[N018] N18 Varsseveld - Enschede

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Naturist » ma 05 dec 2011, 22:26

Elke verandering lijkt mij in deze een verbetering. :roll:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
rikthoff
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 20:51

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door rikthoff » di 06 dec 2011, 11:42

captain007 schreef:Wel idioot dat inderdaad de N18 en de A18 niet vloeiend worden aangesloten. Had daar dan gewoon een fatsoenlijke aansluiting van gemaakt en dan ben je daar ook van een VRI af.
Teveel kosten/impact tegen te weinig (tijd)winst.

Vloeiend aansluiten betekent dat je ook de relatie richting Westendorp (Doetinchemseweg) moet gaan voorzien van een afrit, met de bijbehorende grondonteigeningen aan beide zijden van het kruispunt. Voeg daarbij dat je na een halve kilometer al voor de VRI met de N330 (of, 300 meter daarna voor de VRI voor de N316) staat. En voordat iemand zich sterk wil maken voor ongelijkvloerse kruisingen voor die beide relaties zou ik eerst eens naar een kostenplaatje voor deze ene kilometer willen vragen...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door sirdanilot » di 06 dec 2011, 12:14

^^ De Doetinchemseweg kruist de A18 nu al met een viaduct; hier kan dus gemakkelijk een ongelijkvloerse aansluiting komen, zodat de A18 vloeiend overgaat in de N18. Het stoplicht met de N33 kan m.i. worden vervangen door een 'right in/right out' kruispuntje (alleen bereikbaar vanaf het oosten dus en richting het westen de A18 op); wie naar de N330 wil gebruikt dan maar de ongelijkvloerse aansluiting bij de Doetinchemseweg en rijdt over de parallelweg, die kan worden verbreed. Het eerstvolgende stoplicht is dan die met de N318, maar dat lijkt me niet heel problematisch.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Peter » di 06 dec 2011, 12:24

De enige logische oplossing lijkt mij de N330-N318 en Doetinchemseweg als een soort parallelweg verbinden met 1 afrit van de (up te graden) A18. Ruimtetechnisch geen probleem. Politiek of milieutechnisch lastig te beoordelen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
rikthoff
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 20:51

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door rikthoff » di 06 dec 2011, 13:34

sirdanilot schreef:De Doetinchemseweg kruist de A18 nu al met een viaduct; hier kan dus gemakkelijk een ongelijkvloerse aansluiting komen, zodat de A18 vloeiend overgaat in de N18.
Waar wil je de af- en opritten hebben liggen dan :confuuuse:? Halfklaverblad (wat de standaard is op de A18) kan niet vanwege te krappe boogstralen, dus moet je iets als Haarlemmermeer gaan doen. En dan nog is het de vraag of de boogstralen ruim genoeg zijn. Je zult in ieder geval de bebouwing ter noordzijde gaan raken.
sirdanilot schreef:Het stoplicht met de N330 kan m.i. worden vervangen door een 'right in/right out' kruispuntje (alleen bereikbaar vanaf het oosten dus en richting het westen de A18 op); wie naar de N330 wil gebruikt dan maar de ongelijkvloerse aansluiting bij de Doetinchemseweg en rijdt over de parallelweg, die kan worden verbreed.
Je doelt op het Giezenveld? Da's een boerenweggetje waar de bewoning bijna aan de straat staat. :nothanks:
sirdanilot schreef:Het eerstvolgende stoplicht is dan die met de N318, maar dat lijkt me niet heel problematisch.
Dat is 800 meter verder.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Frits » do 05 jan 2012, 19:00

‘Op hele N18 80 kilometer’

EIBERGEN - Maak van de nieuwe N18 geen 100 kilometer-weg, maar een 80 kilometer-weg. Die suggestie doet de Stichting Twenteroute Plus naar aanleiding van het ontwerptracébesluit voor de geplande autoweg tussen Varsseveld en Enschede.

Daardoor zijn bijvoorbeeld zogenoemde turbo-rotondes - met gescheiden rijstroken - toe te passen, zodat er geld bespaard kan worden op de bouw van viaducten. Zo blijft er volgens de stichting geld over om de weg over de hele lengte tussen Varsseveld en Enschede te verbeteren.

De Stichting Twenteroute Plus heeft zijn suggestie in een officiële zienswijze op het ontwerptracébesluit opgenomen. De sinds 1984 actieve organisatie, die pleit voor een verbetering van de N18 op bestaand tracé, wijst er onder andere op dat bij het wegontwerp geen rekening is gehouden met een krimpende bevolking in de regio.

Twenteroute Plus pleit ook voor het afwaarderen van de oude N18 tot 60 kilometer-weg. Op de gedeeltes Groenlo-Eibergen en Haaksbergen-Enschede is dat ook voorzien. Maar vooral tussen Eibergen en Haaksbergen dreigt het handhaven van de maximumsnelheid van 80 kilometer per uur op de oude Twenteroute voor een onleefbare situatie te zorgen voor vooral bewoners van de strook tussen de oude en de nieuwe weg.

Bron: Dagblad Tubantia
De autogordel: een band voor het leven.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door nederland24 » do 05 jan 2012, 19:04

Welke belangen verdedigt die stichting eigenlijk? :facepalm: De nieuwe N18 moet gewoon overal 2x2 worden met ongelijkvloerse kruisingen en een maximumsnelheid van 100km/u de oude N18 kan dan blijven zoals die is.

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door VWCaddy » do 05 jan 2012, 22:58

http://www.twenterouteplus.nl/
-OOG, Onafhankelijken Oost Gelre
-Belangenvereniging Voor-Beltrum/Avest
-Kernengroep N18
-Zieuwents Belang
-Gelderse Milieu Federatie
-St. Natuur en Milieu Aalten
-Gemeenschap Rietmolen
-Heelweg (geen organisatie)
-IVN afd GEN
-Lievelds Belang
-De Kortste Weg Eibergen
-Landgoed Lankheet
-Vogelwerkgroep Oude IJsselstreek


Voornamelijk milieufreaks en nimbys dus.

Ik krijg vooral de indruk dat het de bedoeling van de recente publicatie van deze club is om de zaak te vertragen

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door keokiracer » vr 06 jan 2012, 3:12

nederland24 schreef:Welke belangen verdedigt die stichting eigenlijk? :facepalm: De nieuwe N18 moet gewoon overal 2x2 worden met ongelijkvloerse kruisingen en een maximumsnelheid van 100km/u de oude N18 kan dan blijven zoals die is.
je verwoordt ook precies wat ik wil zeggen, beter had ik het niet gekund :)
VWCaddy schreef:Ik krijg vooral de indruk dat het de bedoeling van de recente publicatie van deze club is om de zaak te vertragen
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Milieudefensie (A4-MD en Oranje/Blankenburgtunnel) kun je de conclusie trekken dat het ze niet om het milieu gaat. Het lijkt wel alsof hun enige doel automobilistje pesten is :nothanks:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gokhan78iz
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 23:18

Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord

Bericht door Gokhan78iz » di 31 jan 2012, 18:38

Je kan wel gelijk hebben maar laten we eerlijk zijn he, als jij een bestaande weg aan kunt passen mits je de ruimte ervoor hebt dan ga je toch niet een nieuwe weg maken en de oude zo laten zoals die is. Ik bedoel dan ben je toch dom bezig of zie ik het verkeerd, zit je geld te verspillen. Alsof de kabinet niet genoeg geld verspilt (!) aan Griekenland maar goed. En een weg aanleggen is in Nederland een drama, Ik weet niet of je bekend bent in Omstreek Twente, Een stukje tussen Almelo en Wierden aanleggen dus de A35 doortrekken tot Wierden heeft gewoon 10 jaar gekost. De afstand is amper 10 kilometer. Dus kun je nagaan.
Hier wordt eerst 1 baan aangelegd en dan de andere, in Duitsland heb ik het vaker gezien, daar wordt z'n autoweg totaal anders aangelegd. Als ze daar 6 baans weg moeten aanleggen dan gebruiken ze in een keer 6 van die machines en zijn ze zo klaar met aanleggen. Terwijl hier 1 machine aanlegt tot aan de andere kant en weer veder gaat het met de 2e baan.
Op de N18 is minstens 15 kilometer file op de spitsuren heel normaal, gebeuren vooral veel ongelukken maar wordt nooit erover gesproken waarom? omdat het oostblok niet belangrijk is. Dus het is heel belangrijk dat die N18 wordt aangepakt. Want laten we eerlijk zijn, Het gaat niks oplossen als die Nieuwe N18 er komt. De lange files zullen er zijn er zullen nog ongelukken gebeuren, Het enige wat wel oplost is een Rechtstreekse autobaan naar Enschede. Dat is me mening, ik kan het mis hebben, Ik hoop maar dat ze goed nadenken over het aanleggen van de Nieuwe N18!

Dit had allemaal allang moeten gebeuren. De A50 aansluiten op A6
En de A18 aansluiten Bij Enschede op de A35
En zo had je tenminste een goed verbinding van Noord naar Zuid en een goed verbinding naar Rotterdam via Enschede (dan is de A15 doorgetrokken naar Zevenaar) En had ook nog een heel goed verbinding naar het Zuiden.
Over het Westen en Zuidwesten maak ik me geen zorgen om, want het stikt daar van de snelwegen, Te veel snelwegen daar en elke keer zit het daar gewoon vast.

Zal mij benieuwen of je op een N weg 120 mag , Ik denk niet dat ze dat toelaten...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord

Bericht door keokiracer » di 31 jan 2012, 19:05

Gokhan78iz schreef:Je kan wel gelijk hebben maar laten we eerlijk zijn he, als jij een bestaande weg aan kunt passen mits je de ruimte ervoor hebt dan ga je toch niet een nieuwe weg maken en de oude zo laten zoals die is. Ik bedoel dan ben je toch dom bezig of zie ik het verkeerd, zit je geld te verspillen. En een weg aanleggen is in Nederland een drama, Ik weet niet of je bekend bent in Omstreek Twente, Een stukje tussen Almelo en Wierden aanleggen dus de A35 doortrekken tot Wierden heeft gewoon 10 jaar gekost. De afstand is amper 10 kilometer. Dus kun je nagaan.
Nee, ik ben geheel niet bekend in Twente. Maar ik vraag mij af: is die 10 jaar alleen het bouwen zelf? Dat kan ik het me met dhet NLse bouwtempo niet zo goed voorstellen. Of is dit met de procedures samen? :dontknow:. A4 om Halsteren was geloof ik binnen 1,5 jaar klaar. Van bomenkap tot opening.
Gokhan78iz schreef:Hier wordt eerst 1 baan aangelegd en dan de andere, in Duitsland heb ik het vaker gezien, daar wordt z'n autoweg totaal anders aangelegd. Als ze daar 6 baans weg moeten aanleggen dan gebruiken ze in een keer 6 van die machines en zijn ze zo klaar met aanleggen. Terwijl hier 1 machine aanlegt tot aan de andere kant en weer veder gaat het met de 2e baan.
Kijk het forum eens door: het Duitse tempo qua bouwen is zowat het traagste in heel Europa. Ook wegverbredingen kunnen ze tientallen jaren over doen :geeuw:. Bij bestaande wegen heb je eigenlijk geen keus: of wil je drukke wegen gaan afsluiten om er een extra strook bij te leggen? Bij nieuwe wegen worden wel degelijk meerdere asfalteermachines tegelijk gebruikt. Een nieuw stuk van de A4 om Steenbergen van pakweg 1,5 km is ook in 1 dag gedaan. Daar heb ik meer dan 1 asfalteermachine zien staan. Het overige deel van de A4 wacht nog op een goedkeuring van het tracébesluit, anders hadden ze dat ook in een keer gedaan denk ik.
Gokhan78iz schreef:Op de N18 is minstens 15 kilometer file op de spitsuren heel normaal, gebeuren vooral veel ongelukken maar wordt nooit erover gesproken waarom? omdat het oostblok niet belangrijk is. Dus het is heel belangrijk dat die N18 wordt aangepakt. Want laten we eerlijk zijn, Het gaat niks oplossen als die Nieuwe N18 er komt. De lange files zullen er zijn er zullen nog ongelukken gebeuren, Het enige wat wel oplost is een Rechtstreekse autobaan naar Enschede. Dat is me mening, ik kan het mis hebben, Ik hoop maar dat ze goed nadenken over het aanleggen van de Nieuwe N18!
Ik denk niet dat de nieuwe N18 meteen vol komt te staan, maar erg toekomstgericht zal het zeker niet zijn. Dat is ook de reden waarom ik voor een 2x2 N18 ben over de gehele afstand. De intensiteiten vragen er nog niet om (15.000-20.000 meetvoertuigen/dag), maar met een upgrade zal de N18 wel wat verkeer van de drukke A1 afsnoepen. Zelf kom ik wel eens over de N9 in Noord-Holland: een ramp als je achter een traag persoon komt te zitten. Dan is 2x2 zeker handig! (2+1 ook, maar dat zorgt voor een capaciteitsreductie). Trouwens: als bijvoorbeeld de A37 2x2 is geworden, dan zeker de N18 en de N35: beiden hebben hogere intensiteiten.
Gokhan78iz schreef:Over het Westen en Zuidwesten maak ik me geen zorgen om, want het stikt daar van de snelwegen, Te veel snelwegen daar en elke keer zit het daar gewoon vast.
Die wegen zijn te smal, dat is iets anders ;) Maar in bijv. de regio Rotterdam zijn er nog een aantal snelwegen die nodig zijn, zoals de A4 Midden Delfland, A13-A16, Blankenburgtunnel. Of bij Amsterdam de A5 Westrandweg. In het zuidwesten is er imo nog 1 weg nodig: de A4 om Steenbergen, verder is het eigenlijk alleen nodig om huidige wegen te verbreden
Gokhan78iz schreef:Zal mij benieuwen of je op een N weg 120 mag , Ik denk niet dat ze dat toelaten...
Dat wil nog niet zeggen dat je het niet kunt willen ;). Upgraden naar een ASW kan ook nog.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gokhan78iz
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 23:18

Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord

Bericht door Gokhan78iz » di 31 jan 2012, 19:44

Ik weet niet meer precies wat de oorzaak was dat stukje A35 aanleggen ,maar volgens mij kreeg de gemeente Almelo geen toestemming voor het aanleggen van dat stukje weg. Denk ik... Er was wel meer aan de hand maar goed het duurde wel lang voordat je uiteindelijk over het Stukje van 10 kilometer kon rijden, je moest eerst Almelo in en dan door de ring zo weer eruit wat voor heel veel vertraging verzorgde. En 1.5 jaar erover doen om een snelweg aanleggen vindt ik wel vlot mag hier ook wel.

Ik weet het niet maar ik zag het toevallig in Duitsland zo, kan best zijn dat ze de traagste zijn ,Alleen de wegen(de meesten) in Duitsland zijn wel slecht. Ook in België ,als je op de Ring van Antwerpen komt, nou is het alsof je op een busbaan rijt zo slecht. Vergeleken met de Nederlandse wegen zijn de wegen in het buitenland nogal slecht.

Valt wel mee met de Drukte op de A1, de meeste mensen nemen A12&A18 als ze naar Duitsland willen daar is het echt druk, De N18 heeft verder weinig te maken met de A1.
Als de A15 wordt doorgetrokken naar A12 Zevenaar, dan los je de drukte op bij Nijmegen/Arnhem op omdat niemand hoeft dan bij Arnhem/Nijmegen om te rijden ,Dan komt iedereen gelijk op de A12 waardoor op de A12 een stukje drukker wordt maar, Als je ervoor zorgt dat er goede doorstroming is ,dus een volledige A18 (Eigenlijk A15 is dat nog steeds) kan men sneller van de A12 af waardoor de drukte op de A12 sterk afneemt. Mensen zullen sneller bij de A35 zijn en kunnen ze sneller of naar Duitsland of terug richting de A1 via A35. dan heb je een goede doorstroming. de N35 achter Wierden tot aan Zwolle een autobaan maken heeft weinig nut omdat er genoeg alternatieve wegen naar Zwolle heen leiden, en die wegen liggen wel dicht bij de snelweg zelf. de bekendste weg is A35 > A1 > A50 > A28 richting Zwolle.

Ik ben benieuwd, misschien wordt het dan wel beter, en hopelijk pakken ze dit keer wel alles goed aan. Zodat je dat geauhoer niet hebt dat je het later toch moet veranderen omdat het niet goed is.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord

Bericht door keokiracer » di 31 jan 2012, 20:23

Gokhan78iz schreef:Valt wel mee met de Drukte op de A1, de meeste mensen nemen A12&A18 als ze naar Duitsland willen daar is het echt druk, De N18 heeft verder weinig te maken met de A1.
Meer dan je denkt: een grote hoeveelheid vrachtverkeer gaat van Rotterdam naar het Oostblok (en vice versa), die nemen nu de A15, A50 en A1. Als de A/N18 een betere doorstroming krijgt zal dat samen met de A15 Ressen - Zevenaar een goede route worden om de drukke A1 te mijden.
Gokhan78iz schreef:Als de A15 wordt doorgetrokken naar A12 Zevenaar, dan los je de drukte op bij Nijmegen/Arnhem op omdat niemand hoeft dan bij Arnhem/Nijmegen om te rijden ,Dan komt iedereen gelijk op de A12 waardoor op de A12 een stukje drukker wordt maar, Als je ervoor zorgt dat er goede doorstroming is ,dus een volledige A18 (Eigenlijk A15 is dat nog steeds) kan men sneller van de A12 af waardoor de drukte op de A12 sterk afneemt. Mensen zullen sneller bij de A35 zijn en kunnen ze sneller of naar Duitsland of terug richting de A1 via A35. dan heb je een goede doorstroming.
Ik volg dit niet helemaal :confuuuse:
Gokhan78iz schreef:de N35 achter Wierden tot aan Zwolle een autobaan maken heeft weinig nut omdat er genoeg alternatieve wegen naar Zwolle heen leiden, en die wegen liggen wel dicht bij de snelweg zelf. de bekendste weg is A35 > A1 > A50 > A28 richting Zwolle.
Dan hoef je de N18 ook niet te verbreden, want er zijn genoeg andere routes om vanuit Enschede bij Arnhem te komen, de meest bekende A35-A1-A50....
Je moet dus niet alleen naar routes kijken, op de N35 liggen de intensiteiten hoger dan op de N18. Eigenlijk zou de N35 dus eerst moeten worden verbreed. De N35 zit tussen de 13.000 en 27.000 mvt, de N18 zit tussen de 14.000 en 18.000 mvt.


Het heeft wel erg weinig te maken met de N50... Heeft een van de moderatoren eventueel zin/tijd om dit te verplaatsen naar de N18-draad? Bij voorbaat dank :)

EDIT: Dank Wouter(?) :top: (URL weggehaald, want die leidt naar hier ;))
Laatst gewijzigd door keokiracer op di 31 jan 2012, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord

Bericht door Coen Tunnel » di 31 jan 2012, 21:45

Gokhan78iz schreef:Ik weet niet meer precies wat de oorzaak was dat stukje A35 aanleggen ,maar volgens mij kreeg de gemeente Almelo geen toestemming voor het aanleggen van dat stukje weg. Denk ik...
Een gemeente legt geen snelwegen aan.
keokiracer schreef:
Gokhan78iz schreef:Valt wel mee met de Drukte op de A1, de meeste mensen nemen A12&A18 als ze naar Duitsland willen daar is het echt druk, De N18 heeft verder weinig te maken met de A1.
Meer dan je denkt: een grote hoeveelheid vrachtverkeer gaat van Rotterdam naar het Oostblok (en vice versa), die nemen nu de A15, A50 en A1. Als de A/N18 een betere doorstroming krijgt zal dat samen met de A15 Ressen - Zevenaar een goede route worden om de drukke A1 te mijden.
Mwa... Zolang de N18 niet volledig 2x2 is en de aansluiting op de A35 in Enschede zo slecht is moet ik dat eerst nog maar eens zien...
Gokhan78iz schreef:de N35 achter Wierden tot aan Zwolle een autobaan maken heeft weinig nut omdat er genoeg alternatieve wegen naar Zwolle heen leiden, en die wegen liggen wel dicht bij de snelweg zelf. de bekendste weg is A35 > A1 > A50 > A28 richting Zwolle.
Dan hoef je de N18 ook niet te verbreden, want er zijn genoeg andere routes om vanuit Enschede bij Arnhem te komen, de meest bekende A35-A1-A50....
Je moet dus niet alleen naar routes kijken, op de N35 liggen de intensiteiten hoger dan op de N18. Eigenlijk zou de N35 dus eerst moeten worden verbreed. De N35 zit tussen de 13.000 en 27.000 mvt, de N18 zit tussen de 14.000 en 18.000 mvt.
Intensiteiten zeggen ook niet alles. Een A18 ontsluit een veel groter gebied dan een A35, ook al zal de A35 drukker worden. Een A18 zal reistijden naar veel bestemmingen in de Achterhoek verkorten.

Neemt niet weg dat de intensiteiten een A35 wel rechtvaardigen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door waldo79 » wo 01 feb 2012, 20:57

een gemeente legt geen snelwegen aan
De gemeente maakt een snelweg wel planologisch mogelijk door ruimte te bestemmen ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Vinny » do 02 feb 2012, 10:51

Gemeenten kunnen wel autosnelwegen aanleggen, alleen gebeurt dat in de praktijk nooit. De gemeente Amsterdam legt nog wel eens 2x2 wegen aan, soms zelfs met ongelijkvloerse kruisingen, maar dit haalt nooit de autosnelwegcategorie..., er is volgens mij nog één gemeentelijke autosnelweg en dat is het verlengde van de A 261 in Tilburg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door sirdanilot » do 02 feb 2012, 12:26

Vroeger had het Haagse Hubertusviaduct ook autosnelwegstatus, net als de Rotterdamse Maastunnel en de Amsterdamse IJtunnel. Dan waren dat ook voorbeelden van gemeentelijke snelwegen (nu echter geen snelwegen meer).

Ik weet niet of de Waterlinieweg in Utrecht ook ooit autosnelwegstatus had, of de Amsterdamse Gooiseweg.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Vinny » do 02 feb 2012, 15:23

Die laatste twee wegen waren rijkswegen volgens mij.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Coen Tunnel » do 02 feb 2012, 23:28

De Waterlinieweg was rijksweg en autosnelweg. De Gooiseweg is bij mijn weten nooit autosnelweg geweest.

Zelfs de Catharijnebaan in het centrum van Utrecht is ook autosnelweg geweest (zie deze foto, deze foto, deze foto, deze foto en vooruit, nog een mooi plaatje uit begin jaren '70). De meest stedelijke snelweg die Nederland ooit heeft gehad, en volledig gemeentelijk.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door keokiracer » di 14 feb 2012, 17:43

Rijkswaterstaat schreef:Virtuele N18 levert kwalitatief betere zienswijzen op voor Ontwerptracébesluit
14-02-2012 | Oost-Nederland | persbericht

De inzet van een online platform en virtual reality heeft tot kwalitatief betere zienswijzen geleid. Dat concludeert Rijkswaterstaat na een eerste inventarisatie van de zienswijzen op het Ontwerptracébesluit (OTB) N18 Varsseveld–Enschede, dat van 18 november tot en met 29 december 2011 ter visie lag. Het online platform heeft veel algemene vragen en onduidelijkheden weggenomen.

Zeventig procent van de online bezoekers die de enquête op de website hebben ingevuld, waardeerde het platform met een zeven of hoger. Een meerderheid gaf aan dat het platform de informatiebehoefte bevredigde. Het was de eerste keer dat Rijkswaterstaat gebruikmaakte van online virtual reality bij een zienswijzenprocedure. Het platform kende met 13.600 unieke bezoekers een grote belangstelling.

Tijdens de zienswijzenperiode zijn er 379 unieke zienswijzen ingediend door 795 personen en organisaties. ‘Hierbij zien wij minder algemene zienswijzen en vraqen voor verduidelijking,’ aldus Eric Ivens, projectmanager N18 bij Rijkswaterstaat. ‘Het grote aantal zienswijzen is niet verrassend, en te verklaren. De N18 is een lang tracé van 45 kilometer tussen Enschede en Varsseveld. Daarbij is tussen Groenlo en Enschede een geheel nieuwe, 25-kilometerlange weg gepland. Een nieuwe weg raakt altijd meer mensen dan bijvoorbeeld een verbreding van een weg.’ Dertig procent van de zienswijzen komt van inwoners of organisaties uit Haaksbergen. Vijftien procent van de zienswijzen komt uit Eibergen, twaalf procent uit Enschede en zeven procent uit Groenlo. Achttien procent van de reacties komt uit andere dorpen en buurtschappen direct langs het tracé van de bestaande en nieuwe N18. De overige reacties komen uit andere plaatsen.

Zienswijzen

De ingediende zienswijzen bestrijken veel verschillende onderwerpen: het aantal rijstroken, de maximum snelheid op de toekomstige N18, voorstellen voor nieuwe aansluitingen en het aanpassen van aansluitingen of het verplaatsen van aansluitingen op de N18. De verkeerssituatie bij de kruising van de nieuwe N18 met de Geukerdijk/Museum Buurt Spoorweg komt ook in meerdere zienswijzen terug. Daarnaast wordt aandacht gevraagd voor het verbeteren van kruisende routes voor het wandel- en fietsverkeer en zijn er ook voorstellen voor het aanleggen van deze verbindingen. Een deel van de indieners van zienswijzen wijst op de gevolgen die de realisatie van de plannen kan hebben voor hun persoonlijke situatie. Het gaat hier bijvoorbeeld om een negatief effect op de leefomgeving, woongenot en gezondheid. Verder is een deel van de indieners ongerust over de geluidssituatie bij hun woning.

Vervolg

Alle indieners ontvangen een brief van het Centrum Publieksparticipatie over de verdere procedure. Rijkswaterstaat gaat de zienswijzen beantwoorden in een verantwoordingsnota. Deze verantwoordingsnota wordt tegelijkertijd met het Tracébesluit openbaar gemaakt. Naar verwachting is dat eind 2012, begin 2013.

Alle ingediende zienswijzen en een samenvatting daarvan op hoofdlijnen zijn terug te vinden op de site van het Centrum Publieksparticipatie.
Ik heb dat platform nooit kunnen vinden, maar goed. :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
rikthoff
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 20:51

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door rikthoff » di 19 jun 2012, 16:30

*schop* en :sadley:
De Gelderlander schreef:Nieuwe N18 tussen 2016 en 2018 klaar

VARSSEVELD - De nieuwe N18 (Varsseveld-Enschede) is tussen 2016 en 2018 klaar. Dat zegt een woordvoerster van Rijkswaterstaat. In een voortgangsrapportage van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu staat dat de weg 'twee jaar vertraagd' is. Dat wil zeggen: tot 2018. De provincie Gelderland houdt dit jaartal ook aan, maar op de website van Rijkswaterstaat staat: 'klaar in 2016'. Volgens de woordvoerster ontstaat er mogelijk vertraging door een nieuwe manier van aanbesteden, waarbij de aannemer een grote mate van vrijheid krijgt hoe hij het werk uitvoert.

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door jms » di 26 jun 2012, 16:55

Coen Tunnel schreef:De Waterlinieweg was rijksweg en autosnelweg. De Gooiseweg is bij mijn weten nooit autosnelweg geweest.

Zelfs de Catharijnebaan in het centrum van Utrecht is ook autosnelweg geweest (zie deze foto, deze foto, deze foto, deze foto en vooruit, nog een mooi plaatje uit begin jaren '70). De meest stedelijke snelweg die Nederland ooit heeft gehad, en volledig gemeentelijk.
Vmax?
En lijkt het maar zo of is die hele weg nu echt buiten gebruik?

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Vahalis » di 26 jun 2012, 17:49


Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17417
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door Kaaiman » wo 15 mei 2013, 20:41

Iemand al iets vernomen van het tracébesluit?
Volgens de planning zou het voorjaar/medio 2013 gepubliceerd worden en in het najaar onherroepelijk indien RvS de bezwaren van tafel veegt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door boe! » wo 28 aug 2013, 15:33

Het tracébesluit ligt vanaf 11 september ter inzage.
:arrow: persbericht Rijkswaterstaat
Laatst gewijzigd door boe! op do 29 aug 2013, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door nederland24 » wo 28 aug 2013, 22:59

Toch een maar een kijkje gaan nemen de komende weken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door waldo79 » do 29 aug 2013, 10:53

^^Voorlopig gebeurt er nog niets in het veld :yes:

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door nederland24 » do 29 aug 2013, 17:49

^^Maar in kan wel een kijkje gaan nemen in een van de gemeentehuizen. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door boe! » do 29 aug 2013, 18:21

Vanaf 4 september is er een animatie beschikbaar van het gekozen tracé op de website van Rijkswaterstaat.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A018][N018] Varsseveld - Enschede

Bericht door ACT-F » do 05 sep 2013, 20:32

keokiracer schreef:
Rijkswaterstaat schreef:Virtuele N18 levert kwalitatief betere zienswijzen op voor Ontwerptracébesluit
Ik heb dat platform nooit kunnen vinden, maar goed. :roll:
https://www.n18.nl/7443/varsseveld/
Meer bitumen!

Plaats reactie