Niet internationaal, misschien ook wel, maar ik ben aan het kijken hoe ik het snelst in Bergeijk kan komen. Het zal of op een zondag (20dec), of op de wo/do (23/24 dec) voor kerst zijn dat ik op en neer moet naar Bergeijk vanuit Marum (Groningen).
Googlemaps geeft 2 routes:
1) A7/A32/A28/A50/Ringweg Eindhoven/A67 , Arnhem/Nijmegen passage is druk, einde A50 druk, Rondweg Eindhoven druk en Werkzaamheden
2) A7/A6/A27/A2/Ringweg Eindhoven/A67, t/m Utrecht goed te doen, echter dan de A2 welke 1 grote bouwput is en dan de ringweg Eindhoven
Zonder files ontlopen ze elkaar weinig mbt tijd, maar ik neig heel erg naar variant 1.
Alternatief welke ik zelf nog in Google maps gezet heb, is via Duitsland, en wel over de A7/BAB31/BAB2/BAB3/BAB40/A67. Is een uur extra (maar daar snoep ik met gemak een half uur vanaf op de BAB31 (lukt me ook ri Enschede/Nijmegen via Duitsland)) en je mijdt het grootste gedeelte van de Ring Eindhoven en de A2. Tevens is de BAB31 veel rustiger dan het verkeer in Nederland.. Alleen de BAB2/BAB3 heb ik dan weer geen idee van kwa drukte, de BAB40 moet meevallen.
edit: Ik zie op dit moment via tomtom forse werkzaamheden op de BAB3 in dat gebied, en de gehele BAB40 zo ongeveer... Denk dat Duitsland geen optie is in dit geval.
Echter heb je op de A67 komende vanaf Venlo volgens mij alleen de route over het verkeersplein Leenderheide, en dat zou dan wel weer forse vertraging kunnen opleveren...
Welke zouden jullie doen? Zuinigheid (ivm de duitsland route en 100+ km meer) hoeft niet meegenomen te worden.
Marum-Bergeijk
Moderator: Moderatoren
-
DjIdee
- autoweg
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Re: Marum-Bergeijk
Ligt eraan hoe laat je in Bergeijk wilt zijn
Aan beide opties zitten voor- en nadelen die je al hebt opgesomd. De route via Duitsland lijkt me hoe dan ook niet sneller. Daarvoor is het teveel om
Aan beide opties zitten voor- en nadelen die je al hebt opgesomd. De route via Duitsland lijkt me hoe dan ook niet sneller. Daarvoor is het teveel om
-
jeroent
- autoweg
Tomtom is natuurlijk niet handig voor werkzaamheden in Duitsland. Kijk op het Baustelleninformationssystem.
De werkzaamheden op de A40 duren maar t/m 8 december.Op de A3 zie ik geen werkzaamheden tussen Arnhem en Keulen, dus weet niet hoe Tomtom daar bij komt.De A31 heeft wel nog wat werkzaamheden tot 23.12.
Maar denk inderdaad dat het te ver om is om interessant te zijn.
De werkzaamheden op de A40 duren maar t/m 8 december.Op de A3 zie ik geen werkzaamheden tussen Arnhem en Keulen, dus weet niet hoe Tomtom daar bij komt.De A31 heeft wel nog wat werkzaamheden tot 23.12.
Maar denk inderdaad dat het te ver om is om interessant te zijn.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Een optie kan zijn: A7-A6-A27 tot aan Breda. Vanaf daar de A58 richting Tilburg. Vanaf daar kan je via Hilvarenbeek (N269) en Eersel (N284/N397) naar Bergeijk. Is 20 kilometer/25 minuten langer, maar je hebt geen last van de werkzaamheden op de A2.
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
De BAB2 en 3 rijden in het Ruhrgebied meestal wel goed door. De echte knelpunten in die regio liggen zuidelijker, op de BAB40 tussen Duisburg en Dortmund en op de BAB3 bij Keulen.