Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Rene » za 07 mei 2011, 20:59

Als het goederenvervoer over de weg op zondag EU-breed moet worden stilgelegd, dan moet hetzelfde worden gedaan met rail, water en luchtvaart. Anders is het pure concurrentievervalsing.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » za 07 mei 2011, 21:15

Ondanks dat het goederenvervoer door overdreven en complexe regelgeving nogal wordt tegengewerkt wordt er bijna nergens zoveel over de weg gesleept als in Europa. In de VS gaat veel meer via spoor, alleen in China gebruiken ze vaak nog vrachtwagens voor bulk. Bijvoorbeeld kolen naar een centrale 300 km verderop :facepalm: (de beste manier om je wegdek in no-time te laten slopen is vrachtwagens van 90 ton op 5 assen heen en weer te laten racen).

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » za 07 mei 2011, 21:18

@ Rene,
Daar teken ik voor, het scheelt gigantisch in de luchtvervuiling en zou op meerdere gebieden een positieve bijdrage kunnen leveren aan het Europees leefklimaat.
Bovendien mag wat mij betreft in meerdere sectoren de Zondagsrust weer gerespecteerd worden!
Niet uit Christelijk oogpunt, maar gewoon als een sociaal verantwoordde gedachte.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » za 07 mei 2011, 21:33

^^ M.i. moet rust geaccepteerd worden, niet zonodig zondagsrust. Ik zou er zelf bv. geen problemen mee hebben om van zondag tot do/vr te moeten werken, als ik daar zelf voor zou mogen kiezen. We leven nu eenmaal in een 24/7 economie, er is steeds meer behoefte aan bedrijven met ruimere openingstijden, dat zie je bv. ook bij supermarkten. Ik zie er het probleem niet zo van in. Mensen hebben 'normaal' ook rust tussen pak en beet 22:00 en 6:00, moet je daarom ook mensen maar gaan verbieden op die tijden te gaan werken?

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » za 07 mei 2011, 21:58

Omdat de 24 uurseconomie ons opgedrongen is onder invloed van een overspannen economie van het alsmaar meer, meer, meer.
Een gezonde economie groeit +/- 3% per jaar, maar we hebben ons laten wijsmaken dat dit percentage veel hoger zou liggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat veel bedrijven, alleen maar omwille van de concurrent, een 24 uurs dienst in stand houdt.
En denk je nu echt dat de Grootgrutter zijn winkel na 18:00 openhoud omdat er dan uiteindelijk meer verdient wordt? Die houdt die toko maar om 2 redenen open: Om de concurrent voor te zijn, denkt hij, en omdat hij dan toch schappenvullend personeel heeft rondlopen, daar kan dan best één cassiëre bij.
Als we met z'n allen eens niet die verwende consument uithangen, is een all-out 24 uurseconomie, nergens voor nodig.
Ik eet met mijn Zondagssluiting, er geen boterham minder om, en als morgen de supermarkt om 18:00 sluit, heb ik ook mijn spullen in huis.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » za 07 mei 2011, 22:19

Niemand wordt verplicht om op zondag, of anderszins in het weekend of buiten kantoortijden te werken, al weet je natuurlijk van tevoren dat je daar in sommige sectoren (horeca, beveiliging, transport, hulpdiensten, etc. ) niet aan ontkomt. Zolang je er zelf voor kunt blijven kiezen zie ik het probleem niet zo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Vinny » za 07 mei 2011, 23:24

Naturist schreef:
sirdanilot schreef: Als dit in de hele EU zou worden ingevoerd, dan wist men dat het in elk land geld en hield de opdrachtgever er meer rekening mee. Maar in Nederland kunnen we er zelf een begin mee maken.
Ja natuurlijk. Wij voeren een rijverbod in op de "Dag der Duitse eenheid", op de Belgische Nationale feestdag, op de dag van de Val van het Prinsbisdom Luik en op de openingsdag van de Luxemburgse Kermis... :nuts:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » za 07 mei 2011, 23:25

^^ Inderdaad, dan ligt onderhand het hele jaar door het vrachtverkeer stil... :nuts:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » zo 08 mei 2011, 10:40

Dat een Europees rijverbod zou leiden tot volledige stilstand is natuurlijk zwaar overtrokken, goed overleg zou zelfs tot méér dagen zonder rijverbod in Duitsland kunnen leiden.
Punt dat ik wil maken is dat Duitsland mijn inziens bij het maken van de wet, welliswaar voorbij is gegaan aan de grondgedachte van de Europese samenwerking, maar dat het nooit te laat is om de hier gehekelde wetgeving in een Europees jasje te gieten.
Misschien verre van ideaal voor de vrije chauffeurs, maar de huidige problemen op de weg kunnen echt alleen maar opgelost worden door goed overleg.
Duitsland gaat echt niet zomaar haar wetgeving aanpassen, alleen maar omdat omliggende landen daar moeite mee hebben, tenzij het in strijd met de Europese wetgeving is
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » zo 08 mei 2011, 10:55

De huidige verboden: rijverbod op alle zondagen in het jaar.

Sommige andere landen hebben soortgelijke rijverboden, maar dan alleen in de zomer (Polen en Kroatië bijvoorbeeld).
Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » zo 08 mei 2011, 14:16

^^ Bedankt voor het kaartje, kon ik eindelijk mijn moeder overtuigen dat vrachtwagens hier op zondag wel mogen rijden.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » zo 08 mei 2011, 15:03

keokiracer schreef:^^ Bedankt voor het kaartje, kon ik eindelijk mijn moeder overtuigen dat vrachtwagens hier op zondag nogwel mogen rijden.
Dan breng ik nog een kleine verbetering op aan
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door sirdanilot » di 10 mei 2011, 12:19

mhkamp schreef:^^ En jij dacht dat dit ging werken in en 24h economie? Luchtvaart: 24h, Schepen: 24h, (Internationale) Treinen: 24h. En dan moeten de vrachtwagens stilstaan?
Rene schreef:Als het goederenvervoer over de weg op zondag EU-breed moet worden stilgelegd, dan moet hetzelfde worden gedaan met rail, water en luchtvaart. Anders is het pure concurrentievervalsing.
Prima toch? Men probeert altijd al om meer milieuvriendelijke middelen van transport te promoten, zoals binnenvaart. Ik zie geen betere manier, dan om gewoon, net als veel andere Europese landen, een rijverbod op zondag in te voeren. Alleen luchtvaart is minder milieuvriendelijk, maar luchtvaart heeft weer een heel andere functie dan vrachtverkeer; het is voor langere afstand, en duurder, dus ik denk niet dat er veel meer vliegtuigen om zullen gaan vliegen door een vrachtwagenverbod op zondag. Daarnaast zorgt een rijverbod voor minder CO2 verbruik, minder lawaai en uitstoot op de zondag (wat toch een rustdag is) en dat vrachtwagenchauffeurs niet hoeven te werken op zondag.

En mensen in Staphorst zullen blij zijn dat er op de dag des HEEREN geen vrachtverkeer meer door hun dorp raast
:lol:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Vinny » di 10 mei 2011, 12:55

Dat een vrachtwagenverbod op zondag voor veel meer files op door de weekse dagen zorgt vergeten we voor het gemak maar even in de redenering... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door sirdanilot » di 10 mei 2011, 20:01

^^ Ik heb geen cijfers, maar wel zo het idee dat dat wel meevalt, als er op die manier meer met scheepvaart en het spoor gewerkt wordt.

Zo niet, dan is dat inderdaad een juist argument tegen. Maar nog denk ik niet dat het opweegt tegen de voordelen, zeker als we het allemaal zo doen.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op di 10 mei 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: S.v.p. dubbele dakjes gebruiken als je meteen op een bericht reageert! Dank, Wouter N14, NL-moderator

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Groningen » wo 11 mei 2011, 9:20

sirdanilot schreef: Prima toch? Men probeert altijd al om meer milieuvriendelijke middelen van transport te promoten, zoals binnenvaart.
Vrachtwagenmotoren zijn over het algemeen schoner dan scheepsmotoren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Coen Tunnel » wo 11 mei 2011, 11:10

Hoeveel vrachtwagens zijn er nodig om één scheepslading te vervoeren, en is het dan nog steeds schoner om zoveel vrachtwagens te laten rijden in plaats van één schip te laten varen? Nog los van het feit dat het schip duidelijk trager is en niet overal kan komen?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door captain007 » wo 11 mei 2011, 11:25

^^ Echter is Time Delivery bij vervoer met de vrachtwagen wel de hoofdreden van het gebruik van vrachtwagens. Laat dat samen met flexibiliteit (je kan rechtstreeks zonder overladen naar alle klanten rijden) het grote voordeel ten opzichte van de trein en de binnenvaart zijn.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Wouter N14 » wo 11 mei 2011, 11:48

Coen Tunnel schreef:Hoeveel vrachtwagens zijn er nodig om één scheepslading te vervoeren, en is het dan nog steeds schoner om zoveel vrachtwagens te laten rijden in plaats van één schip te laten varen? Nog los van het feit dat het schip duidelijk trager is en niet overal kan komen?
Ik zag laatst een boot van de vuilnisdienst waarop de leus stond "hier varen 16 vrachtwagens".
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » wo 11 mei 2011, 13:54

captain007 schreef:^^ Echter is Time Delivery bij vervoer met de vrachtwagen wel de hoofdreden van het gebruik van vrachtwagens. Laat dat samen met flexibiliteit (je kan rechtstreeks zonder overladen naar alle klanten rijden) het grote voordeel ten opzichte van de trein en de binnenvaart zijn.
En laat Time delivery nu net de grootste bezuinigingspost van veel bedrijven zijn geweest! In onze sector is het vervoer van tapijt van een frequentie van levering binnen 24 uur naar 48 uur buiten de weekenden gegaan, wil ik mijn klant extra service bieden om het binnen 24 uur in huis hebben, betaal ik 48,-- excl. BTW.

Het gekke is dat wij een mild protest verwacht hadden van onze klanten, maar sinds dat dit in 2008 werd ingevoerd, er niemand een probleem mee heeft.
Dat hele gedoe om Time delivery, blijkt dus ook een negatief bijeffect te zijn geweest van de overspannen economie waar we in zaten.

Sterker nog, van alle prijsopgaves die wij binnen 12 uur beloofden, ging er niet eentje door, en sinds ik onze klanten meldt dat ze de offerte met een paar dagen in huis hebben, wordt de orderportefeuille groter.
Mensen maken zichzelf gek met dat Time delivery, zag gisteren nog bij Herrie in de keuken xxxl hoe de continu bellende horeca-man, voor morgenochtend een glazen koelkast in huis wilde hebben, terwijl naar eigen zeggen zijn winkel nog een vuilnisbelt was!

Als er iets is wat de crisis bewezen heeft, is het wel dat we onszelf niet gek meer moeten laten maken: Noch met een algeheel fahrverbot voor heel Europa, noch met een klant die het toch al gisteren moest hebben, dan had hij vorige week in zaakjes op orde moeten hebben, en de order eerder kunnen bestellen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door captain007 » wo 11 mei 2011, 14:44

^^ Met Time Delivery doel ik op zendingen die binnen enkele dagen geleverd moet worden. Met een binnenvaartschip zit je met de laadtijden, de vaarroute zelf en weer in de andere havens lossen en overladen, etc, waardoor het lastig wordt. Daarom zie je vaak dus ook bulktransporten of containers per schip vervoerd worden. Daarnaast zijn er ook een hoop producten die vanwege houdbaarheid niet anders kunnen worden vervoerd.
Omtrend het fahrverbot: waarom zou je dat ook hier willen invoeren? Het is nu toch geen probleem dat vrachtwagens op zondag rijden? Ik heb er zelf in ieder geval geen last van en ook niet op de weg.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Vinny » wo 11 mei 2011, 16:46

Omdat de vrachtwagengeluid het kerkklokkengebeier niet mag overstemmen :nothanks:

Los daarvan: in Duitsland (en in de rest van de Christelijke wereld) zijn veel overslagterreinen en leveranciersbedrijven alsmede klanten (winkels) gewoon gesloten. Het heeft dus geen zin om met de vrachtwagen de bebouwde kom in te gaan, daar heb je toch al niets te zoeken dan. Het fahrverbod is derhalve alleen belangrijk om internationaal vervoer te frustreren en kan wat mij betreft beter worden opgeheven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Naturist » wo 11 mei 2011, 18:27

@ Captain oo7 We hebben er wel last van, anders bestond deze draad niet...
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » ma 23 mei 2011, 10:01

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125749

RTV Oost heeft weer een korte reportage over het gebrek aan parkeerplaatsen bij De Poppe (A1 De Lutte).

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Groningen » ma 23 mei 2011, 10:08

^^ Het leek me zowiezo wel duidelijk dat er iets moest gebeuren. Voor die paar Duitse feestdagen kun je geen loeier van een parkeerplaats bouwen, maar als er structureel, vrijwel elke dag, meer dan 50 plaatsen te weinig zijn dan moet dat simpelweg opgelost worden.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » do 23 jun 2011, 12:42

Het is weer zo ver, welke feestdag is het vandaag in Duitsland[*]?
VID schreef:A76 Heerlen - Aken
ter hoogte van de grens (D)
alle parkeervoorzieningen zijn bezet
Alleen voor vrachtverkeer in verband met duitse feestdag.
TOEVOEGING
13:03
[*]Laat maar:
VID schreef:Geen parkeergelegenheid voor vrachtverkeer op A76 bij Duitse grens

23 juni 2011, 12:40
Duitsland heeft vandaag te maken met een feestdag, te weten Sacramentsdag. Vrachtwagens mogen op een feestdag in Duitsland niet rijden.

Daardoor zijn op de A76 Heerlen – Aken ter hoogte van de Duitse grens alle parkeervoorzieningen bezet.
Laatst gewijzigd: 23 juni 2011, 12:40
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » do 23 jun 2011, 13:33

Fronleichnam, maar dat is alleen in Nordrhein-Westfalen, niet in Niedersachsen (van de staten die aan Nederland grenzen). Bij De Lutte moeten er dus geen problemen zijn.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » do 23 jun 2011, 13:37

^^ Die zijn er ook niet bij De Lutte, maar als na alle parkeervoorzieningen bezet zijn, hoe erg is het dan wel niet als je daar om 21:00 voorbij komt? Krijgen we 'Poppe-taferelen'? (zowel vluchtstrook als het 3 rijstroken breed opstellen om de parkeerplaats om te kunnen om te betalen)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Sophie » do 23 jun 2011, 15:33

Chris schreef:Fronleichnam, maar dat is alleen in Nordrhein-Westfalen, niet in Niedersachsen (van de staten die aan Nederland grenzen). Bij De Lutte moeten er dus geen problemen zijn.
Was het niet zo dat Niedersachsen eens de grensen dichtgegooid had op sacramentsdag, om files op eigen grondgebied te voorkomen?
De parking bij De Lutte zal in ieder geval vol zijn, omdat na Salzbergen rijverbod geld tot Hasbergen.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » do 23 jun 2011, 15:51

Het is prima mogelijk om NRW te omzeilen door via de B214 en B6 via Nienburg naar Hannover te rijden. Vluchtstrookparkeren of het sluiten van grenzen is m.i. dan ook niet aan de orde.

Plaats reactie