[N057] Brielle - Middelburg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Rene » do 06 okt 2005, 9:40

Flitsservice.nl (5-10-2005) schreef: Rijkswaterstaat wacht niet op bezwaarprocedures

Rijkswaterstaat voert een verkeersbesluit uit, om de N57 af te waarderen, nog voordat de bezwaarprocedures zijn afgerond.

Volgens een verkeersbesluit van Rijkswaterstaat, zal de N57 afgewaardeerd worden, tussen de N215 en de kruising met de West Nieuwlandsedijk. De borden “autoweg” worden weggehaald en er wordt een snelheidslimiet ingesteld van 80km/u.

Ook worden de wegmarkeringen aangepast. De kant van de weg krijgen onderbroken strepen, terwijl de as van de weg een dubbele doorgetrokken streep (inhaalverbod) krijgt.

Saillant detail in dit verkeersbesluit is, dat belanghebbenden vanaf 9 september 2005, zes weken de tijd hebben om bezwaar aan te tekenen tegen dit verkeersbesluit. Desondanks is Rijkswaterstaat nú al begonnen met het aanbrengen van de doorgetrokken strepen, waarmee Rijkswaterstaat aangeeft de hele bezwaarprocedure niet afwacht.

Mochten de bezwaren verworpen worden, dan kan er altijd nog beroep aangetekend worden bij de rechter. Het duurt dan toch nog wel een jaar voordat deze hele procedure doorlopen is. Het is dan ook opmerkelijk dat Rijkswaterstaat nu al met de werkzaamheden is begonnen.

Tot nu toe heeft alleen vervoersorganisatie EVO bezwaar aangetekend tegen dit besluit. Zij is bang voor imagoverslechtering van de transportbranche.

Het verkeersbesluit zal in de praktijk betekenen, dat mensen 60 of 70km/u op deze 80 weg gaan rijden, dat 15 kilometer lang is, waar een totaal inhaalverbod geldt.

Het verkeersbesluit ligt vanaf 9 september ter inzage bij het wegendistrict Rijnmond van Rijkswaterstaat Zuid-Holland, Overschieseweg 226 te Schiedam, 010-2080555.

Bezwaar maken kunt u binnen zes weken (na 9 september 2005) bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat Zuid-Holland, Postbus 556, 3000 AN Rotterdam, tav. de afdeling BBV.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 06 okt 2005, 9:43

Ging dat ook maar zo makkelijk met de A4... :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 06 okt 2005, 11:09

Palance schreef:Ging dat ook maar zo makkelijk met de A4... :roll:
Ja, direct afwaarderen die weg! :D
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 06 okt 2005, 11:30

"En op de N 4 Delft - Amsterdam staat een file voor de rotonde Leidschendam..." :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 06 okt 2005, 13:11

Paar dingen:

De N57 is op het beschreven stuk niet meer dan 11,5km lang.
Waarom pakt men dit stuk aan, het was toch juist het noordelijk gelegen deel waar meer ongelukken gebeuren? Als dit wel het stuk is waar veel ongelukken gebeuren, dan juich ik het wel toe dat de werkzaamheden al zo snel beginnen.

De weg is aardig bochtig, dus sowieso al weinig mogelijkheden om in te halen. Dat er personen denken dat veel mensen 60 of 70 gaan rijden is natuurlijk een typische uitspraak voor flitsservice.nl, het kenmerkt ze wel.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 06 okt 2005, 13:27

Idd raar. Dit soort maatregelen lijken mij nuttiger (lees: minder zinloos) op de 'dammen' van zeeland i.v.m. de harde wind. Of geldt daar al een inhaalverbod?

@mavas, ook vrij vandaag? ;)

hneel
autoweg
Berichten: 1076
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » do 06 okt 2005, 17:24

mavas schreef:Paar dingen:

De N57 is op het beschreven stuk niet meer dan 11,5km lang.
Waarom pakt men dit stuk aan, het was toch juist het noordelijk gelegen deel waar meer ongelukken gebeuren? Als dit wel het stuk is waar veel ongelukken gebeuren, dan juich ik het wel toe dat de werkzaamheden al zo snel beginnen.

De weg is aardig bochtig, dus sowieso al weinig mogelijkheden om in te halen. Dat er personen denken dat veel mensen 60 of 70 gaan rijden is natuurlijk een typische uitspraak voor flitsservice.nl, het kenmerkt ze wel.
Ik ken die weg. Ik kom oorspronkelijk uit die regio. En ik kan je verzekeren: als de max snelheid daar 80 wordt, dan wordt de reeele snelheid in de praktijk ook 60 of 70. Nu is die nog 100 en mag je blij zijn als je de 80 of 90 haalt.

Hetzelfde is jaren geleden ook op de N59 gebeurd. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die langzaam rijdt, en de rest er achter wordt tot diezelfde snelheid gedwongen. En statistisch gezien zit er vrijwel altijd wel een slak tussen. Vergeet niet, het is een van de meest vergrijsde gebieden van nederland.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 06 okt 2005, 18:20

Tsjah, ging het bij meer dingen maar zo gemakkelijk... :roll:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 06 okt 2005, 18:56

Ja, de A4 is ook makkelijk gemaakt met wat belijning, daar kan ook een auto overeen rijden :twisted:

Westlander
stadsweg
Berichten: 290
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 19:36
Locatie: Gemeente Westland-Naaldwijk

Bericht door Westlander » do 06 okt 2005, 19:29

Het is zo dat op de Dammenweg (N57) al diverse ongelukken zijn gebeurd. Van dodelijke ongevallen tot alleen blikschade.
Hier moet wat aan gebeuren maar geen 80 km. Hierdoor zullen de ongelukken niet mee afnemen. Misschien haalt men zelfs meer in ondanks het niet mag. Een automoblist wil namelijk in 5 van de 10 gevallen harder dan toe gestaan is. Zo zitten veel mensen nou een maal in elkaar en daar kan geen overheidscampagne tegenop (I-LOVE 100) :!:

De goede oplossing is eigenlijk gewoon 2x2 maken. Kan het verkeer gewoon 100 km blijven rijden en is toch veiliger. En er hoeft niet eens zoveel te gebeuren. De ruimte is eral en de stoplichten op de diverse plekken kunnen gewoon blijven bestaan. Zo blijven de kosten toch wat lager.

hneel
autoweg
Berichten: 1076
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » do 10 nov 2005, 20:54

bron: http://www.rijnmond.nl
Gescheiden rijbanen N57

De rijbanen van de N57 op Goeree-Overflakkee en Voorne-Putten worden gescheiden door een betonnen rand. Dat is woensdag besloten door alle partijen in de Provinciale Staten.

Eerder was de maximumsnelheid al teruggebracht van 100 naar 80, is er een dubbele doorgetrokken streep tussen de rijbanen getrokken en zijn de controles van de politie opgevoerd.

Omdat nog steeds veel wordt ingehaald op de N57, worden de banen nu fysiek gescheiden. Afgelopen jaren zijn tientallen slachtoffers gevallen op de N57, die bekend staat als dodenweg.
Ik weet niet goed wat ik hier van moet vinden. De veiligheid wordt er wel mee verhoogd. Dat is zeker een pluspunt. Maar aan de andere kant wordt de weg gedegradeerd, wat de doorstroming niet ten goede komt.

Ik vraag me wel af, hoe hoog die betonnen rand gaat zijn. Kan een dronkaard of een zwiepende caravan er alsnog overheen?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 10 nov 2005, 20:59

En waarom al die onzin - omdat men het vertikt om op de beschikbare aardenbaan een fatsoenlijke tweede (2-strooks!) rijbaan aan te leggen...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 10 nov 2005, 21:58

Denk dat een betonnen rand iets goedkoper is?

(Anders moet de provincie Zeeland maar eens gaan bedelen om wat overgebleven A 4 geld...?) :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 11 nov 2005, 0:39

Betonnen rand? Geen barrier dus? Lijkt me op het eerste gezicht toch gevaarlijk om dat te doen ipv een barrier.

Als ze nou een barrier hadden geplaatst tussen de rijbanen, had de snelheid weer naar 100 gekund :(
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 11 nov 2005, 0:43

Betonnen rand? Geen barrier dus?
Dan mag jij me het verschil uitleggen tussen een barrer en een betonnen rand ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 11 nov 2005, 1:04

Je ziet toch wel vaker dat de media fouten maakt, dus of het 100% waar is dat het een simpel randje wordt durf ik niet te zeggen. ALS het namelijk wel een simpel randje wordt, dan kan je daar alsnog overheen rijden, en al dan niet per ongeluk op de verkeerde rijbaan terecht komen.
Dan lijkt me zo'n barrier van een halve meter hoog toch een stuk beter.

Of zit je me nou te sarren?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 11 nov 2005, 1:17

Of zit je me nou te sarren?
Volgens mij is in 99,9% van de gevallen dat de media het heeft over een 'betonnen rand' dat het dan ook een 'barrier' betreft. Sterker nog, ik ben buiten dit forum de term 'barrier' nog nooit in het 'echt' tegengekomen :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 11 nov 2005, 8:36

René schreef:En waarom al die onzin - omdat men het vertikt om op de beschikbare aardenbaan een fatsoenlijke tweede (2-strooks!) rijbaan aan te leggen...
Ook dat. Maar het is ook te danken aan die 'fijne' weggebruikers die nog altijd vinden dat ze wel in kunnen halen ook al kan het niet - en die verzieken het dus nu voor de rest.

Weer een reden om de boetes voor overschrijding van het inhaalverbod flink op te schroeven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 11 nov 2005, 8:48

Palance schreef:Weer een reden om de boetes voor overschrijding van het inhaalverbod flink op te schroeven.
Alleen als die voortaan in een apart potje gaan ter financiering van veilige inhaalmogelijkheden. Anders is het gewoonweg geld graaien. Het soort mensen wat gevaarlijk inhaalt laat zich niet afschrikken door de hoogte van een boete.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 11 nov 2005, 8:50

René schreef:
Palance schreef:Weer een reden om de boetes voor overschrijding van het inhaalverbod flink op te schroeven.
Alleen als die voortaan in een apart potje gaan ter financiering van veilige inhaalmogelijkheden. Anders is het egwoonweg geld graaien. Het soort mensen wat gevaarlijk inhaalt laat zich niet afschrikken door de hoogte van een boete.
Hm, hangt van de boete af. Op een gegeven moment doe je het toch niet, de rijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » vr 11 nov 2005, 9:45

Ik kan best begrijpen (niet goedkeuren) dat mensen op lange overzichtelijke stukken inhalen, als dat kan. Zo'n eindeloos inhaalverbod (zoals ook op delen N305 waar wel 100 mag) lokt ook een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid uit. Een barrier (ala N50 noord van Kampen) of opstaande rand helpt dan wel ja, maar 2+2 of 1+2 is een veel betere oplossing. De barrier is natuurlijk veiliger voor stuurfoutjes en wellicht sneller te plaatsen en verwijderen als de weg voldoende breed is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 11 nov 2005, 18:15

Dan blijft de weg zeker weer 80 omdat sommigen last hebben van obstakelvrees? :x

Een tweede baan lijkt mij ook de beste oplossing, als de grond er al voor ligt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 11 nov 2005, 18:42

Nieuwe fobie? Angst voor obstakels. Het moet niet gekker worden... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 11 nov 2005, 18:45

Vinny schreef:Nieuwe fobie? Angst voor obstakels. Het moet niet gekker worden... :?
Het is waar, het staat ook bij een van de alternatieven voor de N31 Zurich-Harlingen. Mede daarom is van zo'n obstakel afgezien. :)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » zo 13 nov 2005, 14:50

Wat doen mensen met zo'n fobie eigenlijk achter het stuur van een auto?
:roll:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 13 nov 2005, 15:01

Oa. op de N200, De A10 en zelfs de A67 heb je ook van die barriers in het midden. Ik heb nou niet het idee dat daar langzamer door wordt gereden.
Of geldt die fobie alleen bij 2x1 wegen?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » zo 13 nov 2005, 18:58

Leuk, die ontwikkelingen... ben aardig bekend met de N57.

Ben benieuwd wat er onder een 'betonnen rand' wordt verstaan. Als het inderdaad een barrier wordt ben ik benieuwd hoe gewaarborgd wordt dat hulpdiensten er vlot langs kunnen. Vooral in de zomer kan het aardig druk zijn op de weg.

Op sommige punten is deze weg inderdaad bochtig en is inhalen gevaarlijk, op andere stukken is er voldoende zicht en is het inhaalverbod m.i. overbodig. Bijvoorbeeld het stuk Zuidweg op Goeree.

In de praktijk merk je dat vooral de toeristische rijder het rustig aan doet en 70 gaat rijden.

Wat mij eigenlijk het meest verbaasd is de niet-integrale aanpak van de N57 tussen de Groene Kruisweg (N218) en de Stoofweg op Schouwen-Duiveland. Zo is ongeveer twee maanden geleden het gedeelte vanaf de Stoofweg tot de aansluiting bij Scharendijke voorzien van een dubbele doorgetrokken asmarkering (groene vulling). Echter tot op heden is er aan het gedeelte Brouwersdam nog niets gedaan (inhalen toegestaan). Verder richting Rotterdam. De 80 km/h degradatie op Goeree incl inhaalverbod. De haringvlietdam op weer 100 km/h (2x2). Vervolgens is op het stuk vanaf de Haringvlietdam tot de N495 (Nieuweweg) inhalen weer toegestaan (1x1) (behoudens nabij de kruispunten). Daarna weer een enkele doorgestrokken asmarkering.
Kortom: Waarom wordt deze weg niet in 1 keer aangepakt? Heb je gelijk aanbestedingsvoordeel omdat je een groot werk in 1 keer aanbesteed.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 13 nov 2005, 20:37

Dat is natuurlijk afhankelijk van de staat van het wegdek. Een weg hoeft nog niet versleten te zijn, ik zie helaas vaak genoeg dat men hartstikke goede wegen zomaar op zijn kop zet. Helemaal nergens goed voor. :roll:

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » wo 16 nov 2005, 19:10

ViaHaaren schreef:Dat is natuurlijk afhankelijk van de staat van het wegdek. Een weg hoeft nog niet versleten te zijn, ik zie helaas vaak genoeg dat men hartstikke goede wegen zomaar op zijn kop zet. Helemaal nergens goed voor. :roll:
Helemaal mee eens.
Echter met het 'aanpakken' van de weg bedoel ik niet perse nieuw asfalt. Ook het plaatsen van borden, alleen nieuwe belijning etc zijn ook werkzaamheden.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » zo 07 mei 2006, 13:57

AD schreef:Nog een maandje werk aan N57

BRIELLE

De deze week begonnen werkzaamheden aan de N57 vergen nog wel een maandje.


Zeker tot 24 mei zijn de wegwerkers bezig met het leggen van nieuw asfalt tussen Brielle en Hellevoetsluis. De kruisingen op het tracé laten zij ongemoeid, omdat die vanaf volgend jaar plaatsmaken voor grote rotondes. Het wegwerk wordt voornamelijk ’s avonds en ’s nachts gedaan.

Hmmm, ongelijkvloerse kruisingen zaten er helaas weer eens niet in ... :roll:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Plaats reactie