[PL] Grensovergangen van Polen

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door jelger » vr 30 sep 2011, 14:16

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 0:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » di 04 okt 2011, 16:35

Weet iemand wanneer de grensovergang bij Swiecko zo wordt als bij Szeczin ?? met een doorgaande weg ??

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Snelwegenkenner » di 04 okt 2011, 18:39

Rene schreef:Volgens mij ligt het moment dat de EU ontploft dichterbij in de tijd...
Het ontploffen van de EU lijkt me heel moeilijk te voorspellen, maar als het in stand blijft, lijkt Oekraine me wel een land wat er dan op termijn wel bijkomt.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door nederland24 » di 04 okt 2011, 18:45

Misschien kan je (kunnen jullie) dit bericht verwijderen, omdat hierboven al een aanvulling staat op hetzelfde bericht. :idea:

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » wo 05 okt 2011, 9:15

De EU zal niet ontploffen, ze zal sterker uit de huidige situatie komen en landen zullen smeken op erbij en bij de euro te mogen horen

Deze crisis zal niet de eerste en de laatste voor de eu en euro

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Snelwegenkenner » wo 05 okt 2011, 17:23

Volgens deze site zal de EU over een paar decennia wel ontploffen in 2035-2040.
http://www.futuretimeline.net/21stcentury/2020-2029.htm

Italie, Spanje en Turkije zitten dan in hongersnood en bij de Arabische landen speelt dat probleem nog meer,

OFFTOPIC, I Know.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Rene » wo 05 okt 2011, 18:41

We hebben al een wegrestaurant-draad over voorspellingen.
Nu weer terug naar Poolse grensovergangen s.v.p.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door chriskrusz » do 06 okt 2011, 10:52

Ja, is er geen aparte terminal voor vrachtwagens voor de grens? In de laatste jaren voor de toetreding tot Schengen was dat op de Pools/Duitse grens nl. wel het geval. Zodoende blokkeerden de vrachtwagens niet de grens, enkel de toerit naar de afzonderlijke terminal die een stukje voor de grens stond.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » do 06 okt 2011, 11:04

De meest primitieve grensovergang tussen Polen en Oekraïne is Zosin, gelegen aan het einde van de DK74. Aan de Oekraïense zijde gaat de N22 verder door Ustyluh richting Volodymyr-Volyns'kyi en Luts'k. De wachttijden lopen hier regelmatig behoorlijk op, soms wel 6 uur als er bij Korczowa of Medyka geen of 1 uur wachttijd is.

Ik vermoed dat hier wel een upgrade gepland is. Recent is de aanleg van de rondweg van Hrubieszów in de DK74 begonnen, dat zouden ze niet doen als het geen belangrijke corridor zal worden. Het meeste oost-westverkeer zal wel de grensovergang Dorohusk gebruiken, die verkeer van de DK12 naar de M07 verwerkt, de noordelijkste transitroute naar Kiev.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door mhkamp » ma 10 okt 2011, 21:45

Grensovergang A4 / E40. Nu dik een jaar later, komende vanuit Polen. De film start op 10km van de grens:

[youtube]JCtHFW-TEAA?hd=1[/youtube]

Hier staat de video van vorig jaar, komende vanuit Dresden.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

vanAnaarB
polderweggetje
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 04 jul 2011, 14:29

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door vanAnaarB » di 11 okt 2011, 14:04

Chris schreef:De meest primitieve grensovergang tussen Polen en Oekraïne is Zosin, gelegen aan het einde van de DK74. Aan de Oekraïense zijde gaat de N22 verder door Ustyluh richting Volodymyr-Volyns'kyi en Luts'k. De wachttijden lopen hier regelmatig behoorlijk op, soms wel 6 uur als er bij Korczowa of Medyka geen of 1 uur wachttijd is.
Toch wel raar dat juist hier de wachttijden flink oplopen, in de zomer is dit juist de grensovergang met de minste wachttijd en zelden langer dan 2 à 3 uur. Terwijl de andere grensovergangen berucht zijn om hun lange wachttijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » di 11 okt 2011, 14:43

De grensovergang Frankfurt / Świecko wordt nog niet afgebroken, er komt een belangrijk kantoor van de douane. Wel zijn er plannen om de noordelijke rijbaan van de A2 te verleggen naar ten zuiden van het grenscomplex. Voorlopig blijven er nog slingers in de rijbaan, maar men hoeft niet meer tussen de controlepoorten meer te rijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Snelwegenkenner » di 11 okt 2011, 15:40

^^ Waarom willen ze daar nu een kantoor bijbouwen met het Schengenverdrag? :dontknow:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » di 11 okt 2011, 15:54

De douane houdt niet op te bestaan met een Schengenverdrag hoor. Bij de Duits-Nederlandse grens bij De Lutte staat ook een groot douanekantoor.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door captain007 » di 11 okt 2011, 20:20

Men kan toch ook zoiets op het terrein naast de snelweg maken. Dan kun je er een grote verzorgingsplaats met douane faciliteiten van maken en de slingers uit de rijbanen halen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Alfa » di 11 okt 2011, 21:00

^^Nu zal men blijvend gemakkelijk mensen aan de kant kunnen stellen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Palance » di 11 okt 2011, 21:02

Dat kan ook met vliegende brigades. Zo ben ik zelf ooit gecontroleerd door de Belgische douane bij Ruisbroek. Niet echt aan een landsgrens gelegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

pietje Bell
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 aug 2011, 19:03

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door pietje Bell » wo 12 okt 2011, 14:22

De terminaal aan de Poolse kant blijft bestaan,er wordt ook geen kantoor bijgebouwd.
Het is op zich al een gigantisch gebouw,daar zaten voorheen de Duitse en Poolse douane,en zullen daar nog wel zitten i.v.m Russen en Oekraieners,die daar hun exportpapieren door expediteurs laten maken.
Daar zitten nog steeds planten dokters,vleesdokters,en er worden nog steeds vignets verkocht.
Het was voor 2004 een van de drukste terminaals,en ook een van de kleinste wat betreft de parking,de meeste chauffeurs waren zo verrot,van het vele wachten in Polen naar de grens,dat ze de papieren bij de expeditie gooiden als ze uitgeklaart hadden bij de Duitsers,en zo in hun kooi kropen.
Met gevolg dat de parking zo volstond,en zo ook de autostrada vanuit Polen.
Het was de meest gehate grensovergang Frankfurt Oder -Swiecko,daar is wat afgeleden.
Voor dat de terminaals er waren aan beide kanten,werd alles afgehandeld bij de grens[net over de brug].
Daar zat alles,behalve de plantendokter,als je Polen inging,dan moest je een stukje naar Slubice, groot gebouw,met parking,waar de wagens ook opgestelt werden die in konvooi door Polen moesten,en het was kamertje 24 herinner ik me nog.
Man man wat een bende was dat.Goeie oude tijd.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » wo 12 okt 2011, 16:36

Pietje Bell

Ook in dit onderwerp een kleurrijk epistel van je maar dan over de grens bij Swiecko, maar ik herken dat niet echt Kun je nog wat anders schrijven dan sterke verhalen. Want zo komen ze op mij over.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door mhkamp » wo 12 okt 2011, 17:18

^^ Sterke (chauffeurs) verhalen kan hij kwijt op http://www.chauffeursforum.nl

Grensovergang Frankfurt (onder spoiler) richting het Oosten:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Polencafe
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 22:26

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Polencafe » wo 12 okt 2011, 18:35

ReneeBos schreef:Pietje Bell

Ook in dit onderwerp een kleurrijk epistel van je maar dan over de grens bij Swiecko, maar ik herken dat niet echt Kun je nog wat anders schrijven dan sterke verhalen. Want zo komen ze op mij over.
Hallo ReneeBos,

Waarom doe je zo ongeloofwaardig richting Pietje Bell?
Zelf kom ik al vanaf begin jaren 80 in Polen en de verhalen van Pietje Bell heb ik zelf gezien. Om de redenen die Pietje Bell beschrijft heb ik al heel wat uren moeten wachten voordat ik de grens over kon. Sommige vrachtwagenchauffeurs blokkeerden de weg voor iedereen, zodat je als automobilist dan ook een paar uur verplicht moest meewachten.

Aan de Duitse kant van de grens heb ik wel eens een vrachtwagenfile gezien van zeker 30km lang, en zelfs de parking stond hutje mutje vol.
Vanuit Polen naar de grens was de laatste 10km ongeveer 1 lang stuk naar de grens, ook hier heb ik het hele stuk wel eens vol zien staan met vrachtwagens, waarvan het laatste stuk een dubbele rij vrachtwagens.

Polencafe
http://www.polencafe.nl
Forum over Polen, voor uw vragen, reisverhalen, en hulp.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » wo 12 okt 2011, 19:22

Ik reageer op zijn berichten, en ook die van anderen en anderen. Ik heb ook nog herinneringen over het lange wachten bij de grens bij swiecko en de vele vrachwagens en de problemen.
Ik heb niet tegen Pietje Bell reageer alleen op zijn stijl van schrijven.

Houtstoker
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 17:54
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Houtstoker » do 13 okt 2011, 9:00

ReneeBos schreef:ik herken dat niet echt Kun je nog wat anders schrijven dan sterke verhalen. Want zo komen ze op mij over.
ReneeBos schreef:Ik heb ook nog herinneringen over het lange wachten bij de grens bij swiecko en de vele vrachwagens en de problemen.
Pietje rijdt al vele jaren op Polen, en heeft de veranderingen daar op een andere manier meegemaakt als vanuit een personenwagen. Je reageert op de man, niet op de manier van schrijven maar op de inhoud. Jammer!

pietje Bell
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 aug 2011, 19:03

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door pietje Bell » do 13 okt 2011, 9:53

Goedenmorgen Renee,
wat ik schreef over , hoe het er aan toe ging al die jaren bij Frankfurt oder en Swiecko,is vanuit een vrachtwagencabine gezien en meegemaakt.
En deze sutiatie was precies zo als ik hem beschreef.
En ik denk dat jij er toendertijd nog niet eens kwam[dit is niet op de man bedoelt] dat er voor de kerst een rij vrachtwagens stond van twee dik vanaf de Berlijnse ring.Dus ong 50 km,en dan nog de terminaal vol.En als jij denkt dat ik sterke verhalen schrijf ,zit je er echt naast.
Wat zal ik de oude A2 missen.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door chriskrusz » do 13 okt 2011, 10:41

^^ Sta je dan liever dagen in de rij om vervolgens over smalle hobbelwegen te rijden, dan dat je lekker doorrijdt over een snelweg?

Overigens staat het je gewoon vrij om alsnog over de DK92 te rijden.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » do 13 okt 2011, 11:31

Pietje Bell, VanAf 1993 rijdt ik al de route vanaf Berlijn naar Poznan, soms 3 keer per jaar, maar andere jaren 8 keer of meer en dit jaar al 6 keer. Ik heb in die periode veel gezien aan de grens, de rijen vrachtwagens die stonden te wachten, zowel in Duitsland als Polen, de lange wachttijden aan de grens ook met een personenauto, maar de afgelopen jaren is het steeds verbeterd, zeker nu Polen bij Schengen. Ik mis de grens zoals die was totaal niet en ook niet de DK2 waar veel meer verkeer opzit, wat door kleine dorpjes en steden heen moet waardoor er veel ongelukken zijn met voetgangers in die plaatsen, zeker omdat velen nog steeds te hard rijden op plekken waar da niet mag en zeker niet kan. Ik zal blij zijn als de A2 in gebruik is, wat ik wel ga missen zijn de contacten met de bewoners van plaatsen langs de dk2.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » do 17 nov 2011, 15:57

Is er al meer bekend over hoe de doorstroming bij grensinstallatie Swiecko zal worden bevorderd.?? of blijft de huidige chicane nog even liggen.

ReneeBos
dorpsstraat
Berichten: 211
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 17:17

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door ReneeBos » wo 30 nov 2011, 18:26

In het onderwerp over de A2 vindt je het antwoord op bovenstaande vraag.

Het is niet ideaal (rechtdoor is vlotter), mar het is beter dan het was.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » wo 14 mar 2012, 19:58

Aardige foto's van de grensovergang Bobrowniki - Bierestowica tussen Polen en Wit-Rusland. Dit is de DK65 ten oosten van Białystok, richting Vaŭkavysk en Baranavičy. Deze is vooral van regionaal belang, weinig lange-afstandsverkeer zal van deze grensovergang gebruik maken. De Wit-Russische faciliteiten zijn in 2005 uitgebreid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL] Grensovergangen van Polen

Bericht door Chris » wo 09 mei 2012, 15:01

Euro 2012

De Poolse douane heeft een speciale pagina gemaakt voor de grensformaliteiten tijdens Euro 2012.

http://www.strazgraniczna.pl/wps/portal ... &locale=en

Tussen 4 juni en 1 juli 2012 zijn er ook bij de interne grensovergangen van het Schengengebied mogelijk controles, die mobiel van karakter zijn. Bijvoorbeeld tussen Duitsland en Polen.

Het wordt aanbevolen de grote grensovergangen tussen Polen en Oekraïne te gebruiken. Hier zijn speciale poorten voor Euro 2012-gangers. Tevens wordt hier de controle van zowel de Poolse als Oekraïense douane in één keer afgewikkeld.

De Poolse douane heeft ook een brochure gemaakt in een aantal talen: http://www.strazgraniczna.pl/wps/portal ... mator+euro
Link

Plaats reactie