[A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » ma 07 jun 2010, 18:11

N352 en de N50 dan maar ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » ma 07 jun 2010, 19:05

Inderdaad, Erwin Op die was ik ook met lang nadenken niet gekomen overigens (en ik had ook geen zin om alle Nxx wegen af te lopen op jouw site .... 8-) )
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » ma 07 jun 2010, 19:22

Wel, het heeft me wel op het idee gebracht om een aparte pagina te maken met alle dubbelnummeringen in Nederland. Komt er dus aan!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » ma 07 jun 2010, 19:32

Pas maar op dat Harry je niet voor is....

Met als leukste de dubbelnummering N310 en N344, die feitelijk (administratief) nummerloos is (gemeentelijk) of de A29/A59 die feitelijk rijksweg 4 is (en tijdelijk A4 op de hm-paaltjes heette)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door jan » ma 07 jun 2010, 21:46

woutero schreef: In dit geval gaat het niet goed, maar het is ook niet des NBA dat dit mogelijk is: er worden immers geen witte doelen meer vermeld op dit soort borden. Waarom hier dan toch?
Bij Groningen zie je dit ook. Ik geloof dat ik hier gelezen heb dat de Oldschool ontwerpen al klaar lagen, maar toen kwam er opeens NBA.. en dan krijg je zoiets.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » ma 07 jun 2010, 22:13

Toch nog even over die RING aanduiding. Sneek had al een tijdje (niet altijd) een ring aanduiding, maar toen was het nog echt een lokale weg die ook voor doorgaand verkeer werd gebruikt (het N7 deel). Ik vind de situatie nu toch echt anders. Het is een doorgaande bijna-ASW, die toevallig ook een functie heeft in verdeling van lokaal verkeer (zoals zoveel plekken in NL).

Bewegwijzering is de kunst van het weglaten. Wat gebeurt er als je RING hier weglaat? Niet veel volgens mij. Sneek is nu niet echt een dusdanig complexe stad dat een RING bewegwijzering op een doorgaande bijna-ASW echt nodig is. Waar ik vooral bang voor ben is dat elke stad van het formaat Sneek (30.000 inw) zijn ring via de snelweg gaat willen bewegwijzeren (calimero effect):
- RING Heerenveen via A32 en A7
- RING Drachten via A7 en N31
- RING Uden op da A50
Lijkt me niet nodig en niet gewenst, omdat het de borden erg onrustig maakt.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » di 08 jun 2010, 11:47

Sneek heeft tenminste (sinds een jaar of 5?) een echte (gesloten) ring van doorgaande wegen. Kan handig zijn bij wegwerkzaamheden en ongevallen voor omleidingen en bewegwijzering. We zouden de Belgische methode de ring een nummer (R7 of zo) kunnen geven, maar dat heeft weer nadelen voor het doornummeren van aansluitende wegen (zoals het BAB8 gat door de BAB99 (3/4) ring rond Munchen).

Heerenveen, Drachten en Uden hebben geen dergelijke ring, maar wie weet bedenken ze ooit wel het Belgische systeem over van halve of driekwart ringen (Antwerpen, Brussel, Turnhout, etc). De ontbrekende tak rond Drachten is zo ver gedowngrade (vroeger 2+2) dat die niet meer als serieuze omleiding of alternatief kan dienen.

De toekomstige Ring Den Haag (N440, N14, A4, N211 en via Segbroeklaan weer naar N440) vind ik zelf een beetje twijfelachtig, daar het nooit als omleiding kan dienen.

Maar Ring Dordrecht, Ring Breda (hoewel ?), Ring Alkmaar zie ik nog wel een keer komen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » di 08 jun 2010, 12:57

Peter schreef:Ring Alkmaar zie ik nog wel een keer komen.
Ehm... die is er al...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Peter » di 08 jun 2010, 13:22

Maar ikzelf heb hem nog niet zien komen of gaan ;)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door DjIdee » di 08 jun 2010, 14:44

Peter schreef:. De ontbrekende tak rond Drachten is zo ver gedowngrade (vroeger 2+2) dat die niet meer als serieuze omleiding of alternatief kan dienen.
Die is nog steeds 2+2 hoor... Alleen die vage wel/niet turbo rotondes verkloten de doorstroming gigantisch :wall:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » di 08 jun 2010, 19:53

Peter schreef:Maar ikzelf heb hem nog niet zien komen of gaan ;)
Ik wel: op een DRIP. :)
("Doorstroming Ring Alkmaar" - die tekst was ineens verdwenen en even later stond hij er weer...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » wo 09 jun 2010, 18:54

Gisteren heb ik een aantal foto's gemaakt van de rondweg Sneek in beide richtingen.

Van Bolsward richting Joure
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En weer terug van Joure richting Bolsward.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » wo 09 jun 2010, 19:34

^^ Geen nieuwe dingen dus. Geeuw... of, in dit geval: Geau... :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » wo 09 jun 2010, 19:56

Ik verbaasde me zelf over het feit dat er ten westen van Sneek zo'n lang stuk nog niet-snelweg met Vmax 80 is.

En voor mij was er een hoop nieuw, het was al even geleden dat ik hier geweest was.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » wo 09 jun 2010, 20:06

Sinds afgelopen zondag is er inderdaad weinig veranderd ;)

Wel zie ik op deze foto's dat de bebouwde kom van Sneek (die altijd een wat eigenaardige vorm had) is aangepast. Een beetje gek is dat de afrit Sneek-Centrum vanuit het Westen wel open is, maar dat de bewegwijzering niet is aangepast.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Wouter N14 » wo 09 jun 2010, 20:38

Hier al 80? :? En wordt het daarvoor wel afgebouwd via 100, anders kan het niet eens :roll:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/08-06- ... T27445.JPG
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door jan » wo 09 jun 2010, 22:02

^^ Bij mijn weten wordt niet eerst 100 km/h. Toen ik hier reed was ik ook onaangenaam verrast over deze 80 km/h limiet. Wat mij betreft kan het tot het aquaduct wel 100 km/h zijn.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » wo 09 jun 2010, 23:19

Volgens mij is nu juist de bocht die direct na het viaduct op de foto begint de reden dat het daar 80 km/h wordt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » do 10 jun 2010, 7:24

Nee, er is geen 100 km/h. Je gaat dus meteen van 120 naar 80.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » do 10 jun 2010, 13:39

woutero schreef:Volgens mij is nu juist de bocht die direct na het viaduct op de foto begint de reden dat het daar 80 km/h wordt.
Die bocht staat op dit forum ook wel bekend als klote-bocht. :)
(Palance: ik ben daar trouwens ook afgelopen zondag geweest. Vandaar "geau"...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Kaaiman » do 10 jun 2010, 13:53

Het wegbeeld voor de viaduct is echt verraderlijk, zeker met mist. Het is ook de krapste bocht van het hele traject en had m.i. nooit zo aangelegd mogen worden.

De bordjes die het einde van de autosnelweg aankondigen lijken ook zomaar uit het niets te komen, omdat er niets aan het wegbeeld verandert totaan het viaduct. Nog niet eens lantaarnpalen die het wegbeeld en gevaarzetting bepalen! :shoot:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Feder » do 10 jun 2010, 13:57

- rare overgang, van 120 naar 80 km/u.
- raar dat Heerenveen nergens wordt bewegwijzerd. Zo'n (relatief) grote plaats zo dichtbij mag toch niet ontbreken?
- raar dat het nieuwe stuk N7 heet, en niet gewoon A7 (wat me dan weer meevalt is dat de afritnummers op de N7 gewoon de nummering van de A7 volgen. Het zou me niet eens hebben verbaasd als bij de afritnummers van de N7 gewoon met 1 was begonnen, omdat de N7 geen autosnelweg is.)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door DjIdee » do 10 jun 2010, 13:59

Je moet het idd weten.. Je verwacht niet zo'n scherpe bocht... Echter met een normale auto is er met 120 niets aan de hand..

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » do 10 jun 2010, 14:01

Feder schreef:Het zou me niet eens hebben verbaasd als bij de afritnummers van de N7 gewoon met 1 was begonnen, omdat de N7 geen autosnelweg is.)
Dat zou in NL dan voor het eerst zijn (en vragen om moeilijkheden). De afritten in de N15 (Europoort) en N7 (Groningen) volgen ook gewoon de A-nummering.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Palance » vr 11 jun 2010, 7:44

En de N2 bij Eindhoven ook ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Hajo » zo 13 jun 2010, 13:39

Weer zo'n halfslachtige oplossing. Gewoon een "A7" was zeker weer te duur... :roll:

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door hurricane » zo 13 jun 2010, 14:08

Vallen mij ook een aantal andere zaken op:

- http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/08-06- ... T27457.JPG nu al rafelingen in het relatief nieuwe asfalt?
- http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/08-06- ... T27519.JPG een zichtbaar grote naad in het asfalt. Vragen om problemen bij strenge winters
- Helemaal geen verlichting op dit nieuwe stuk weg N7, behalve bij het 'akwaduct'

Verder lijkt het mij een grote verbetering deze vernieuwde rondweg. Ik ken de weg nog van vroeger met zn vele VRI's en brugopeningen :rooie:
Ik zou dan ook goed kunnen leven zonder vluchtstrook en 80 km/u.
^^ Hajo: er was ook simpelweg niet meer geld beschikbaar. Het heeft al jaren gekost om dit plan uberhaupt rond te krijgen.
De tijdwinst die je nu maakt t.o.v. vroeger is dan ook aanzienlijk.
Alleen het gedeelte komende vanaf Bolsward dat je opeens van 120 naar 80 gaat, vér voor het viaduct vind ik een beetje vreemd. Volgens mij geven mensen alleen maar weer gas bij in het donker als ze eenmaal bij het viaduct zijn. Er is immers niets in het wegbeeld veranderd? Haal dan de vluchtstroken daar weg.

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door hurricane » zo 13 jun 2010, 15:27

woutero schreef:Ik ben er vanmiddag even langs gereden: de kruising Molenkrite is al afgesloten, dus er zitten geen verkeerslichten meer in de N7 bij Sneek.

Onderstaand een impressie, ook van de bewegwijzering. NBA met een paar eigenaardigheden. Vanuit de richting van Joure richting Bolsward. Even in een spoiler wegens veel foto's (37):
SPOILER: TOON

-
Tijdelijk moet je voor alle bestemmingen van afrit 21 de afrit ervoor (21a) nemen. Veel geel geweld. Je ziet nog net het einde van de invoegstrook van afrit 22.
Afbeelding

De houten brug doemt al op:
Afbeelding

Het prachtige tijdelijke NBA bord van afrit 21a:
Afbeelding

Trouwens, als u naar het centrum wilt, dan moet u hier zijn:
Afbeelding
Op de eerste foto zie je het einde van de invoegstrook. Vervolgens zie je de brug over de Woudvaart. Ik heb de Tracékaarten er even bijgepakt http://www.a7sneek.nl/download.asp?link ... kID=174644. Het blijkt dat hier een weefstrook komt tot aan de uitvoegstrook bij de houten brug (laatste foto). De fietsstrook op de brug wordt als weefstrook ingericht waarna er een aparte fietsbrug wordt gebouwd. Tenminste dit was dus de bedoeling..

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door mavas » zo 13 jun 2010, 16:59

woutero schreef:Ik ben er vanmiddag even langs gereden: de kruising Molenkrite is al afgesloten, dus er zitten geen verkeerslichten meer in de N7 bij Sneek.
Nog even terugkomend hierop, 14 mei ben ik hie rnog langsgereden, en toen zat er 100% zeker nog een verkeerslicht in de route. Dus 25 april kan het zeker niet geweest zijn dat de N7 verkeerslichtvrij is geworden. :!:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

bEngeltje
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 11:53
Locatie: Sneek

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door bEngeltje » wo 30 jun 2010, 11:19

mavas schreef:
woutero schreef:Ik ben er vanmiddag even langs gereden: de kruising Molenkrite is al afgesloten, dus er zitten geen verkeerslichten meer in de N7 bij Sneek.
Nog even terugkomend hierop, 14 mei ben ik hie rnog langsgereden, en toen zat er 100% zeker nog een verkeerslicht in de route. Dus 25 april kan het zeker niet geweest zijn dat de N7 verkeerslichtvrij is geworden. :!:
Klopt, de kruising Molenkrite werd 2 juni afgesloten namelijk.

Plaats reactie