[A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

bEngeltje
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 11:53
Locatie: Sneek

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door bEngeltje » wo 07 apr 2010, 9:41

Snelweg tussen Sneek en Bolsward gerepareerd

SNEEK - Rijkswaterstaat pakt dit weekeinde de snelweg tussen Sneek en Bolsward aan. Het gaat om reparaties van schade ontstaan door de vorst.
De afrit Nijland (nr 19) komend vanaf Sneek en de toerit Nijland (nr. 19) in de richting van Bolsward zijn van vrijdagavond 20.00 uur tot zaterdagnacht 5.00 uur afgesloten. Het verkeer moet rekening houden met vertraging.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Rene » wo 07 apr 2010, 11:18

Gelukkig weer een vortschade in de A7 minder.

bEngeltje
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 11:53
Locatie: Sneek

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door bEngeltje » wo 07 apr 2010, 11:49

Rene schreef:Gelukkig weer een vortschade in de A7 minder.
Gelukkig wel, sommige stukken zijn echt dramatisch, plus de schade voor je auto, heb in de laatste weken meer steenslag in mijn raam gehad dan de afgelopen jaren. :?

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » ma 26 apr 2010, 23:50

Afgelopen weekend is de gelijkvloerse kruising aan de Oostkant van Sneek buiten gebruik genomen. De afrit Sneek-Oost is nog niet helemaal af, er wordt via een aantal faseringen gewerkt aan de afronding (gepland half juni). Op dit moment zijn er omleidingen van kracht (o.a. via afrit Joure-West en de oude rijksweg). Wel betekent het weer een gelijkvloerse kruising minder!

Weet iemand of de kruising bij Tinga nog in gebruik is (Molenkrite)?. Als deze wordt afgesloten, dan is de rondweg van Sneek stoplichtvrij en blijven alleen de knooppunten Joure en Julianaplein als gelijkvloerse kruisingen over op de A7.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » di 27 apr 2010, 8:31

Is dat de VRI met de rondweg-oost (N354), vanuit de A7 vlak na de Margriettunnel ? Ik ging er vanuit dat die nog wel even in gebruik was.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » di 27 apr 2010, 8:56

Dat is (was) die VRI inderdaad. Tot voor kort de eerste die je tegenkwam vanuit de richting Joure.

bEngeltje
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 11:53
Locatie: Sneek

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door bEngeltje » di 27 apr 2010, 9:56

woutero schreef:Afgelopen weekend is de gelijkvloerse kruising aan de Oostkant van Sneek buiten gebruik genomen. De afrit Sneek-Oost is nog niet helemaal af, er wordt via een aantal faseringen gewerkt aan de afronding (gepland half juni). Op dit moment zijn er omleidingen van kracht (o.a. via afrit Joure-West en de oude rijksweg). Wel betekent het weer een gelijkvloerse kruising minder!

Weet iemand of de kruising bij Tinga nog in gebruik is (Molenkrite)?. Als deze wordt afgesloten, dan is de rondweg van Sneek stoplichtvrij en blijven alleen de knooppunten Joure en Julianaplein als gelijkvloerse kruisingen over op de A7.
Die kruising is momenteel nog steeds in gebruik. :)

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » di 27 apr 2010, 18:07

OK. Ik vermoed dan dat er gewacht wordt tot de afrit Lemmerweg volledig af is (ook de Oostelijke toeritten) voordat de kruising bij de Tinga wordt opgeheven. Wel een erg onbelangrijk kruispunt wat nu de enige onderbreking van het verkeer in Sneek is. Laten we hopen dat het niet te lang meer zo blijft.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door mavas » di 27 apr 2010, 21:26

^^ Volgens de site moet het werk in juli klaar zijn. DAt is dus nog maar 3 maanden...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

bEngeltje
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 11:53
Locatie: Sneek

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door bEngeltje » vr 30 apr 2010, 18:23

mavas schreef:^^ Volgens de site moet het werk in juli klaar zijn. DAt is dus nog maar 3 maanden...
Volgens de laatste nieuwsbrief moet de tweede houten brug bij Tinga in november 2010 gereed zijn, vrees eerlijk gezegd dat we dus nog even geduld moeten hebben. ;)

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » zo 06 jun 2010, 20:24

Ik ben er vanmiddag even langs gereden: de kruising Molenkrite is al afgesloten, dus er zitten geen verkeerslichten meer in de N7 bij Sneek.

Onderstaand een impressie, ook van de bewegwijzering. NBA met een paar eigenaardigheden. Vanuit de richting van Joure richting Bolsward. Even in een spoiler wegens veel foto's (37):
SPOILER: TOON

De eerste afrit vanuit Joure heet Sneek-Oost (een verbetering), en Sneek krijgt een heuse RING. Als dat maar geen voorbode van wildgroei is:
Afbeelding

Keurige verwijzingen. Ik weet niet of het bootje nou nodig is, maar het is een nautisch bedrijventerrein (dus veel toeristen met bijvoorbeeld huurboten zoeken dit):
Afbeelding

Aankondiging werkzaamheden:
Afbeelding

Het vorkbord:
- Prima bestemmingen
- RING N7 rechtdoor: daardoor past de volgende afrit er niet meer naast
- Volgende afrit heeft de naam van een bedrijventerrein, ik dacht dat we dat niet meer deden?
- RING N354, tsja... Wat gebeurt er straks aan de Westkant? RING nummerloos?
- Er is nog wat snoeiwerk te doen.
Afbeelding

Einde ASW. Tot nu toe overigens nog allemaal op bestaande/oude wegen.
Afbeelding

Projectbord:
Afbeelding

Er moet ook nog wat gesnoeid worden in het bordenwoud, maar vanaf hier straks dus Autoweg/N7/Vmax=80
Afbeelding

Uitsmijter Sneek-Oost:
Afbeelding

De afrit. Vroeger lag hier dus de kruising met VRI waarbij je linksaf moest om de N7 te volgen. Onderaan deze nieuwe afrit wordt gewerkt aan een rotonde op de plek van de oude VRI.
Afbeelding

Vooraankondiging:
- Afrit 21a heet dus Ind. Woudvaart. Misser volgens mij.
- Afrit 21 heet Sneek-Centrum. Ik had het Sneek-Zuid genoemd, omdat je het centrum ook prima vanaf afrit 20 en 22 kunt bereiken.
- Afrit 21 is vanaf deze kant nog afgesloten, dus die hadden ze beter kunnen afplakken.
- Op de achtergrond zie je de invoeger van afrit 22 (Sneek-Oost)
Afbeelding

Tijdelijk moet je voor alle bestemmingen van afrit 21 de afrit ervoor (21a) nemen. Veel geel geweld. Je ziet nog net het einde van de invoegstrook van afrit 22.
Afbeelding

De houten brug doemt al op:
Afbeelding

Het prachtige tijdelijke NBA bord van afrit 21a:
Afbeelding

Trouwens, als u naar het centrum wilt, dan moet u hier zijn:
Afbeelding

De afrit is vrij scherp:
Afbeelding

De houten brug. Toch wel indrukwekkend. In het midden nog de markering van de oude VRI kruising:
Afbeelding

Hier moet dus afrit 21 (Sneek-Centrum) komen. Vooralsnog een rommeltje van borden. Het oude bord fungeert even als rechtdoorbord.
Afbeelding

Projectbord:
Afbeelding

De oprit voor de verhoogde rotonde is zo te zien bijna af:
Afbeelding

Onder de verhoogde rotonde:
Afbeelding

Rechts voegt het verkeer vanaf deze rotonde (afrit 21) in. Vanaf de westkant is deze afrit al wel open.
Afbeelding

Do voormalige kruising Molenkrite:
Afbeelding

Do voormalige kruising Molenkrite:
Afbeelding

Hier buigt de oude weg rechts af. Op de achtergrond het brughuis. Het asfalt en een deel van het talud zijn inmiddels verwijderd:
Afbeelding

Nog een projectbord: bij de Molenkrite komt ook een houten brug:
Afbeelding

Het oude brughuis, wat een jongerencentrum oid wordt:
Afbeelding

Het aquaduct (akwadukt), hier al vaker besproken:
Afbeelding

Achtereenvolgens onder het water, de weg, het spoor en nog een weg door:
Afbeelding

Deze borden waren al eerder langsgekomen: Old school met vreemde rondingen, 'gewoon' Ring Sneek (West), en het bedrijventerrein als afritnaam:
Afbeelding

Old school inclusief vreemde rondingen en groot E ruiter:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afrit 20:
Afbeelding

De bocht naar de 'oude' A7 (projectbord over de broodnodige uitbreiding van het bedrijventerrein):
Afbeelding

Projectbord:
Afbeelding

En hier begint de A7 weer:
Afbeelding

Voor de volledigheid nog even de reden van de omleiding:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Chris » zo 06 jun 2010, 20:37

Bedankt voor de update!

Ik zie dus dat het kruispunt aan de zuid/oostkant van Sneek dus nu ook verleden tijd is. Het gaat lekker zo. Weet je toevallig wanneer dit nieuwe deel is opengesteld?

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » zo 06 jun 2010, 20:41

Dat was volgens mij 25 april. Er staat een pdf-je met een fasering op de A7 Sneek website. Het ging in fases, maar de VRI is in het weekend van 24/25 april buiten gebruik gesteld (en het viaduct/afsnijbocht dus in gebruik genomen) als ik het me goed herinner.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door boe! » zo 06 jun 2010, 21:27

Zie ook de post van Woutero op 26 april. ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » zo 06 jun 2010, 21:34

woutero schreef:Het vorkbord:
- Prima bestemmingen
- RING N7 rechtdoor: daardoor past de volgende afrit er niet meer naast
- Volgende afrit heeft de naam van een bedrijventerrein, ik dacht dat we dat niet meer deden?
- RING N354, tsja... Wat gebeurt er straks aan de Westkant? RING nummerloos?
- Er is nog wat snoeiwerk te doen.
Afbeelding
Toch wel erg vreemd om een snelweg zo te laten eindigen zonder aan te geven wat er nu verderop ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door hoevenpe » zo 06 jun 2010, 22:13

Ik begrijp op zich wat ze bedoelen, en het is consistent met NBA...
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die op weg is naar Amsterdam hier volledig de mist in gaat, het eerstvolgende grote doel was tenslotte 'Sneek' en dat slaat nu af.

Een ruitertje bovenop het bord met daarop '(A7)' wit op blauw zou denk ik wonderen doen...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » zo 06 jun 2010, 22:26

Iemand die naar Amsterdam wil is bij Joure al de A6 opgegaan. De A7 heeft hier nu eenmaal een raar verloop, maar dit bord suggereert dus dat de doorgaande weg op een industrieterrein dood zal lopen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door hoevenpe » zo 06 jun 2010, 22:29

^^

Okee, Hoorn dan, of Purmerend, of Den Oever... ;)

In ieder geval een bestemming waarvoor je als doel 'Amsterdam' volgt...

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » zo 06 jun 2010, 22:33

In de praktijk denk ik dat niemand hier de afrit zal pakken terwijl hij/zij richting Amsterdam wil. De 'grote weg' gaat immers rechtdoor, N7 klinkt beter dan N354 en Sneek-Oost klinkt niet als iets wat je volgt. Het is een systeemfout die op sommige plekken beter uitpakt dan op andere. In dit geval gaat het niet goed, maar het is ook niet des NBA dat dit mogelijk is: er worden immers geen witte doelen meer vermeld op dit soort borden. Waarom hier dan toch?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » zo 06 jun 2010, 22:46

Veel buitenlanders zouden wellicht denken dat ze een verkeerde afslag hebben genomen en op de oude weg zijn terecht gekomen..., het vermelden van een control city kan in dit (en vele andere gevallen) geen kwaad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sieske
woonerf
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 16:16

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Sieske » zo 06 jun 2010, 22:55

Zwart op witte doelen worden wel vermeld op N-wegen. Er is voor RING/Randwegen een soort tussenvorm van NBA wat inhoudt dat het er uitziet als NBA, maar dan wel met zwart op witte doelen. Wat mij betreft volkomen logisch en legitiem, omdat op dit soort RING/Randwegen (met parallelbanen) veel afritten zijn en veel zwart op witte doelen. Beste voorbeeld is de randweg N2 bij Eindhoven, daar moet je wel, omdat er veel meer zwart op witte doelen zijn dan 'normale' en je anders dus een wildgroei aan serviceborden zou krijgen. Overigens is de snelheid op dit soort wegen ook lager.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Feder » ma 07 jun 2010, 1:00

Ik vind het werkelijk absurd dat de A7 daar N7 heet. Uit het oogpunt van juridische correctheid is het misschien juist, maar voor de weggebruiker wordt het er niet duidelijker op. Je ziet dit soort fratsen niet alleen bij Sneek, maar ook bij Groningen.

Dat dit N7 heet en niet A7 hangt waarschijnlijk samen met de omstandigheden dat er een snelheidsbeperking is en er geen vluchtstroken zijn. Maar is dát een reden om een snelweg dan maar een N-nummer te geven? Er zijn toch ook autosnelwegen waar over een kort stukje geen vluchtstroken zijn, of waar een permanente snelheidsbegrenzing van kracht is? Bij de Coentunnel verandert de A10 toch ook niet in N10?

Dit soort technisch denken over wegnummers is volgens mij geheel in strijd met de logica die aanwezig is bij de gemiddelde automobilist. Die rijdt gewoon (en uitsluitend, denkt ie) over de A7 van Groningen richting de Afsluitdijk, die weet dat de A7 bij Sneek nu 'klaar' is, en die verwacht niet een N7. Sterker nog; bij het binnenrijden van Sneek verdwijnt de A7 en schittert de A7 van afwezigheid op de verkeersborden! Is het echt zo problematisch om deze weg gewoon A7 te noemen? Plaats een bord met '80' naast de weg, en niemand zal denken dat hij er 120 mag omdat hij op een autosnelweg rijdt. Waarom toch altijd weer moeilijk doen als het makkelijk kan?!

(Maar goed dat men in Duitsland niet zo'n moeilijke, vreemde, onduidelijke en niet-logische methode hanteert voor het toekennen van A-nummers aan wegen. Anders moesten grote delen van de A3, A8 en A31 (Emden-Leer) worden omgenummerd tot B3, B8 en B31.)

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Sophie » ma 07 jun 2010, 1:07

^^
:klappen: :klappen: :klappen:

Gewoon A7 van maken... (en 100 in substandaard kan best)
Het zelfde geld voor de N 15; de N 31; de N 34; gedeeltes van de N325; N 322; ...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » ma 07 jun 2010, 7:30

Wat is er trouwens gebeurd met de dubbelnummering N7/N354?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door evos » ma 07 jun 2010, 10:35

Feder schreef:Dit soort technisch denken over wegnummers is volgens mij geheel in strijd met de logica die aanwezig is bij de gemiddelde automobilist.
Geheel mee eens.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » ma 07 jun 2010, 10:37

woutero schreef:Sneek krijgt een heuse RING. Als dat maar geen voorbode van wildgroei is
Sneek heeft al jaren een ring (Ring Sneek), dus dit is niets nieuws.
Kennelijk volgt Sneek het Groningse model en niet het model van Den Bosch. Anders hadden de RING-aanduidingen op dit hoekpunt een windrichting gehad en wit-op-blauw gestaan.
Palance schreef:Iemand die naar Amsterdam wil is bij Joure al de A6 opgegaan. De A7 heeft hier nu eenmaal een raar verloop, maar dit bord suggereert dus dat de doorgaande weg op een industrieterrein dood zal lopen.
De doorgaande weg eindigt op een RING en in Nederland loopt een RING (bijna) nooit dood. :)

En het verdwijnen van een deel van de N354 is inderdaad vreemd...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » ma 07 jun 2010, 14:34

Denkbaar heeft de Ring-N7 in een eerste ontwerp Ring-A7 geheten (immers: kruisingsvrij dus denkbaar A-nummer), waardoor de N354 gesneuveld is (een N-nummer verspringing via een A-weg lift nooit mee). En later op Groningse wijze toch weer N7 (want autoweg, Vmax 70/80).

Een andere verklaring is dat de heren RWS een provinciale weg niet belangrijk genoeg vonden om formeel mee te liften op een rijksweg... Er zijn ook niet zo gek veel voorbeelden. De N348 op de N35 schiet me te binnen, maar er zullen er wel meer zijn. De N62 via de N61 tel ik even niet mee, evenmin als de N8 die eigenlijk geen rijksweg is ...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Wouter N14 » ma 07 jun 2010, 14:45

^^ De N348 over de A1.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Sophie » ma 07 jun 2010, 14:48

De N317 op de A 18, de N 302 op de A6, ...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » ma 07 jun 2010, 15:38

Ik heb het over provinciale wegen die formeel (dus niet met haakjes achter bestemmingen) meeliften op rijkswegen. Een dubbelnummering dus. Meestal dus gecombineerde N(x)x en Nxxx stukken op de wegwijzers, zoals vroeger de N7 en N354.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie