[OV-Chipkaart] Overstap naar OV Pay

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[OV-Chipkaart] Overstap naar OV Pay

Bericht door Palance » wo 10 feb 2010, 6:05

Vandaag is het de laatste dag dat je in Rotterdam e.o. zonder OV-chipkaart kunt reizen. Het zal me benieuwen hoe dat vanaf morgen gaat in de tram (ik zie nu nog altijd heel veel mensen niet inchecken als ze instappen).

Ook interessant: Ik heb nog ergens een persoonlijke chipkaart van Connexxion liggen (die ik nooit gebruik, ik heb er ook een van de RET zelf). Kreeg ik een paar dagen terug een brief dat ik mijn fysieke abonnement over kan laten zetten op mijn Connexxion chipkaart.
Alleen staat er al een op mijn RET-chipkaart. Nu ben ik dus erg benieuwd of ik het voor elkaar zou kunnen krijgen om dus op beide kaarten een geldig abonnement te laten kopieren. Dat zou toch wel de ultieme vorm van fraude zijn, zeker omdat er op mijn Connexxion-kaart een oude en kleine foto van me staat. Ik heb geen zin om het uit te proberen, maar het lijkt mij best fraude-gevoelig

N.a.v. een incidentje vorige week op de tram vraag ik me af wat er gebeurt als je een tram (of een bus) snel uit moet en je niet uit kunt checken. Ik werd vorige week op de Vuurplaat ui een tram gejaagd omdat deze kapot zou zijn, en er kwam een nieuwe tram meteen erachter aan. Ik was nog wel zo bij de tijd om uit te checken, en in te checken in de andere tram, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen zoiets vergeten. Hetzelfde geldt bv. bij een evacuatie ofzo, waarin iedereen snel weg moet wezen. Zou het systeem er op bedacht zijn dat je soms wel eens niet uitk unt checken?

Ik heb zelf eens een evacuatie meegemaakt in de Londense metro, waar de poortjes meteen open werden gezet en je niet uit kon 'checken' met de (magneetstrip)kaart die ik toen had. Nou heb ik ook geen idee of en hoe daar rekening met dit soort calamiteiten wordt gehouden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Peter » wo 10 feb 2010, 9:56

Gisteren een interessant gevalletjes in HTM tram 6 (Den Haag-Leidsenhage). Alle chipautomaten waren buiten werking en er was 3 man controle. De enkeling die geen strippenkaart of abonnement had werd verzocht om ofwel een kaartje bij de bestuurder te kopen (2* zo duur) ofwel om uit te stappen en de volgende tram af te wachten. Niet erg sjiek....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Wouter N14 » wo 10 feb 2010, 10:27

^^ Dank. Ik heb dit doorgegeven aan een collega en hier wordt werk van gemaakt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door waldo79 » wo 10 feb 2010, 10:29

Ik was nog wel zo bij de tijd om uit te checken, en in te checken in de andere tram, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen zoiets vergeten. Hetzelfde geldt bv. bij een evacuatie ofzo, waarin iedereen snel weg moet wezen. Zou het systeem er op bedacht zijn dat je soms wel eens niet uitk unt checken?
Je betaalt teveel als je niet uitcheckt. Zal je achteraf moeten terugvragen :idea:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » wo 10 feb 2010, 17:24

Ik heb een abonnement, dus er wordt sowieso geen borg van 4 Euro ingehouden als ik geheel in mijn gebied blijf. Geld gaat het me niet kosten, maar ik ken al verhalen van mensen wiens kaart werd geblokkeerd na een vergeten uitcheckprocedure.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door waldo79 » do 11 feb 2010, 13:19

^^Als je tevaak niet uitcheckt dan raakt je kaart geblokkeerd.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Euregio » do 11 feb 2010, 14:37

Gelukkig hoef ik in mijn eigen auto geen kaart te gebruiken, weer een argument om lekker in de auto te zitten, en o.a langs de Mc-Drive te rijden. :lol:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » do 11 feb 2010, 18:57

Vandaag was de eerste chip-kaart-only-dag in Rotterdam. Een kort verslagje.
Er was in de krant en op TV Rijnmond aangekondigd dat er veel extra personeel aanwezig zou zijn bij de tram- en bushaltes om reizigers te helpen. Ik heb er geen één gezien...

Een tram kwam niet opdagen, zodat het bij de volgende tram wat drukker was. Dan zou je meteen moeten merken, aangezien iedereen in hoort te checken, maar er checkten niet meer mensen in dan normaal, zo had ik het idee.
Tijdens de controle bleek dat veel mensen inderdaad niet hadden ingecheckt. Ik zag de controleur telkens met de kaart van die reizigers naar een incheckapparaat lopen, in checken en weer terug. Schijnbaar was het nog niet bij iedereen doorgedrongen. Ik heb niemand zien proberen een strippenkaart af te stempelen (wat ook niet meer kan omdat dat automaten geblokeerd waren).
De controle van de reiziger naast mij verbaasde mij wel:
Controleur: "Goedemorgen"
Reiziger geeft kaart
C. controleert de kaart en die machine geeft een rood kruis. "U bent niet ingecheckt"
R: "Huh?"
C: "U moet inchecken"
R: "Ik heb een abonnement" (laat een papieren abonnement zien)
C: "Heeft u die overgezet op de chipkaart??" (probeert in te checken, maar het mislukt)
R: "Nee, moet dat dan?"
C: (tot mijn verbazing). "Ik zie uw papieren abonnement. Het is goed zo
R: "Krijg ik dan geen bekeuring?"
C: "Nee hoor, het is goed zo"(en loopt door).
Ik wens die reiziger veel succes de komende dagen
Uiteindelijk heb ik niet veel reizigers uit zien checken.

Op de terugreis vanmiddag hetzelfde beeld. Een reiziger had een vraag aan de controleur over de kaart, maar die gaf aan dat haar controle-apparaat niet werkte, dus ze niks na kon kijken.

Morgen verder ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Peter » do 11 feb 2010, 19:16

Vandaag alweer een interessante rit: Een spooktram van RR3 of RR4. De tram had geen bestemming of lijnnummer en alle apparatuur was uit of "buiten werking". De conducteur vond het ook niet nodig wat om te roepen (of de intercom was ook defect) en reageerde ook niet op kloppen op zijn hokje wat enkelen deden. Voor Zoetermeerders ook wel handig te weten of ze in RR3 of 4 zitten.

Geen controle gezien om het feest compleet te maken en ik moest er op Laan van NOI uit.

Ik heb zelf nog nooit ingecheckt met mijn OV-kaart en dat kan ook niet bij HTM. Benieuwd of ik nog een keer een boete krijg van RET (die ik zal aanvechten uiteraard, zolang er geen landelijk beleid is).

Ik begreep dat het op de gedeelde Erasmuslijn/RR een zootje is. In RET-voertuigen moet je op het perron inchecken (ook abonnementen) en in HTM voertuigen moet het in het voertuig (niet voor abonnementen en zeker niet voor trajectabonnementen, want dan betaal je toch). Wie eerst op het perron incheckt en vervolgens in een HTM voertuig stapt moet of 2* een instaptarief betalen of reist 1* zwart.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » do 11 feb 2010, 19:33

Er schijnt pas inderdaad een incident geweest te zijn op de RR: Geen werkende kaartautomaat en/of incheckpaal, maar wel controle in de metro én een bekeuring uitdelen. :neenee:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » vr 12 feb 2010, 7:39

Vanmorgen niks spannends, ik heb slechts 1 persoon 'betrapt' die niet incheckte.
Ook in de media hier waren geen meldingen van rare problemen op deze 1e dag. Het schijnt wel dat er nog een enkeling verbaasd was dat hij niet meer zijn strippenkaart kon gebruiken ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Peter » vr 12 feb 2010, 8:43

Volgens mij is de strippenkaart nog steeds geldig bij sommige regionale vervoerders en bij NS (Centraal-Alexander of Centraal-Schiedam bijvoorbeeld). Of niet ?

Hoe zit het met de verchipte sterren/zone abonnementen. Moeten die bij RET inchippen ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » vr 12 feb 2010, 12:23

Ja, dat moet. Ik heb nu nog een ouderwetsch zone-abonnement (2*) die als zodanig is overgezet. Dat gaat op den duur een abonnement worden van woning naar werk en weer terug. Afwijkingen van die route gaat me dan dus geld kosten. Geen idee hoe dat in de praktijk zal gaan (hoe zit dat dan bv. bij omleidingen etc.?).

Vanmiddag zat er toch iemand in de tram die een strippenkaart aan de controleur gaf omdat de automaten het niet deden. Die was behoorlijk verbaasd dat ze daarmee niet meer mee kon reizen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » wo 17 feb 2010, 22:05

De laatste dagen ben ik aan het kijken hoe goed de controleurs opletten. Mijn chipkaart zit in een hoesje, en ik geef het 'gesloten' aan de medewerker. Die zou eigenlijk moeten kijken of de kaart wel echt van mij is. Maar het hoesje wordt alleen tegen de lezer gehouden, en verder wordt er niet gekeken naar de foto. Niet echt een prettig idee. Alleen vanmiddag wilde de controleur het pasje zien. Maar ja, die had dan ook weer geen lezer bij zich. Dus was hij eigenlijk voor niks aan het controleren.

Vanmorgen vroeg was er nog een extra controle in de tram, ineens stonden er 10 controleurs binnen. Het is gewoon lachwekkend om te zien hoeveel mensen zich ineens herinnerden dat ze nog even heel snel moeten inchecken...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Kaaiman » wo 17 feb 2010, 22:20

10 voor taal, onderdeel 'Met andere woorden':
Palance schreef:Vanmorgen vroeg was er nog een extra controel in de tram.
Wat betekent controel in deze zin?
1. Razzia
2. Vervelende vrouwelijke conducteur (controletroela)
3. Het achterwerk van Roel
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Via » do 18 feb 2010, 19:36

Ik werd vanmorgen vroeg op het perron in Oisterwijk gecontroleerd op een geldig vervoersbewijs. Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk, hoewel er wel bordjes hangen dat je daar een geldig bewijs moet hebben. Bovendien zou ik zo'n controle eerder op een avond in het weekend verwachten tegen hangjongeren.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Euregio » do 18 feb 2010, 19:43

Alles gaat in de toekomst over op de OV chipkaart, maar kan men in de toekomst ook geen gewoon treinkaartje kopen bij zo'n automaat?
En de OV chipkaart is ook nadelig in de rustige provincies van Nederland. Je betaald immers per kilometer. Als je in Den Haag woont, en je moet naar bijv. Scheveningen, dat is niet zo veel kilometer. Maar stel, je moet vanuit Hardenberg elke dag naar Zwolle met de trein, nou tel maar uit die kilometers..

Ik snap ook helemaal niks van die kaart, dus ik kan in de toekomst nooit meer reizen met het openbaarvervoer.... :shock:

En mensen die een dagje Nederland doen met het openbaarvervoer. Engelsen bijvoorbeeld, of Duitsers etc. Die hebben niet zo'n pas, dus dan kan een toerist nooit meer door NL reizen??

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door tsov » do 18 feb 2010, 19:50

^^Nee, iedereen moet voortaan gaan lopen... :lol:

Een toerist kan zonder problemen op Schiphol (of waar dan ook) een anonieme OV-chipkaart kopen. Dat daar momenteel 7,50 voor neergeteld moet worden is dan wel weer schandalig, hopelijk verandert dat nog in de toekomst.

Daarbij zal het nog wel een aantal jaar duren voordat de NS geheel over is op de OVC, en zullen papieren kaartjes altijd wel blijven bestaan, want het checkt zo lastig in en uit op internationale reizen ;)

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door RoelZ1 » do 18 feb 2010, 19:56

Euregio schreef:Alles gaat in de toekomst over op de OV chipkaart, maar kan men in de toekomst ook geen gewoon treinkaartje kopen bij zo'n automaat?
En de OV chipkaart is ook nadelig in de rustige provincies van Nederland. Je betaald immers per kilometer. Als je in Den Haag woont, en je moet naar bijv. Scheveningen, dat is niet zo veel kilometer. Maar stel, je moet vanuit Hardenberg elke dag naar Zwolle met de trein, nou tel maar uit die kilometers..

Ik snap ook helemaal niks van die kaart, dus ik kan in de toekomst nooit meer reizen met het openbaarvervoer.... :shock:

En mensen die een dagje Nederland doen met het openbaarvervoer. Engelsen bijvoorbeeld, of Duitsers etc. Die hebben niet zo'n pas, dus dan kan een toerist nooit meer door NL reizen??
Je betaalt nu ook al per kilometer met de trein. kwa prijsverhoudingen verandert er bij de NS helemaal niets. de enige verandering zal zijn dat het retourtje verdwijnt. Een enkeltje per OVC is wel goedkoper. Ook kan je in de toekomst natuurlijk een OV-chipkaart op dezelfde manier als een kaartje nu uit de automaat toveren.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » do 18 feb 2010, 20:37

ViaHaaren schreef:Ik werd vanmorgen vroeg op het perron in Oisterwijk gecontroleerd op een geldig vervoersbewijs. Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk, hoewel er wel bordjes hangen dat je daar een geldig bewijs moet hebben. Bovendien zou ik zo'n controle eerder op een avond in het weekend verwachten tegen hangjongeren.
Ik stond maandag op het perron van Lombardijen om iemand op te halen (sta er wel vaker). Komt er een trein eerder aan, met veel spoorwegpolitie en nog wat aangehouden zwartrijders.Ik ben toen toch maar van het perron afgegaan, ik denk niet dat mijn OV-abonnement als geldig kaartje zou worden gezien, al valt Lombardijen wel binnen mijn zones.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Coen Tunnel » do 18 feb 2010, 21:46

Euregio schreef:Ik snap ook helemaal niks van die kaart, dus ik kan in de toekomst nooit meer reizen met het openbaarvervoer.... :shock:
Even wennen, in de gebieden waar de chipkaart nu wordt gebruikt gaat het over het algemeen prima en hebben zelfs ouderen weinig problemen met de chipkaart. De strippenkaart met het zonesysteem is voor mensen die het niet kennen ook wat lastig uit te leggen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » do 18 feb 2010, 21:48

Tot nu toe hadden veel ouderen in Rotterdam weinig problemen, simpelweg omdat ze nooit incheckten in de tram en de bus. Ook zij moeten dus gaan wennen. Overigens is het ook lang niet zo dat elke oudere problemen met die kaart zou hebben.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Rene » do 18 feb 2010, 21:48

Ik reis zelden met het OV, en heb inmiddels al een keer van de OV-chipkaart gebruik gemaakt. Totaal geen probleem.
Sterker nog, zo'n klein plastic kaartje vind ik heel wat handiger dan die strippenflappen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » za 20 feb 2010, 18:22

Ik heb vandaag het product reizen op saldo van de NS aangevraagd. Die moet ik maandag bij een kaartautomaat op mijn chipkaart overzetten. We zullen zien of het lukt...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door waldo79 » za 20 feb 2010, 22:34

Moet je wel een apparaat treffen waar de OVchipkaart zuil is geactiveerd...anders gebeurt er niets als je je chipkaart ervoor houdt :)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Coen Tunnel » za 20 feb 2010, 22:47

Het kan bij de NS-kaartautomaten met een bolle voorkant.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door waldo79 » za 20 feb 2010, 23:00

Waarom zijn er amper apparaten waar je je chipkaart kunt vullen door middel van een pintransactie?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Coen Tunnel » za 20 feb 2010, 23:19

:?: Elke NS-kaartautomaat met een bolle voorkant en in veel AH's, C1000's, Primera's staan apparaten waar je je kaart met pin kan opladen...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen

Bericht door Palance » zo 21 feb 2010, 11:06

waldo79 schreef:Moet je wel een apparaat treffen waar de OVchipkaart zuil is geactiveerd...anders gebeurt er niets als je je chipkaart ervoor houdt :)
Ik ga er toch wel vanuit dat Rotterdam Centraal wel werkende OV-chipkaart-apparaten heeft ;) (en anders mogen ze het voor me doen bij het loket).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door waldo79 » zo 21 feb 2010, 11:46

@Coen Tunnel: Dank je wel. Dan kan ik mijn OVC op het Tielse station opladen aangezien dat het dichtste bij is.
Zowel AH, C1000 en de Primera zijn verder weg dan het station :?

Plaats reactie