Een circuit van 3030 meter waarvan 2749 meter gewestweg zouden zijn.
Kennelijk vindt men in Wallonië dat race-circuits van het gewest moeten zijn. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Francorchamps (zie N68b) en Chimay (zie N594).
Moderator: Moderatoren
In Frankrijk is dat ook het geval (geweest) met bijvoorbeeld Reims-Gueux, Rouen-les-Essarts en Circuit de la Sarthe (Le Mans). Blijkbaar hebben ze dat in Wallonië in zekere zin overgenomen. In Vlaanderen is daar (vrijwel) geen sprake van geweest (Zolder, Nivelles).harry schreef:Kennelijk vindt men in Wallonië dat race-circuits van het gewest moeten zijn. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Francorchamps (zie N68b) en Chimay (zie N594).
LinkTommy schreef:Dit is dit traject, denk ik...
Ik ben in 1999 bij het circuit van Spa geweest, maar toen kozen we net een racedag uit (met oude KeversCoen Tunnel schreef:Dat is het verschil tussen stratencircuits en permanente circuits. Het TT-circuit bij Assen bestond in ieder geval tot 1955 uit louter openbare wegen en was tot in de jaren '90 ook deels toegankelijk voor het wegverkeer van Assen naar Laaghalerveen. Pas toen is er een weg om het circuit gebouwd. Bij Spa-Francorchamps is dat nog korter geleden. Nog in 2004 ben ik als passagier met de auto door de Eau Rouge gereden. Ook in Nederland zijn er circuits die over openbare wegen gaan, zoals Hengelo (Gld.), de Luttenbergring, Eemshaven en eerder ook bijvoorbeeld Tolbert.
Oeps.. ik dacht altijd dat het Vlaanderen was.En o ja, Nivelles ofwel Nijvel ligt natuurlijk niet in Vlaanderen, maar in Wallonië.Het circuit van Nijvel (of wat er van over is) is tegenwoordig overigens wel openbare weg, zie Google Maps. Het circuit is in 1971 gebouwd, maar al in 1981 was het verhaal definitief over en uit.
De Blokkestraat zou dan dus N391B zijn? Dat moet nieuw zijn.tompie schreef:Die foto is wel degelijk de N391, de N391B is de afslag voor deze die op foto staat namelijk de blokkestraat tussen de N391 en het bedrijf Bekaert/Betafence.
Hier is hij dan:harry schreef:De Blokkestraat zou dan dus N391B zijn? Dat moet nieuw zijn.tompie schreef:Die foto is wel degelijk de N391, de N391B is de afslag voor deze die op foto staat namelijk de blokkestraat tussen de N391 en het bedrijf Bekaert/Betafence.
In mijn administratie is de hele weg rond Zwevegem N391B. De "echte" N391 ligt dan stukken verderop, in Wallonië, en omdat deze weg daar niet op aansluit kreeg bij een ander nummer.
Kennelijk is men daarvan afgestapt.
Een foto is welkom: die kan ik gebruiken totdat ik er zelf ooit weer eens kom.
Ik moet toch maar eens opnieuw op zoek gaan dan...tompie schreef:R36z .. je moet het weten hangen.
Volgens Wikipedia ook Spoorweglaan en Harelbeeksestraat...tompie schreef:De R36z bestaat uit St-Janslaan,Veemarkt en Groeningelaan.
N50c wordt nog steeds gebruikt zolang de planning voor een noordelijke uitvalsweg niet definitief van de baan is...tompie schreef:Ik wacht trouwens nog altijd op een nieuw nummer voor het oude gedeelte R36 Beheerstraat-Noordstraat,Ik vermoed dat N50c daar wel een kans maakt.
Inderdaad al is de spoorweglaan niet meegerekend, km 0 begint op de hoek St-Janslaan/Spoorweglaanharry schreef:Volgens Wikipedia ook Spoorweglaan en Harelbeeksestraat....tompie schreef:De R36z bestaat uit St-Janslaan,Veemarkt en Groeningelaan.
Daar heb je inderdaad gelijk ik was verward met beide nummers.harry schreef:N50c wordt nog steeds gebruikt zolang de planning voor een noordelijke uitvalsweg niet definitief van de baan is...tompie schreef:Ik wacht trouwens nog altijd op een nieuw nummer voor het oude gedeelte R36 Beheerstraat-Noordstraat,Ik vermoed dat N50c daar wel een kans maakt.
Het nieuwe stuk R36 (Burgemeester Lambrechtlaan) was ooit N50b. Dus dat nummer zouden ze nu kunnen gebruiken voor het oude deel.
Hoe weet je dan of die stukjes R36 heten of N50h?tompie schreef:de N50h bestaat wel degelijk nog en is niet hernummerd naar R36, alleen is dat wegnummer nergens te vinden. Het betreft hier de 2 kleine verbindingsstukjes tussen de N50 en R36 van elk zo een 50m lang, die hebben echter wel dezelfde straatnaam als de R36 de Pieter Tacklaan.
In mijn herinnering zijn het paaltjes zoals ook op andere N- en CR-wegen gebruikt werden. Willekeurig voorbeeld:mavas schreef:Dat zijn stenen paaltjes, erg mooi om te zien.
Gisteren ook gezien op de N10 bij Echternach, vanuit het zuiden, vlak voor de afslag richting Bitburg/Köln.Coen Tunnel schreef:En op het kruispunt CR118/CR121 (Google Maps) bij de Schiessentümpel staat een verwijzing richting de E29, in wit op groen, zonder E voor het nummer.
Dan is er voor mij geen reden om dat op de foto te zetten, want de N31 heb ik al.daviedoff schreef:alles "behoort" trouwens tot de N31