[A002][N002][A067] Randweg Eindhoven

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Dexy » ma 22 mar 2010, 17:49

Zijn de nieuwe afritten Ekkersrijt en Helmond beide helemaal open (dus alle wegwerkzaamheden afgerond)?

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » ma 22 mar 2010, 18:16

Marcos5 schreef:Geen van beide het is rechtdoor geworden
Oja, natuurlijk, dat is gelet op de verkeersstromen aldaar ook wel het meest logisch :blauweduim:

Ik blijf het vreemd vinden dat de afrit Ekkersrijt en de afrit A50 > A2 in knooppunt Ekkersweijer (de andere kant op dus) het met één rijstrook moeten doen. Ze verwachten hier bij IKEA blijkbaar niet zulke taferelen als ieder jaar in Delft? ;)

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door RoelZ1 » ma 22 mar 2010, 19:02

^^Bij de Ikea Delft is het probleem dan ook niet dat de afrit het niet aan kan, maar dat de parkeergarage het verkeer niet aan kan, de file slaat dan terug tot op de snelweg.

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » ma 22 mar 2010, 19:32

^^ Dat snap ik, maar een probleem komt toch nooit alleen. Als het verkeer dan tot op de snelweg vast staat, werkt een langere afrit of afrit van twee rijstroken ineens wel wat verlichtend, lijkt me. Als het om welke reden dan ook fout gaat bij IKEA Eindhoven en de aansluiting Ekkersrijt komt dicht te zitten, wordt bij de aanvoer vanuit de richting Nijmegen ook de afrit richting Eindhoven-Centrum daar geblokkeerd. Bij Delft gaat men natuurlijk niet 1-2-3 aanpassingen doen, maar hier is alles net nieuw aangelegd. Een extra rijstrookje lijkt me gemakkelijker en goedkoper aan te leggen (zeker als je toch bezig bent) dan een perkeergarage verbouwen.

En de andere kant op, verwacht ik dat het meeste verkeer vanuit IKEA richting het noorden wil (voor Tilburgers is IKEA Breda dichterbij denk ik), maar dat is nu verplicht om met de "hoofdrijbaan" richting Breda te mengen, om daarna weer uit te voegen, en dat allemaal op één strookje. Vervolgens mag al dat verkeer bij Best (geïntegreerde op-/afrit) weer invoegen op de A2. Ik had op z'n minst een geïntegreerde op-/afrit verwacht bij Ekkersrijt/A2. Ik zie de eerste Paaszondag wel komen hier :) IKEA Eindhoven heeft bij mijn weten helemaal geen parkeergarage en op drukke dagen staat ook het parkeerterrein bij de andere bedrijven goed vol.

Maar goed, men heeft neem ik aan wel uitgezocht hoeveel verkeer hier komt, dus ze zullen het wel weten. ;) Het was ook vooral mijn mening over mijn inschatting, en die hoeft niet te kloppen.

Roeltjuh
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 21:29

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Roeltjuh » ma 22 mar 2010, 20:41

exastris schreef:Ik had op z'n minst een geïntegreerde op-/afrit verwacht bij Ekkersrijt/A2.
Gezien de bebording en de extra strook asfalt die is aangelegd verwacht ik dat ze die belijning nog wel gaan veranderen. Misschien zelfs nog wel wat asfalt vervangen, want dat is ook niet helemaal lekker op de plek die jij noemt.
Door die bebording zie ik ook regelmatig mensen die richting 's Hertogenbosch willen zich naar de invoegstrook vanaf Ekkersrijt verplaatsen, om vervolgens weer terug in te voegen.
IKEA Eindhoven heeft bij mijn weten helemaal geen parkeergarage en op drukke dagen staat ook het parkeerterrein bij de andere bedrijven goed vol.
Er is een parkeerdek boven een deel van de parkeerplaats, op drukke dagen ook ramvol.
Overigens staat er een uitbreiding op stapel waardoor het parkeerterrein bij Ikea grotendeels bebouwd wordt, er komt dan ook een grotere parkeergarage.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » ma 22 mar 2010, 22:10

Vreemde zaak inderdaad, die doorgaande weefstrook tussen Ekkersrijt en Ekkersweijer die er dus niet gekomen is. Zo'n weefstrook is MER-plichtig, zodat het een procedure-kwestie lijkt. Maar dan blijft het een raadsel waarom hij in de andere richting wel open is :?

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » di 23 mar 2010, 20:12

Het ziet er inderdaad naar uit dat de weefstrook er nog wel komt, maar wanneer... Rare jongens die beleidsmakers...

Goed om te horen dat er uitbreiding van de parkeergelegenheid bij IKEA op stapel staat. Wellicht hebben we vanuit de nieuwe parkeergarage een mooi uitzicht over de nieuwe A50-rijbanen in die hoek :D

Sorry als ik op je vooruitloop, Koef, maar ik zie in je geweldige nieuwe serie foto's dit voorbijkomen. Waar in knooppunt Ekkersweijer staat dit bord precies? Ik denk dit te herkennen als het oostelijke stuk van dat knooppunt in oostelijke richting. Dus je ziet het wanneer je vanaf de A2 (Noord/Zuid) of "A58" (West) komt en de A50 richting Son en Breugel oprijdt? Dat is toch vreemd. Want verkeer komende vanuit het Zuiden heeft al een agglomeratiebord gezien bij De Hogt (west) of Leenderheide (zuid/oost), verkeer komende vanuit het westen (A58) al bij Batadorp, en verkeer vanuit het Noorden al bij het viaduct bij de aansluiting Best op de A2. Dit lijkt erg dubbel voor alle richtingen. Of plaats ik het verkeerd?

Edit: ik zie het inmiddels staan onder de vorige foto; dit was dus al bekend.
Laatst gewijzigd door exastris op zo 28 mar 2010, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltjuh
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 21:29

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Roeltjuh » zo 28 mar 2010, 13:33

Vrijdagavond-zaterdagochtend was de hoofdrijbaan noord->zuid afgesloten wegens asfalteringswerkzaamheden. Nu hij weer open is vielen me enkele blokmarkeringen op, misschien staan ze er al een tijdje (kan me een afsluiting van de rechter rijstrook enkele weken geleden herinneren), maar ik zie ze nu pas.
Tussen de aanslutingen Airport en Centrum/Strijp is de rechter kantlijn een stuk onderbroken en is er blokmarkering voor in de plaats gekomen. Wel is te zien dat er eerst gewoon een doorgetrokken streep stond. Exact dezelfde situatie een stuk verder, vlak voor de afslag Antwerpen/Eersel.
Zou dit te maken kunnen hebben met de aanstaande asfaltering (in juni, eerst gepland voor midden maart) van de parallelbaan op dat traject? Misschien dat er een oversteekje wordt gemaakt om zo het verkeer van de parallelbaan af te krijgen, maar nog wel Airport en Centrum/Strijp open te houden. Vlak voor de Hogt dan weer terug naar de parallelbaan voor HTC en Waalre.

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » zo 28 mar 2010, 15:15

Ik constateer zojuist dat ergens in de afgelopen dagen op Google Maps een update doorgevoerd moet zijn bij de Randweg Eindhoven. De gehele randweg is nu uitgevoerd in twee kleuren: het snelweg-oranje voor de hoofdrijbaan en het OWN-geel voor de parallelrijbanen, die tevens als N2 zijn gemarkeerd. Ook is de sitatie bij Ekkersrijt en knooppunt Batadorp geactualiseerd. De A58 wordt nog aangeduid tot in knooppunt Ekkersweijer, dubbelgenummerd met de A2. De A2 is in datzelfde knooppunt een beetje ongelukkig ingetekend: het is daar nu net of de hoofdrijbaan 1-op-1 overloopt in de N2, terwijl de werkelijke hoofdrijbaan juist een kleine parallelbaan lijkt.

Enkele impressies:
SPOILER: TOON

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Het is op de kaart met de wegnummers al net zo hectisch als op de borden ;)
Laatst gewijzigd door exastris op ma 29 mar 2010, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » ma 29 mar 2010, 12:43

exastris schreef:Ik constateer zojuist dat ergens in de afgelopen dagen een update doorgevoerd moet zijn bij de Randweg Eindhoven. De gehele randweg is nu uitgevoerd in twee kleuren
Het duurde even voordat ik doorhad dat je het over een kaart hebt...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

exastris
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 22:01

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door exastris » ma 29 mar 2010, 15:42

Excuus, bij het verbouwen van die zin was een stukje weggevallen. Aangepast.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Jip » ma 29 mar 2010, 16:45

Ekkersrijt is nu in principe klaar en is een genot, werkelijk prachtig :) .
Alleen in de verbindingsweg Breda->Helmond is er 1 van de 2 rijstroken nog in gebruik als in/uitvoegstrook voor het werkverkeer. Dat werkverkeer ruimt het oude gedeelte van de weg op.
Dit leidde vanochtend tot een file die terugsloeg tot de A2(uit het noorden) :shock: .

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door GrandmasterE » ma 29 mar 2010, 17:55

koef schreef:Vreemde zaak inderdaad, die doorgaande weefstrook tussen Ekkersrijt en Ekkersweijer die er dus niet gekomen is. Zo'n weefstrook is MER-plichtig, zodat het een procedure-kwestie lijkt. Maar dan blijft het een raadsel waarom hij in de andere richting wel open is :?
Deze weefstrook is geen onderdeel van de reconstructie van de Randweg Eindhoven, maar is onderdeel van de verbreding van de A2 tussen Eindhoven en 's Hertogenbosch.
Zodra het Tracébesluit van de A2 van kracht is, zal de markering aangepast kunnen worden.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Frits » ma 29 mar 2010, 19:12

Wordt het nu knooppunt Ekkersrijt of niet? Dat is mij nog steeds niet duidelijk. In de media wordt het nadrukkelijk wel een knooppunt genoemd, maar ik heb sterke twijfels.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » ma 29 mar 2010, 19:37

Chris noemt het ook een knooppunt in de wiki-pagina van zijn hand (hulde :blauweduim: ), en refereert daarbij aan een RWS voorlichtingskaartje. Het zal niet de eerste fout zijn in dergelijke kaartjes en je kunt er zelfs weddenschappen met RWS mee winnen ;) Simpel criterium: bij een knooppunt staan knooppuntborden. Bij de aansluiting Helmond op de A50 (afrit 7) staan geen knooppuntborden. Het is dus geen knooppunt. Tada...

Edit: Bovendien heb je geen afritnummers in knooppunten (dank Kaaiman).

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » di 30 mar 2010, 11:45

GrandmasterE schreef:
koef schreef:... die doorgaande weefstrook tussen Ekkersrijt en Ekkersweijer
Deze weefstrook is ... onderdeel van de verbreding van de A2 tussen Eindhoven en 's Hertogenbosch.
Vreemd, een stuk weg dat niet tussen Eindhoven en Den Bosch ligt is onderdeel van die verbreding? Maar goed, het zal wel kloppen. Wat ik belangrijker vind: momenteel hangen dus wel de richtingaanwijzers die lijken aan te geven dat er een (weef)strook ligt. Zou het niet goed zijn om die pijlen even af te plakken tot het moment dat die strook er ook echt ligt?

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door GrandmasterE » di 30 mar 2010, 20:12

Tja, het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Bij een verbreding tussen twee ring/randwegen moeten ook de aanluitingen op deze ring/randwegen aangepast worden.
Het zou idd wel logischer zijn om op de borden andere pijlen te plaatsen, met afstandsaanduidingen.

Kingniels
zandpaadje
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 dec 2006, 23:44

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Kingniels » wo 31 mar 2010, 1:41

Zojuist er over heen gereden.. Wat een genot! Vooral die verbindingsboog van eindhoven richting tilburg.. Prachtig.

En ik las dat net iemand aangaf dat Tilburgers meer richting Breda gingen voor de Ikea.. Niets is minder waar! De meeste gaan allemaal richting Eindhoven. Van vroeger uit al, dat blijft hangen. En Tilburg heeft totaal niets met Breda;)

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Frits » za 03 apr 2010, 12:07

Update knooppunt De Hogt (A67) van 2 april 2010.

Zip: http://asw.roadpics.net/pic/292/Serie292.zip
Album: http://asw.roadpics.net/pic/292/
De autogordel: een band voor het leven.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Frits » za 03 apr 2010, 12:18

Update knooppunt Batadorp - Son en Breugel (A2/A50) van 2 april 2010.

Zip: http://asw.roadpics.net/pic/293/Serie293.zip
Album: http://asw.roadpics.net/pic/293/
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door nielske1990 » za 03 apr 2010, 15:01

http://asw.roadpics.net/pic/292/slides/ ... 0Hogt.html -> Dit lijkt me een mooi klusje voor de heren borden-ontwerpers, wat een druk en vol bord op deze manier.
http://asw.roadpics.net/pic/293/slides/ ... elmond.jpg -> Had dat bord niet net wat groter kunnen zijn zodat Son en Breugel wel op één regel past, nu is het gelijk rommelig door dat inspring-gebeuren...
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Snelwegfreak » za 03 apr 2010, 15:19

nielske1990 schreef:Dit lijkt me een mooi klusje voor de heren borden-ontwerpers, wat een druk en vol bord op deze manier
Dit lijkt al beter:

Afbeelding

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » za 03 apr 2010, 15:31

Wie heeft het streepje dat voor Woensel hoort te staan ontvreemd? :dontknow:
http://asw.roadpics.net/pic/293/slides/ ... lmond.html

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » za 03 apr 2010, 17:24

http://asw.roadpics.net/pic/292/slides/ ... 0Hogt.html
>Dit is niet handig gezien met al het vrachtverkeer. De doorgaande richting A67 moet afslaan :neenee:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » za 03 apr 2010, 17:29

^^
Wat het vrachtverkeer er mee te maken heeft begrijp ik niet helemaal, maar ik ben het met je eens dat men deze TOTSO beter niet zo had kunnen aanleggen. Als een extra viaduct er niet in zat qua financiën, dan had ik hier nog liever een linkse afrit gezien.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » za 03 apr 2010, 17:34

Met veel vrachtverkeer in de richting Venlo moet je hen niet teveel laten schuiven over rijstroken :)

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Victor » za 03 apr 2010, 18:04

^^ OK maar rechts uitvoegen lijkt me daarbij veel minder problematisch dan bijvoorbeeld 1 of 2 rijstroken naar links opschuiven.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Mark » za 03 apr 2010, 21:32

Afbeelding

:2cents:

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door kingpin1966 » zo 04 apr 2010, 11:49

Victor schreef:^^ OK maar rechts uitvoegen lijkt me daarbij veel minder problematisch dan bijvoorbeeld 1 of 2 rijstroken naar links opschuiven.
Zo denk ik er ook over, ze hebben bijv. de afrit 30 Strijp - Centrum niet voor niets naar rechts verplaatst.
Het komt ook erg onnatuurlijk over, vind ik, een afslag aan de linkerkant van de snelweg.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » zo 04 apr 2010, 17:39

Hoe is het momenteel eigenlijk met die tijdelijke doorsteekjes tussen hoofd- en parallelbaan ter hoogte van de afrit Waalre? Zijn die (beide) nog in gebruik, alleen die tussen Waalre en Leenderheide, of allebei niet meer?

Plaats reactie