Komende herfstvakantie (regio midden) ga ik misschien op vakantie naar het Duitse plaatsje Körv, nabij Trier. Gelijk reden om al te kijken wat een goede route is, want het alternatief is ergens in Luxemburg. De volgende mogelijkheden heb ik gevonden:
Via Antwerpen, Liège, en de A60.
Via Maastricht (beruchte N2).
Via Venlo en de A61.
Ik dacht nog aan Oberhausen, maar dat is dan zo'n gedoe om aan de goede kant van de Rijn te komen. uh2:
Edit: Via Luxemburg kan wel maar is wel wat ver om.
Laatst gewijzigd door JeroenF1 op za 22 aug 2009, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, Kröv! Dan ben ik wel eens langsgereden. Leuke locatie zo langs de Mosel. Volgens mij komt daar vlakbij in de toekomst de nieuwe dalbrug van de B50n (A60). Mooie omgeving!
Via de E42/A60 is een heerlijke rustige en mooie route, die ik je van harte aanbeveel! Wel erg heuvelachtig, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Die zou ik zeker nemen.
Wat betreft de route door België: Via Antwerpen en Brussel kan ook best druk zijn, en de N2 is lang niet zo erg als bijv. de B61 in Bad Oeyenhausen. Je bent er best snel doorheen. Over de N2 zou mijzelf niet zo super druk maken, als je er maar niet midden in de spits langsrijdt.
Via Venlo en de A61 is ook behoorlijk om, als je naar Kröv wil. Je zou anders eventueel moeten afbuigen over de A1 naar Trier, maar dan moet je een heel stuk binnendoor rijden.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op zo 23 aug 2009, 8:36, 3 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Ik veronderstel dat je Kröv bedoelt in plaats van Körv? Toevallig het Landal-park daar? Een heel mooie omgeving en een echte aanrader!
Wat betreft de route, die is het kortste via Antwerpen. De E19 richting Antwerpen kan wel wat problemen geven tijdens de ochtendspits, maar de rest van de dag is die zo goed als filevrij. De Antwerpse ring is een ander verhaal, daar is er de hele dag risico op files. Aangezien je in Antwerpen de E313 moet hebben kom je enkel maar op het noordelijk deel van de Antwerpse ring. Enige vertraging is niet uitgesloten hier, maar buiten de spitsuren zal je hier geen grote verliestijden hebben. Dan kom je op de E313. Een beruchte snelweg die hier op het Belgische forum zeer vaak aan bod komt. Ondanks alle negatieve berichten valt deze weg al bij al nog goed mee. Zolang er geen zware ongevallen gebeuren heb je vrijwel geen last van files. Nadeel is dat deze ongevallen wel tamelijk vaak gebeuren, vooral het stuk tussen Ranst en Lummen is hier gevoelig voor. Eenmaal je knooppunt Lummen voorbij bent zal je de E313 niet meer herkennen. De weg is eensklaps veel kalmer en heeft ook een veel minder krap profiel. Vlak voor Luik zijn er wel nog werken bezig aan het viaduct van Boirs (dat letterlijk op instorten staat) maar door de zeer lage intensiteiten staan hier vrijwel nooit files. Files bij Luik komen verder niet vaak voor en als je eenmaal de E40 verlaten hebt en op de E42 voorbij Verviers bent is de kans op verkeersproblemen wel heel klein. Geniet hier vooral van het mooie landschap en de zeer kalme snelweg die aan de grensovergang dagelijks maar 7000 voertuigen per dag slikt. Voor het Duitse deel geldt hetzelfde verhaal. Een kalme en grotendeels nieuwe snelweg. Goeie reis!
Kröv inderdaad. M'n ouders zeiden steeds Körv, vandaar.
Bedankt voor de informatie! De reis moet dus een niet al te groot probleem worden. Lekker foto's schieten dus.
Ah, ik ben daar in 2003 op vakantie geweest op het Landal park. Echt een prachtige omgeving daar, denk dat je wel goeie vakantie daar krijgt. Je ligt ook nog niet zo ver van relatief grote plaatsen als Koblenz en Trier (waar je weer mooi langs de Moezel kan rijden!).
Dit was onze route toen. Was trouwens meer op gevoel dan dat er echt over na is gedacht .
Je bent dan ook inderdaad vlak bij het tracé van de nieuwe B50n.
Op dat park ben ik tweemaal geweest in de tijd dat de A60 er nog niet lag. Toen moest je wel of over de A61, of via Luxemburg (beide hebben we toen gedaan).
In vergelijking met die routes scheelt de A60 behoorlijk in reistijd (en kilometers).
Ik ben al een aantal jaar niet meer in de Eifel geweest en wellicht dat iemand weet of dat laatste stukje ontbrekende snelweg van de Belgische grens tot Prum nou ook aangelegd is. In Belgie had je bij Verviers altijd zo'n scherpe bocht in de snelweg waar je toch ff goed af moest remmen. Is die scherpe bocht er ook nog steeds of is dat ondertussen wel verbeterd. En zoals een aantal al zeiden zeker vanaf Verviers tot Kröv zeer mooie route. Als je van binnendoor rijden houdt is de route via Monschau zeker ook aan te bevelen.
rene19663 schreef:Ik ben al een aantal jaar niet meer in de Eifel geweest en wellicht dat iemand weet of dat laatste stukje ontbrekende snelweg van de Belgische grens tot Prum nou ook aangelegd is.
Dat stuk is wel A60, maar nog niet uitgebouwd tot autosnelweg. Het is nu vanaf Winterspelt een autoweg met 2+1 rijstroken. Je kan er wel lekker door blijven rijden, want het is een uitgestorven snelweg.
rene19663 schreef:In Belgie had je bij Verviers altijd zo'n scherpe bocht in de snelweg waar je toch ff goed af moest remmen. Is die scherpe bocht er ook nog steeds of is dat ondertussen wel verbeterd.
Die scherpe bocht is er nu nog steeds.
rene19663 schreef:Als je van binnendoor rijden houdt is de route via Monschau zeker ook aan te bevelen.
De route over Monschau is inderdaad ook schitterend!
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Monschau en omgeving is prachtig inderdaad, ben ik zelf ook geweest. Maar we gaan direct uit school, dus ergens halverwege de middag. Dan willen we wel graag in een dag doorrijden, dus eerst richting Antwerpen en dan in een haal naar het oosten. uh2: