[R025] Ring Aarschot

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » zo 03 jul 2011, 15:34

Weer een update, verlichting is dezelfde als op de E40 nabij Brussel.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door vynkce » zo 03 jul 2011, 19:02

Ziet er goed uit!

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Alfa » zo 03 jul 2011, 21:58

Het ziet er inderdaad naar uit dat de bruggen op 2x2 voorbereid zijn. Goede zaak. Tenminste geen kruideniersgedrag hier.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door JonasCoryn » zo 03 jul 2011, 23:46

Ben je zeker dat die effectief op 2x2 voorzien zijn? Is dat niet wat smallekes? En wat dan met het fietspad?

Beetje hetzelfde als ze met de N36 onder de N43 in Harelbeke denk ik, hier heb je ook een rijstrook en een pechstrook ernaast, maar net te smal om er 2 rijstroken van te maken. Spijtig genoeg...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Groningen » ma 04 jul 2011, 11:42

^^ Zoiets als dit dus?

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door JonasCoryn » ma 04 jul 2011, 11:56

Jep dat bedoel ik.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » ma 04 jul 2011, 12:07

Normaal wel, de breedte komt overeen met een extra rijstrook én een verharde reservering :)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

jefke
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 dec 2005, 21:27
Locatie: Houtvenne, BE
Contacteer:

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door jefke » zo 10 jul 2011, 11:26

Gisteren nog voorbijgereden en volgens mij kan de nieuwe ring elk moment opengaan. Momenteel staan er borden klaar om de N19 vanaf de kruising met de R25 af te sluiten richting centrum, als omleiding staat de ringweg aangeduid (nog afgedekt wel).

Iemand een idee wanneer hij officieel opengaat?

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » zo 10 jul 2011, 11:31

^^
Klopt, het AWV is de laatste dagen bezig geweest met stabiliteitstesten uit te voeren en de signalisatie op de ringweg te controleren. De N19 wordt nu afgesloten omdat die normaal gezien van de ring tot in de stad vernieuwd wordt, er wordt op dit moment een ovonde met triomfboog aangelegd op het oude N19/N19f/N10/R25 kruispunt.
Er moeten nog wel wat vangrails bijkomen op de ring waardoor de snelheid nu tijdelijk 50 is ipv 90. Wanneer de N19 af is, wordt de definitieve signalisatie geplaats. Ondertussen moeten op het enige stukje originele wegdek op de oudste brug nog nieuwe wegmarkeringen aangebracht worden, dat stukje wegdek zou normaal gezien ook nog vernieuwd moeten worden.
Op het N10/R25 kruispunt is men bezig met de laatste wegmarkeringen aan te brengen, in de week zal dan ook wel de signalisatie geplaatst worden.
De werken op dat kruispunt en de gehele nieuwe ring zijn subliem en in sneltempo (3 tot 4 maanden!) uitgevoerd. De aannemer heeft prima werk geleverd, het enige waarover ik kan klagen is dat die klungels van de N10 (andere aannemer) er in geslaagd zijn om 4 nieuwe verkeerslichten met rood fietspadbeton te bespetteren op dat mooie nieuwe kruispunt.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door vynkce » zo 10 jul 2011, 11:34

Dit vond ik terug op de website van de stad:
Indien er zich geen onvoorziene omstandigheden voordoen, zal de Ring vóór de aanvang van het bouwverlof 2011 afgewerkt zijn.
Hij zou in theorie dus klaar moeten zijn :p

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » zo 10 jul 2011, 11:40

Hij is klaar, het is het AWV dat er langer over gedaan heeft :p
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Unda
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 18:31
Locatie: Belgie ( Provincie Antwerpen )

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Unda » zo 10 jul 2011, 14:02

Wimpie24 schreef:^^
knip ...
Er moeten nog wel wat vangrails bijkomen op de ring waardoor de snelheid nu tijdelijk 50 is ipv 90. ... knip
Ging de snelheid geen 70 km worden ipv 90 ? Anders mogen ze de Ter Heidelaan ook wel upgraden van mij hoor :twisted:

Btw Wimpie , paar andere dingen :) : Als ze het betonnen stuk N19 nog gaan vervangen , Weet jij toevallig of ze iets gaan veranderen aan het kruispunt N19 / Oude mechelsebaan aan die verkeerslichten daar ?
Die dingen staan ten eerste hopeloos slecht afgesteld , het is voor doorgaand verkeer richting herselt even kort groen dan voor verkeer dat op de oude mechelsebaan rijdt. Er is waarschijnlijk geen ruimte om iets te regelen voor afslaand verkeer daar wegens ruimtegebrek maar de groentijd richting Herselt is echt belachelijk. Elke avond staan ze bijna tot aan de R25 aan te schuiven.

ohja , ze hebben daar ook onlangs mooie 50 km/h bordjes neergezet tot aan de grens Prov Antwerpen , met het klassieke excuus " weg in slechte staat "
ik hoop dat die dingen terug gaan verdwijnen als er asvalt ligt ???

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » zo 10 jul 2011, 14:29

Normaal staat dat mee op de planning, het probleem is daar natuurlijk de bebouwing dus ik denk dat men een 2 richtingsfietspad gaat leggen om de weg breder te kunnen maken :)
De PDF van het technische detailplan heeft trouwens een hele tijd op de website van Aarschot gestaan maar is nu verdwenen. Verder zag ik vandaag op het infobord dat het einde van de werken voorzien was voor december 2011. Dat wil zeggen dat men bijna een half jaar vroeger klaar is en dat verdient toch een applausje :woop:

Nog wat foto's van vandaag en gisteren, ik heb geprobeerd om een paar andere dingen in beeld te brengen want anders wordt het afgezaagd :p
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Davy » zo 10 jul 2011, 14:38

http://i400.photobucket.com/albums/pp89 ... 835_01.jpg
Blooper-foto? :mrgreen:

Het ziet er toch echt wel een mooie weg uit! En ook dus hier is goed het Nederlandse systeem van kantmarkering te zien.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » zo 10 jul 2011, 14:52

Zoals ik al zei, eens iets anders uitproberen he :mrgreen:
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door tompie » do 14 jul 2011, 21:15

Bron: www.wegenenverkeer.be

14 juli 2011

Ring Aarschot (R25) is rond

Op 15 juli opent het Agentschap Wegen en Verkeer het oostelijke tracé van de ring om Aarschot (R25). Het agentschap startte in het voorjaar van 2009 met de aanleg van dat tracé. De ring werd doorgetrokken van aan de Herseltsesteenweg (N19) tot aan de Gijmelsesteenweg en is nu helemaal rond. Er werden bruggen gebouwd over de spoorweglijn Aarschot - Diest-Hasselt, over een nog aan te leggen ontsluitingsweg voor de KMO-zone "Witte Molen“ en over de Herseltsesteenweg. De verkeerssituatie is door de nieuwe bruggen en door de herinrichting van kruispunten nu aanzienlijk veiliger. Met het nieuwe oostelijke tracé wordt het noordoostelijke deel van Aarschot ook ontlast van het vele doorgaande verkeer.

Centrum gespaard

In het verleden reed het verkeer van buiten Aarschot langs de N19 Herseltsesteenweg via het kruispunt Damiaaninstituut, om naar het centrum of de oostkant van Aarschot te rijden. Dat verkeer zal daartoe voortaan het nieuwe, oostelijke tracé van de ring kunnen gebruiken, en niet meer moeten wachten ter hoogte van de spoorwegovergangen.

Vlotter verkeer

Het verkeer kan vanaf 15 juli van op de brug van de Ter Heidelaan (R25) rechtdoor rijden over de Herseltsesteenweg (N19) en de spoorweg tot aan de Gijmelsesteenweg. De brug over de spoorweg Aarschot – Lier – Antwerpen werd gebouwd in de periode 2000-2002. De Gijmelsesteenweg werd van 2006 tot 2008 heringericht. De afgelopen maanden werden ook de verkeerslichten op het kruispunt van de Ter Heidelaan en de Liersesteenweg afgestemd op die nieuwe verkeerssituatie. Het verkeer kan er nu ook vlotter rijden door de nieuwe lichtenregeling. Op het moment dat de ring geopend wordt, zullen ook de nieuwe verkeerslichten op het kruispunt van de ring en de Gijmelsesteenweg in werking gesteld worden.

De laatste ingrepen in 2012: Herseltsesteenweg en zijstraten Liersesteenweg
In 2012 zal het Agentschap Wegen en Verkeer een aantal laatste ingrepen uitvoeren. Eind 2011 starten de nutsmaatschappijen met voorbereidende werkzaamheden op de Herseltsesteenweg, opdat het agentschap die vanaf begin 2012 kan heraanleggen. Het stuk van de Herseltsesteenweg onder de brug van de ring wordt dan heraangelegd, het gaat over een stuk van 200 meter lang. Zodra dat stuk is afgewerkt, zullen ook de verkeerslichten op het kruispunt in werking gesteld worden en zullen daar ook alle verkeersbewegingen conflictvrij verlopen. Tijdens de heraanleg van de Herseltsesteenweg onder de brug, zal het verkeer omgeleid worden via de Oude Mechelsebaan en de Gijmelsesteenweg..Het Agentschap Wegen en Verkeer zal hierover nog uitgebreid communiceren.
belgie is zo slecht nog niet

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » vr 15 jul 2011, 13:35

En de ring is inderdaad vandaag opengesteld, ik was net er bij aanwezig :)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 jul 2011, 19:17

Haha, deze sergeantsstrepen staan precies verkeerd om :lol:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » vr 15 jul 2011, 19:29

Dat lijkt zo op de foto maar ze zijn juist gezet hoor ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door captain007 » vr 15 jul 2011, 19:45

Dus als ik het nu goed begrijp ontbreekt er nu enkel nog aan de zuidkant van Aarschot een stukje R25? Het ziet er overigens wel netjes uit :top:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » vr 15 jul 2011, 19:46

Dat ontbreekt op de kaart ja, maar ik denk dat je zelf gezien hebt dat het hoogteverschil op dat deel niet te overbruggen valt en dus is er ook niks in die richting gepland ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 jul 2011, 21:02

Wimpie24 schreef:Dat lijkt zo op de foto maar ze zijn juist gezet hoor ;)
Nee dat zijn ze niet want ze wijzen niet in de rijrichting mee maar ertegen ;)

\ ^
in plaats van
/ ^
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » za 16 jul 2011, 9:38

^^
Ik zeg dat dat zo lijkt op de foto omdat hij sterk ingezoomd is en en de weg afloopt maar ze zijn juist gezet, met de richting mee dus.
Ik ben er ondertussen al 100 keer gepasseerd dus kom mij niet vertellen of die strepen juist staan of niet, en vooral je hoeft mij niet te vertellen wanneer zo'n strepen juist staan.

Dan staan deze ook verkeerd volgens jou
SPOILER: TOON

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Davy » za 16 jul 2011, 10:12

Dan gaan ik dat morgen misschien zelf kunnen vaststellen he, want als het een beetje redelijk weer is had ik ingepland om morgen eens ter plekke te gaan kijken en de weg op film te zetten ;) .

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » za 16 jul 2011, 10:55

^^
Ik was van plan om er speciaal terug te passeren en een niet gezoomde foto te maken :p
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

jefke
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 dec 2005, 21:27
Locatie: Houtvenne, BE
Contacteer:

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door jefke » za 16 jul 2011, 13:55

Beetje spijtig dat men de signalisatie nog niet aangepast heeft, vooral als men vanaf Diest komt zijn er nogal wat autobestuurders die niet weten hoe ze moeten rijden. Hopelijk komt dit snel in orde! Alleszins goed dat het af is, de nieuwe verbinding bolt stukken beter dan het stukje N19 richting centrum met die 2 spoorwegovergangen (of het sluip-alternatief via de Gijmelstraat).

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » za 16 jul 2011, 16:08

Ja die signalisatie zal wel definitief aangepast worden wanneer alles fatsoenlijk af is, op dat nieuwe kruispunt met de Liersesteenweg staan ook nog geen nieuwe wegwijzers.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Snelwegfreak » za 16 jul 2011, 16:33

Wimpie24 schreef:Dan staan deze ook verkeerd volgens jou
Nee, die staat goed. Met de rijrichting mee.
Wimpie24 schreef:Ik zeg dat dat zo lijkt op de foto omdat hij sterk ingezoomd is en en de weg afloopt maar ze zijn juist gezet, met de richting mee dus.
Ik ben er ondertussen al 100 keer gepasseerd dus kom mij niet vertellen of die strepen juist staan of niet, en vooral je hoeft mij niet te vertellen wanneer zo'n strepen juist staan.
Nou nou, rustig maar hoor Wimpie... Het gaat eigenlijk nergens over dit, maar kijk nu eens goed. Ze lopen nu op dit plaatje van rechtsonder naar linksboven. Dat is dus gespiegeld, want ze horen te lopen van linksonder naar rechtsboven. Maar goed, we weten allemaal wat jouw visie is als het aankomt op dingen onder ogen zien. Ik wil een second opinion! 8-)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Wimpie24 » za 16 jul 2011, 16:58

Je vraagt een tweede mening maar je basseert je hele gezever op 1 foto terwijl ik de voorbije 4 maanden minstens 124 keer langs deze plek gepasseerd ben, hier is uw second opinion...

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [R025] Ring Aarschot

Bericht door Palance » za 16 jul 2011, 17:00

Ik begin genoeg te krijgen van dat gemier. Even een afkoelingsslotje erop.

Weer geopend door IQ[].
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie