NHwegen.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 12 okt 2009, 12:38

^^ Ik mis inderdaad veel gegevens tussen 1989 en 2007, omdat ik daar geen jaarverslagen van heb kunnen vinden. De archieven in het Noord-Hollands Archief gaan maar tot 1989. Dus van daarna moet ik het hebben van documenten die ik toevallig tegenkom of uit eigen geheugen.

Ik dacht altijd dat de verbreding N201 naar 2+3 in 2002 gereed kwam, gelijktijdig met de opening van de N205 en de reconstructie van de kruispunten met Leenderbos en V. Heuven Goedhartlaan (west).
evos schreef: Ik zie trouwens dat het dossier N232 hierover al meer informatie geeft. De daar genoemde verbreding tot 2x2 in de jaren 60 is nu een deel van de N205 (misschien hoort die informatie daar ook thuis?).
Ik zat sterk te twijfelen hoe ik dit moest opnemen in de dossiers aangezien de huidige N205 vroeger dus onderdeel was van de verbinding Haarlem - Schiphol - Amstelveen. De "zuidelijke parallelweg" zoals je zelf al zegt, is later pas aangelegd. Als ik alleen de aanleg van die parallelweg had vermeld in het dossier was het naar mijn mening niet compleet. Ik ga er nog eens naar kijken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: NHwegen.nl

Bericht door evos » ma 12 okt 2009, 12:56

mavas schreef:Ik dacht altijd dat de verbreding N201 naar 2+3 in 2002 gereed kwam, gelijktijdig met de opening van de N205 en de reconstructie van de kruispunten met Leenderbos en V. Heuven Goedhartlaan (west).
Dat zou kunnen, mijn geheugen laat me hier in de steek. Maar is het vrij korte stukje Leenderbos-VHGlaan-west dan tussen 1996 en 2002 1x2 gebleven? Ik kan dat moeilijk voorstellen, maar het zou kunnen. Verdorie, ik kom daar elk weekend langs, waarom herinner ik me dat niet ? :cry:
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NHwegen.nl

Bericht door Vinny » ma 12 okt 2009, 19:54

Nee, tussen 1996 en 2002 was de weg minstens 2x2, en waarschijnlijk al 2+3, maar dat weet ik niet zeker.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 12 okt 2009, 20:34

In mijn dossier staat :
oplevering 2x2 tussen Ijweg en V. Heuven Goedhartlaan oost op 25-05-1978.
06-02-1986 Openstelling IJtocht - IJweg (2x2)
19-10-1995 Officiele opening verbreding Cruquiusbrug - IJtocht naar 2x2
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: NHwegen.nl

Bericht door evos » di 13 okt 2009, 10:33

Dat maakt het beeld aardig compleet. Blijft alleen de vraag wanneer het 2+3-deel werd opengesteld. Ik denk ook dat dat in 1995 of 1996 was.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 30 nov 2009, 13:25

^^ Ik weet zeker dat het tussen 2000 en 2005 was, aangezien ik in die tijd veel in Hoofddorp moest zijn voor installatiewerkzaamheden, en ik zelfs een keer een blaadje in mijn handen gedrukt kreeg van een wegwerker met de werkzaamheden aan de V. H. Goedhartlaan. De hele N201 en V. H. Goedhartlaan werd natuurlijk ook gereconstrueerd vanwege de komst van de ZuidTangent.

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het kopieren van de wegenwiki-geschiedenis naar mijn site. De aanleggeschiedenis komt nu per provinciale weg in het dossier te staan, onder het feitenblok. De wegenwiki-geschiedenis laat ik wel staan, maar de zeer lange beschrijvingen zal ik wat inkorten.

Deze week komt er bovendien op nhwegen zeer veel informatie bij over de N208 tussen Jan Gijzenvaart en Kleverlaan, met diverse foto's. Zeer interessant dus voor de liefhebbers. Als ik dat allemaal gereed heb, wil ik de volledige beschrijving van de N208 gaan maken, door ook de geschiedenis van Velsertunnel - Haarlem toe te voegen met archiefstukken die in het Noord-Hollands Archief beschikbaar zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 07 dec 2009, 22:19

Bij deze kan ik melden dat de beschrijving voor de N208 van Jan Gijzenvaart - Kleverlaan compleet is. Zie http://www.nhwegen.nl/dossier/n208.htm :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: NHwegen.nl

Bericht door evos » ma 07 dec 2009, 23:10

Prachtig overzicht! Als toenmalig inwoner van Heemstede heb ik hier veel van meegemaakt, al waren de details wel wat weggezakt.

De tabel is niet helemaal consequent:
1973 Verdubbeling wegvak Jan Gijzenvaart - Kleverlaan voltooid (2x2)
...
circa 2002 Reconstructie wegvak Jan Gijzenvaart - Kleverlaan van 2x3 naar 2x2 ivm verkeersveiligheid

Moeten de eerste 2x2 en de 2x3 niet beide worden veranderd in 3+2?
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » ma 07 dec 2009, 23:52

^^
Klopt. Het was 3+2, thans 2x2.
Dat terugbrengen was overigens de stomste zet ooit.
Als bij de Jan Gijzenvaart de invoeger vanaf Santpoort was doorgetrokken tot deze derde strook, dan waren de ochtendspitsfiles voor de Gijzenvaart flink minder geweest. En daarmee de emissies. Maar helaas, kortzichtig beleid...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 08 dec 2009, 7:47

En waar had die 3e rijstrook dan moeten overgaan in 2 rijstroken zonder dat de cyclustijd omhoog gaat, en zonder dat de verkeersveiligheid in het geding komt?

Overigens zal ik de tabel even aanpassen inderdaad. In het hele verhaal eronder had ik nog wel beschreven dat het nota bene 3+2 was... :wall:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » di 08 dec 2009, 8:39

Er slaat bij de Kleverlaan voldoende verkeer links- en rechtsaf. Dat verkeer raak je in rechtsdoorgaande richting kwijt.
Bij de Kleverlaan ging vroeger de linker van de 3 rijstroken over in een van de linksafstroken.
Heb daar nooit geen grote ongevallen gezien.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Wesso » di 08 dec 2009, 12:52

Bij de Kleverlaan dacht ik eigenlijk aan Sassenheim, maar zover is Mavas nog niet ;)
(Er is wel een Kwekersweg. Dat herinner ik me nog van bezoek aan kennissen meer dan 10 jaar geleden...)
Rene schreef:Heb daar nooit geen grote ongevallen gezien.
Dat klinkt niet best.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NHwegen.nl

Bericht door Vinny » di 08 dec 2009, 12:54

Een aantal jaar geleden was het inderdaad heel erg hip om een linkerrijstrook die overgaat in een voorsorteerstrook voor linksaf als onveilig te bestempelen. In veel gemeenten en provincies heeft men in die periode zulke situaties zodanig gereconstrueerd dat het verkeer eerst minimaal op de rechtdoorrijstrook moest invoegen. De laatste jaren zie je weer dat de situatie wordt teruggebouwd. Bijvoorbeeld op de Jan van Galenweg in Amsterdam West zie je dat. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit of het verstandig is, je ziet nu ook nog wel dat mensen zo laat mogelijk terug naar rechts gaan en hierdoor gevaar veroorzaken. De beste situatie is dat pas na de kruising de linkerrijstrook afvalt, maar daar is niet altijd ruimte voor...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: NHwegen.nl

Bericht door evos » di 08 dec 2009, 17:28

Dan kan je denk ik beter een doorgetrokken streep trekken vanaf halverwege de uitvoegstrook die verhindert dat je alsnog rechtdoor kunt gaan. Dat moet dan wel tijdig worden aangekondigd.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » di 08 dec 2009, 21:09

^^ Als je het goed en veilig wil doen, zou de 3e rijstrook eigenlijk moeten doorlopen tot over het kruispunt en voor de extra veiligheid tot na het spoorviaduct Santpoort-H'lm. Een andere mogelijkheid is de dubbele linksaffer naar de Kleverlaan fysiek scheiden van de rechtdoorgaande rijstroken, daarvoor is het wel benodigd de bewegwijzering veel eerder te laten beginnen zodat het verkeer op tijd kan voorsorteren. In de middenberm is er iig genoeg ruimte om nog wat te schuiven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » vr 19 mar 2010, 13:12

Kaaiman schreef:Je kunt natuurlijk in het NHwegen-dossier van de N23 wel neerzetten dat de weg in de CHW is opgenomen.
(Moet je wel eerst even een N23-pagina aanmaken natuurlijk, schande dat je dat nog niet hebt gedaan. :wijsvinger: )
mavas schreef:Ik heb nog geen bewijs gezien dat de N23 ook in Noord-Holland als N23 wordt genummerd op de bewegwijzering. De tijd zal het leren. ;)
^^ Prima, maar het N23 wordt wel gebruikt in de communicatie over de nieuwe stroomweg Alkmaar - Enkhuizen - Lelystad - Dronten. Mensen zullen dus altijd op N23 of Westfrisiaweg zoeken. Bovendien dekt de N23 de nummers N507, N243, N302 en N307, waarvan de eerste drie alleen al in Noord-Holland. Zo krijg je de informatie wel erg verspreid tussen de verschillende wegnummers. Vanaf de pagina's van de N507, N243 en N302 natuurlijk wel een linkje naar de N23-pagina en vanaf de N23-pagina weer een linkje terug.

Ik zou niet te star houden aan wegnummers die nog niet zeker op de bewegwijzering zullen verschijnen, dat komt de transparantie voor jou misschien wel ten goede, maar voor de gemiddelde gebruiker zeker niet. De N23 is hét nummer dat je over deze verbinding steeds tegenkomt. N23 zal het beter in zoekmachines doen dan N507/N243/N302. En als ze jouw site vinden, maakt het hen ook nieuwsgierig om de rest eens te bekijken!

Als bijvoorbeeld de provincie het nummer N194 of N530 aan deze weg had toegekend, had je dat nummer ook wel in de dossiers opgenomen, ervan uitgaande dat 'geen bericht' gewoon betekent dat dit nummer op de wegwijzers zou verschijnen. Maar alleen omdat het om een tweecijferig nummer gaat (wat volgens de PRN en WHW strict genomen niet bij provincies hoort) word je argwanend of het nummer wel op de wegwijzers verschijnt?

Er zijn steeds meer tweecijferige provinciale hoofdverbindingen: N34, N46, N62, N69, en hoewel er misschien op de zeer lange termijn nog wel wat omgenummerd gaat worden, lijkt de trend in de richting te gaan dat de provincies de minder belangrijke rijks-N-autowegen overnemen/aanleggen mét het tweecijferige nummer. Ik acht de kans redelijk dat de N23 (althans voor een deel) ook dienovereenkomstig bewegwijzerd gaat worden vanwege de routelogica.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » vr 19 mar 2010, 14:00

Dan had ik volgens "jouw" systeem ook de N22 een plekje moeten geven, want zo werd dit nummer ook gecommuniceerd naar buiten toe. Het nummer kwam daarentegen niet op de bewegwijzering maar werd opeens de N205.

Ik ben er gewoon bijna zeker van dat Noord-Holland echt niet de N302, N507 en N243 om gaat nummeren. Dat is niks voor de provincie. Van Flevoland kan ik het me nog wel voorstellen, omdat het daar om een compleet nieuwe weg gaat. In Noord-Holland gebeurt er maar heel weinig aan de N-wegen waarover de N23 zou moeten lopen, alleen de doorsteek bij Hoogkarspel kan je zien als een nieuw tracé en de omlegging bij Heerhugowaard. Op de rest gebeurt eigenlijk niks schokkends.

Ik ben er niet huiverig voor ofzo om het nummer N23 te gebruiken, ik wil alleen betrouwbare informatie hebben op mijn site ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » vr 19 mar 2010, 14:40

Zodra blijkt dat de N23 alsnog niet als N23 genummerd gaat worden, zou ik de N23-pagina gewoon leeghalen en een link neerzetten met de definitieve nummers.

De N22 nu nog vermelden zou onzin zijn (wel , maar ten tijde van de aanleg had ik de pagina N22 met dossier wel aangemaakt, en pas opgeheven (m.a.w.: tijdelijke redirectpagina gemaakt) toen bekend werd dat de weg N205 zou gaan heten.

Zoiets zou ik ook met de N23 doen. Dan speel je gewoon in op de actualiteit, daar is niks onbetrouwbaars aan.

(Who's next... N24? Wordt natuurlijk gewoon N241/N248. En de N25 wordt gewoon de Waddeneilandenweg N250/N501. :puh2: )
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Rene » za 17 apr 2010, 21:09

In een boekje over de openstelling van de Westfrisiaweg kwam ik volgende gegevens tegen:
De provinciale weg S31 Hoorn-Enkhuizen in cijfers

Lengte van de weg: 16,335 km

Kosten:
grondaankoop Mf 12
wegenwerken, tunnels en viaducten (5): Mf 31
bewegwijzering ANWB: kf 630
openbare verlichting (150 masten): kf 670
AHOB-overwegbeveiliging tbv stoomtram: kf 710
verkeerslichteninstallaties (4 stuks): kf 810
omzetbelasting en voorbereiding/toezicht: Mf 5

Totaal: f 50.820.000

ontvangen subsidies van de Interdepartementale Commissie Ontwikkeling Groeikernen: Mf 4

verwerkte hoeveelheid hardschuim: 165 m3

slakken uit afvalverbrandingsinstallaties: 4800 ton

strekkende meters reken- en tekenpapier: 13.500 meter

aantal bestekstekeningen: 250

aantal projectleiders: 4

aantal aannemers: 16

lengte geluidwerende wal en scherm: 760 m

aantal bomen: 600

aantal struiken: 15.000

moerassen: 2

aantal gesloopte woningen: 7

bij de aanleg betrokken gemeenten: 6

verwerkte hoeveelheid gewapend beton: 4000 m3

totale lengte verwerkte funderingspalen: 14 km

zand verwerkt bij aanleg weg: 700.000 m3

grond verwerkt bij aanleg weg: 260.000 m3

steenfundering: 92.000 ton

asfalt: 56.000 ton

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » vr 11 feb 2011, 16:26

^^ Zoals wellicht bekend heb ik het boekje inmiddels al enige tijd in mijn bezit. 8-) Een heel interessant boekje, waar meer instaat dan alleen de N302.

Even een kleine mededeling. Ik heb me de laatste maanden niet beziggehouden met de website, omdat ik me nu concentreer op het aanmaken en completeren van de Noord-Hollandse wegen op de wiki, en alle geschiedenis van andere wegen die ik heb ook daarin aan het verwerken ben. Een mooi voorbeeld daarvan vind ik het artikel van de N245: http://www.wegenwiki.nl/N245_(Nederland) dat over meer dan alleen maar wegen gaat.
Als die NH-se artikelen eenmaal gereed zijn, ga ik de dossiers op de site eens bijwerken, en de geschiedenissectie van voor 1925/27 grondig vernieuwen, daar heb ik inmiddels gigantisch veel info over.

Een enigzins grappige anekdote. Ik werd vandaag benaderd door de provincie of ik contact met ze op kan nemen ivm de geschiedenis van een weg. Weten zij veel dat ik bij hen werk. :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door keokiracer » za 12 mar 2011, 23:55

^^ :wow: mooie site, die bezoek ik wat vaker. Ben je een (soort van) expert van Noord-Hollandse wegen? (kan natuurlijk ook voor heel NL zijn) Ziet er zeer professioneel uit! ga zo door! :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » ma 10 okt 2011, 11:58

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 10 okt 2011, 12:23

Dank. Maar uiteraard had ik die al enige maanden geleden gevonden en staat die al enige maanden op mijn computer. ;) De informatie is ook verwerkt in het N205-artikel op de wiki, maar moet nog verwerkt worden op nhwegen.nl.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » wo 07 dec 2011, 23:44

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » do 08 dec 2011, 10:49

Ik heb ze allemaal op de pc staan, maar toch dank voor het melden. Blijf het melden, aangezien ik ook wel eens iets over het hoofd zie!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » ma 12 dec 2011, 12:51

De crisis en omslag van de jaren '70 is goed te zien aan de plannen voor de Westfrisiaweg bij Hoorn.

Structuurplan Groot-Hoorn

1975: een volwaardige autosnelweg, inclusief een indrukwekkend knooppunt met de A7.

1976: een gelijkvloerse hoofdweg, slechts een simpel halfklaverblad voor aansluiting op de A7.

Kende je deze website trouwens al? Er staat zo te zien nog veel meer interessant kaart- en fotomateriaal op, ook voor René trouwens.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op di 30 jul 2013, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 12 dec 2011, 14:57

^^ Te gek! Die site kende ik wel min of meer, maar ik was me er nooit van bewust dat er ook wegentracés opstonden.
Bizar knooppunt zeg in 1975, en wat een boel ongelijkvloerse aansluitingen voor Hoorn. 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door Kaaiman » ma 12 dec 2011, 15:09

Vanwege een verhuizing op de uni hebben veel mensen hun kantoortje even opgeruimd en de overige boeken in een grote grabbelton neergelegd. Een van de boeken die ik heb meegenomen bladerde ik gisteravond even door en toen viel mijn oog op een heel klein plaatje van het structuurplan 1975. Maar eens gaan zoeken op internet en tadaa! ;)

Er staan ook foto's op die site van rijksweg 9 in aanleg. En vast nog wel een aantal snelwegen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door harry » ma 12 dec 2011, 18:13

^^ Bofachterwerk!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NHwegen.nl

Bericht door mavas » ma 12 dec 2011, 19:01

Kaaiman schreef:Vanwege een verhuizing op de uni hebben veel mensen hun kantoortje even opgeruimd en de overige boeken in een grote grabbelton neergelegd. Een van de boeken die ik heb meegenomen bladerde ik gisteravond even door en toen viel mijn oog op een heel klein plaatje van het structuurplan 1975. Maar eens gaan zoeken op internet en tadaa! ;)
Overigens was het in eerste instantie de bedoeling de Westfrisiaweg bij de huidige slinger bij de N240 naar het zuiden af te laten buigen, en dan door te trekken naar de Markerwaard. Deze variant wordt nu alsnog uitgevoerd, maar buigt dan na enkele kilometers weer naar het oosten af. En zo waren er nog meer wegen die gepland waren en in de uiteindelijke wegenstructuur niet terug zijn gekomen. Bron: H. S. Danner, van Omringdijk tot Westfrisiaweg. Uitgave provincie Noord-Holland, Dienst Wegen, Verkeer en Vervoer: Haarlem, 1990
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie