[A002][N002][A067] Randweg Eindhoven

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door IQ[] » wo 17 mar 2010, 0:07

Mooie foto's koef! ;)
Inderdaad, ook hier weer een "gewone" invoegstrook, niet doorlopend als weefstrook naar kp. Ekkersweijer. Ook op de van achteren geziene borden staat een pijlenconfiguratie die een weefstrook suggereert (foto). We zijn niet lang genoeg gebleven om te zien wat er daadwerkelijk op de weg is gesmolten/gespoten/geplakt.
Inderdaad geen weefstrook.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » wo 17 mar 2010, 10:48

koef schreef:Voor het tweede achtereenvolgende weekend in Eindhoven, Harry?
Nee, slechts op doorreis. In dit geval richting Lommel en Hasselt.
Ritjes naar het zuiden of naar België maak ik tegenwoordig bijna altijd via Eindhoven, want daar is altijd wat te zien.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

paulwg
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 18:02

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door paulwg » wo 17 mar 2010, 18:16

waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking van 90 km/u op de hoofdrijbaan richting Venlo?
Volgens mij is dat gedeelte helemaal klaar.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » wo 17 mar 2010, 18:48

Oversteekje bij de aansluiting Waalre is nog in verkeer.

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » wo 17 mar 2010, 20:00

Weer een mooie serie, Koef!

Er valt me iets op in de aansluting Esp op de Kennedylaan. Hoewel deze situatie nog geen kilometer van mijn huis is en ik beide komborden vaak gezien heb, zie ik eigenlijk nu pas dat je bij het nemen van de toerit twee keer het kombord tegenkomt: eerst hier, daarna nog eens hier (toerit rechts onder het viaduct). Alleen het tweede bord had toch ook volstaan? Wellicht verandert er (ook hieraan) nog iets in de eindsituatie, want zoals reeds gezegd is dit totaalplaatje erg verwarrend.

Overigens nog een andere vraag. Als het onderschrift klopt is dit een zgn. agglomeratiebord - maar, de agglomeratie Eindhoven is in 1985 opgeheven (Bron) en bij mijn weten nooit opnieuw ingesteld. Eindhoven is nu dan wel een plusregio, maar deze is veel groter dan de borden doen geloven. Wat is precies de betekenis van zo'n bord en wanneer worden ze ingezet? (Want ik zie ze niet bij alle grotere stedelijke gebieden.)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » wo 17 mar 2010, 20:08

exastris schreef:Wat is precies de betekenis van zo'n bord en wanneer worden ze ingezet? (Want ik zie ze niet bij alle grotere stedelijke gebieden.)
Zo'n bord betekent: vanaf hier zijn zwart-op-witte doelen een onderdeel van deze plaats. Dan hoeven ze dus niet steeds "Eindhoven-Zus" en "Eindhoven-Zo" te schrijven.
Zulke borden staan bijvoorbeeld ook in Amsterdam, Zaanstad en (jawel) Langedijk.

Het lijkt erop dat ze bij de nieuwe wegwijzers (NBA) toch weer "Eindhoven-Zus" en "Eindhoven-Zo" neerzetten. Waarom er dan ook nog zo'n "agglomeratiebord" moet staan is mij niet duidelijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door IQ[] » wo 17 mar 2010, 20:18

koef schreef:Oversteekje bij de aansluiting Waalre is nog in verkeer.
Weet je zeker dat dit nog actueel is? Ik zag maandag daar namelijk vanaf de Aalsterweg een pijlkar op de parallelbaan staan, met verdrijving naar rechts. Ik kom er morgen in ieder geval langs, ik zal even kijken.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » wo 17 mar 2010, 20:40

exastris schreef:Er valt me iets op in de aansluting Esp op de Kennedylaan. Hoewel deze situatie nog geen kilometer van mijn huis is en ik beide komborden vaak gezien heb, zie ik eigenlijk nu pas dat je bij het nemen van de toerit twee keer het kombord tegenkomt: eerst hier, daarna nog eens hier (toerit rechts onder het viaduct). Alleen het tweede bord had toch ook volstaan? Wellicht verandert er (ook hieraan) nog iets in de eindsituatie, want zoals reeds gezegd is dit totaalplaatje erg verwarrend.
In vervolg op die eerdere discussie over de max. snelheid, kunnen we dit nu dus nog toevoegen: als je die oprit neemt, passeer je een einde bebouwde kom + een autowegbord, dus mag je legaal met 100 km/u invoegen en dit blijven rijden tot je het (al dan niet rechtsgeldige) bord met "let op: 80" tegenkomt. Het lijkt me goed dat de wegbeheerder z'n huiswerk nog eens overdoet ter plekke...

Sieske
woonerf
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 16:16

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Sieske » wo 17 mar 2010, 21:06

harry schreef:(...)
Het lijkt erop dat ze bij de nieuwe wegwijzers (NBA) toch weer "Eindhoven-Zus" en "Eindhoven-Zo" neerzetten. Waarom er dan ook nog zo'n "agglomeratiebord" moet staan is mij niet duidelijk.
NBA zet inderdaad "Stadsnaam-Zus" en "Stadsnaam-Zo" neer, maar in Eindhoven niet. Dit omdat er op de parallelrijbanen (Randweg N2) semi-NBA (corrigeer me en zet er de correcte term neer) wordt gebruikt en witte doelen (in tegenstelling tot NBA op snelwegen) wel voorkomen op (onder andere) portaalborden.

Nu schiet me te binnen dat stadsdelen op twee manieren worden weergegeven. Als je nog niet op de Randweg N2 zit, maar gewoon op de A2 (bijvoorbeeld bij naderen knooppunt Leenderheide uit Zuidelijke richting) of op de Randweg A2, dan gaat het volgens de nieuwe NBA-regels ("Stadsnaam-Zus" en "Stadsnaam-Zo"). Zie hier:
http://www.dse.nl/~koef/jalbum/A2-Eindh ... 52742.html
en hier:
http://www.dse.nl/~koef/jalbum/A2-Eindh ... 72114.html.
Zit je echter op de Randweg N2, dan wordt er "semi-NBA" toegepast en worden stadsdelen en lokale doelen weer in zwart op wit weergegeven zoals vroeger overal:
http://www.dse.nl/~koef/jalbum/A2-Eindh ... 63229.html

Edit: volgens mij wordt dit in Utrecht op de parallelbanen net zo gedaan (al ben ik hier niet helemaal zeker van). Dat is iets opvallender, omdat in Utrecht de parallelrijbanen we de snelweg-status hebben en in Eindhoven niet.
Redelijk offtopic: persoonlijk ben ik er niet op tegen. De zwart op witte doelen weghalen levert een bepaalde rust op in de bewegwijzering, maar op parallelrijbanen rond een stad zijn er zoveel zwart op witte doelen dat louter serviceborden niet werken, dus vind ik het niet erg dat bijvoorbeeld industriegebieden in Eindhoven toch in zwart op wit op de borden verschijnt.
Het is echter wel inconsistent om "centrum" en dergelijken ook in zwart op wit te vermelden en niet gewoon in wit op blauw.

Voor de hele post geldt dat jullie me mogen corrigeren als ik het fout heb, omdat ik niet zo ingevoerd ben als velen anderen hier wel.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door boe! » wo 17 mar 2010, 21:12

exastris schreef:Er valt me iets op in de aansluting Esp op de Kennedylaan. Hoewel deze situatie nog geen kilometer van mijn huis is en ik beide komborden vaak gezien heb, zie ik eigenlijk nu pas dat je bij het nemen van de toerit twee keer het kombord tegenkomt: eerst hier, daarna nog eens hier (toerit rechts onder het viaduct). Alleen het tweede bord had toch ook volstaan?
Ja, het tweede bord had volstaan. Nu mag je na het eerste bord legaal 100 km/u rijden terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is.

Roeltjuh
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 21:29

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Roeltjuh » wo 17 mar 2010, 22:21

IQ[] schreef:
koef schreef:Oversteekje bij de aansluiting Waalre is nog in verkeer.
Weet je zeker dat dit nog actueel is? Ik zag maandag daar namelijk vanaf de Aalsterweg een pijlkar op de parallelbaan staan, met verdrijving naar rechts. Ik kom er morgen in ieder geval langs, ik zal even kijken.
Situatie is nog actueel.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » do 18 mar 2010, 2:42

Kwam zojuist over aansluiting/knooppunt(weet niet wat het in deze fase is) Ekkersrijt. Ze waren een stukje aan het asfalteren, Kennedylaan->Uden :)
Dus de hoofdbaan richting Son was dicht, net voor de fly-over richting Tilburg is/was er een doorsteekje richting Uden.
Eerste keer dat ik over de fly-over reed, prachtig!

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » do 18 mar 2010, 10:53

harry schreef:Het lijkt erop dat ze bij de nieuwe wegwijzers (NBA) toch weer "Eindhoven-Zus" en "Eindhoven-Zo" neerzetten. Waarom er dan ook nog zo'n "agglomeratiebord" moet staan is mij niet duidelijk.
Het bord lijkt daarmee inderdaad aan functie ingeboet te hebben. Het verduidelijkt echter nog wel het "Randweg N2" dat nog wel als zwart-op-wit op de aanvoerwegen wordt bewegwijzerd, en daarmee indirect ook de zwartwitte doelen op de N2 die Sieske al aanhaalde.
Sieske schreef:Nu schiet me te binnen dat stadsdelen op twee manieren worden weergegeven. Als je nog niet op de Randweg N2 zit, maar gewoon op de A2 (bijvoorbeeld bij naderen knooppunt Leenderheide uit Zuidelijke richting) of op de Randweg A2, dan gaat het volgens de nieuwe NBA-regels ("Stadsnaam-Zus" en "Stadsnaam-Zo").
Inderdaad, de stadsdelen worden zo aangegeven op de aanvoerwegen. Maar op Leenderheide uit zuidelijke richting staat het volgens mij nu juist niet. Dat heb ik steeds al zo vreemd gevonden aan de hele situatie: Eindhoven staat met stadsdelen bewegwijzerd vanaf de A50 vanuit Nijmegen, de A58 vanuit Tilburg en de A67 zowel vanuit Antwerpen als vanuit Venlo - maar juist niet op de A2 vanuit 's-Hertogenbosch en vanuit Weert. Daar wordt het blijkbaar ineens bekend of vanzelfsprekend geacht.

Overigens vind ik de stadsdelen erg onvolledig en inconsequent aangegeven. Bij Leenderheide staat alleen Tongelre, terwijl Stratum daar ook op z'n plaats zou zijn. Bij de afslag Veldhoven-Zuid mis ik Gestel. Staat Strijp eigenlijk nog aangegeven bij de afslag Centrum? Bij Airport zou Woensel niet misstaan. En op de ene plek wordt een bepaald stadseel wel aangegeven, en verderop weer niet... maarja, dat is niks nieuws.
boe! schreef:Ja, het tweede bord had volstaan. Nu mag je na het eerste bord legaal 100 km/u rijden terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Inderdaad, maar de situatie lost zichzelf gelukkig al enigzins op, omdat een zinnig mens met de beste wil van de wereld niet met 100 door die 180-graden bocht kan rijden ;) En zodra je snelheid kunt maken zie je het 80-bord alweer. Wat niet wegneemt dat het allemaal wel eens herzien mag worden.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door hoevenpe » do 18 mar 2010, 10:55

Of gewoon helemaal 100 kan worden... lijkt me sowieso een betere oplossing :)

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » do 18 mar 2010, 12:12

Binnen de bebouwde kom is een autoweg gewoon 50km/h(tenzij anders aangegeven).
Dus die bocht is ook gewoon 50km/u en geen 100.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » do 18 mar 2010, 12:19

Ik vermoed dat bepaalde wegwijzers niet aan de nieuwste normen voldoen - omdat die normen nog niet vastlagen. Dat verklaart inconsistenties rond Eindhoven, zelfs op nieuwe wegwijzers, zoals witte doelen versus Eindhoven-Zus.
Rond Utrecht zie je hetzelfde: op sommige NBA-borden staat "Ring Utrecht", terwijl de aanduiding van ringen tegenwoordig anders is.
Ik hoop toch dat ze bepaalde borden nog weer aanpassen zodra NBA helemaal vastligt. Zelfs al zijn die borden vrij nieuw.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » do 18 mar 2010, 13:49

Jip schreef:Binnen de bebouwde kom is een autoweg gewoon 50km/h(tenzij anders aangegeven). Dus die bocht is ook gewoon 50km/u en geen 100.
Voordat je die bocht ingaat passeer je een bord H2 (einde kom) én een bord G3 (autoweg). Dan is die bocht dus officieel bubeko en 100, hoe vreemd dat ook moge zijn. Dat je vervolgens nóg een keer datzelfde bord langsrijdt doet daar m.i. niets aan af.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » do 18 mar 2010, 14:40

^^
Dit lijkt me inderdaad toch zeer duidelijk: einde bebouwde kom + autoweg = 100 km/u. Dat je daarna nog een einde bebouwde kom tegenkomt, kun je hier niet weten...

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door IQ[] » do 18 mar 2010, 17:30

Ik ben ook benieuwd wat er in de andere rijrichting (stadinwaarts) wordt neergezet als de stoplichten weg zijn.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » za 20 mar 2010, 20:40

paulwg schreef:waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking van 90 km/u op de hoofdrijbaan richting Venlo?
Goeie vraag! Oké voor dat oversteekje. Maar vanaf Batadorp tot de Hogt is het ook 90 in beide richtingen :shock:
Het is helemaal af(zo ziet het eruit). En er is neregns ook maar een spoor van werk te vinden.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door nielske1990 » za 20 mar 2010, 20:47

Niet opgeleverd = Er zijn nog werkzaamheden gaande. Of denk ik nou verkeerd?
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

paulwg
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 18:02

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door paulwg » za 20 mar 2010, 20:47

Jip schreef:
paulwg schreef:waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking van 90 km/u op de hoofdrijbaan richting Venlo?
Goeie vraag! Oké voor dat oversteekje. Maar vanaf Batadorp tot de Hogt is het ook 90 in beide richtingen :shock:
Het is helemaal af(zo ziet het eruit). En er is neregns ook maar een spoor van werk te vinden.
nee, alleen richting Venlo/Maastricht/Antwerpen.
De andere kant op Tilburg/den Bosch is 120

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » za 20 mar 2010, 22:11

nielske1990 schreef:Niet opgeleverd = Er zijn nog werkzaamheden gaande. Of denk ik nou verkeerd?
De 90 is aangegeven met matrix borden. Vandaag in ieder geval was er niks of niemand te zien. 90 is dan volstrekt overbodig en wekt denk ik alleen maar ergenis op ;)
Wat dan weer tot gevolg heeft dat mensen geen 90 rijden waar het eigenlijk wel zou moeten.
Richting Den Bosch werd ook pas 120 ter hoogte van Airport(vanaf de Hogt)

Roeltjuh
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 21:29

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Roeltjuh » za 20 mar 2010, 23:22

Het traject Leenderheide > Batadorp is een tijdje 120 geweest. Leenderheide > De Hogt sinds de A67 vanuit Venlo weer open is en De Hogt > Batadorp al wat eerder. Echter ben ik vandaag meerdere keren over de randweg gereden en was dit traject weer 90 km/h.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » zo 21 mar 2010, 21:20

Een aanlokkelijk vooruitzicht voor wie morgenochtend Eindhoven verlaat via de Kennedylaan.

Afbeelding

De verkeerslichten op de oude kruising A50-A58 zijn niet alleen uitgeschakeld, maar in zijn geheel verwijderd :yes: Een memorabel moment, zodat de datum 21 maart 2010 wellicht een plaatsje verdient in de dossiers ;)

Verkeer Breda-Helmond rijdt nog even over het oude A58 wegvakje (rechtsmidden), maar daar komt volgend weekend een einde aan als dat wordt verplaatst naar de definitieve rijbaan (rechtsonder, bovenste van twee rijbanen). Verkeerstechnisch is het Ekkersrijt project dan afgerond.

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Remco » zo 21 mar 2010, 21:55

Nou Koef, ik kan ook niet wachten tot morgenavond als ik Eindhoven weer uit rijd. Ik hoop alleen dat binnenkort er geen problemen ontstaan bij de afrit Ekkersrijt/Centrum op de A50. Er ligt daar ri Kennedylaan wel een bypass(je), maar volgens mij staat die afrit al snel vol. Maargoed we zullen zien....

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » zo 21 mar 2010, 22:01

koef schreef:Een aanlokkelijk vooruitzicht voor wie morgenochtend Eindhoven verlaat via de Kennedylaan.
Een foto zegt maar dan duizend woorden :) Wederom prachtig!

Marcos5
woonerf
Berichten: 56
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 18:03
Locatie: Eindhoven

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Marcos5 » zo 21 mar 2010, 22:16

Mooie foto Koef, ben er straks in het donker langs gereden, maar dan zie je de situatie nog niet zo goed.

Ik ben ook benieuwd morgen, ik zal er zeker effe langsrijden

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » ma 22 mar 2010, 12:47

Prachtig, ben ook erg benieuwd vanavond.

Bij het verlaten van Eindhoven aldaar, is de richting Breda dan een uitvoeger naar links of toch naar rechts geworden?

Marcos5
woonerf
Berichten: 56
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 18:03
Locatie: Eindhoven

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Marcos5 » ma 22 mar 2010, 15:53

exastris schreef:Prachtig, ben ook erg benieuwd vanavond.

Bij het verlaten van Eindhoven aldaar, is de richting Breda dan een uitvoeger naar links of toch naar rechts geworden?
Geen van beide het is rechtdoor geworden (die dan wel met een ferme bocht over de A50 geleid wordt, zodat je op de A50 kunt invoegen naar Breda. Mocht je vanuit Eindhoven (via de Kennedylaan dus) naar Nijmegen willen dan moet je rechts af voorsorteren, maar dit alles wel zonder stoplichten dus zéér fijn ! Hulde aan de ontwerpers / ombouwers van voormalig knooppunt Ekkersrijt :)<>:

Plaats reactie