[N348] Deventer - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Groningen » ma 24 okt 2011, 20:12

Dat stuk N348 is inderdaad laatst geopend (datum is mij ook niet bekend). Het is (naar ik hoorde) wel een verbetering nu. Het deel N348 ten zuiden van Deventer is nog pet met peren helaas.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » ma 24 okt 2011, 20:17

Er is wel een stuk naar de raad gegaan om de carpoolplaats van het openbaar verkeer te onttrekken per 24 november 2011.

http://www.deventer.nl/bestuur-en-organ ... e-deventer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » di 25 okt 2011, 10:32

Er zijn anders wel twee voorsorteerstroken richting de carpoolplaats ingericht. Maar wat er gaat gebeuren :dontknow:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 26 okt 2011, 18:41

Ik heb vandaag foto's en een video gemaakt, die komen zo.

Er komt inderdaad een VRI, niet voor de carpoolplaats, maar voor een nieuw bedrijventerrein aan de zuidkant van de A1 dat wordt aangesloten op de aansluiting Deventer-Oost. Deventer gaat dus "over de A1".

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door keokiracer » wo 26 okt 2011, 18:53

Chris schreef:Ik heb vandaag foto's en een video gemaakt, die komen zo.
Mooie video, lijkt me een rustige weg (het 80-stuk) met in het begin een idiote snelheidsbeperking... (ik heb de video al gezien ;))
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 26 okt 2011, 19:03

Wat foto's van vanmiddag. Opvallende zaken; veel VRI's die niet op elkaar afgestemd lijken te zijn, drempels bij kruisingen (komt bij mijn weten nergens anders in Overijssel of Gelderland structureel voor) en de maximumsnelheid van slechts 50 km/h is wel erg ongeloofwaardig. Ook staat er een digitaal bord met "u rijdt te hard" (wat nogal kinderachtig over komt, "u rijdt te snel" klinkt professioneler). Het zal mij benieuwen of de doorstroming hier nou echt beter gaat worden met al die VRI's.

:arrow: zie spoiler:
SPOILER: TOON

1. VRI met toekomstig bedrijventerrein A1.
Afbeelding
N348-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. Rechtsaffer naar de A1 richting Apeldoorn & Amsterdam.
Afbeelding
N348-2 by Chriszwolle, on Flickr

3. Er waren nog wat laatste werkzaamheden op de linkerrijstrook die daarvoor ter hoogte van de aansluiting Deventer-Oost nog niet opengesteld was.
Afbeelding
N348-3 by Chriszwolle, on Flickr

4.
Afbeelding
N348-4 by Chriszwolle, on Flickr

5. VRI met drempel.
Afbeelding
N348-5 by Chriszwolle, on Flickr

6. Detail. De drempel is niet erg steil, als het de bedoeling is om ervoor te zorgen dat men niet sneller dan 50 rijdt dan zal dit niet werken.
Afbeelding
N348-6 by Chriszwolle, on Flickr

7. 2x2 GOW's zonder kantmarkering vind ik zelf niet geweldig.
Afbeelding
N348-7 by Chriszwolle, on Flickr

8. volgende VRI.
Afbeelding
N348-8 by Chriszwolle, on Flickr

9. "U rijdt te hard" staat er op dat elektronische bord boven de weg verderop (mits je sneller dan 50 rijdt uiteraard).
Afbeelding
N348-9 by Chriszwolle, on Flickr

10.
Afbeelding
N348-10 by Chriszwolle, on Flickr

11. Niet-bewegwijzerd kruispunt.
Afbeelding
N348-11 by Chriszwolle, on Flickr

12. Knoop De Snipperling, één van de meest complexe kruispunten in Overijssel.
Afbeelding
N348-12 by Chriszwolle, on Flickr

13. Dit is een paar jaar geleden aangelegd.
Afbeelding
N348-13 by Chriszwolle, on Flickr

14. Vanaf hier begint het oude 2x2-stuk, dat overigens niet erg lang was toen.
Afbeelding
N348-14 by Chriszwolle, on Flickr

15. spoortunnel
Afbeelding
N348-15 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 26 okt 2011, 19:09

En de video:
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Davy » wo 26 okt 2011, 19:24

Chris schreef:Opvallende zaken; veel VRI's die niet op elkaar afgestemd lijken te zijn, drempels bij kruisingen (komt bij mijn weten nergens anders in Overijssel of Gelderland structureel voor) en de maximumsnelheid van slechts 50 km/h is wel erg ongeloofwaardig. Ook staat er een digitaal bord met "u rijdt te hard" (wat nogal kinderachtig over komt, "u rijdt te snel" klinkt professioneler). Het zal mij benieuwen of de doorstroming hier nou echt beter gaat worden met al die VRI's.
Ik dacht hetzelfde toen ik de video bekeek. Ik ken de verkeerssituatie daar niet echt, maar het lijkt er wat halfbakken uit te zien vind ik. Ook erg lelijke lichtmasten op dat nieuwe deel :pukey: .

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » wo 26 okt 2011, 19:25

Aha, vandaar het bouwrijp maken van de grond ten westen van de spoorlijn Deventer - Zutphen. De stad rukt dan op tot aan de bosrand (die ligt op het grondgebied van de gemeente Gorssel, provincie Gelderland).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Via » wo 26 okt 2011, 19:41

Aparte lichtmasten daar! Overigens vind ik het niet zo geslaagd dat men de zwart-witte strepen bij de verkeerslichtmasten achterwege heeft gelaten, die vallen zo een stuk minder op.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » wo 26 okt 2011, 19:49

DIe lichtmasten zie je wel meer in Deventer. Komen ze niet uit Frankrijk?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Ds79m » wo 26 okt 2011, 19:52

Er zijn zo veel verkeerslichten neergezet, dat verdere verlichting nauwelijks nog nodig is :shutup:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » wo 26 okt 2011, 20:00

Voorheen waren het ongeregelde kruispunten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 26 okt 2011, 20:03

Het zijn de oudere delen van Colmschate die op de N348 ontsluiten daar. De weg was destijds niet druk, pas in 2005 is het noordelijke deel geopend tot Averlo, en toen is ook die nieuwe wijk van Colmschate ontwikkeld (mega VINEX-wijk), toen is die N348 veel drukker geworden (18.000 mvt) . Idealiter zouden die zijstraten intern naar de N344 leiden, maar er zijn nooit goede wijkontsluitingen aangelegd, het zijn die typische doolhofwijken waarbij je niet van de ene naar de andere kant kan rijden. Ontsluiting op de N348 is de enige realistische oplossing. Wat wellicht beter was geweest was om een parallelweg aan te leggen voor verkeer naar die wijkjes dat via 1 VRI bij het tankstation op de N348 aansluit. Daar is wel ruimte voor, zoals te zien op de foto's.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door nederland24 » wo 26 okt 2011, 21:23

50km/u. :nuts: 70km/u past veel beter bij het wegbeeld.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Rein » wo 26 okt 2011, 22:15

Waarom is deze weg eigenlijk bibeko? Ik heb geen woning o.i.d. gezien. Bubeko met 80 km/h zou toch ook moeten kunnen?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » wo 26 okt 2011, 22:30

Chris schreef:Wat foto's van vanmiddag. Opvallende zaken; veel VRI's die niet op elkaar afgestemd lijken te zijn, drempels bij kruisingen (komt bij mijn weten nergens anders in Overijssel of Gelderland structureel voor) en de maximumsnelheid van slechts 50 km/h is wel erg ongeloofwaardig. Ook staat er een digitaal bord met "u rijdt te hard" (wat nogal kinderachtig over komt, "u rijdt te snel" klinkt professioneler). Het zal mij benieuwen of de doorstroming hier nou echt beter gaat worden met al die VRI's.

6. Detail. De drempel is niet erg steil, als het de bedoeling is om ervoor te zorgen dat men niet sneller dan 50 rijdt dan zal dit niet werken.
Afbeelding
N348-6 by Chriszwolle, on Flickr
Inderdaad, het ziet er naar uit dat al die VRI's solitair draaien. Als je kruispunten hebt op zulke korte afstanden is het zeker raadzaam om de VRI's te koppelen. Overigens zou het ook nog kunnen zijn dat de VRI's wel gekoppeld zijn, maar dat alleen in de spitsen een groene golf actief is.

Paar opvallende zaken nav bovenstaande foto:
-Geen zwart-witstrepen op de masten (zoals ViaHaaren terecht opmerkt).
-Geen grijze of kleurloze achterkant van de lantaarns (dit helpt je je meer te richten op de altijd zwarte voorkanten)
- Ik vraag me af of boven de linker rijstrook van de rechtdoorgaande richting een hoge lantaarn verplicht is. Ik zie alleen een lage lantaarn.
- Ook jammer dat men niet waar dat kon de bebording heeft gecombineerd met de VRI-masten. Dat scheelt weer wat rommel.
- Waarom is de Vmax slechts 50????
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Wouter N14 » wo 26 okt 2011, 22:35

Kennelijk heeft Deventer er voor gekozen om ook op deze weg de brommers op de rijbaan te zetten, dan kan 70 dus inderdaad niet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 26 okt 2011, 22:50

- Ik vraag me af of boven de linker rijstrook van de rechtdoorgaande richting een hoge lantaarn verplicht is. Ik zie alleen een lage lantaarn.
Volgens mij dient de afstand tot de stopstreep bij een hoge lantaarn 12 meter te bedragen. Dat is hier duidelijk niet het geval. Bij een lage lantaarn is 3 meter het minimum.
Kennelijk heeft Deventer er voor gekozen om ook op deze weg de brommers op de rijbaan te zetten, dan kan 70 dus inderdaad niet.
Dat lijkt er gezien de verkeersborden langs het fietspad, wel op. Bizar, op dit soort wegen moet je helemaal geen brommers willen.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Groningen » do 27 okt 2011, 9:39

waldo79 schreef:Aha, vandaar het bouwrijp maken van de grond ten westen van de spoorlijn Deventer - Zutphen. De stad rukt dan op tot aan de bosrand (die ligt op het grondgebied van de gemeente Gorssel, provincie Gelderland).
Dat is gemeente Lochem ;).

Op de kaart die Chris postte zijn ze aan de westkant al bezig (langs de N348), ten zuiden van de A1.
Chris schreef:Het zal mij benieuwen of de doorstroming hier nou echt beter gaat worden met al die VRI's.
Als de afstelling van e.e.a. net zo'n succesnummer is als rond de A1/N348 niet.
Laatst gewijzigd door Groningen op do 27 okt 2011, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Rene » do 27 okt 2011, 9:43

Chris schreef:Deventer gaat dus "over de A1".
Maar dan hopelijk wel eerst een besluit voor 2x4 op de A1 ter plekke. En de geluidsvoorzieningen en luchtkwaliteitswaarden voor het bedrijfsterreintje (met ongetwijfeld ook enkele losse woningen) baseren op de aanwezigheid van die 2x4.

Straks willen ze nog de A1 ondertunneld omdat "het stedelijk weefsel dan weer aaneengesloten kan zijn" (of om een andere wollig geformuleerde reden). :roll:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » do 27 okt 2011, 10:31

Groningen schreef:
waldo79 schreef:Aha, vandaar het bouwrijp maken van de grond ten westen van de spoorlijn Deventer - Zutphen. De stad rukt dan op tot aan de bosrand (die ligt op het grondgebied van de gemeente Gorssel, provincie Gelderland).
Dat is gemeente Lochem ;).

Je hebt gelijk :oops:

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Peter » do 27 okt 2011, 11:35

mavas schreef: Paar opvallende zaken nav bovenstaande foto:
-Geen zwart-witstrepen op de masten (zoals ViaHaaren terecht opmerkt).
-Geen grijze of kleurloze achterkant van de lantaarns (dit helpt je je meer te richten op de altijd zwarte voorkanten)
- Ik vraag me af of boven de linker rijstrook van de rechtdoorgaande richting een hoge lantaarn verplicht is. Ik zie alleen een lage lantaarn.
- Deventer (en meerdere gemeentes, oa Hengelo) gebruiken nooit zwart-witte banden op VRI masten. Zuinigheid of esthetiek: ik weet het niet. Ik vind zelf de banden voor de zichtbaarheid een goed idee. In andere landen zijn ze soms fel geel of rood.
- Zwarte achterkanten van verkeerslantaarns zijn heel gewoon (Den Haag heeft bijna niet anders). Ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee.
- De linkerstrook heeft al een bermlicht. Tegenwoordig wordt dan (zeker op Vmax 50 wegen) het hoge licht weggelaten. Het hoge licht is met name voor naderend verkeer. De afstand streep-licht kan ik niet goed inschatten, maar de automobist die hier wacht kan ook naar links kijken. Daar de wegbeheerder niet gestraft (of tot aanpassing gedwongen) kan worden als deze het bovenlicht op 6 meter (of 1 meter) hangt, is het wellicht onwenselijk of in strijd richtlijnen, maar niet verboden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door harry » do 27 okt 2011, 13:35

Rene schreef:Straks willen ze nog de A1 ondertunneld omdat "het stedelijk weefsel dan weer aaneengesloten kan zijn" (of om een andere wollig geformuleerde reden). :roll:
Ik denk eerder dat de bedrijven een "zichtlocatie" willen hebben/houden. En dat dus alle groen langs de weg verwijderd zal moeten worden.
Ik zie al een Zaltbommelse situatie voor me... :(
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » do 27 okt 2011, 21:57

^^Aan de noordkant is het uitzicht al verpest. Als je nu op de A1 rijdt heb je aan de zuidkant nog een aardig vrij uitzicht. Dat gaat verdwijnen :shutup:
Ben benieuwd of er nu wel animo is bij projectontwikkelaars om nog een bedrijventerrein te exploiteren: Deventer stikt er al van :nuts:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » do 10 nov 2011, 12:04

Chris schreef:...voor zo goed als alle verkeerslichten langs de verbrede N348 in Deventer moeten stoppen...
mavas schreef:Inderdaad, het ziet er naar uit dat al die VRI's solitair draaien. Als je kruispunten hebt op zulke korte afstanden is het zeker raadzaam om de VRI's te koppelen. Overigens zou het ook nog kunnen zijn dat de VRI's wel gekoppeld zijn, maar dat alleen in de spitsen een groene golf actief is.
Klein schopje...
Het lijkt erop alsof er gedurende gezette tijden een groene golf actief is. Staan van die aankondigingsbordjes met een golfje erin met erbij een Vmax.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » di 28 feb 2012, 19:41

Men is begonnen met de aanleg van een derde rotonde op de N348 langs de westzijde van Raalte. De Ceintuurbaan wordt hier 300 meter verlengd naar de N348, kosten € 2,5 miljoen. Tevens wordt de kruising met de Zwolsestraat vlak voor de spoorwegovergang opgeheven. Helaas weer een vertragingspunt op de N348, precies halverwege het stuk waar je voorheen in één keer kon doorrijden. De intensiteit op dit traject was in 2011 14.200 voertuigen, waarvan 10% vrachtverkeer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » di 28 feb 2012, 19:54

^^ Dat wegvak wilde men op termijn toch weer opplussen naar 100 km/h ongelijkvloers? Dat wordt met deze maatregel wel weer een stuk duurder.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » di 28 feb 2012, 21:09

Het lijkt me om het stuk ten zuiden van de N35 te gaan. Dat is altijd 80 km/h geweest.

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door VWCaddy » ma 05 mar 2012, 17:58

Het lijkt wel of elke gelijkvloerse aansluiting van enige importantie op een N-weg (zonder verkeersregeling) tegenwoordig weggewerkt dient te worden.



P.S. Jammer ook die drempels bij deventer, ik hoop niet dat dit een landelijke trend gaat worden.
Ik zie ook niet in dat het verkeer hier veiliger van wordt omdat je bij groen licht nu vaart moet minderen voor de drempel met kans op kop-staart botsing.
Bovendien lijkt mij dat de doorstroming ook minder wordt omdat mensen bij groen minder vlot oprijden vanwege de drempel.
(Zal wel zijn omdat Deventer een studentenstad is, waardoor je vaak een flinke sterke anti-autolobby is in zo'n gemeente)
Heb nog liever een flitscamera dan dit.

Plaats reactie