route arnhem- brixen im thale
Moderator: Moderatoren
-
hendrik
- zandpaadje
route arnhem- brixen im thale
Ik wil donderdagavond vanuit arnhem naar brixen im thale rijden, heeft iemand hier nog tips en/of suggestie's voor? Er staat op een site van brixen dat je tolvrij via afslag kufstein-sud kunt rijden, is er iemand hiermee bekent?
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
-
rene19663
- stadsweg
Re: route arnhem- brixen im thale
Tot Kufstein-sud heb je idd geen vignet nodig. Zelf draai ik altijd voor de zekerheid kaartje uit met trajecten met vignetplicht, je hebt daar in de omgeving wel een aantal trajecten met tolplicht, maar als je niet verder Oostenrijk in gaat kom je dat niet tegen en sommige zijn best hoog.
-
rene19663
- stadsweg
Ik weet niet of je via de BAB3 wilt rijden maar de Sauerlandroute (BAB45) is een heel snel alternatief en heel mooi om te rijden en vrijwel filevrij en in afstand maakt het niks uit. Je moet dan alleen wel iets meer km in het Ruhrgebied maken.
-
paolie
- expressweg
Via BAB 45 is ongeveer 20 km langer. Aangezien je donderdagavond vertrekt, en de kans op files daarbij heel klein is, zou ik gewoon de BAB 3 rijden. Tot Kufstein-süd is inderdaad vignet-vrij.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Voor de afwisseling of met flinke file is de A45 een goed alternatief. Let op de verkeersinformatie. Anders zou ik gewoon de A3 nemen, de A45 hebben we vorige zomer gereden en dat vond ik geen bijzonder fijne weg (maar dat is persoonlijk). Het vervelende stukje van de A3 is imo vanaf dat de weg weer 2*2 wordt bij Aschaffenburg en bij de werkzaamheden bij Würzburg. En dat stukje vermijd je nou net niet door de A45 te nemen.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
A45: "Königin der Autobahnen" 
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
paolie
- expressweg
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Heb jij wat tegen de A45? En die uitspraak van mij is gewoon letterlijk geciteerd. De A45 heeft die eretitel.paolie schreef:Koningin of niet, geef mij maar gewoon de A3 of de A61.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Van wie heeft de A45 die titel gekregen?
Overigens, de A45 vind ik wel een stuk fijner dan de A61. En op zich is het best een mooie route. Maar doorgaans rijdt de A3 beter en fijner door, met z'n 2 x 3 rijstroken. En ook de A3 is geen onaardige route.
Overigens, de A45 vind ik wel een stuk fijner dan de A61. En op zich is het best een mooie route. Maar doorgaans rijdt de A3 beter en fijner door, met z'n 2 x 3 rijstroken. En ook de A3 is geen onaardige route.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Geen idee, in de volksmond heeft ze die titel gekregen, omdat het de snelweg is met de meeste dalbruggen.Coen Tunnel schreef:Van wie heeft de A45 die titel gekregen?
Een opzich mooie route? Een prachtige route!Coen Tunnel schreef:Overigens, de A45 vind ik wel een stuk fijner dan de A61. En op zich is het best een mooie route. Maar
doorgaans rijdt de A3 beter en fijner door, met z'n 2 x 3 rijstroken. En ook de A3 is geen onaardige route.
-
Chris
- Moderator
Gejat van 't bier.SnarfFlevoland schreef:Geen idee, in de volksmond heeft ze die titel gekregen, omdat het de snelweg is met de meeste dalbruggen.Coen Tunnel schreef:Van wie heeft de A45 die titel gekregen?

-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Hey zit je hier een van mijn favoriete biertjes aan het promoten! 
-
paolie
- expressweg
Nee hoor, helemaal niet, prachtige route, maar je bent er meestal geen minuut sneller mee.SnarfFlevoland schreef:Heb jij wat tegen de A45? En die uitspraak van mij is gewoon letterlijk geciteerd. De A45 heeft die eretitel.paolie schreef:Koningin of niet, geef mij maar gewoon de A3 of de A61.
Warsteiner is trouwens die titel niet echt waard. Beetje een commercieel biertje, het Heineken van Duitsland zeg maar. Duitsland heeft fantastische lokale bieren zoals het Kölsch of de vele Weizenbieren uit Bayern.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Lokaal bier geeft ook toegevoegde waarde aan je reis door Duitsland. Heerlijk om in Heidelberg weer eens een flesje Welde te drinken (leuke crea flesjes ook), in Köln aan de Kölsch te gaan en in het Schwarzwald de Rothaus open te trekken. In de wijnstreken wordt het natuurlijk nog leuker met de lokale wijnen. Landelijke merken zoals Warsteiner, Bitburger en Veltins doen mij echt helemaal niets.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Nog even offtopic: Mijn meest favoriete bier is ErBacher! Super lekker! Daarna komt bij mij König Pilsener (Dortmund) samen met Appenzeller Bier (Appenzell CH) op een gedeelde tweede favoriet. Op de derde plek staat het Oostenrijkse Zipfer.
Uiteraard is Warsteiner het Heineken van Duitsland, maar persoonlijk vind ik Warsteiner veel lekkerder dan Heineken, omdat Warsteiner veel meer smaak aan zit. Voor Krombacher geldt hetzelfde, ook heerlijk bier. Het enige echte lekkere bier uit Nederland is Hertog Jan, Amstel 1870 en Brand. De rest vind ik niks bijzonders en dan drink ik liever gewoon een lekker koel glas Cola of IJsthee. Voor mij maakt het niks uit of het lokaal of groots is, als het maar lekker smaakt!
Goed, nu weer ontopic...
Inderdaad je bent er niks sneller mee, maar zeker ook niet veel langzamer. Volgens is het tijdsverschil ca. 5 - 10 minuten, dat de A3 zonder vertragingen sneller is.
Uiteraard is Warsteiner het Heineken van Duitsland, maar persoonlijk vind ik Warsteiner veel lekkerder dan Heineken, omdat Warsteiner veel meer smaak aan zit. Voor Krombacher geldt hetzelfde, ook heerlijk bier. Het enige echte lekkere bier uit Nederland is Hertog Jan, Amstel 1870 en Brand. De rest vind ik niks bijzonders en dan drink ik liever gewoon een lekker koel glas Cola of IJsthee. Voor mij maakt het niks uit of het lokaal of groots is, als het maar lekker smaakt!
Je vergeet er nog één: Weihenstephan!Pino schreef:Landelijke merken zoals Warsteiner, Bitburger en Veltins doen mij echt helemaal niets.
Goed, nu weer ontopic...
Ah gelukkig!paolie schreef:Nee hoor, helemaal niet, prachtige route, maar je bent er meestal geen minuut sneller mee.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
De Weihenstephaner die overal verkocht wordt, is een Hefeweizen. Ze brouwen ook Pilsener, maar dat zul je waarschijnlijk alleen vinden in de directe omgeving van Freising. Weihenstephaner laat zich dus niet echt vergelijken met de landelijke Pilsener-merken. Het is van een min of meer lokaal bier inmiddels wel een zeer breed verkrijgbaar bier geworden, maar het komt nog steeds uit een vrij kleine brouwerij en is zeker niet zo'n massaproduct als de Jevers, de Bitburgers en de Krombachers.SnarfFlevoland schreef:Je vergeet er nog één: Weihenstephan!![]()