In augustus ga ik vanuit Nederland de volgende rit maken: Denemarken-Zweden-Finland(Poolcikel/Rovaniemi)-Noordkaap-Noorse Fjordenkust - Denemarken.
Om vanuit Noorwegen weer in Denemarken te komen wil ik gebruik maken van een ferrie Kristiansand - Hanstholm (voorkeur) of Kristiansand - Hirsthals. Ik wil dit gezien de 'uit de losse pols-planning' niet van tevoren boeken. Wie kan me iets vertellen over de tarieven / mogelijkheden voor een personenauto met twee personen (1 volwassene, 1 kind van 15). Op de diverse websites wordt ik niet veel wijzer. Het maakt me overigens niet zoveel uit of het een snelle of een langzame ferrie is.
Alvast bedankt voor een antwoord!
Met vriendelijke groeten,
Leo "Starduck" de Vries
Ferrie Kristiansand (N) - Hanstholm of Hirthals (DK)
Moderator: Moderatoren
-
starduck
- zandpaadje
-
brandsrus
- dorpsstraat
Re: Ferrie Kristiansand (N) - Hanstholm of Hirthals (DK)
Informatie
De ferry Kristiansand naar Hirsthals wordt bediend door Colorline (www.colorline.com)
Vaarplan (Duits) zie pagina 10 en 11 voor de reistijden en de prijzen staan ergens op pagina 6.
Kristiansand naar Hanstholm wordt zoals ik kan achterhalen bediend door Fjord Line, maar als ik hun site bekijk (www.fjord-line.com) kan ik niets vinden over Hanstholm, alleen Hirtshals - Stavanger/Bergen v.v.
Overigens; ook niet op hun hoofdwebsite in het Deens (www.fjord-line.dk)
Even mijn ervaring
De eerst ferry hebben we meerdere malen gebruikt voor de overtocht vanuit Noorwegen maar ook vanuit Denemarken en is ons goed bevallen. Het is wel een populaire overtocht en gaat niet zo vaak, vol is vol bij zulke overtochten. Van tevoren bespreken geeft garantie dat je meekunt. Ervaring leert dat deze boten vaak vol zitten!
De ferry Kristiansand naar Hirsthals wordt bediend door Colorline (www.colorline.com)
Vaarplan (Duits) zie pagina 10 en 11 voor de reistijden en de prijzen staan ergens op pagina 6.
Kristiansand naar Hanstholm wordt zoals ik kan achterhalen bediend door Fjord Line, maar als ik hun site bekijk (www.fjord-line.com) kan ik niets vinden over Hanstholm, alleen Hirtshals - Stavanger/Bergen v.v.
Overigens; ook niet op hun hoofdwebsite in het Deens (www.fjord-line.dk)
Even mijn ervaring
De eerst ferry hebben we meerdere malen gebruikt voor de overtocht vanuit Noorwegen maar ook vanuit Denemarken en is ons goed bevallen. Het is wel een populaire overtocht en gaat niet zo vaak, vol is vol bij zulke overtochten. Van tevoren bespreken geeft garantie dat je meekunt. Ervaring leert dat deze boten vaak vol zitten!
-
jeroent
- autoweg
Wij hebben vorig jaar Hanstholm-Kristiansand genomen. Het is een catamaran die met een behoorlijke snelheid over het water zoeft. Bij slecht weer schijnt hij nogal te schommelen, maar wij hadden er geen last van. Er kunnen maar zeer beperkt caravans en campers mee ivm de hoogte, dus dat scheelt qua bezetting. Vond dat er nog behoorlijk wat auto's in konden (ik dacht iets van 5 parkeerdeks).
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Dat kan kloppen... Van hun website:brandsrus schreef:Kristiansand naar Hanstholm wordt zoals ik kan achterhalen bediend door Fjord Line, maar als ik hun site bekijk (http://www.fjord-line.com) kan ik niets vinden over Hanstholm, alleen Hirtshals - Stavanger/Bergen v.v.
Oftewel: vanuit Noorwegen kun je niet meer naar Hanstholm varen met een ferry.This fall, Fjord Line will change its Danish port of call from Hanstholm over to Hirtshals. In 2009, the HSC Fjord Cat will sail daily between Kristiansand and Hirtshals, starting in late spring and continuing into early autumn. At the peak of the summer season, the company will make up to three round-trip crossings daily.
-
Chris
- Moderator
Hirtshals is ook iets handiger bereikbaar, namelijk over snelwegen (E45+E39). Om naar Hanstholm te gaan moet je een eind binnendoor. Geen drukke wegen, maar het zijn ook geen snelwegen.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bij voorkeur zou ik de langzame boot nemen (waarschijnlijk goedkoper), vooral omdat je dan ook gelijk een overnachting mee kunt pakken. Dan kun je overdag rijden en 's avonds op die boot slapen. Kom je uitgerust aan op je bestemming. Is echt een aanrader. Je kunt zelfs naar een minibioscoop. 
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
De nachtboot is in het hoofdseizoen wel een beetje rommelig, omdat veel (rugzak-)toeristen geen hut boeken, maar alleen de overtocht zelf. Vervolgens liggen de gangen vol met mensen die op een vrij willekeurige plek hun slaapzak hebben uitgerold.
-
jeroent
- autoweg
Wij hebben de nachtboot Oslo-Frederikhavn genomen vorig jaar augustus en geen rugzakkers gezien. Prima en rustige overtocht gehad. Wel 90% Nederlanders vreemd genoeg. Tip: boek op de Engelse site van Stena, daar was de overtocht een stuk goedkoper.
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Verschilt ook per maatschappij en route: op sommige ferry's kun je namelijk alleen een nachtovertocht boeken icm hutaccommodatie. Dan ligt er dus niemand op het dek of in de gangen...jeroent schreef:Wij hebben de nachtboot Oslo-Frederikhavn genomen vorig jaar augustus en geen rugzakkers gezien.