[FOTO] Allegaartje Frankrijk

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Ds79m » vr 16 mar 2012, 18:24

Voor een 80 km-weg, wat de BP is, vind ik het eerlijk gezegd ook wel meevallen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » vr 16 mar 2012, 22:43

Vinny schreef:Dit is gewoon ronduit gevaarlijk. :roll:
Ach, wat een onzin. :nothanks: Mijn eigen ervaring met de Périphérique, waar ik echt niet alleen op rustige momenten overheen heb gereden maar op verschillende tijdstippen en waarvan ik ook alle delen al een keer heb bereden, is dat het verkeer hier ook rekening mee houdt. Net als het verkeer in de stad Parijs binnen de BP overigens. Met de maximumsnelheid die op de BP geldt, maar door de verkeersintensiteit vaak niet gehaald wordt (zeker niet op de rechter rijstroken), zie ik hier weinig gevaar in. Een kwestie van goed opletten, maar dat moet altijd als je in de stad rijdt. En feitelijk is de BP niet meer dan een brede ongelijkvloerse weg die binnen de bebouwde kom ligt.
(Oude bewegwijzering en slecht asfalt is ook niet buitengewoon professioneel, maar dat is wel overkomelijk en soms schattig, versleten wegmarkering lijkt me dan wel weer problematisch)
Oude bewegwijzering ben ik in het afgelopen jaar (in die periode 9 keer over de BP gereden) op de BP slechts sporadisch tegengekomen, het wegdek is gewoon redelijk tot goed (als ik het een cijfer zou moeten geven een 6 à 7), met de wegmarkering is ook weinig mis. Misschien op enkele korte stukjes, maar over het algemeen maakt de Périphérique zeker geen slechte indruk en het is ook niet een weg die ik bewust mijdt. Sterker nog, als het kan neem ik de BP omdat het de kortste route biedt.
HAFRABAisfun schreef:Een weg van lokaal belang in een gebied met 10 miljoen inwoners (2 miljoen in de binnenstad).
Dat is toch niet per se een reden om er een volwaardige snelweg van te maken? Ik zie de meerwaarde daar niet van in, terwijl de kosten wel heel hoog zouden zijn.
Vinny schreef:Ja als Nederlander heb je daar geen last van, want je kunt immers toch over de A 86 rijden tegenwoordig... :rofl2:
Tegenwoordig? Aan de oostkant van Parijs, waar verreweg de meeste Nederlanders langs rijden, kan dat al ruim twintig jaar, dus dat is niks nieuws. Ik persoonlijk kies eerder voor de BP dan voor de A86. De A86 aan de oostkant van Parijs is ook gewoon druk en kent ook veel files (vooral bij Créteil). Aan de westkant van Parijs staan minder files, maar is het over grote delen een weg met maar 2x2 rijstroken en dikwijls ontbrekende vluchtstroken. Geef mij dan maar de BP. De N104/A104 is ook best oké, in de spits rijdt het daar toch behoorlijk goed door en je vermijdt het echt dichtbevolkte gebied, maar het is wel een omweg. Aan de westkant van Parijs hangt het er van af welke richting je op rijdt. Is dat richting de A13, A12, N10, N12 of N118, dan neem ik de BP. Alleen richting de A14 of de Duplextunnel neem ik de A86 vanaf het knooppunt met de A1 bij La Courneuve, maar dat stuk ten westen van Parijs is ook niet prettig om te rijden.
Ds79m schreef:Voor een 80 km-weg, wat de BP is, vind ik het eerlijk gezegd ook wel meevallen.
Precies!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » za 17 mar 2012, 16:51

Ach, wat een onzin.
Natuurlijk is het onzin. Je hebt er immers zelf nooit een ongeluk zien gebeuren en dus is het een superveilige weg waar nooit wat gebeurd... :geeuw:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 mar 2012, 9:01

^^ Waar beweer ik dat? Nergens. En ik geef in mijn post wel meer argumenten waarom ik wat jij zegt onzin vind, maar daar ga je niet op in. Hoe dan ook, in mijn ervaring is er met de Périphérique weinig mis, maar misschien heb jij er zelf andere ervaringen mee, dan ben ik daar benieuwd naar.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » zo 18 mar 2012, 12:42

Coen Tunnel schreef:^^ Waar beweer ik dat? Nergens. En ik geef in mijn post wel meer argumenten waarom ik wat jij zegt onzin vind, maar daar ga je niet op in. Hoe dan ook, in mijn ervaring is er met de Périphérique weinig mis, maar misschien heb jij er zelf andere ervaringen mee, dan ben ik daar benieuwd naar.
Ik beweer dat veel wegen in en om Parijs er dramatisch aan toe zijn, gebaseerd op eigen ervaring en foto's waarvan hierboven een selectie gepost is. De weginrichting is onveilig, het meubilair versleten, de bewegwijzering verouderd. Ik concludeer daaruit dat er fors gemoderniseerd moet worden, en dat ook de Boulevard Peripherique een investering nodig heeft. Niet alleen schiet de capaciteit van deze belangrijke weg in de regio Parijs te kort. Ook hier valt op te merken dat het wegdek, de bewegwijzering, de markering en de weginrichting niet meer van de 21e eeuw is. Ook al heeft de weg dan geen snelwegstatus. Het lijkt de kleine ring van Charleroi wel...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 mar 2012, 14:21

Vinny schreef:Ik beweer dat veel wegen in en om Parijs er dramatisch aan toe zijn, gebaseerd op eigen ervaring en foto's waarvan hierboven een selectie gepost is.
Op basis van mijn eigen ervaring is mijn mening dat de selectie van foto's absoluut niet representatief is voor de Boulevard Périphérique. De foto's van de A186: die weg ken ik zelf niet, maar als ik zo naar die foto's kijk is dat een ander verhaal. Maar over het algemeen is mijn indruk van de wegen om en rond Parijs nou niet heel negatief. Toegegeven, het is niet altijd top, maar dramatisch vind ik een overdreven kwalificatie. Ik ken zelf (grote delen van) de A1, A3, A4, A6b, A10, A12, A13, A14, A86, A104, N2, N10, N12, N104, N118 en N186 rond Parijs, en van de belangrijke D-wegen de D910 in Boulogne-Billancourt en de D1 in Créteil. Ja, zo nu en dan is er sprake van een stukje slecht wegdek, maar ik heb niet de indruk dat het een structureel probleem is.
De weginrichting is onveilig, het meubilair versleten, de bewegwijzering verouderd.
Op zich zie ik het probleem van verouderde bewegwijzering en versleten meubilair niet zo zolang het nog goed voldoet. De bestemmingen zijn niet veranderd, de routes ook niet, dus waarom zou die bewegwijzering nu ineens vervangen moeten worden? Een onveilige weginrichting? De meeste wegen zijn erg drukke stedelijke snel- of expreswegen. Dan krijg je al gauw te maken met krappe aansluitingen, scherpe bochten en korte in- en uitvoegstroken. Dat kun je een onveilige weginrichting noemen, maar dat komt in zoveel steden over de hele wereld voor, dat ik dat bij Parijs niet als een specifiek probleem zie. Blijft over dat op de BP de voorrang van rechts geldt vanwege het ontbreken van invoegstroken. Het is hoe je er naar kijkt. De BP is geen Autoroute en zelfs geen Voie Express. De BP is feitelijk gewoon een ongelijkvloerse stadsboulevard, maar heeft natuurlijk niet die uitstraling en heeft ook een functie die belangrijker is dan die van een doorsnee stadsboulevard. Natuurlijk had ik ook liever fatsoenlijke invoegstroken gezien op de BP; de uitvoegstroken vind ik minder een probleem. Maar die ruimte is er niet. Een volledige reconstructie van de BP om er een echte Autoroute of Voie Expresse van te maken zou zo kostbaar zijn dat het in mijn ogen de moeite niet waard is om er geld in te investeren. Het verkeer op de BP rijdt vaak zo langzaam dat het ontbreken van de invoegstroken op zich geen probleem is, ik heb op verschillende plekken nooit lang hoeven te wachten om in te voegen - als ik al moest wachten. Er kan natuurlijk nog wel iets aan gedaan worden. De Vmax van 80 op de BP is, zelfs als je die snelheid haalt, best hoog voor die weg, behoudens op de weinige heel rustige momenten. Een verlaging van de Vmax naar 70 of 60 kan een optie zijn voor de verkeersveiligheid en is heel wat goedkoper dan een volledige reconstructie van de weg, en past ook meer bij het karakter van de weg zoals het nu is. Het invoegen zal met een lagere Vmax veiliger en makkelijker worden. Daarnaast kan er natuurlijk een verbod worden ingesteld voor doorgaand vrachtverkeer en doorgaand verkeer met aanhangers (zoals in Luik), zodat de samenstelling van het verkeer op de BP voornamelijk uit gewone personenauto's zal bestaan wat de verkeerssituatie ook overzichtelijker en dus veiliger zal maken en de doorstroming bevordert.
Ik concludeer daaruit dat er fors gemoderniseerd moet worden, en dat ook de Boulevard Peripherique een investering nodig heeft. Niet alleen schiet de capaciteit van deze belangrijke weg in de regio Parijs te kort. Ook hier valt op te merken dat het wegdek, de bewegwijzering, de markering en de weginrichting niet meer van de 21e eeuw is. Ook al heeft de weg dan geen snelwegstatus. Het lijkt de kleine ring van Charleroi wel...
Forse modernisering? Niet noodzakelijk. Maar enkele aanpassingen kunnen geen kwaad. De BP heeft wat typische eigenaardigheden die de ter plekke onbekende automobilist niet gauw zal verwachten op zo'n weg, zoals de voorrang van rechts. Voor de frequente gebruikers is dat echter geen probleem, en dat zal bijna al het verkeer op de Périphérique wel zijn. Wat betreft de bewegwijzering: op de Périphérique wordt doorgaand verkeer ook redelijk goed verwezen. Ik denk dat duidelijker gemaakt moet worden dat doorgaand verkeer de A86 moet gebruiken, ook op de bewegwijzering. Ik zie wat dat betreft echter meer in bijvoorbeeld het ombouwen van de Francilienne (N104) tot een volwaardige Autoroute en het stroomlijnen van het tracé, dat nu nog vele TOTSO's kent.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » zo 18 mar 2012, 20:18

Onderhoud is nou eenmaal niet sexy in Frankrijk. De wegen zijn in een slechtere toestand dan (wat op dit forum toch als de "as van het kwaad" wordt gezien) Wallonië - overigens heb ik het dan natuurlijk wel over Frankrijk in zijn algemeenheid. Vooral de route die ik met Marcel vorig jaar heb afgelegd tussen Basel en Luxemburg: de wegen waren soms in zeer slechte staat terwijl ook de voorzieningen te wensen over lieten. Aires waar geen schoonmaker zich in tien jaar heeft laten zien. WC's die afgesloten waren.
Op zich zie ik het probleem van verouderde bewegwijzering en versleten meubilair niet zo zolang het nog goed voldoet.
Nee, als je "aris" ziet staan weet je best dat Paris bedoeld wordt, en een grijs bord met een pijl kun je ook negeren, want het is toch niet belangrijk wat er op zou moeten staan anders was dat bord wel vervangen. :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Jeroen » zo 18 mar 2012, 22:24

^^ De A35 is wat dat betreft idd om te huilen, met name tussen Mulhouse en Sélestat is het asfalt vrij beroerd. En er is eigenlijk maar één fatsoenlijke parkeerplaats met normale voorzieningen bij Haut-Koeningsbourg. Tevens is er véél te weinig parkeercapaciteit voor vrachtwagens. Iedere avond zijn de vluchtstroken, met name direct na de parkeerplaatsen, gevuld met tientallen vrachtwagens...

Wat de regio Parijs betreft: ik vind de bewegwijzering eerlijk gezegd nog wel redelijk te noemen, gezien de complexe knooppunten en vele afritten. Asfalt is niet overal geweldig, maar valt nog wel mee te leven. Daar zullen de Fransen zelf denk ik ook niet zo druk om maken aangezien vrijwel alle wegen rond Parijs tolvrij zijn. Wat mij meer stoort is de weggesleten wegmarkering en de gebrekkige danwel afwezige wegverlichting. Met een beetje regenbui (zeker in het donker) loop je af en toe echt maar een beetje op de gok te rijden...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 mar 2012, 22:53

Vinny schreef:
Op zich zie ik het probleem van verouderde bewegwijzering en versleten meubilair niet zo zolang het nog goed voldoet.
Nee, als je "aris" ziet staan weet je best dat Paris bedoeld wordt, en een grijs bord met een pijl kun je ook negeren, want het is toch niet belangrijk wat er op zou moeten staan anders was dat bord wel vervangen. :facepalm:
Kom op zeg, lees nou eens een keer wat er staat, is dat nou zo moeilijk? :nothanks: "Zolang het nog goed voldoet". Natuurlijk moet die oude slecht leesbare rotzooi waar letters zijn weggevallen of waar tekens niet meer duidelijk te onderscheiden zijn vervangen worden. Het lijkt mij duidelijk dat dat niet goed voldoet en ik zeg ook nergens dat dat soort troep moet blijven staan. Maar wat is er mis met een oude wegwijzer die nog goed leesbaar is?
Jeroen schreef:^^ De A35 is wat dat betreft idd om te huilen, met name tussen Mulhouse en Sélestat is het asfalt vrij beroerd.
Wat dacht je van het stokoude beton rond Sélestat? :mrgreen:
En er is eigenlijk maar één fatsoenlijke parkeerplaats met normale voorzieningen bij Haut-Koeningsbourg.
Dat is overigens wel een prima parkeerplaats met heel goede voorzieningen. Tien jaar geleden was het bij Ostwald, de aire even voorbij Straatsburg, ook wel redelijk. Tikje verouderd, maar er is een tankstation en je kon er lekker eten. Geen idee hoe dat tegenwoordig is. Ik geloof dat er wat zuidelijker ook nog aires met een tankstation zitten, maar dan alleen van Basel richting Straatsburg. Ik weet niet hoe die kwalitatief zijn.
Wat de regio Parijs betreft: ik vind de bewegwijzering eerlijk gezegd nog wel redelijk te noemen, gezien de complexe knooppunten en vele afritten. Asfalt is niet overal geweldig, maar valt nog wel mee te leven. Daar zullen de Fransen zelf denk ik ook niet zo druk om maken aangezien vrijwel alle wegen rond Parijs tolvrij zijn. Wat mij meer stoort is de weggesleten wegmarkering en de gebrekkige danwel afwezige wegverlichting. Met een beetje regenbui (zeker in het donker) loop je af en toe echt maar een beetje op de gok te rijden...
Qua verlichting vond ik de A86 ten westen van Parijs vervelend. Vrij smal en bochtig en wel voorzien van verlichting, die echter uitgeschakeld was (en het was rond 22:30 dat ik daar reed).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » ma 19 mar 2012, 12:48

Nog even concluderend, in plaats van zinloze (prestige) projecten zoals de A 813 vind ik dat het geld dus beter kan worden besteed aan het onderhoud van bestaande snelwegen.
Kom op zeg, lees nou eens een keer wat er staat, is dat nou zo moeilijk? :nothanks: "Zolang het nog goed voldoet
Het voldoet dus niet. Dat zeg ik de hele tijd.

Aanhakend op het verhaal van Jeroen, het dieptepunt was een 2+1 weg waarbij de wegmarkering zodanig was weggesleten dat je niet kon zien welke kant van de weg nou twee rijstroken had.
http://maps.google.fr/maps?q=Clichy-sou ... 55,,0,3.11
Maar goed, dit is natuurlijk geen snelweg (maar toch onacceptabel i.m.o.)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door vynkce » ma 19 mar 2012, 13:14

Vinny schreef:Nog even concluderend, in plaats van zinloze (prestige) projecten zoals de A 813 vind ik dat het geld dus beter kan worden besteed aan het onderhoud van bestaande snelwegen.
Deze zinloze prestigeprojecten worden voor een groot deel betaald en onderhouden door de concessiehouders :p

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » ma 19 mar 2012, 13:51

Vinny schreef:Het voldoet dus niet. Dat zeg ik de hele tijd.
Er zijn daar ook oude wegwijzers en oud wegmeubilair dat nog wel voldoet. Je kunt niet alles zo zwart-wit zien.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » ma 19 mar 2012, 19:53

Je kunt niet alles zo zwart-wit zien.
Juist niet, ik zie een vaal soort van grijs waarin alle detaillering verloren is gegaan. Een snelweg hoort juist gitzwart met helwitte strepen erop te zijn :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Wesso » ma 16 apr 2012, 15:32

Oh, ik heb nog wat vakantiefoto's uit 2010 :)
SPOILER: TOON

E17-A22 richting Lille
Afbeelding
Afbeelding

A1 bij Saint-Witz (vanuit Formule 1-hotel)
Afbeelding

A20 Brive-Montauban
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Périphérique van Toulouse richting Narbonne
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » za 21 apr 2012, 16:38

Mooie foto's, maar wat een gepruts met wegnummercartouches, stickers en popnagels zeg...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Boeck536 » za 05 mei 2012, 22:43

Er is een in aanbouw zijnde spoorbrug ingestort in Bayonne, 1 kilometer ten westen van de tevens in aanbouw zijnde tweede brug over de Adour van de A63. De brugdelen zijn in het water gegleden. Er zijn bij het instorten van de brugdelen twee Belgische arbeiders gewond geraakt.

Het artikel met foto: http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/art ... medium=RSS

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door vynkce » zo 06 mei 2012, 9:51

Staat vandaag ook in "De Zondag" met foto trouwens :)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door mavas » wo 23 mei 2012, 20:08

Hier nog wat diverse foto's uit Frankrijk, regio Straatsburg/Strasbourg. https://picasaweb.google.com/vanschie.m ... EaMei2012#
Foto's zijn van 15 mei 2012.

De eerste foto's tonen de D1420 ten westen van Strasbourg. De oplossing voor inhalen op 1+1-wegen waar inhalen verboden is, lijkt me ook wel iets voor in Nederland.
De laatste foto's zijn op lokale wegen tussen Natzwiller en Selestat genomen, op slechts 800 meter hoogte.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door keokiracer » wo 23 mei 2012, 20:13

mavas schreef:De eerste foto's tonen de D1420 ten westen van Strasbourg. De oplossing voor inhalen op 1+1-wegen waar inhalen verboden is, lijkt me ook wel iets voor in Nederland.
Op de Thoolsebrug (N286) dacht men precies hetzelfde (weliswaar met kleinere paaltjes)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door mavas » wo 23 mei 2012, 20:16

Ik bedoelde meer dat men na het stuk waar het verboden is in te halen en dat fysiek wordt afgedwongen, men een gedeelte 2+2 maakt waar men wel in mag halen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door keokiracer » wo 23 mei 2012, 20:20

^^ Oh, net als de N307 langs Swifterbant :hap:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door vynkce » ma 01 sep 2014, 13:19

Foto uit "Le Figaro":

Afbeelding

Het is mij niet duidelijk om welke snelweg het gaat, maar omwille van de smalle middenberm gok ik dat hij nog tamelijk recent moet zijn.

hoompey
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 13:13

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door hoompey » ma 01 sep 2014, 14:17

^^
Het is de A19 tussen Courtenay en Artenay. Je kunt het zien aan de doorgetrokken lijn langs de vluchtstrook links op de foto, een experiment om te bekijken of een doorgetrokken streep veiliger is dan een niet doorgetrokken streep.

"Autoroute de la sécurité, l’A19 innove en expérimentant pour la première fois en France la bande d’arrêt d’urgence continue, comme cela se pratique déjà dans d’autres pays d’Europe, afin de renforcer la sécurité des personnels d’exploitation."

Bron: http://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/commu ... 8-1301.htm

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Vinny » ma 01 sep 2014, 21:02

Wat gaan ze doen? Het superieure Nederlandse GOW markeringssysteem vervangen door een of andere Europese eenheidsworst?

/sarcasme.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Km357 » ma 01 sep 2014, 21:58

Je mag zeggen wat je wil die onderbroken lijn heeft iets monotoon terugkerends wat bepaalde chauffeurs vast in slaap wiegt ja. Anderszijds geeft het wel precies de veiligheidsafstanden aan...Dus ja, wat is het belangrijkst volgens jullie?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door RSK » di 02 sep 2014, 8:38

Als je het mij vraagt, kun je beter een doorgetrokken streep hebben. Dat oogt veel rustiger dan dat geknipper in je ooghoek. Vanuit die optiek zou ik het ook op prijs stellen als men in Nederland de 3-9-belijning aanpast, dat vind ik namelijk voor op wegen >80km/h veel te iele en op elkaar liggende streepjes. In bijvoorbeeld Duitsland oogt de belijning veel rustiger. Niettemin ben ik benieuwd naar de uitkomsten van het Franse onderzoek. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Snelwegfreak » di 02 sep 2014, 16:31

Zelfs de Duitse 6-12 springt snel voorbij als je 140 km/h rijdt. Ik heb ook wel een lichte voorkeur voor 6-12 op autosnelwegen, maar mijn voorkeur verandert met de dag ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Naturist » zo 07 aug 2016, 15:15

Schop
Geen betere plaats voor een paar van mijn vakantiekiekjes dan dit topic dacht ik zo.

Afbeelding

De foto's zijn genomen aan de route d'Uzerche te Eyburi en toont op de eerste plaat werkzaamheden aan het trottoir waarbij wij afgelopen week nieuwe bekabeling geplaatst zagen worden en dit is nu afgedekt met split.
De grote vraag is: Hoe nu verder?
Storten ze daar nu gewoon weer een dun laagje asfalt overheen of schrapen ze de boel binnenkort weer weg en storten ze dan een dikke laag asfaltbeton?

Afbeelding

De andere foto toont een nostalgische plek aan diezelfde route d'Uzerche aangezien dit naar mijn idee een weegbrug met kantoor uit vroeger tijden betreft.
Ben benieuwd of ze dit nog ooit opruimen of dat er binnenkort weer omheen geasfalteerd wordt.

O, en je vindt het hier en hier
TOEVOEGING
Zag vanmorgen enkele bergjes zwart gruis, wellicht zal dat voor de afwerking gebruikt worden.
Vraag me echter nog steeds af hoe ze dat zo vlak voor die panden gaan doen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door Snelwegfreak » zo 07 aug 2016, 15:24

hoompey schreef:. Je kunt het zien aan de doorgetrokken lijn langs de vluchtstrook links op de foto, een experiment om te bekijken of een doorgetrokken streep veiliger is dan een niet doorgetrokken streep.

"Autoroute de la sécurité, l’A19 innove en expérimentant pour la première fois en France la bande d’arrêt d’urgence continue, comme cela se pratique déjà dans d’autres pays d’Europe, afin de renforcer la sécurité des personnels d’exploitation."

Bron: http://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/commu ... 8-1301.htm
Weet je hoe het er ondertussen mee staat? Ik zag van de zomer op meer plekken in Frankrijk dat de kantstreep doorgetrokken is gemaakt in plaats van onderbroken. Op zich jammer: ik vind het altijd heerlijk herkenbaar voor Frankrijk en het is een leuk afwisselend effect in het wegbeeld. Mag van mij zo blijven zoals het is, ik vind het mooi.
Enne gojje mins blieft altied leave.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO] Allegaartje Frankrijk

Bericht door marcel » za 24 jun 2017, 19:57

Twee dingen vielen mij hier op:

Afbeelding

Autoweg rappel had ik nog nooit gezien.
Het verbod voor fietsers is overbodig.

Plaats reactie