[A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Vinny » vr 15 jul 2011, 10:43

En het is te slecht weer om te fietsen... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door jelger » vr 15 jul 2011, 11:15

hoevenpe schreef: en even gas geven om ervoor te gaan dat kan weer niet vanwege de TC.
Al eens geprobeerd?

Ik heb nog geen enkele boete gehad door ter linkerzijde even snel het gas er op om 2 auto's voorbij te komen, en daar een gat in te duiken voor de afrit. In mijn ervaring zit er erg veel flex in, of het werkt gewoon niet.... dat kan ook. :nuts:

Ik heb eenmaal in Den Haag een boete gehad op de TC een jaar of 3 geleden, maar daar reed ik inderdaad een keer het hele traject fors door, dat realiseerde ik me ook pas tegen het einde. Had niets te maken met even op het gas stappen om vlot iets voorbij te komen zodat ik veilig kan uitvoegen, maar alles te maken met het hele stuk te hard te rijden. Ter illustratie - ik rij doorgaans links bij de TC's. en tref vaak krampachtige slakken voor me, met name van die snelle rakkers die net voor de TC nog even de spurt inzetten, mij aan de kant duwen, en dan daarna ineens op de rem gaan staan. Van die flinke jongens zeg maar, met vaak een vlotte babbel. Mag je zelf de conclusie trekken welk profiel auto daar bij past. :shutup: :shutup:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: A20: Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door jelger » vr 15 jul 2011, 11:29

Rene schreef:Rijksweg 13 ligt al zo lang op viaduct door Overschie, iedereen die er nu woont, is er gaan wonen in de wetenschap dat er een snelweg ligt.
ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar komt het er op neer dat als een vervangende tunnel de weggebruiker ten goede zou komen, je er tegen bent omdat het de bewoners daar die bewust hebben gekozen voor lawaai en vieze lucht teveel ontlast?

100km op het stukje kpp - terbregseplein - tja, hoe vaak kan je het er in de praktijk nou rijden? Overdag zelden volgens mij. Er staan altijd wel gekke henkies op de rem omdat ze de afslag voorbij schieten, die binnen de kortste keren de zoveelste korte stremming veroorzaken. Maar goed, ik woon er niet, dus al blert men er 150... het zal me werkelijk jeuken.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A20: Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rene » vr 15 jul 2011, 12:23

jelger schreef:komt het er op neer dat als een vervangende tunnel de weggebruiker ten goede zou komen, je er tegen bent omdat het de bewoners daar die bewust hebben gekozen voor lawaai en vieze lucht teveel ontlast?
Ik vind het persoonlijk geen reden om maatregelen te nemen qua verlaging van maximumsnelheid danwel het voor honderden miljoenen onder de grond te stoppen, nee.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Peter » vr 15 jul 2011, 13:41

Een tunnel (eentje onder de grond dus) is ook geen optie, want je kunt (lees: mag) geen ondergronds Kleinpolderplein bouwen en dus zou je een aansluitingsprobleem hebben. Je zou de A13 hoogstens kunnen overkappen en er een semi-landtunnel van maken.

PS: dat viaduct dat afgebroken werd deze lente over de A20: ik neem aan dat dat de oude Hofpleinlijn was ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: A20: Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door jelger » vr 15 jul 2011, 13:49

Rene schreef:
jelger schreef:komt het er op neer dat als een vervangende tunnel de weggebruiker ten goede zou komen, je er tegen bent omdat het de bewoners daar die bewust hebben gekozen voor lawaai en vieze lucht teveel ontlast?
Ik vind het persoonlijk geen reden om maatregelen te nemen qua verlaging van maximumsnelheid danwel het voor honderden miljoenen onder de grond te stoppen, nee.
dus als de weggebruiker baat heeft bij het omleggen van de A13 (via de boog om de airport heen) wat miljoenen kost, en dat dan toevalligerwijs de bewoners in Overschie ontlast worden, is voor jou een reden om er tegen te zijn. Dan heb je liever dat we het houden bij de status quo situatie. Zou niet mijn insteek zijn, maar we leven in een vrij land. :top:

@Peter: dat klopt. Het blijft een lastige plek. Linksom of rechtsom kost het een hoop centen om de weggebruiker tegemoet te komen in een verbeterde doorstroming.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door harry » vr 15 jul 2011, 14:00

Peter schreef:PS: dat viaduct dat afgebroken werd deze lente over de A20: ik neem aan dat dat de oude Hofpleinlijn was ?
Dat neem je goed aan.
Voor de afbraak heeft een foto van mij van dat viaduct de maandelijkse fotowedstrijd gewonnen (thema: lelijkste viaduct).
Helaas zijn de wedstrijdtopics van 2010 en eerder opgeruimd. Terwijl Renés website de foto's vanaf september 2010 nog niet op zijn site laat zien...
(Ook een foto van mij van de A44 heeft al jaren het onderschrift dat het over de A12 zou gaan - ook na herhaaldelijke verzoeken om die tekst aan te passsen. Ook 2 andere foto's hebben een totaal verkeerd onderschrift. René wil daar kennelijk echt geen tijd meer aan besteden...)

Wat mij betreft ligt nu het lelijkste viaduct van Nederland even verderop, over diezelfde A20.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Peter » vr 15 jul 2011, 14:26

Had die foto dan niet in de categorie "lelijkste foto van de maand" gehoord ? :lol:

Maar goed: schilders als Jan Steen en Jeroen Bosch konden schitterende schilderijen maken van heel lelijke mensen en wezens !
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A20: Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rene » vr 15 jul 2011, 14:34

jelger schreef:dus als de weggebruiker baat heeft bij het omleggen van de A13 (via de boog om de airport heen) wat miljoenen kost, en dat dan toevalligerwijs de bewoners in Overschie ontlast worden, is voor jou een reden om er tegen te zijn.
Je leest niet goed. Als nieuwe aanleg een ander nuttig doel dient dan alleen maar de bewoners, dan ben ik er niet a-priori tegen. Maar dan nog moeten de inpassingsmaatregelen wel in verhouding blijven. Dat zijn ze op dit moment niet meer, als je kijkt naar alle landtunnels waartoe besloten is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door mavas » vr 22 jul 2011, 11:36

Over 8 dagen zijn alweer grote afsluitingen van de A20 gepland. Met de afsluiting van de Maastunnel erbij maakt dat de chaos wel compleet. Dat hadden ze beter kunnen afstemmen lijkt me.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » vr 22 jul 2011, 12:46

De Abraham van Rijckevorselweg staduitwaarts (verlengde van de Maasboulevard) ligt ook op de schop. En omdat het OV als alternatief wordt aangeprezen: Rondom Rotterdam Centraal is 3 weken lang geen of beperkt metroverkeer mogerlijk.

Daarnaast staat de Erasmusbrug ook nog wel eens open.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rene » vr 22 jul 2011, 12:54

Eigenlijk een ideaal moment om dan ook maar meteen de hoofdrijbanen van de Brienenoordbrug en de Beneluxtunnel eens groot onderhoud te geven... :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » vr 22 jul 2011, 13:04

En de belijning van de Willemsbrug heeft ook een likje verf nodig :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Korot
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 17:22
Locatie: Groningen

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Korot » vr 22 jul 2011, 13:21

Tja, als het ze in LA lukt om de drukste snelweg af te sluiten, zonder (veel) chaos, zou dat in het kleine Rotterdam toch ook moeten kunnen? :mrgreen:

Groet,
Korot

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rene » vr 22 jul 2011, 13:30

Nou, dan kunnen ze daarbovenop ook nog wel de Maastunnel en de Statentunnel dichtgooien... :twisted:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » zo 24 jul 2011, 11:24

In ieder geval is zaterdag 30 juli wel al het tramverkeer tussen Wilhelminaplein en het Centraal Station gestremd vanwege het Zomercarnaval. Alternatief volgens de RET-site: Reis verder met de metro (die dus niet rijdt!).

Afijn, gisteren heb ik (nog afgekruisde) omleidingsborden voor deze afsluiting zien staan bij zowel KP St. Annabosch als KP Zonzeel (Amsterdam via Utrecht)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Mark » zo 24 jul 2011, 11:45

Het zal niet de eerste keer zijn dat de RET verkeerde reisinformatie verstrekt... :roll:.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door mb90 » di 26 jul 2011, 21:49

Vanaf het Wilhelminaplein kun je nog tot station Beurs met de metro in het centrum komen. Scheelt toch iets..
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » di 02 aug 2011, 13:14

Terug naar de werkzaamheden. Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt.

Airpoort :neenee:
Afbeelding

Foto's in de spoilers:

Diverse aankondigingen: A29 en A16
SPOILER: TOON

Vaanplein: Centrum via Zuidplein
Afbeelding

Ring dicht
Afbeelding

Hier Rotterdam-Centrum via afrit 24
Afbeelding

Een hoop plakwerk op de "Duitse" manier. Met het bord rechts is overigens ook iets mis
Afbeelding

Tsja...
Afbeelding

Alle verkeer moet nu richting Gouda
Afbeelding

Weer tsja...
Afbeelding

Op de Gordelweg staat het gelukkig wel goed (en gelukkig ook zónder The Hague :twisted: )
Afbeelding

De linker wegwijzer hangt boven de verkerde weghelft :facepalm:
Afbeelding
De A20 vanaf/bij het viaduct Rozenlaan
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En vanaf het viaduct Noorderbocht
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Davy » di 02 aug 2011, 13:35

Mooie foto-update! :top:

Nu weet ik meteen waarom de A20 dus dicht was zondag, dat kon ik zelf vaststellen op de DRIP zondag, die je in onderstaande video tussen 0:55 en 1:00 ziet voorbijkomen op de A29. De oospronkelijke bedoeling van deze video was dus om de quasi volledige ring van Rotterdam te filmen, dat ging dus niet door :p
Link

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Palance » di 02 aug 2011, 14:41

daviedoff schreef:De oospronkelijke bedoeling van deze video was dus om de quasi volledige ring van Rotterdam te filmen, dat ging dus niet door
Had probleemloos gekund, maar dan had je kloksgewijs moeten rijden :)

Het is door die afsluiting wel druk in en rond Rotterdam. De route Bosdreef-Gordelweg-Kanaalweg die ik reed (parallel aan de A20) was erg druk (maar niet té druk), en via de A116-A15-A4 is het ook druk verkeer met soms filevorming. Dat was vanmorgen zo, en daarnet ook in ieder geval op de A15 bij het Vaanplein.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Wouter N14 » di 02 aug 2011, 18:14

Ach ja, Europoort, Poortugaal dus dan ook maar Airpoort :mrgreen:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Korot
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 17:22
Locatie: Groningen

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Korot » di 02 aug 2011, 18:29

De airpoort is toch de poort naar de lucht? :dyn_hyp:

On-topic: Dat die fout 1 keer gemaakt wordt, ok. Maar 2 keer?

Groet,
Korot

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door nederland24 » di 02 aug 2011, 18:44

^^Het bestaat dus echt. Wel even alle gelovigen bellen in de wereld. :mrgreen:

Afrit9
woonerf
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 15:16

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Afrit9 » di 02 aug 2011, 22:35

Zie ik daar NBA, of waren die al bekend?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Mark » di 02 aug 2011, 23:09

Palance schreef:Het is door die afsluiting wel druk in en rond Rotterdam. De route Bosdreef-Gordelweg-Kanaalweg die ik reed (parallel aan de A20) was erg druk (maar niet té druk), en via de A116-A15-A4 is het ook druk verkeer met soms filevorming. Dat was vanmorgen zo, en daarnet ook in ieder geval op de A15 bij het Vaanplein.
Ik was zondag in en rond Rotterdam en toen stond de Bosdreef-Gordelweg-Kanaalweg route wel compleet vast. Ook flinke filevorming voor het Terbregseplein op de A16, net of iedereen niet op de borden had gekeken...
Palance schreef:.... A116 .....
Zubringer Feyenoord :) ?

;)

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Davy » di 02 aug 2011, 23:14

Palance schreef:
daviedoff schreef:De oospronkelijke bedoeling van deze video was dus om de quasi volledige ring van Rotterdam te filmen, dat ging dus niet door
Had probleemloos gekund, maar dan had je kloksgewijs moeten rijden :)
Dan heeft die bermDRIP dat eigenlijk niet goed aangeduid, want er stond een rood kruis door dat stuk A20, dus ik interpreteerde dit eigenlijk dat de A20 volledig dicht was...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door boe! » wo 03 aug 2011, 19:13

Op de bermdrip wordt alleen de route van het Vaanplein naar het Kleinpolderplein via Benelux en van Brienenoord weergegeven. Het zegt niets over de tegenovergestelde richting. Als er een groot kruis staat geldt dat dus alleen richting Kleinpolderplein.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Rein » wo 03 aug 2011, 20:35

Formeel wel, maar ik kan best begrijpen dat mensen denken dat als de ene richting dicht is 'ook de andere kant op wel dicht zal zijn'. Het is wellicht onlogisch (zeker bij een ASW, op het OWN zou het al veel logischer zijn), maar zo werkt het menselijk brein blijkbaar vaak.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A020] Kleinpolderplein - Terbregseplein

Bericht door Wouter N14 » do 04 aug 2011, 0:09

Ook op de A12 wordt naar Airpoort verwezen...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie