzet.

De A59 Oss-Hintham rijd ik meerdere keren per week, en die kent uit m'n hoofd iets van 67.000MVT. Die loopt in de ochtendspits toch telkens vast bij de opritten (en dat ligt niet aan de A2, want na die opritten rijd het telkens weer even tot de volgende oprit) en ook in de avondspits zit de weg naar mijn idee toch aardig tegen verzadiging aan.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Kaaiman » za 27 jun 2009, 10:12

wat zou het uitmaken of het A22 of N22 is. Het is en blijft dezelfde weg. Als de max. snelheid iets lager ligt, net of dan ineens de doorstroming in gevaar komt??! natuurlijk niet. Daar komt bij dat de intensiteit momenteel niet absurd hoog is.. lijkt me verkeerskundig dus allemaal niet zo problematisch.
Mij wel. Het wegbeeld is niet op 80 km/u ontworpen, dus krijg je ongeloofwaardige snelheidslimieten, desnoods met een TC afgedwongen. De Vmax is nu 100 km/u en dat is mat mij betreft zowel hoog als laag genoeg voor een stedelijke snelweg als de A22. Een snelweg die nog steeds tot het HWN behoort, moet je niet willen afwaarderen naar niet-snelweg.

VRI's zijn verder per definitie verkeersgevaarlijker en capaciteitsverminderend ten opzichte van ongelijkvloerse kruisingen.

Daarnaast nog een punt waarvan ik niet weet of het in de praktijk ook zo is. Volgens mij is het verkeer beter te sturen als wegen minder aansluitingen hebben. Wijken kun je zo verkeersluwer houden, terwijl het bij de afritten behoorlijk druk is met minimaal 2+2-aanvoerwegen. Veel meer een boomstructuur dus. Vanwege hogere intensiteiten zullen de milieuproblemen ook groter zijn, maar de verkeersstromen zijn dan zodanig gebundeld dat je effectief maatregelen kunt nemen.

Meer kruisingen zorgen voor een ontlasting van de huidige aansluitingen, maar zorgen voor drukker verkeer in de wijken en meer verspreiding over de wegen. Daardoor wordt de luchtkwaliteit op bepaalde punten beter, maar op veel meer punten slechter. Dan wordt het veel moeilijker aanpakken, omdat er dan veel meer maatregelen nodig zijn.

Een mooie stadsboulevard moet je toepassen in een stad, niet er omheen, en al helemaal niet als vervanging voor een autosnelweg in het HWN.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Jeroen » za 27 jun 2009, 13:10

De gemeente ziet tal van voordelen in het eigen idee om van de A22 een provinciale weg te maken. Als het geen rijksweg meer is, kan de maximumsnelheid worden verlaagd tot 80 km/u en kunnen er nieuwe kruisingen worden aangelegd.
Tjonge, dat noemt men tegenwoordig dus vooruitgang in dit land. :shutup:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rein » za 27 jun 2009, 13:53

Mijn gevoel/ervaring zegt dat de verkeersintensiteit met name hoog is in de Velsertunnel zelf (of exacter tussen op/afrit Beverwijk (vlak voor/na de ene kant van de tunnel) en de splitsing van de A22 met de A208 (vlak voor/na de andere kant van de tunnel). Er is veel minder verkeer tussen Beverwijk en de aansluiting met de A9 bij KP Beverwijk en A208/IJmuiden en de aansluiting met de A9 bij KP Velsen. Op die stukken is het zeker buiten de spits erg rustig.

Ik ben zelf overigens nimmer voorstander van het afwaarderen van snelwegen tot autowegen/provinciale wegen. Schandalig dat dit met de A205 is gebeurd en op korte termijn ook met de A208 gaat gebeuren. In die zin past een afwaardering van de A22 ook wel in dat rijtje in deze regio.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door duikgek89 » za 27 jun 2009, 14:37

Als men zo door gaat als nu hebben we over een aantal jaar geen A wegen meer over...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Willem » za 27 jun 2009, 18:09

Als de A22 afgewaardeerd wordt tot N22 geeft dit de mogelijkheid om het knooppunt met de A9 bij Heemskerk te verbouwen tot een normale afslag (a la vml. KP Bocholtz). In combinatie met eventueel een ander trace van de weg op dat eerste stuk kan men wellicht een paar nieuwbouwstraten extra aan de Broekpolder plakken.
Het plan zal mede bedacht zijn om de ontsluiting van die wijk te verbeteren: deze zit nu klem tussen de spoorlijn en de A9/A22.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Mark » za 27 jun 2009, 20:39

Stel, Beverwijk wil dit plan doorzetten. Tot hoever kunnen ze gaan met het uitvoeren? De A22 is immers in beheer van het Rijk, dus het lijkt mij dat Beverwijk er vrij weinig over te zeggen heeft.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Willem » za 27 jun 2009, 21:22

Met een beetje overleg tussen gemeente en Rijk(-swaterstaat) valt er misschien wel iets te bereiken.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Hensepens » za 27 jun 2009, 22:34

Willem schreef:.....
Het plan zal mede bedacht zijn om de ontsluiting van die wijk te verbeteren: deze zit nu klem tussen de spoorlijn en de A9/A22.
En dat is een verrassing. Dat hadden we nog niet in de gaten toen de wijk werd gebouwd.... :?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door Rene » za 27 jun 2009, 23:16

Inderdaad, de A9 lag vroeger parallel aan de spoorlijn. Oorspronkelijk zou het Wijkertunneltracé al weer snel naar de oorspronkelijke A9 terugbuigen, maar dat is begin jaren '80 veranderd ten gunste van een oostelijker ligging, zodat men de nieuwbouwwijk Broekpolder kon bouwen. Wie in de Broekpolder is gaan wonen, heeft de ligging van de hoofdwegeninfrastructuur dus geaccepteerd. Geen reden om daar nu op terug te komen en downgrading te eisen.
Overigens zijn de verkeersstromen ook veel te groot om knooppunt Beverwijk te downgraden.
Willem schreef:Met een beetje overleg tussen gemeente en Rijk(-swaterstaat) valt er misschien wel iets te bereiken.
Daar zet ik toch wel een paar vraagtekens bij.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Beverwijk wil A22 'afwaarderen' tot provinciale weg

Bericht door waldo79 » zo 28 jun 2009, 11:11

Maar hoe kan de bereikbaarheid van de Broekpolder worden verbeterd zonder dat dit effecten heeft op de A9/A22?

Plaats reactie