[A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Willem » do 07 apr 2011, 20:53

Tussen Nieuw-Terbregge en de A20 ligt bovendien nog een dijk van een geluidswal.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » do 07 apr 2011, 21:11

En vol schapen. (net als op de wal langs de A16 bij IJsselmonde). Blijkbaar geldt vervuiling niet voor hen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

PeteZ
woonerf
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 18:45
Locatie: Rotterdam

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door PeteZ » ma 18 apr 2011, 11:00

Bij Nieuw-Terbregge geldt de 80 KM beperking trouwens niet meer, die is ter hoogte van 33.0 al verdwenen, nog voor de geluidswal begint.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Dexy » di 10 mei 2011, 18:28

Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het Viaduct Rozenlaan ? Als ze het Hofpleinlijnviaduct gaan slopen, mag dat viaduct ook wel eens vervangen worden door een nieuwe. Want dat is ook smal. Als ze het zouden vervangen, kan er ruimte gecreëerd worden voor een weefvak tussen de afritten Rotterdam-Centrum en Crooswijk.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Pino » di 10 mei 2011, 19:40

Het viaduct is een belangrijke verbinding tussen twee delen van Rotterdam, dus dat zie ik niet zo snel verdwijnen. Het viaduct is zeker niet te smal voor het verkeer dat er gebruik van maakt; het is hoogstens te kort vanuit het A20-perspectief. Het slopen van het Hofpleinlijn-viaduct zou inderdaad de mogelijkheid creëren voor een weefvak tussen het Schieplein en afrit Kralingen. Ik weet eerlijk gezegd niet of daar een enorm grote behoefte aan is; ik vermoed eerlijk gezegd van niet.

Hoe dan ook, als ze zoiets willen bouwen, lijkt sloop van het viaduct me geen optie. Door het Noorderkanaal lijkt een tunnel me ook geen optie, dus dan moet het viaduct dus verlengd worden. En dan nog moet je maar hopen dat er daadwerkelijk genoeg ruimte is voor een weefvak. Zoveel ruimte zit er niet aan weerszijden van de A20 daar.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Willem » di 10 mei 2011, 20:09

Bovendien liggen de afritten niet heel ver van elkaar, maar de afstand is nog wel te lang om er een weefvak van te maken. Van de afrit Crooswijk maakt niet heel veel verkeer gebruik, dus het is de vraag of je met zo'n weefvak heel veel winst kunt pakken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » di 10 mei 2011, 20:59

De invoegstrook vanaf Schiebroek kan nu wel verlengd worden wat mij betreft, en er kan nu ook een fatsoenlijke vluchtstrook worden aangelegd.

Het viaduct wordt dit weekeinde gesloopt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » vr 13 mei 2011, 16:26

Op de website van de VID is er een traffic cam te zien die uitzicht bied op het Hofpleinviaduct. De sloop kan dus 'live' gevolgd worden :top:. Achteraf wordt er van de beelden ook nog een compilatie gemaakt.
klikkerdeklik
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Dennis94
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 23:21

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Dennis94 » vr 13 mei 2011, 17:21

Ik heb net even op google maps gekeken, en zover als ik kan zien, is er op het trace tussen het Kleinpolderplein en het Terbregseplein nergens meer een viaduct waar men niet kan verbreden, alleen bij het viaduct Rozenweg ofzoiets kan men binnen de huidige overspanningen niet verbreden, maar hiernaast liggen nog 2 overspanningen die (bijna) niet gebruikt worden.

Afrit crooswijk is een ander verhaal, maar er is volgensmij nog wel ruimte beschikbaar tussen het spoor en de A20, en tussen het kanaal en de A20, dus eventueel kan men deze afrit verleggen. Een andere optie is het afbreken van de afrit, want de afrit hillegersberg/centrum ligt hier niet ver vandaan.

Zo ver als ik kan zien kan er dus eventueel een spits/plusstrook worden aangelegd over de gehele lengte, of misschien zelfs een 2+2+2+2 configuratie a la A2 Utrecht.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door boe! » vr 13 mei 2011, 18:30

keokiracer schreef:Op de website van de VID is er een traffic cam te zien die uitzicht bied op het Hofpleinviaduct. De sloop kan dus 'live' gevolgd worden :top:. Achteraf wordt er van de beelden ook nog een compilatie gemaakt. klikkerdeklik
En we hebben ook beelden vanaf de andere kant. De beelden zijn realtime, dit in tegenstelling tot de VID-beelden die om de 10 seconden worden ververst.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » vr 13 mei 2011, 20:00

^^ Veel beter :top:
Ook handig om te kijken als er file staat ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Dexy » vr 13 mei 2011, 21:15

Dennis94 schreef:Zo ver als ik kan zien kan er dus eventueel een spits/plusstrook worden aangelegd over de gehele lengte, of misschien zelfs een 2+2+2+2 configuratie a la A2 Utrecht.
Je kunt je afvragen of een spitsstrook echt gaat helpen. Problemen op dit traject zijn onder andere de korte in- en uitvoegstroken: die komen de doorstroming niet ten goede. Je kunt wel een spits- of plusstrook aanleggen, maar daarmee los je niet de problemen met in- en uitvoegen op, want je blijft dan met die korte in- en uitvoegertjes zitten. Er is immers niet de ruimte om zowel een spits/plusstrook als langere in- of uitvoegstroken aan te leggen. Al met al zie ik liever geen spitsstrook.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rene » vr 13 mei 2011, 22:44

Gebrek aan capaciteit is het primaire probleem. Dat los je niet op met gerommel in de marge bij toe- en afritten. Laat maar komen die extra rijstrook - al is het initieel wellicht een spitsstrook.

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Tachi » vr 13 mei 2011, 23:27

De snelweg is inmiddels afgesloten.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » za 14 mei 2011, 0:23

^^ Inderdaad, ik ben het aan het volgen via de camera 8-)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door boe! » za 14 mei 2011, 8:08

Het deel boven de rijbaan richting Hoek van Holland ligt al op de grond. Met het deel boven de rijbaan richting Gouda zijn ze nu bezig.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » zo 15 mei 2011, 20:37

De sloop van de brug is inmiddels afgerond, er is op de (tijdelijke) webcam geen (werk)verkeer meer te zien
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » zo 15 mei 2011, 21:10

Bij het IJsselmondseplein in Rotterdam-Zuid stond een rare omleiding: Rotterdam-Centrum (net als Den Haag en Hoek van Holland) via de A16, A15 en de Maastunnel. Raar, want ROtterdam-Centrum is prima te bereiken vanaf dit punt via de van Brienenoordbrug, slechts 1 afrit verder, en dat stuk is gewoon open.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door harry » ma 16 mei 2011, 12:56

^^ Wellicht iemand die dacht, de afrit Rotterdam-Centrum (het Schieplein in de A20) is afgesloten, dus daar hebben we een omleiding voor nodig.

Het viel afgelopen weekend trouwens best mee om om Rotterdam heen te rijden, als je maar niet de A13 nam. Via N222 of N233 was het best te doen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Pino » ma 16 mei 2011, 15:35

Op de A4 bij Den Haag stonden DRIPs waarin de reistijden naar het Kethelplein werden vergeleken: Kethelplein via A4 en Westland xx min, via A13 xx min. En op de A13 bij Delft was een tekstkar geplaatst met vergelijking tussen twee routes naar Rotterdam-Centrum, namelijk via de A13 en via de N470. Toen ik er op zondagmiddag reed (uurtje of 3) reed de A13 prima door en "won" de reguliere route het dus.

Op de A10-oost kwam ik overigens al een DRIP tegen met de boodschap dat ik voor Breda via Utrecht moest rijden. Lekker gek, dat doe ik altijd al op weg van Amsterdam naar Breda.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » ma 16 mei 2011, 17:38

harry schreef:Wellicht iemand die dacht, de afrit Rotterdam-Centrum (het Schieplein in de A20) is afgesloten, dus daar hebben we een omleiding voor nodig.
Dat vermoed ik ook, maar die iemanden kunnen beter eerst goede kaarten (of websites :) gebruiken voordat ze dit soort rare borden laten fabriceren.

Het was op de A16 overigens best wel rustig gisterenmiddag, op de A15 was het aanmerkelijk drukker.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door harry » ma 16 mei 2011, 17:41

Palance schreef:op de A15 was het aanmerkelijk drukker.
Ja. Maar dat komt misschien ook doordat iedereen zat te kijken naar de rookontwikkeling van die brand in Vlaardingen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » ma 16 mei 2011, 17:54

Dat was zaterdag :) (vanaf het Vaanplein had ik een mooi uitzicht op die rook).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door JB81 » di 17 mei 2011, 11:53

Palance schreef:
Het was op de A16 overigens best wel rustig gisterenmiddag.
Ik denk dat niemand de A16 kon bereiken gisteren :p. Het centrum van Rotterdam was gistermiddag 1 grote puinzooi omdat de Maastunnel sinds gisterochtend dicht is van Noord naar Zuid.

Edit: oh, wacht, gisterenmiddag verwijst naar zondag. Never mind!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » di 17 mei 2011, 16:23

boe! schreef:En we hebben ook beelden vanaf de andere kant. De beelden zijn realtime, dit in tegenstelling tot de VID-beelden die om de 10 seconden worden ververst.
De camera is inmiddels ontmanteld, ik had het wel handig gevonden als die was blijven staan, tenminste een trafficcam die het doet :geenlach:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » di 24 mei 2011, 17:54

Zoals de VID eerder had gezegd in een bericht op de site, hebben ze een time-lapse van de sloop gemaakt, zie onder:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

barnovens
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 30 mei 2011, 18:20

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door barnovens » di 31 mei 2011, 9:51

En wordt nu deze oprit verlengd om soepel te kunnen invoegen? In de spits is dit altijd een bottleneck, waarbij iedereen meteen naar links gaat omdat er niet meer ruimte is.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door keokiracer » di 31 mei 2011, 10:00

barnovens schreef:En wordt nu deze oprit verlengd om soepel te kunnen invoegen?
Yep: er komt een weefvak tussen R'dam Centrum en R'dam Crooswijk (in beide richtingen)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door hoevenpe » di 28 jun 2011, 21:51

Vandaag zag ik dat de noordkant een nieuwe vMax gekregen heeft: alle borden 80 zijn weer vervangen door 100!

Wel werd boven de weg 80 getoond dus ik denk dat het idee is dat als de borden boven de weg uitgaan het gewoon 100 is. Apart trouwens want de 100 borden staan soms tussen 2 portalen in, dus formeel mag je dan toch een paar honderd meter 100? En hoe zou dat dan met de trajectcontrole werken? Want puur formeel mag je dus op een deel van het traject dan 100 ook als de portaalborden 80 tonen...

Apart trouwens dat men hier een andere oplossing kiest dan op de A12 stad uit.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door boe! » di 28 jun 2011, 21:56

De A12 stad-uit is tegen de verkeersregels. Sinds kort geldt de regel dat de laagst getoonde snelheid geldt. Als er vaste borden 80 staan en op de matrixborden 100 wordt getoond, mag je dus maar 80 km/u en kan je formeel nooit 100 km/u realiseren. Dat hebben ze in Rotterdam dus wel goed gedaan.

Plaats reactie