Ik ga vannacht door Duitsland naar het zuiden. Ik kan zowel bij Arnhem of bij Venlo de grens overgaan en dan respectievelijk de A3 of de A61 nemen. Weet iemand wat verstandiger is, gezien drukte, wegwerkzaamheden en snelheidsbeperkingen?
Bedankt en groet,
Jaap-Jan
's Nachts over A3 of A61 naar het zuiden?
Moderator: Moderatoren
-
JJS
- zandpaadje
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Re: 's Nachts over A3 of A61 naar het zuiden?
Waar kom je vandaan en waar moet je heen? 'S nachts zal het niet veel uitmaken verwacht ik, enige verschil is dat de A61 2x2 is met meer snelheidsbeperkingen als de A3 die tot Aschaffenburg 2x3 is. Verder uiteraard de radio in de gaten houden zodat je nog kunt wisselen (bij Köln via de BAB1 en bij Koblenz via de BAB48).
Dan heb je nog een laatste optie, bij Goch de grens over via de BAB57 als dat voor jou handig is, en dan bij Köln kiezen of je via de BAB3 of BAB61 verder gaat.
Dan heb je nog een laatste optie, bij Goch de grens over via de BAB57 als dat voor jou handig is, en dan bij Köln kiezen of je via de BAB3 of BAB61 verder gaat.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op vr 24 jul 2009, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Op de A61 zijn op dit moment de nodige wegwerkzaamheden, terwijl de A3 maar nauwelijks wegwerkzaamheden heeft. Maar als je 's nachts rijdt is noch drukte, noch wegwerkzaamheden iets om je druk over te maken. Zou dus gewoon de route kiezen die, gezien je vertrekplaats en je bestemming, het meest direct is.
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
Je kunt ze ook koppelen. Vanuit Venlo de grens over via de A61 en bij kreuz Kerpen de A4 op en dan bij Koln weer de A3. 
Ook een mooie route overigens.
Maar moet dit niet bij het subforum: reisadviezen?
Ook een mooie route overigens.
Maar moet dit niet bij het subforum: reisadviezen?
-
paolie
- expressweg
Maar helaas wel nog steeds erg vervelende werkzaamheden op de 3 bij Würzburg...Pino schreef:Op de A61 zijn op dit moment de nodige wegwerkzaamheden, terwijl de A3 maar nauwelijks wegwerkzaamheden heeft. Maar als je 's nachts rijdt is noch drukte, noch wegwerkzaamheden iets om je druk over te maken. Zou dus gewoon de route kiezen die, gezien je vertrekplaats en je bestemming, het meest direct is.
-
JJS
- zandpaadje
Goed te horen. Ik kom vanuit Leiden, dus Arnhem en Venlo zijn allebei mogelijk, maar gezien de reacties hier is de A3 waarschijnlijk het meest praktisch. Ik moet trouwens naar Basel, via de A5.
Dank,
Jaap-Jan
Dank,
Jaap-Jan