[N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » wo 30 nov 2011, 12:54

Precies. Dus als je al iemand idioot wil noemen moet je de wegbeheerder zo noemen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » wo 30 nov 2011, 19:35

En dit was vanmiddag. Even de begeleidende tekst gekopieerd:
Kennelijk kent de bestuurder van dit doppendoosje de gewijzigde situatie niet. De automobilist creëert (zoals het volgens fatsoensregels hoort) ruimte voor de auto's waarvan hij denkt dat ze zullen willen invoegen. Als ze dat niet doen, zie je de bestuurder twijfelen of hij wel naar rechts moet komen. Het resulteert erin dat hij het verdrijvingsvlak meepakt. Overigens zijn beide richtingaanwijzers defect denk ik.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » wo 30 nov 2011, 19:51

Ach, de hele puinhoop is één groot drama. In de richting van het Rottepolderplein zie je dat het hele koor nu links blijft plakken met 70-80 als ze richting Raasdorp willen. De schlemielen vertikken het simpelweg om nog naar rechts te gaan, en dat alles vanwege het naar voren trekken van het splitsingspunt.

B(

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » wo 30 nov 2011, 22:55

captain007 schreef:Gisteren weer eens door een idioot op het verdrijvingsvlak terecht gekomen op de N205. Het probleem is dat mensen die nu rechts rijden niet nog een rijstrook opschuiven bij het punt waar het van 3 naar 2 rijstroken gaat. Gister had ik dus zo'n idioot naast mij, waardoor ik alleen met gas geven en over het verdrijvingsvlak heen rijden nog een aanrijding kon voorkomen. Ik snap buiten het feit dat het niet gewoon een invoeger is gebleven werkelijk niet waarom die doorgetrokken streep zo enorm lang is. Nu moet men naar rechts opschuiven op de rechterrijstrook en vanaf de linkerrijstrook naar de middelste strook gaan in 150 meter. Daarnaast zijn er nog hordes mensen die niet in de gaten hebben dat je nu weer 100 km/h mag rijden op dat stuk. De autowegborden mogen naar mijn menig wel weer wat eerder geplaatst worden, want nu staan ze ergens verloren halverwege de slinger.
Hier doorgeven! https://www.formdesk.com/pnh/melding_wegen_vaarwegen

Overigens wordt morgenavond op dat punt de markering aangepast, alleen weet ik niet hoe het er exact uit komt te zien.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » wo 30 nov 2011, 23:06

^^ Dank voor de link. De klacht is dus ook meteen de deur uitgegaan. Daarnaast houden we in de gaten wat er nog aangepast wordt in de komende tijd. Ik hoop dat men inziet dat de situatie zoals deze nu is niet de ideale oplossing is.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » do 01 dec 2011, 11:03

Inmiddels heb ik al reactie gekregen (dat is wel heel erg snel :)) dat de doorgetrokken streep aangepast gaat worden, waardoor er meer ruimte voor het verkeer ontstaat om al eerder naar rechts te gaan.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Davy » do 01 dec 2011, 11:37

Ik ken nu natuurlijk de situatie niet daar, maar ik ga af op het filmpje...
Een goede oplossing lijkt me die doorgetrokken streep te behouden, maar met onderbroken markering links van de streep, zodat je wel van links naar rechts kan, maar niet omgekeerd, zo lijkt het me in elk geval al een stuk duidelijker dat de rechterstrook geen invoegstrook is.
Waarom heeft men eigenlijk voor deze oplossing gekozen?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » do 01 dec 2011, 13:03

Nu heb ik van de gemeente Haarlem informatie ontvangen over hoe de kruising bij de Prins Bernhardlaan aangepast wordt stadinwaarts:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » do 01 dec 2011, 14:40

^^
"Het verder onmogelijk maken van toch al overbelaste VRI-regelingen wordt u aangeboden uit de altijd overvolle ruif van de OV-subsidies".

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 01 dec 2011, 20:01

^^ Yep, deze maatregel komt uit dat potje. Inspraak heeft niet geholpen...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » zo 04 dec 2011, 21:08

Vandaag geconstateerd dat het driestrooksgedeelte van de samenvoeging A9/N205 ook als zodanig is gemarkeerd. Direct bij het begin van de samenkomst van beide verbindingswegen begint de "gewone" markering. Ziet er goed uit moet ik zeggen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » ma 05 dec 2011, 18:19

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Snelwegfreak » ma 05 dec 2011, 19:58

Zo, dat is echt stuk-ken beter zeg! :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » ma 05 dec 2011, 20:04

Deze avond heb ik het zelf ook mogen ervaren. Echt ideaal om nu eerder naar rechts te kunnen gaan. Dat geeft een veel rustiger verkeersbeeld.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » ma 05 dec 2011, 21:57

Vanochtend echter een heel koor aan figuren voor me gehad die gewoon in de middenstrook blijven doortuffen met amper 70 km/h, en pas tussen de afstreping en het tankstation doorhadden dat er ook een nieuwe rechterstrook is B(

Wie het verzonnen heeft om de hoofdstroom verplicht van strook te laten wisselen... :facepalm:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » ma 05 dec 2011, 22:04

Was het qua ruimte mogelijk geweest om de invoeger te verlengen tot weefvak van het tankstation? Ik heb er zaterdagmiddag ook gereden en inderdaad komt bijna niemand boven de 80...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » ma 05 dec 2011, 22:31

Wouter N14 schreef:Was het qua ruimte mogelijk geweest om de invoeger te verlengen tot weefvak van het tankstation?
Ja, daar lag vroeger namelijk de vluchtstrook van de A205...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » di 06 dec 2011, 0:20

Tijdens het filmen zat er een autootje op de lus, komende vanuit Hoofddorp. Die zag ik vòòr het puntstuk al richting naar links aangeven. En inderdaad, ze schoof ook een strookje op (reed dus in het midden van 3 stroken). Iets na het verdrijvingsvlak van de afvallende rijstrook 1 constateerde ze dat ze helemaal niet had hoeven invoegen en schoof ze weer op van rijstrook 1 naar rijstrook 2 (rechterstrook van 2).

Dit gebeurde achter me dus het staat niet op film. En ik had alle tijd om het rustig te aanschouwen want zoals je ziet had ik geen verkeer in de nabije omgeving.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door evos » di 06 dec 2011, 11:08

^^ Bekend verschijnsel. Zou dat niet verminderd kunnen worden door over enige afstand een doorgetrokken streep te trekken rechts naast de onderbroken streep?
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 16 feb 2012, 12:42

Pffffffffffffffffff, iemand heeft weer zijn momentje aandacht nodig geloof ik. Voor de ter plekke onbekenden: de in het artikel genoemde Drie Merenweg is het 'nieuwe' deel van de N205 dat loopt van het Rottepolderplein via Hoofddorp en Nieuw Vennep tot aan de N207. De heer Massom is zelf afkomstig uit Nieuw Vennep en voelt zich blijkbaar gedwongen om elke paar maanden een lokaal onderwerp in de provinciale aandacht te gooien.
haarlemsdagblad schreef:
HAARLEMMERMEER - De Drie Merenweg ontbeert bomen. Nu ziet deze provinciale weg er ’ongezellig en troosteloos’ uit.

Dat schrijft PvdA.-statenlid Gohdar Massom uit Nieuw-Vennep. Hij heeft VVD-gedeputeerde Elisabeth Post (verkeer en vervoer) hierover vragen gesteld. Volgens Massom is zijn fractie door ’een aantal mensen’ over de kwestie benaderd. Als wegbeheerder kan Post daar wat aan doen. Massom meldt dat één van die automobilisten hem het volgende heeft geschreven: ,,Ik knap eigenlijk altijd erg af op de unheimische ritten langs de N205. Een desolaat landschap, kaal en leeg, echt een heel ongezellige, troosteloze weg door de polder."

Massom wil dat Post daar wat aan doet. Massom: ,,Het landschap zou voor de belevingswereld van dit deel van de polder al heel anders aandoen als er wat meer bomen zouden staan. Maar ook als windbrekers en ter verbetering van de (zeer slechte) luchtkwaliteit in de polder zou dit een gunstig effect hebben. En dan natuurlijk niet zo saai als hoe lantaarnpalen zijn opgesteld, maar een beetje onregelmatig.’’ Post moet nog reageren.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door waldo79 » do 16 feb 2012, 12:54

Spreekt het college van GS in Noord-Holland niet met één mond? Wat een flauwekul om zoiets via de media te spelen.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Seat Ibiza » do 16 feb 2012, 13:04

^^
Dualisme. Statenleden <-> GS.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door waldo79 » do 16 feb 2012, 15:26

Oeps. Te snel gelezen: Massom zit in PS, terwijl Post deel uitmaakt van GS. Maar het blijft een staaltje aandachttrekkerij :facepalm:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 16 feb 2012, 16:13

Ik weet dat op het noordelijke deel bij de Vijfde Baan, bomen niet geplaatst mogen worden ivm de aantrekkingskracht op vogels. Vogels brengen extra risico met zich mee bij vliegvelden.

Daarentegen zouden bomen op het zuidelijke deel, ten zuiden van de N201 wel aardig zijn, alhoewel de leegheid toch ook wel iets heeft (vind ik zelf).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » do 16 feb 2012, 17:19

^^ Precies! Ik vind het ook wel z'n charmes hebben.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » do 16 feb 2012, 17:46

De N 205 is wellicht de verkeerde doelgroep, maar de polderwegen in de Haarlemmermeer: daar kun je wel depressief van worden als je er fietst...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 16 feb 2012, 19:46

Absoluut mee eens. :yes:

Vooral in het winterseizoen. Kale akkers en bomen, lange polderwegen, nog wat grijs weer erbij en je hebt een gratis recept om depressief te worden. En op de fiets komt er al helemaal geen einde aan die wegen lijkt me.

Overigens zal een groot deel van de N205 over een paar jaar opgevrolijkt gaan worden met een daar vlak langs lopende, nog aan te leggen, 380 Kv hoogspanningslijn. En daar kunnen alvast sowieso geen boompjes gepland worden.......

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » ma 07 mei 2012, 19:18

Het bomenverhaal gaat verder voor de hoge bomen die veel wind vangen:
‘Provincie plant bomen langs Drie Merenweg’
07 mei 2012

HAARLEMMERMEER - De provincie wil waarschijnlijk toch bomen planten langs de Drie Merenweg. Eerder wilde het bestuur van Noord-Holland dit niet, omdat het een open landschap wilde houden. Maar na Statenvragen van PvdA Statenlid en Venneper Gohdar Massom, wil de gedeputeerde Elisabeth Post het standpunt wellicht wijzigen.

Statenlid Massom is al eerder door ontevreden bewoners uit de Haarlemmermeer benaderd. Ze vinden de N205 door de polder een desolaat landschap, kaal en leeg, ongezellig en troosteloos.

Minder snelle ontwikkelingen
Aanvankelijk koos de provincie voor open polderlandschap en wilde dus geen bomen zetten langs de weg. Maar omdat de ontwikkelingen in de westflank van de Haarlemmermeer minder snel gaan, is de provincie bereid nu haar standpunt te heroverwegen. De planting van de nieuwe bomen langs de N205 kan samen lopen met groot onderhoud aan een deel van de N205 dat in 2013 wordt voorzien.
Bron: http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/a ... enweg.aspx
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door petervdveen » ma 07 mei 2012, 19:20

En weg is er om je van A naar B te brengen.
Niet om er gezellig en troostrijk uit te zien......
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 07 mei 2012, 20:56

De N205 kennende vermoed ik dat het bomenverhaal met name betrekking heeft op het deel van de Driemerenweg/N205 dat bij Nieuw Vennep loopt. Dat zal tegen die tijd wel toe zijn aan groot onderhoud, het deel ten noorden van Hoofddorp heeft dat het afgelopen half jaar al gehad. Bovendien is het deel ten noorden van Hoofddorp al redelijk beboomd of beparkt dan wel zijn bomen onwenselijk vanwege de Polderbaan (waar je al rijdende zo heerlijk vliegtuigjes kan spotten). Ter hoogte van Nieuw Vennep is de Driemerenweg trouwens inderdaad akelig kaal en kil, zeker in de winter.
Laatst gewijzigd door Rein op di 08 mei 2012, 8:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie