[R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

[R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » zo 27 feb 2005, 22:11

Overzicht evolutie tracés (uit plan-MER uit 2014):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Oorspronkelijke post (uit 2005):

Antwerpse monsterbrug even hoog als kathedraal
Het nieuwe viaduct dat ten noorden van het Eilandje het sluitstuk zal worden van de Antwerpse ring, wordt een monster van bijna 2 kilometer lang, met vijf overspanningen en vijf pijlers van elk 120 meter hoog.
De brug, die tot 30 meter boven de begane grond zal reiken, krijgt twee verdiepingen met op elk niveau drie rijstrooken en een pechstrook. Vlaams minister van Openbare Werken Kris Peeters (CD&V) maakte die details bekend in een gesprek met De Morgen. Hij kondigt ook aan dat de nieuwe brug zal luisteren naar de naam De Lange Wapper, verwijzend naar de mythologische Antwerpse kwelgeest. (Eigen berichtgeving 08:54)
(bron: de Morgen)

Een interessante site die ik erover vond, nota bene van ons eigen Nederlandse Grontmij:
http://www.belgroma.be/nl/Projecten/mob ... werpen.htm

Laatste berichten uit voorgaand topic (verdwenen board-z forum):


René

Wat ik me afvraag: kunnen die pilaren wel zo rank en slank zijn m.b.t. de krachten die erop uitgeoefend worden (gezien de horizontale boogstralen in de brug) ?

En hoe verhoudt zich het tuideel qua bewegingen tot de vaste dubbeldeksbrug die de verbinding met de A1 in noordelijke richting moet gaan worden (splitsingspunt in de brug)?

Een bruggenconstructeur ergens in de zaal ?

wicher

Op zich viel het me ook al op, vooral ter hoogte van die splitsing vooraan. Het is echter maar een maquette, het zou best kunnen dat in werkelijkheid wat dikkere pylonen of extra verstevigingspunten nodig zijn. Technisch mogelijk zal het sowieso wel zijn.

PW100

Een bruggenconstructeur ergens in de zaal ?


Helaas, geen bruggenconstructeur . . . desalniettemin wil ik mijn beperkte visie er wel op los laten.

Ik denk dat een en ander met behulp van moderne materialen en constructietechnieken wel mogelijk is. Het doorrekenen van dit soort constructies was vroeger vrijwel onmogelijk als gevolge van de emorme complexiteit van het krachtenspel. Echter moderne computers, en eindig elementen berekeningsmethoden maken deze berekeningen zeer wel mogelijk. Overigens was vroeger het daadwerkelijk uitrekenen veruit het meest tijdrovend, tegenwoordig is het opstellen en invoeren van de formules het meest tijdrovend. Je moet er niet raar van opkijken als dat opstellen en invoeren van de formules een ontwerpteam een half jaar kost, waarbij de daadwerkelijke berekingen in een dag tijd worden uitgevoerd.

Constructief gezien heeft deze brug wel een heel groot voordeel, namelijk dat hij dubbeldeks uitgevoerd wordt. Dat maakt dat het brugdek een ongelooflijke stijfheid meegegeven kan worden, en dat biedt dan weer wat ruimere mogelijkheden ten aanzien van horizontaal gekromde brugdelen.
In feite wordt het brugdek één grote doosconstructie, en daarme voor wat betreft stijheid een van de best mogelijke constructies.


Titel aangepast op 01-10-2007 door Rien, BE-moderator. Oorspronkelijke titel: R1 Monsterbrug in Antwerpse Ring (Oosterweelverbinding).[/color]
Openingspost aangepast op 08-05-2014 door Alfa.
Laatst gewijzigd door Alfa op do 08 mei 2014, 18:04, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 28 feb 2005, 11:33

Hmm, gaat het knooppunt tussen de Oosterweelverbinding en de oude kleine-ring niet afrit 1 teveel in de weg zitten? Als ik op het kaartje kijk wel lijkt me; of komt hier ook een 'vlechtwerk' van parralelbanen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 28 feb 2005, 14:11

De Telegraaf schreef: Nieuwe brug is kwelgeest voor boze Antwerpenaar

ANTWERPEN Vijf torens zo hoog als de beroemde Onze Lieve Vrouwekerk en het verkeer dat straks in twee lagen en op dertig meter hoogte over de stad raast. In Antwerpen is onder burgers en lokale politici grote opschudding ontstaan over de deze week uitgelekte plannen om een gigantische brug over de noordkant van de stad aan te leggen.

De nieuwe bijna twee kilometer lange brug krijgt als naam De Lange Wapper en zal in 2010 de uiterst drukke ringweg van Antwerpen na jaren uitstel eindelijk volledig rond en bovendien filevrij moeten maken.

Niet alleen Belgen, maar ook Nederlandse vakantiegangers en vrachtwagenchauffeurs zullen straks van de tien kilometer lange Oosterweelverbinding gaan profiteren. Over enkele jaren kunnen immers ook zij het altijd verstopte Antwerpen letterlijk links laten liggen wanneer ze richting Parijs trekken.

Hoewel de Antwerpenarer op zich blij zijn dat hun over volle ringweg ontlast gaat worden, vrezen velen dat hei enorme viaduct - met zijn 120 meter hoge pilaren - ongetwijfeld vanuit de hele stad prominent te zien zal zijn.

Vooral in de pal aan de oude binnenstad grenzende wijk het Eilandje lopen de bewoners te hoop tegen de afgelopen week gepresenteerde megaconstructie. Nog niet zo lang geleden werd het oude havengebied immers aangewezen als dé nieuwe mondaine plek van het moderne Antwerpen, waar de afgelopen jaren peperdure appartementen verrezen en zich naast rijke Vlamingen vooral ook allerlei chique restaurants en winkels vestigden.

Drama
Ook eigenaar Gunthei Dieltjens van het in een prachtig oud havengebouw ondergebrachte restaurant Het Pomphuis vreest het ergste ,,Een drama. Het viaduct komt hier recht overheen, dus weg zonlicht en weg terras" aldus Dieltjens, die hoopt da alsnog een stevige lobby tot stand komt om het megabouwwerk letterlijk onder de grond te moffelen.

Een tunnel kost echter 800 miljoen euro extra en als het aan verkeersminister Peeters ligt, zal dat niet gebeuren. Hij wil volgend jaar al met de bouw van de brug beginnen „De wegen rond Antwerpen zijn vol en eindelijk komt er nu de nieuwe ringweg. In 2010 zijn de problemen verholpen", meldde de Vlaamse bewindsman.

Hoewel het viaduct aan het einde via een tunnei onder de Schelde doorgaat heeft men er niet voor gekozen om de weg volledig te ondertunnelen. Volgens de Vlaamse overheid betekent dit immers een onbetaalbare extra kostprijs van zo'n 800 miljoen euro.

Voorlopig blijft het dus gewoon de torenhoge Lange Wapper. Overigens niet vooi niets ook de naam van een mythologische Ant werpse kwelgeest die volgens een oude stadslegende de burgers in de maling nam en zich daarna steevast met een donderende lach uit de voeten maakte.

Wie er over enige tijd in Antwerpen als laatste gaat lachen, is echter nog geen uitgemaakte zaak. Maar de inwoners van de kritische Scheldestad kennende zullen ze zich niet snel gewonnen geven en zal er de komende maanden verbaal nog stevig geknokt worden over de nieuwe megabrug.

Telegraaf, 26-2-2005

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » ma 28 feb 2005, 22:08

Wel een mooi plan! Eens een keer weer wat nieuws in de Lage Landen 8) Ik vind het mooi dat men toch wat besluitkracht toont (of probeert te tonen) en niet het eeuwige gepraat, zoals over de A4, om maar wat te noemen. Al is over dit plan ook enkele jaren gepraat :cry: aanleggen dus!

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » di 01 mar 2005, 0:36

Toch jammer dat de teneur in het openbaar debat bij zoiets al bij voorbaat extreem negatief is. Bij een grote brug heeft men het gelijk over dingen als dat het desastreus is voor de omgeving, en dat het zo erg is dat-ie even hoog is als de OLV.

Er wordt veel te weinig gekeken naar de goede punten. Een grootse nieuwe brug kan juist een een groot positief effect hebben op de stad en de omgeving. En dat-ie even hoog is als de OLV: so what?? Hij staat er niet naast of zo... En 't is ook geen muur van 120 m hoog die de OLV aan het zicht onttrekt vanuit het noorden.

Natuurlijk moet je wel kritisch blijven. Er moet niet een hele wijk in de schaduw van een-of-ander massief geval komen te staan. Het huidige blinde negatieve houding vind ik echter erg slecht.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 01 mar 2005, 14:24

Zoiets speelt er ook in Zwolle. Er komt een IJsseltoren, vlak naast afslag zwolle-Zuid. Die wordt 100 meter hoog, en dat is hoger dan de peperbus (kerktoren). Een bepaalde groep die zich vrienden van de stadskern noemt, vind dat verschrikkelijk. Stel je voor, 30 meter breed, je zou er maar achter wonen en daar net een stukje de peperbus niet kunnen zien. Gelukkig hebben de meeste Zwollenaren niets tegen de IJsseltoren. Trouwens, ik woon vlakbij de IJsselcentrale, en die pijpen daarvan zijn 120 meter hoog. Geen haan die erover kraait. Ik vind zoiets als de IJsseltoren en de brug in A'werpen juist een verbetering voor de skyline.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » di 01 mar 2005, 16:11

Ze hadden het in Groningen ook... het nieuwe hoofdkantoor van de Gasunie moest en zou lager zijn dan de Martinitoren. Uiteindelijk is het gebouw ook lager geworden, maarliefst 7 centimeter... :?
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » di 01 mar 2005, 16:12

Ze hadden het in Groningen ook... het nieuwe hoofdkantoor van de Gasunie moest en zou lager zijn dan de Martinitoren. Uiteindelijk is het gebouw ook lager geworden, maarliefst 7 centimeter... :?
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 01 mar 2005, 16:14

Stelletje mierenneukers. Check New York. Daar doen ze ook niet moeilijk om 10 of 50 meter meer of minder. Frankfurt/Main is ook een hele mooie stad, ondanks dat de banken daar hoger zijn dan kerktorens.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » di 01 mar 2005, 16:18

@ Chrizz: over Zwolle heh... Is dat niet een beschermd stadsgezicht (zoals Deventer en Kampen en ik dacht ook Groningen)? Als dat zo is, dan wordt die IJsseltoren nog lastig denk ik...
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 01 mar 2005, 17:54

Volgens mij niet. Maar de kans dat de IJsseltoren er komt is heel groot, beter nog, ze zijn allang aan het bouwen. De fundering ligt er al, en ze zijn nu richting de hoogte aan het bouwen (nog niet spectaculair hoor). Met een rechtszaak willen "de vrienden van de stadskern" (en onderhand de vijanden van veel Zwollenaren, er staan veel negatieve reacties in regionale kranten over dit clubje) de hoogte beperken. Weinig kans van slagen voor die gasten trouwens. We leven niet meer in 1930.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » di 01 mar 2005, 18:18

Als de brug net zo lelijk wordt als de maquette doet vermoeden, vrees ik het ergste voor Antwerpen. Is er niet ergens een artists impression te vinden?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 01 mar 2005, 19:26

Ik vind m niet lelijk hoor! Beter dan allemaal boogbruggen en dergelijke. Van mij mogen ze hem wel bouwen! Wat vind je er lelijk aan?

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » di 01 mar 2005, 20:39

De manquette zal wel lelijk zijn :lol: maar het zal *hopelijk* toch beter zijn dan al die prachtige viaducten en tunnels die Vlaanderen heeft :o

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » wo 02 mar 2005, 1:07

een artist impression van mij :D :

"Het Milau aan de schelde..."
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » wo 02 mar 2005, 13:15

Hoewel ik nooit gerekend heb aan tuibruggen als in Antwerpen, heb ik vroeger wel aan vergelijkbare constructies gerekend. De slankheid zoals aangegeven is goed haalbaar in zowel staal als beton.

Een statische belasting (met eventueel een verkeersfile op de brug) is relatief eenvoudig door te rekenen. Men heeft hier kennelijk voor Europese begrippen (vrij?) uniek een Bailey(-vakwerk)brug met tuien gecombineerd, waardoor er ook stijfheid ontstaat tegen dynamische belasingen. Dit is in de regel voornamelijk effecten van (storm) wind op de brug. Lastigste opgave is het berekenen van krachten die voortkomen uit het in trilling (eigenfrequentie) raken van tuien en/of brugdek als gevolg van wisselende windbelastingen.

Verkeerbelasting is meestal niet echt relevant voor dit soort bruggen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » do 03 mar 2005, 20:28

Enkele nieuwe impressie foto's over deze brug.

Afbeelding

Afbeelding
Lange Wapper-brug plaatst Antwerpen naast wereldsteden met prestigieuze bruggen

De Antwerpse skyline krijgt een nieuw icoon de stad waardig: de Lange Wapper-brug. De lichte constructie met 1,5 km aan tuikabelbruggen is een technisch hoogstandje dat Antwerpen in het rijtje plaatst van metropolen met prestigieuze en bekende bruggen. De dubbeldekbrug met 5 paar pijlers van 110 meter hoog wordt het koninginnestuk van het Masterplan Antwerpen. De komende weken krijgt het grote publiek impressies van de maquette van de Lange Wapper-brug te zien.

De Lange Wapper-brug wordt een stedelijk icoon dat de Antwerpse metropool tussen de andere grote steden met prestigieuze bruggen plaatst zoals de Sunshine Skyway in Florida, Central Artery Bridge in Boston of de Erasmusbrug in Rotterdam. De tuikabelstructuur van de Lange Wapper-brug laat een lichte constructie toe. Hierdoor past de brug esthetisch in de hedendaagse omgeving van het Eilandje. De brug beschrijft enkele lichte bochten wat een mooi dynamisch uitzicht oplevert. De brug ontleent haar naam aan de Lange Wapper, een Antwerps mythologisch figuur.
De Lange Wapper-brug is een noodzakelijke voorwaarde voor het slagen van het Masterplan Antwerpen. De brug zorgt er, samen met een scheldetunnel, voor dat Antwerpen en de haven in de toekomst vlot bereikbaar blijven. Deze scheldeovergang vermindert mee de druk op het zuidelijke deel van de Ring.
De volgende weken start een publieksmoment om de Antwerpenaar te betrekken bij het project van de Lange Wapper-brug.
bron: http://www.werkenantwerpen.be

artikel: http://www.werkenantwerpen.be/news.aspx ... 28aa3c4119

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » do 03 mar 2005, 20:37

Ik blijf het een prachtige brug vinden hoor. Als je nu langs Antwerpen rijdt over de snelweg, word je niet bepaald getrakteerd op een fraai uitzicht op de stad, zeker niet wanneer je over de brug bij het Sportpaleis rijdt. Maar wanneer je zo'n brug ziet opdoemen bij het naderen van de stad, straalt dat al meteen iets groots en moderns uit.
Ik hoop dan ook dat ze snel beginnen met bouwen. :)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » do 03 mar 2005, 20:41

nieuws uit Gazet Van Antwerpen (de krant van't stad :lol: )
Commissieleden bezoeken maquette Lange Wapper-brug

De maquette van de felbesproken Lange Wapper-brug is donderdag in Antwerpen voorgesteld aan de commissie verkeer van het Vlaams parlement en aan de pers.
De brug past in het kader van de Oosterweelverbinding die op haar deel uitmaakt van het Masterplan Antwerpen. Bedoeling is voor een vlotte bereikbaarheid van Antwerpen en de haven zorgen, zo deelde Nick Orbaen van de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) donderdag mee.

De Antwerpse skyline zou er binnen een aantal jaar volledig anders kunnen uitzien met de komst van de Lange Wapper-brug. De dubbeldekbrug baant zich een weg langs het Straatsburgdok, het Amerikadok, de Royerssluis, het Albertkanaal en loopt ten noorden van het Eilandje. De constructie van 1,5 kilometer aan tuikabelbruggen is een technisch hoogstandje dat volgens de BAM Antwerpen in het rijtje plaatst van metropolen met prestigieuze en bekende bruggen zoals de Erasmusbrug in Rotterdam of de Brooklyn Bridge in New York.

Kabels zullen de dubbeldekbrug op twee niveaus dragen. De wegdekken liggen boven elkaar op 14 en 24 meter boven de begane grond. In totaal zal de Lange Wapper-brug vijf paar pijlers van 110 meter hoog tellen. Het prijskaartje van het project wordt momenteel geraamd op zo'n 440 miljoen euro.

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » do 03 mar 2005, 21:20

Ok, zojuist heb ik de reportage uit het nieuws van ATV (Antwerpse Televisie) nog eens bekeken. De brug ziet er vele beter uit dan op foto's en de reactie's zijn in het algemeen een beetje verdeeld.

De brug ziet er heel goed uit :shock: maar sommige vinden het een echt prestige-project. Ik kan het wel begrijpen vanwege de laagbouw in de omgeving en de hoogte van deze brug dat er sommige er tegen zijn... in Amerikaanse steden of in steden met veel hoogbouw past zoiets wel maar dit gaat echt wel de stad veranderen; zeker een stad die nogal een klassiek uitzicht heeft.

btw: de maquette is nog niet definitief !

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » vr 04 mar 2005, 13:25

@Quattro:

Prestigeproject... maar alleen voor de politici of vooral voor de stad?
Zo'n brug geeft sowieso prestige aan de stad natuurlijk, en kan op die manier best wat extra's bijdragen. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Erasmusbrug: daarvan is de functie ook niet alleen maar die van extra oeververbinding.

Met zulk prestige is m.i. niks mis, en dit mag zeker als voordeel mogen meegewogen in de besluitvorming.
Persoonlijk prestige van bestuurders is natuurlijk een heel ander verhaal.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » vr 04 mar 2005, 17:04

Ik zag een stukje over de brug in het nieuws van de VRT (?) ik zapte toevallig langs. Ze hadden de brug in echte beelden geknipt, en het zag er best mooi uit. Een tunnel zou 3x zo duur zijn als de brug. De leefbaarheid van het eilandje zou achteruit gaan. Maargoed, als je niets doet gaat de leefbaarheid ook achteruit. Kiezen dus...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 04 mar 2005, 17:24

Vind het wel een mooie brug (heb Tuibruggen altijd mooi gevonden) en het zal de R1 flink ontlasten, maar ik denk dat als hij gebouwd is niet veel meer mensen door de Liefkenshoektunnel gaan, of ze moeten er een tolbrug van maken :?:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Bericht door Alfa » vr 04 mar 2005, 17:29

Het is ook een tolbrug.

Ik denk dat men de liefkenshoektunnel misschien terug gratis maakt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 05 mar 2005, 21:56

De tol voor die Liefkenshoektunnel is wel buitensporig hoog moet ik zeggen, zeker voor vrachtwagens. Slecht wegdek, ouwe troep en nog nieteens een lange tunnel.... Of betaal je ook eigenlijk voor die andere tunnel(s) zoals de Beverentunnel (?) ?

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » za 05 mar 2005, 22:14

De Liefkenshoektunnel is een geval apart. Deze tunnel is één van de 3 tunnels op de R2 en ligt tussen de Frans Tijsmanstunnel en de Beverentunnel. Normaal gezien is deze tunnel ideaal voor het vele vrachtverkeer van de haven maar weinig gebruiken deze tunnel. De reden daarvoor is de TE hoge tol en dat er geen korting is. Sommige bedrijven zouden dan gemakkelijk dagelijks een stuk of 50 keer tol mogen betalen; wat nogal veel is op jaarbasis. Men vader klaagt er zelf over (werkt bij Vopak) en vindt het echt stom dat ze geen korting bieden voor die tunnel. Het zou nochtans een goede zaak zijn voor het verkeer in Antwerpen want het merendeel van de vrachtwagens zou dan langs deze tunnel rijden...nu is het allemaal dezelfde tunnel.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Rien » zo 06 mar 2005, 20:14

Of betaal je ook eigenlijk voor die andere tunnel(s) zoals de Beverentunnel (?) ?
Voor zover ik weet, vraagt men in deze tunnels geen tol.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » zo 06 mar 2005, 21:49

je betaalt idd voor een tunnel (de Liefkenshoektunnel), maar rijdt wel door drie tunnels heen... Misschien dat men met de tol van de Liefkenshoektunnel ook de betalingen van de twee andere tunnels wil rondkrijgen??
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 06 mar 2005, 21:51

Misschien dat men met de tol van de Liefkenshoektunnel ook de betalingen van de twee andere tunnels wil rondkrijgen??
Dat lijkt me niet want tussen de andere tunnels liggen gewoon op- en afritten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » zo 06 mar 2005, 21:53

Dat lijkt me niet want tussen de andere tunnels liggen gewoon op- en afritten.
Hoeveel procent van de weggebruikers rijdt door alledrie tunnels eigenlijk? (want kuddes Nederlanders en vrachtauto's zullen de Liefkenshoektunnel nemen als back-uproute voor de Antwerpse ring)
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Plaats reactie