[N009] Alkmaar - Den Helder

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Groningen » ma 24 okt 2011, 0:10

^^ In de N348 tussen Epse en Gorssel liggen ook van die blokken beton midden in de weg, maar die zijn wel zo hoog dat daar absoluut niets overheen kan rijden, ook niet met de wielen aan beide kanten. Ik vind dat geen vooruitgang.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door keokiracer » wo 01 feb 2012, 16:54

*schop*

Ietwat laat gepost, maar vorige week vrijdag is het project officieel opgeleverd aan RWS Noord-Holland:
MNO Vervat schreef:26 januari 2012

Officiële oplevering N9

Morgen wordt het project N9 wegomlegging bij Schoorldam en De Stolpen officieel opgeleverd aan Rijkswaterstaat Noord-Holland.

De oude N9 bevatte, nabij dorpskernen Schoorldam en De Stolpen, kruispunten met aansluitingen op bruggen over het Noord-Hollandsch kanaal. MNO heeft de N9 omgelegd nabij dorpskernen Schoorldam en De Stolpen. Bij Schoorldam hebben we twee rotondes aangelegd en aan elkaar verbonden door een viaduct over de N9. Fietsers kunnen nu de N9 kruisen via een tunnel. Bij De Stolpen hebben we tevens twee rotondes en een viaduct gebouwd. Ook aan de dieren is gedacht. Zo zijn er paddenpoelen, overlevingsplaatsen voor vissen, een vleermuisbunker en faunapassages aangelegd.

Het verkeer rijdt inmiddels al een half jaar over de nieuwe N9. De laatste paar maanden zijn we bezig geweest met het aanpassen van de oude N9, het herinrichten van de dorpskernen en het aanbrengen van een turborotonde ten hoogte van de brug over het Noord-Hollands Kanaal.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Snelwegfreak » wo 01 feb 2012, 19:27

Klopt het dat dit nog niet is ingetekend op Maps? :shutup:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door keokiracer » wo 01 feb 2012, 19:32

^^ Klopt, heb ik ruim 6 maanden geleden al gemeld incl. een link naar de tracékaarten een paar pagina's terug hier. Die kaarten mag men echter niet gebruiken omdat men niet zomaar van elke kaart de tracé's mag overnemen...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Vinny » wo 01 feb 2012, 20:45

Dat wordt dus wachten op nieuwe luchtfoto's of een update van de dataleverancier.

Daar gaat dus nog wel een tijdje overheen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door boe! » wo 01 feb 2012, 21:53

Genoeg filmpjes op YouTube en genoeg foto's van de N9 op het internet waar je je wel op mag baseren. :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rene » wo 01 feb 2012, 22:04

De grote kaartenboeren vragen tekeningen op bij de wegbeheerders, en krijgen die ook.
Waarom zou Google dat niet kunnen doen ?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Wouter N14 » wo 01 feb 2012, 22:49

^^ Naar wat ik heb ervaren is dat niet zo, ook niet voor grote kaartenboeren.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rene » wo 01 feb 2012, 23:02

Ik heb ze toch echt op kantoor over de vloer gehad...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Wouter N14 » wo 01 feb 2012, 23:23

^^ Dat is wat anders dan dat het ook eigenlijk "mag" ;)
Naar wat ik heb begrepen mogen overheden geografische informatie alleen onderling uitwisselen en niet naar commerciële partijen. Dit heeft te maken met het Nationale Wegenbestand, waar ook een discussie zou lopen over de uitwisseling van dergelijke data.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Palance » do 02 feb 2012, 6:41

Dus: Ook al ligt er ergens duidelijke en heldere openbare informatie, het mag niet gebruikt worden als het niet via de officiele weg gaat? Bezopen... :nuts:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rene » do 02 feb 2012, 7:01

Oh ja, die krampachtige discussies. Geef mij één goede reden waarom een kaartenboer niet de tekeningen uit de trajectnota N9 (een openbare publicatie) zou mogen gebruiken ? En als dat mag, waarom zou dan niet gebruik mogen worden gemaakt van een afdruk van de meest recente versie van zo'n kaart. We hebben het hier dus niet over overdracht van digitaal materiaal. Bovendien: als je dit niet zou geven, dan staat het een rechtspersoon vrij om via een WOB-procedure dergelijke publieke informatie op te vragen. Bestuurlijk gevoelige materie is het niet, zo'n reeds vastgesteld tracé of een reeds geopend nieuw tracé, dus er is niet veel grond om het verstrekken van die informatie te weigeren. Wel kan volstaan worden met een papieren afdruk. Dus waarom zo'n afdruk dan niet gewoon meteen meegeven ?

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: N9: Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » vr 03 feb 2012, 14:04

Rene schreef:Nou ja, riant...

Het viaduct bij 't Zand was destijds nog ontworpen op een dubbelbaansweg. Deze viaducten echt niet.
En de situatie bij Burgervlotbrug blijft even beroerd als die nu is...
Goeden middag,

Ik ben Rob en since kort actief op dit forum ben zelf chauffeur en woon in Julianadorp en maak dagelijks gebruik van de N9.
Bij het `t Zand ontbreekt de ruimte mijn inziens om er 2*2 rijstroken van te maken. Ook de aanpassingen bij de Stolpen en Schoorldam zijn bijzonder krap op gezet vooral de in en uitvoegstroken

Verder verwacht ik niet dat de situatie bij ST. Maartensvlotbrug en Burgervlotbrug worden aangepast. Terwijl het wel zo lijkt het met de dag drukker wordt. Een N50 oplossing lijkt mij hier ideaal, maar ja wie ben ik :PP:

Rob
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N9: Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rene » vr 03 feb 2012, 14:13

Rubbere Robbie schreef:Bij het `t Zand ontbreekt de ruimte mijn inziens om er 2*2 rijstroken van te maken.
Kijk nou zelf maar even. Ruimte zat voor 2x2.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: N9: Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » vr 03 feb 2012, 14:23

^^ Ik rij daar dagelijks de ruimte bij de pijler van het viaduct houdt echt niet over en de struiken rechts verbergen het schuin aflopende talud.

Rob
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 06 feb 2012, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rene » vr 03 feb 2012, 14:45

Tussen de struiken en de geleiderail die je ziet passen met gemak 2 stroken in een veld. En het viaduct zelf laat zich desnoods met damwanden nog wel aanpassen voor vluchtstroken; de overspanning van de velden is breed zat.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » vr 03 feb 2012, 20:19

Je hebt helemaal gelijk, gebruikersblindheid :rofl2:

Rob
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 06 feb 2012, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door mavas » ma 05 mar 2012, 19:00

En nog 1 nieuwsbericht:
Rijkswaterstaat schreef:Omlegging N9: Kop van Noord-Holland beter bereikbaar en dorpskernen leefbaarder
01-03-2012

Rijkswaterstaat heeft in de afgelopen drie jaar de rijksweg bij de dorpskernen Schoorldam en De Stolpen omgelegd. Hierdoor is de verkeersveiligheid en de doorstroming op de N9 verbeterd en is de Kop van Noord-Holland beter bereikbaar. De leefbaarheid in de dorpskernen Schoorldam en De Stolpen is toegenomen omdat de N9 niet meer door de dorpskernen gaat. De rijksweg N9 is de belangrijkste wegverbinding tussen Alkmaar en Den Helder.

Oog voor landschap en leefbaarheid
Jan Hendrik Dronkers, Directeur-Generaal Rijkswaterstaat: 'We hebben hier een vraagstuk opgelost waar we veertig jaar mee hebben geworsteld. En de aanpak staat model voor de manier waarop we ons land in deze tijd willen inrichten: met oog voor het landschap en leefbaarheid.'

Kunst, flora, fauna
De kruispunten zijn vervangen door viaducten, die oost en west verbinden. Bij Schoorldam is een tunnel voor fietsers en voetgangers gerealiseerd. Bij De Stolpen loopt het fietspad evenwijdig aan de oost-westverbinding over het viaduct van de N9. Door de 'slanke' viaducten is het wijdse en open karakter van het Noord-Hollandse landschap behouden. In de fietstunnel onder de N9 bij Schoorldam is een kunstwerk in de wand geïntegreerd waardoor de uitstraling aangenamer oogt. Dit kunstwerk is een reliëf in het beton met diverse woorden die op het thema fiets slaan. Daarnaast heeft Rijkswaterstaat ook oog voor de flora en fauna. Zo zijn er vleermuisverblijven aangebracht. Verder zijn er faunapassages, overlevingsplaatsen voor vissen en voor de rugstreeppad zijn er paddenpoelen aangelegd bij zowel Schoorldam als De Stolpen.

Werkzaamheden
Het doorgaande verkeer heeft weinig hinder gehad want de meeste werkzaamheden vonden naast de oude N9 plaats. In november 2009 is de realisatie van de omlegging N9 gestart. In juli 2011 zijn de omgelegde N9, (noord-zuidverbinding) en westelijke rotondes bij beide dorpskernen in gebruik genomen en in oktober 2011 de oost-westverbindingen inclusief de oostelijke rotondes. Tot eind januari 2012 zijn de uit het verkeer genomen delen van de N9 bij Schoorldam en De Stolpen verwijderd en is de landschappelijke inpassing uitgevoerd door onder andere het aanleggen van vijvers, het planten van bomen en struiken. Inmiddels is de aannemer gestart met de herinrichting van de woonkern Schoorldam. Deze werkzaamheden duren tot april 2012. Het herinrichtingsplan is tot stand gekomen in samenspraak met de bewoners.

Communicatie
Tijdens de plannen en uitvoering van het project N9 heeft Rijkswaterstaat uitgebreid gecommuniceerd met weggebruikers en omwonenden door onder andere advertenties, nieuwsbrieven, tafelgesprekken met omwonenden en informatiebijeenkomsten. Op de dag van de officiële 'opening N9' heeft Rijkswaterstaat de omwonenden van de dorpskernen Schoorldam en De Stolpen een taart aangeboden als dank voor hun begrip. Het doorgaande verkeer N9 had weinig last van de werkzaamheden. De bewoners van de dorpskernen hebben wel wat overlast gehad omdat de werkzaamheden zich dicht in hun leefomgeving afspeelden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » di 06 mar 2012, 14:43

keokiracer schreef:
Snelwegfreak schreef:Mm.. Wat je ook kan doen is de parallelbaan nemen, deden wij ook altijd ;)
Vaak begint de file net na de weg naar de parallelbaan of helemaal niet. Hier er net na. Je ziet ook mensen draaien om de parallelbaan te nemen. Dit was de 3e keer dat wij hier langskwamen en reden daarom niet over de parallelbaan: onkunde ;). Overigens is de parallelbaan niet altijd goed, want in de file in de video hieronder stond uiteindelijk ook de hele parallelbaan muurvast. Ik denk dat er iets van een ongeluk was gebeurd o.i.d.
Link
Deze file bleek achteraf de ergste te zijn die we daar ooit zouden hebben: 50 minuten over iets meer dan 2 km... :geeuw:
Snelwegfreak schreef: Zowel aan de linker als rechterkant van het Noord-Hollandskanaal is er een parallelbaan/weg.
Voor de parallelbaan aan de andere kant van het Noord-Hollandskanaal moet je er bij de ring noord van Alkmaar af en dan nog eens 2 km door een 30 kilometer zone. Bovendien heb je dan nog steeds file omdat je bij Schoorl gewoon de N9 weer op moet: op het betreffende kruispunt. Met een beetje pech moet je dan ook nog wachten op een boot... Vanaf Den Helder kan dat niet aangezien die weg aan de andere kant van het Noord-Hollandskanaal pas bij Schoorl begint, wanneer je net uit de file bent. ;)
Beetje late reactie, maar je kan ook via Krabbedam, burgerbrug, st.Maartesbrug en Schagerbrug langs de Grotesloot rijden en dan richting `t Zand en dan via Het Westeinde en Breezand naar de Kooybrug rijden.

Leuke polderwegetjes waar we "vroeger" met 100 over heen blaaste :top:
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door harry » di 06 mar 2012, 17:49

Rubbere Robbie schreef:Leuke polderwegetjes waar we "vroeger" met 100 over heen blaaste :top:
Nog afgezien van de spelfouten lijkt me dit geen :top: waard. :roll:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door duikgek89 » di 06 mar 2012, 18:16

Nee de 50 waar 60 toegestaan waar iedereen mee rijd is natuurlijk veel veiliger. Behalve voor mij dan, want ik ben na 3km in slaap gevallen. :shutup:

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » wo 07 mar 2012, 0:56

harry schreef:
Rubbere Robbie schreef:Leuke polderwegetjes waar we "vroeger" met 100 over heen blaaste :top:
Nog afgezien van de spelfouten lijkt me dit geen :top: waard. :roll:
Meneer heeft u zelf dan deze route gereden of hangt u de moraalridder uit. Vroeger mocht je over deze wegen gewoon, de kernen daar gelaten overal 80 km/h en hard rijden wil niet zeggen zonder verstand. Op het platteland rijdt men altijd stevig door op dit soort wegen. om met de gemiddelde boer te spreken : noe ik rie hier met de trekker ook al vieftig dus met de luxe ken`t wa harder.

Daarbij jong zijn we allemaal geweest en wijsheid komt met de jaren, hoop dat ik heel oud wordt 8-)
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door harry » wo 07 mar 2012, 11:48

Rubbere Robbie schreef:Meneer heeft u zelf dan deze route gereden of hangt u de moraalridder uit.
Ja, ik heb die wegen wel eens bereden (*), maar zelfs als dat niet zo was weet ik hoe een Noord-Hollands polderweggetje eruitziet.
Het is heel leuk om veel te hard over polderweggetjes te crossen, maar ook levensgevaarlijk. Je zal er maar fietsen of lopen en één verkeerde beweging maken.
Daarom niet " :top: "
(We hebben het hier over 100 km/u. 60 km/u is inderdaad slaapverwekkend langzaam.)

(*) Mensen die mij kennen weten dat ik bijna iedere weg in Nederland wel eens heb bereden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » wo 07 mar 2012, 13:12

Het is heel leuk om veel te hard over polderweggetjes te crossen, maar ook levensgevaarlijk. Je zal er maar fietsen of lopen en één verkeerde beweging maken.
Daarom niet " :top:"
(We hebben het hier over 100 km/u. 60 km/u is inderdaad slaapverwekkend langzaam.)
Ik zij ook met het verstand erbij dus niet scheuren, maar gewoon lekker hard. 60 km/ u rij ik bijna nooit is echt slaapverwekkend :geeuw:
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door harry » wo 07 mar 2012, 18:32

Rubbere Robbie schreef:Ik zij ook met het verstand erbij
Jij zij ook. Hij ook? En wij ook erbij?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rubbere Robbie » do 08 mar 2012, 1:22

harry schreef:
Rubbere Robbie schreef:Ik zij ook met het verstand erbij
Jij zij ook. Hij ook? En wij ook erbij?
Ik bedoelde zei, hollands is soms ook mijn goeiste vak :facepalm:

of mijn toetsenbord lispelt af en toe
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door mavas » di 26 mar 2013, 16:51

Hier staat de oude sicussie over de Ring Alkmaar West: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... ng+alkmaar

Kennelijk heeft de provincie NH recentelijk besloten om te bezuinigen op diverse wegenprojecten getuige onderstaand bericht, en daarbij is er minder geld voor de N9-west over:
Alkmaar wil gezamenlijke actie voor aanpak Westring
ALKMAAR - Alkmaar legt zich niet neer bij het voornemen van de provincie Noord-Holland om het westelijk deel van de Ring Alkmaar maar beperkt aan te pakken. Er moet gezamenlijk met andere gemeenten uit Noord-Holland richting ’Haarlem’ worden opgetrokken, vindt wethouder Victor Kloos (OPA).

,,Het ongelijkvloers maken van de Westring is niet alleen voor Alkmaar, maar ook voor de andere gemeenten uit de regio van groot economisch belang’’, aldus Kloos.
De provincie had eerder 60 miljoen op de plank liggen voor de aanpak van de kruisingen tussen Kooimeer en de Huiswaarderweg. Om die reden was de gemeente Alkmaar destijds bereid acht miljoen beschikbaar te stellen. Bezuinigingen hebben bij de provincie geleid tot een drastische bijstelling van de wegenambities. Daardoor komt er voor de Alkmaarse Westring niet 60, maar ’slechts’ 9,4 miljoen beschikbaar. Volgens Kloos moet er hoe dan ook met de provincie gesproken worden over de acht miljoen die Alkmaar al heeft toegezegd. ,,Maar nog liever is het ons dat de geplande aanpak doorgaat.’’
Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... g?lref=sp1
Jammer als dit bericht inderdaad waarheid is, dat betekent dan eigenlijk geen echte verbetering van de Ring West.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Snelwegfreak » di 26 mar 2013, 17:49

Met een krappe 10 miljoen euro ga je dat stuk niet ongelijkvloers maken...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Rein » do 12 dec 2013, 9:57

De plannen zijn iets concreter en (uiteraard) inderdaad zonder ongelijkvloerse kruisingen.
Provincie Noord-Holland schreef: Verbetering Westelijke Randweg Alkmaar/A9

Gedeputeerde Staten stellen aan Provinciale Staten voor om in te stemmen met een kredietaanvraag van €10 miljoen om de doorstroming en verkeersveiligheid op de westelijke Randweg Alkmaar te verbeteren door de drie belangrijkste knelpunten aan te pakken.

Dit gebeurt in samenwerking met Rijkswaterstaat en de gemeenten Alkmaar en Bergen.

Maatregelen
Zo worden de kruisingen Huiswaarderweg en Bergerweg verbreed door de aanleg van extra rijstroken voor afslaand verkeer. Daarnaast krijgt de kruising Terborchlaan een tweetal extra opstelstroken om de verkeersstromen beter van elkaar te scheiden. Ook zullen de verkeerslichten worden aangepast om de doorstroming van het verkeer op de N9 te verbeteren.

De rijksweg N9 ligt in het verlengde van de A9 en loopt van Alkmaar tot Den Helder. De Westelijke Randweg Alkmaar maakt deel uit van de N9 en is een belangrijke as voor het regionale verkeer in de omgeving Alkmaar. De verminderde doorstroming op de Westelijke Randweg (N9) heeft mede te maken met capaciteitsproblemen op de kruispunten. Hierdoor ontstaan opstoppingen op de toegangswegen. Door deze knelpunten nu aan te pakken zal de doorstroming aanzienlijk verbeteren. De aanpak van de Westelijke Randweg gaat ook de verkeersveiligheid vergroten. Er wordt een vermindering van het aantal ongevallen met 10 tot 15% verwacht. De maatregelen zorgen verder voor een betere bereikbaarheid van het kustgebied.

Economische ontwikkeling
De regionale bereikbaarheid is belangrijk voor de economische ontwikkeling van de regio Alkmaar. In de Economische Agenda 2012-2015 is Alkmaar aangemerkt als belangrijke kern voor bedrijventerreinenbeleid, dat zich onder andere toespitst op de Boekelermeer en Bergermeer. Het kruispunt Bergerweg geeft rechtstreeks toegang tot bedrijventerrein Bergermeer. Daarnaast zorgt een beter draaiende ring er ook voor dat bedrijventerrein Boekelermeer goed bereikbaar blijft en kan het de ontwikkeling van een sportcluster in de Westrand versterken.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Mark » do 12 dec 2013, 10:53

Het valt me eigenlijk nog mee dat het Rijk de N9 niet heeft afgestoten. Zit daar een reden achter?

Plaats reactie