[A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 25 nov 2011, 17:33

Waarom nou weer langer de tijd? :rooie:

In B.o.Z komt men qua wegen geen stap vooruit met de Randweg oost tussen afrit 27 en afrit 30.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » vr 02 dec 2011, 14:01

BN De Stem schreef:'Pak nu knelpunt A4 aan'
Auteur: door Arthur ’t Hart | vrijdag 02 december 2011 | 13:32 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 december 2011 | 13:33

BERGEN OP ZOOM - Het college van B en W van Bergen op Zoom begint een nieuw offensief om minister Schultz van Haegen van Verkeer en de provincie Noord-Brabant ervan te overtuigen dat er toch echt wat moet gebeuren aan het knooppunt Zoomland.
Wethouder Ton Linssen (Verkeer) laat momenteel een extern bureau onderzoek doen naar de toekomstige verkeersbewegingen op het knooppunt. Het bureau berekent aan de hand van computersimulaties hoe druk het daar wordt wanneer eind 2013 de A4 richting Dinteloord-Rotterdam helemaal in gebruik genomen is.

Het onderzoek is over een paar weken klaar. Met de resultaten ervan wil Linssen Schultz van Haegen en het provinciebestuur om de oren slaan. Hij verwacht dat er zonneklaar uit blijkt dat Zoomland een groot knelpunt wordt als daar straks twee drukke snelwegen samen komen. De scherpe bocht in de weg en het smalle viaduct er overheen (een 'trechter' met maar één rijstrook in beide richtingen) staan daarvoor garant.

Het Bergse college maakt zich hier al tijden zorgen over. Het heeft de verkeersminister al eens uitgenodigd om zelf te komen kijken, maar zij kwam niet. Als het onderzoek klaar is, wil Linssen die uitnodiging herhalen.

Zaterdag meer in BN DeStem
:top:
Ook a.u.b. z.s.m. (leuk, die afkortingen :p) beginnen met de verbreding van de A4 Zoomland - Markiezaat :yes:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Willem » vr 02 dec 2011, 18:06

Het knooppunt Zoomland zal er daarnaast op vooruit gaan als de aansluiting met Bergen op Zoom gesloten wordt, dan zijn er een aantal extra in- en uitvoegbewegingen verdwenen. Verkeer voor het centrum van Bergen op Zoom kan dan gebruik maken van de afslag bij het ziekenhuis en via de Rooseveltlaan naar het centrum rijden.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » zo 04 dec 2011, 16:21

[De wethouder] verwacht dat er zonneklaar uit blijkt dat Zoomland een groot knelpunt wordt als daar straks twee drukke snelwegen samen komen. De scherpe bocht in de weg en het smalle viaduct er overheen (een 'trechter' met maar één rijstrook in beide richtingen) staan daarvoor garant.
Welke "'trechter' met maar één rijstrook in beide richtingen"??
Met wat passen en meten zou er misschien nog een rijstrook bij kunnen door de oostelijke rijbaan wat op te schuiven. Of is dat technisch niet mogelijk? Van onderaf is te zien dat het om twee viaducten gaat.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 04 dec 2011, 19:00

Op beide brugdelen past met het grootste gemak een rijstrook erbij, de westelijke heeft een redresseerstrook waar een motorrijder "U" tegen zegt, en de oostelijke heeft een vluchtstrook waar ik mijn bus overdwars op parkeer en nog het overig verkeer niet hinder.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » zo 04 dec 2011, 19:29

Noodzaak voor het oplossen van een toekomstig knelpunt komt vanzelf wel. Persoonlijk zou ik indien mogelijk de aansluiting B.o.Z.-centrum in stand houden, want al het verkeer dat afkomstig vanaf Roosendaal (en dat is nogal wat in de spits en ik kan het weten) niet die trechter in hoeft is mooi meegenomen. Schrappen kan, maar dan zie ik bij de andere aansluitingen knelpunten ontstaan. 's ochtends zie ik ook de uitvoeger op de A16 --> N3 regelmatig vaststaan en dan zeg ik voor zo'n situatie hier: NEEN, DANK U. Vooral met die mooie 130 plannen op komst en geen filestaartbeveiliging.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 06 dec 2011, 14:08

[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/10012760/Zoomland-was-wel-aangemeld.ece]BN/De Stem[/url] (06-12-2011) schreef: 'Zoomland was wél aangemeld'
door Arthur ’t Hart

BERGEN OP ZOOM/ DEN BOSCH - Het Brabantse provinciebestuur heeft het knooppunt Zoomland bij Bergen op Zoom wel degelijk voor subsidie aangemeld bij Rijkswaterstaat.
Maar Rijkswaterstaat heeft die aanvraag afgewezen. Dat zegt gedeputeerde Ruud van Heugten (CDA, Mobiliteit en Financiën).

Het Bergse college van B en W sprak er vorige week bij monde van wethouder Ton Linssen zijn ongenoegen over uit dat van de 1,1 miljard euro die minister van Verkeer Melanie Schultz van Haegen uittrekt voor filebestrijding en betere verkeersdoorstroming, geen cent naar Zoomland gaat.

Eind 2013 is het nieuwe gedeelte A4 naar Rotterdam klaar. Dat leidt, voorziet Linssen, tot een geweldige congestie op het smalle knooppunt met maar één rijbaan in beide richtingen.

In Brabant is 71 miljoen te besteden. Rijkswaterstaat heeft, zegt Van Heugten, gekozen om daarmee relatief kleine projecten uit te voeren die snel te realiseren zijn. "Vele knooppunten, waaronder Zoomland, zijn helaas afgevallen omdat Rijkswaterstaat die karweien nu te groot vindt."

Wethouder Linssen laat momenteel een bureau een onderzoek doen naar de te verwachten drukte op Zoomland. Met de resultaten daarvan wil hij hogere overheden alsnog overtuigen van de noodzaak tot reconstructie.

Van Heugten geeft hem weinig kans. Rijkswaterstaat, zegt hij, wacht af tot er ergens echt een knelpunt is ontstaan en neemt dan pas eventueel maatregelen. "Het is erg jammer: eerst moet er veel ellende zijn en daarna volgt misschien een aanpak. Ik vrees dat het hier ook zo zal lopen."
Dus misschien moeten toch eerst de files ontstaan voor Zoomland, voordat het knooppunt wordt aangepast... :geenlach:
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » di 06 dec 2011, 18:21

Wat is er toch mis met enkel de brug over de Ruytershoveweg zonder vluchtstrook zetten? Als daarvoor gekozen wordt kan het verkeer gewoon tweebaans door die bocht.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » di 06 dec 2011, 21:27

Weer als reactie op dat bericht:
Snelwegenkenner schreef:Waarom nou weer langer de tijd? :rooie:

In B.o.Z komt men qua wegen geen stap vooruit met de Randweg oost tussen afrit 27 en afrit 30.
B(

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 06 dec 2011, 22:44

Naturist schreef:Wat is er toch mis met enkel de brug over de Ruytershoveweg zonder vluchtstrook zetten? Als daarvoor gekozen wordt kan het verkeer gewoon tweebaans door die bocht.
Op het viaduct over de A58 (ik neem aan dat je die bedoelt) ligt al geen vluchtstrook meer aan de westkant. Een motorrijder mag best "U" zeggen tegen die redresseerstrook links, maar dat maakt nog geen extra rijstrook.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » di 06 dec 2011, 23:04

Ik ben er van overtuigd dat er met wat simpele aanpassingen nog ruimte genoeg uit dat hele knooppunt te halen is zonder dat er een nieuw viaduct te hoeft te komen.
Er hoeft zelfs geen koppeling tussen twee bestaande viaducten gemaakt te worden zoals op de randweg Den Bosch boven de zuidwillemsvaart. De vangrails opschuiven in oostelijke richting en de boel herverdelen is echt genoeg. Draai met google maar eens een rondje op dat viaduct, dan zie je een ruimtebeslag die nog steeds voldoende ruimte biedt voor een volwaardig 2x2 knooppunt, maar je moet wel de hele brug gebruiken.
Het enige dat ik mij nog steeds afvraag is of de richtlijnen toestaan dat een klaver in zo'n knooppunt zonder vluchtstrook uitgevoerd mag. :dontknow:
Maar zelfs dan zou je met een technische aanpassing van die boog boven de Ruytershoveweg nog een vluchtstrook aan kunnen plakken, maar dan zit je alweer gauw aan de 8 ton aan aanpassingen schat ik.
TOEVOEGING
En daag me niet uit de breedte van dit viaduct te gaan meten zoals bij de Merwedebrug, daar heb ik namelijk voorlopig geen tijd voor.
TOEVOEGING
Vandaag RWS gebelt en de vraag daar neergelegd, half om half begreep ik dat wellicht een spitsstrook tot de mogelijkheid behoort. Met een paar dagen krijg ik via mail bericht.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door orionpax » ma 12 dec 2011, 22:20

Het probleem is niet alleen de versmalling. Je hebt verkeer dat +- 60 km/u rijdt en verkeer dat met+- 100km/u rijdt. Dat snelle verkeer moet om de afslag te halen binnen 1200 meter twee stroken naar rechtssnijden. Ik voorspel in de spit een file van de stok tot zoomland en van steenbergen zuid tot zoomland.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » ma 12 dec 2011, 22:35

^^Dat kan het wel worden, maar bedoel de oplossing ook niet als toekomstvast, eerder tot het echt onhoudbaar wordt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 08 jan 2012, 18:49

Wethouder Linssen van Bergen Op Zoom verwacht dat het nog 5-10 jaar duurt voor de nieuwe afrit BoZ-Zuid waarheid wordt:
BN De Stem schreef:Het terrein van Zeebra Tours is makkelijk aan te rijden. Het ligt immers vlak bij de afrit Huijbergen/Bergen op Zoom Zuid. Op termijn gaat die afrit waarschijnlijk weg. Rijkswaterstaat denkt aan een nieuwe afrit verder naar het zuiden, ter hoogte van Heimolen. Maar volgens wethouder Linssen duurt het zeker nog vijf, misschien zelfs wel tien jaar voordat het zover is. "En dat geeft Zeebra Tours een positie. Dan moet het mogelijk zijn de parallelweg door te trekken zodat er een verbinding komt met de nieuwe afslag", denkt hij alvast vooruit.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 08 jan 2012, 23:19

Prioriteit is het vervolmaken van de economisch belangrijke route's, als er dan in de toekomst problemen onstaan door te veel afritten op die route, kun je die problemen inderdaad later ook nog wel tackelen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » zo 08 jan 2012, 23:32

De toekomstige verbinding naar Heimolen die hier wordt geopperd, aan de westkant van de A58, staat niet als alternatief in de huidige plannen (hier samengevat door keokiracer). Je zou dan zoiets kunnen krijgen:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het genoemde terrein bevindt zich bij de Z.
Hopelijk wordt de aansluiting van deze verbinding op de Huybergsebaan (viaduct over de A4/A58) aangepast als deze zou worden gerealiseerd.
Overigens zit er in de (huidige) verbinding vanaf afrit 29 (Bergen op Zoom-Zuid) naar het genoemde terrein een krappe bocht (zeker voor vrachtwagens), en de situatie bij afrit 29 zelf is ook niet bepaald ideaal.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 08 jan 2012, 23:51

^^Die krappe bocht wordt -zeker als hij een nieuwe functie krijgt- ongetwijfeld naar de huidige richtlijnen voor een dergelijke verbindingsweg aangepast, en zal die bocht ook overzichtelijker worden.
Wat die aansluiting betreft denk ik dat een rotonde in dit geval goede diensten kan bewijzen, want inderdaad is die situatie niet écht ideaal.
Ook heb ik nog even gekeken naar de mogelijkheid om vauit de huidige rotonde te gaan werken, maar dan om je toch al gauw langs enkele leuke villa's die daar vast niet op zitten te wachten. ;)
Overigens is de aansluiting op de A4 wat krap, maar wel een hele mooie
(Als je van bos houdt)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » wo 11 jan 2012, 21:31

^^ Ik vind de andere kant wel een veel mooiere aansluiting. Zo zie je ze niet veel meer in Nederland. Laat eerst maar die A4 gereedkomen, dan zien we wel weer verder voor wat verstandig is en wat niet.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » wo 11 jan 2012, 22:04

^^Dat is iid. een prachtig gebied, maar verkeerstechnisch gezien een levensgevaarlijke aansluiting: één sukkel die tóch een inhaalmanouvre daar uitvoert, en je hebt bijna een garantie op een frontale botsing met veel te hoge snelheden op die plaats.
(De ene komt nét van de snelweg, de ander is daarvoor net aan het optrekken, én inhalen)
Er staan niet voor niets TWEE verplichte rijrichtingsborden boven elkaar.

Maar het blijft een prachtig stukje infrastructurele omgeving, en hoop dat ze het in de toekomst niet kaalkappen.
Laatst gewijzigd door Naturist op vr 13 jan 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » wo 11 jan 2012, 22:25

Naturist schreef:één sukkel die tóch een inhaalmanouvre daar uitvoert, en je hebt bijna een garantie op een frontale botsing met veel te hoge snelheden op die plaats.
(De ene komt nét van de snelweg, de ander is daarvoor net aan het optrekken, én inhalen)
Ach ja, als je daar inhaalt ben je een idioot. En ik heb nog nooit een bericht gezien waarbij 2 auto's daar frontaal op elkaar zijn geklapt, dus zoveel idioten hebben we hier blijkbaar niet ;)
Naturist schreef:Er staan niet voor niets TWEE verplichte rijrichtingsborden boven elkaar.
Dat is standaard op auto(snel)wegen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Vinny » wo 11 jan 2012, 22:30

Het is in ieder geval een aansluitingsvorm die door de meeste wegbeheerders ter wereld in de ban is gedaan. De gescheiden rijbanen lopen door tot de T kruising. Neemt niet weg dat het er wel erg mooi uitziet in de bossen :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » do 12 jan 2012, 7:53

peejay schreef:Afbeelding
Bovenstaande VZP zal niet worden bezet door een Van Der Valk hotel. De huidige locatie van Van Der Valk aan de Wouwse Tol is net te koop gezet: de locatie zou daar te klein zijn. Over de afgeketste locatie bij de nieuwe afrit:
BN De Stem schreef:Hij denkt dat het nog een paar maanden duurt voor De Wouwse Tol sluit. Plannen voor een vervangend motel bij Bergen op Zoom heeft hij niet. Die waren er wel: Van der Valk was de beoogd exploitant van een motel en wegrestaurant dat projectontwikkelaar Zoom Invest wil bouwen bij een vernieuwde afslag Bergen op Zoom-Zuid, die bij Heimolen zou moeten komen.
Maar dat is afgeketst, zegt Rob van der Valk. "De grondprijs is veel te hoog, even hoog als bij Amsterdam. Dat slaat nergens op."
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » vr 13 jan 2012, 13:20

Wat meer nieuws over Van der Valk en de nieuwe afrit bij Heimolen:
[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/10250744/Linssen-wil-praten-met-Van-der-Valk-over-nieuwe-plek-De-Wouwse-Tol.ece]BN/De Stem[/url] (13-01-2011) schreef: [...]
Van der Valk wil volgens [wethouder] Linssen per se zitten aan de A58/A4 tussen de knooppunten Zoomland en Markiezaat, omdat daar straks twee volwaardige snelwegen samen komen en het er dus heel druk wordt.

De enige daar beschikbare locatie is de nieuwe afslag bij Heimolen, die er volgens Linssen over vijf jaar ligt.
[...]
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » vr 13 jan 2012, 14:05

Dus eerst duurt het volgens Linssen 5-10 jaar voor er kans is op de nieuwe aansluiting, en nu zegt hij dat de afrit er over 5 jaar al ligt...
Ik vind het niet erg hoor, maar hij mag wel eens wat duidelijker zijn in dit soort dingen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » za 14 jan 2012, 15:20

^^ Het is gewoon een spelletje, in de hoop dat de gemeente bijspringt (financieel dan wel politiek draagvlak). Van der Valk zou maar al te graag verplaatsen naar het stuk A4/A58, omdat je op een relatief druk traject zit wat zowel een noord - zuid als een oost - west verbinding is. Heel het jaar door is er relatief veel verkeer, dit zou naast het hotel aan de A16 bij Dordrecht het tweede zijn op de verbinding Antwerpen - Rotterdam.
Vergeet niet dat er op het hele A4/A29 traject alleen 2 standaard VZ's zijn en 2 benzinepompen. Het zou betekenen dat ze het enige restaurant zouden zijn dat op het gehele traject (ergens in het midden) langs de snelweg ligt. Tel daarbij op dat er ook alleen maar bezinepompen langs de A17 liggen. Als je kijkt naar de A59 dat er niet veel langs ligt, tel daarbij op dat de Mac's bij Etten-Leur en Roosendaal de enige 'restaurants' zijn langs de A58 en dat de eerst volgende pas Gilze (ook een Van der Valk) is. En dat er in Zeeland alleen een paar benzinepompen langs liggen en dat Hotel Goes (ook een Van der Valk) toch niet heel handig ligt, is het voor het toeristenseizoen alleen maar gunstig om langs de A4/A58 bij BoZ een wegrestaurant te hebben, welke direct langs de weg ligt en goed zichtbaar ligt. En dan gaan mopperen dat je veel moet betalen :p , tja de grond is daar ook niet overal in gemeente handen en als ik daar grondeigenaar zou zijn, dan zou ik ook zo hoog mogelijk inzetten. Vooral in deze tijd.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » za 21 jan 2012, 14:36

[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/10307269/Brandbrief-over-sluiten-snelwegafrit.ece]BN/De Stem[/url] (21-01-2011) schreef: Brandbrief over sluiten snelwegafrit
door Ad Goddrie

BERGEN OP ZOOM - Afrit 29 van de A58/A4 moet niet worden vervangen door een nieuwe afslag bij buurtschap Heimolen.
Het dichtgooien van afslag Bergen op Zoom Zuid/Huijbergen leidt tot sluipverkeer in wijken en tot een slechtere bereikbaarheid van onder meer het Lievensberg ziekenhuis.


Dat staat in een brief die is ondertekend door het Bewonerscomité Heimolen, Lievensberg ziekenhuis, touringcarbedrijf Zeebra Tours, wijkcommissie Oost, wijkcommissie Borgvliet/Langeweg en de gemeente Woensdrecht. De brief is deze week naar het Bergse college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad gestuurd.

De gemeente wil bij Heimolen nieuwe op- en afritten naar de snelweg aanleggen om zo een betere ontsluiting naar de Markiezaatsweg en de Bergse Plaat te realiseren. Rijkswaterstaat eist dan echter wel dat afrit 29 dicht gaat. De instantie vindt dat er anders op- en afritten te kort na elkaar komen.

"Maar veel partijen hebben grote moeite met het afsluiten van afrit 29", stellen Dilo van Commenée en Ton Hermus van het Bewonerscomité Heimolen.

De wijkcommissies Oost en Borgvliet/Langeweg vrezen dat het verdwijnen van de afrit bij de Huijbergsebaan leidt tot sluipverkeer in woonstraten. Wijkcommissie Oost en ook het ziekenhuis wijzen erop dat het kruispunt bij de Rooseveltlaan (te bereiken via afrit 28) nu al onoverzichtelijk en onveilig is. Volgens het ziekenhuis kan afslag 29 alleen sluiten als dit kruispunt is gereconstrueerd, om zo de verwachte verkeerstoename fatsoenlijk aan te kunnen.

Ook Zeebra Tours, dat pal langs de A58 ligt, vreest een slechtere bereikbaarheid. Van en naar dit terrein rijdt veel zwaar verkeer. "Dat zou dan straks door woonwijken moeten", stelt directeur Joop Vreugdenhil. Ook is het terrein van Zeebra Tours in beeld als nachtparkeerterrein voor vrachtwagens.

Het Bewonerscomité Heimolen is bang dat een afslag bij het buurtschap zal leiden tot meer verkeer. "En wij wonen hier nou juist omdat het hier verkeersluw is", zegt Van Commenée.

Volgens het comité moet de gemeente kijken naar alternatieven. Een daarvan is een verbinding van de nieuwe rotonde bij De Brombeer naar de snelweg via het Molenbeekdal. "De kortste en goedkoopste weg", aldus Van Commenée.

De brief is ook ondertekend door de gemeente Woensdrecht. Afsluiting zorgt voor een slechtere bereikbaarheid van Huijbergen en van vliegbasis Woensdrecht.
De vliegbasis Woensdrecht heeft een achteringang aan de Huijbergsebaan, die minder goed bereikbaar wordt in de huidige plannen. Een weg door het Molenbeekdal maakt geen kans, omdat hier de buisleidingenstraat ligt.
Diverse ideeën over oplossingen zijn op dit forum al voorbijgekomen ;) .
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 21 jan 2012, 19:07

Eigenlijk moet er op kp Zoomland een Hintham aansluiting komen. Daar was vroeger ook zo'n trompetje.
Als je de infra rond Den Bosch vergelijkt met Bergen op Zoom, zie je hoe achtergesteld West Brabant (alles ten westen van Etten leur) wel niet is t.o.v de rest van Brabant. :pukey:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Via » za 21 jan 2012, 19:10

^^
Als je de intensiteiten op de wegen rond Den Bosch bekijkt is daar ook wel noodzaak toe... :roll: Midden- en Oost-Brabant is nu eenmaal dichter bevolkt dan West-Brabant.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 21 jan 2012, 19:12

De A58 tussen Roosendaal en B.o.Z loopt anders ook wel erg vaak vast.

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » za 21 jan 2012, 19:57

Kan iemand mij nog eens uitleggen waarom een weg door het Molenbeekdal een onmogelijke weg is ???
Alleen vanwege die buisleidingenstraat ??? Kom nou toch. :nuts: Die buisleidingenstraat gaat tussen Rdam en Awerpen toch wel vaker een keertje onder de weg door ??? Hij gaat nota bene ook onder de A4/A58 door, en wel meerdere snelwegen.
Kunnen we dan nu ineens niet meer oven de buizen heen ??? :facepalm:
Het Molenbeekdal is een open veld, daar kunnen we anno 2012 toch wel iets verzinnen om over die buizen te leggen ??? Een soort tunnelconstructie voor de buisleidingen en hoppa de weg erover.
Het Molenbeekdal is inderdaad de kortste en meest logische verbinding tussen de A4 en de nieuwe Rotonde.

Plaats reactie