Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » vr 25 mei 2012, 18:37

Ik was benieuwd naar de situatie, maar langs de smalle Heikantsestraat ligt geen fietspad of groenstrook. Wel hebben de N629 en de Hoogstraat fietspaden en groenstroken op de plek waar de Heikantsestraat erop aansluit. Ben dan ook wel benieuwd naar de feitelijke situatie. Als een vrachtwagen die de smalle Heikantsestraat UIT kwam rijden wordt gesommeerd te keren door de eerste de beste verkeersregelaar, tja, dan kan ik er zelfs nog wel een beetje begrip voor opbrengen. Kortom: zolang ik niet weet wat er echt gebeurd is, heb ik hier geen oordeel over. Van verkeersregelaars heb ik namelijk sinds het dodelijke ongeluk hier in mijn woonwijk niet zo'n hele hoge dunk.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door duikgek89 » vr 25 mei 2012, 20:13

^^

Ik ben ook benieuwd. Is er overleg geweest? Is de chauffeur met een kwade kop lomp met 50+ door de berm gejakkerd? Of kon hij op dat moment niet anders, wat door de verkeersregelaar met alleen brommobiel rijbewijs niet begrepen werd, en is hij daarom rustig en voorzichting door de berm en over het fietspad gereden om aan het obstakel voorbij te komen?

Wat de chauffeur in kwestie gedaan heeft is natuurlijk verkeerd. MAAR ik weiger om hem als een crimineel weg te zetten zonder dat ik de situatie ken. Misschien stond de verkeersregelaar de weg dicht te zetten voor een groep fietsers die er nog lang niet waren terwijl de chauffeur nog maar een paar minuten had om bij zijn thuis/basis adres te komen om problemen met zijn rijtijden te vermijden?

Dit artikel komt op mij een beetje calimero achtig over: "Ja maar zij zijn groot en wij zijn kleine mislukte nepagentjes"... Dat het een beetje lastig is om het verhaal van de chauffeur erbij te zetten snap ik, maar zet er dan op zijn minst bij waarom er verkeersregelaars stonden.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Attietattie » vr 25 mei 2012, 21:22

^^ Ik lees geen enkele mogelijke verzachtende omstandigheid.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Davy » vr 25 mei 2012, 21:43

^^ De media verkleurt zoiets nogal eens graag, zeker als het over vrachtwagenchauffeurs gaat ;) .

Voorts deel ik ook de mening van sommigen hier: ik zou wel eens de precieze toedracht willen kennen hiervan... Want ook ik heb zeker geen blindelings vertrouwen meer in gewone verkeersregelaars, na de stoten en blunders die ik hier bijvoorbeeld in Sluis al meegemaakt heb, zoals op het eindpunt van een smalle eenrichtingsstraat alles tegenhouden voor langere tijd, zodat je ofwel de keuze had tussen lange tijd wachten ofwel het hele eind achteruitrijden, want keren was niet mogelijk.
Probleem is gewoon wat ik hier in de buurt vaak zie is dat verkeersregelaars vaak bejaarde gepensioneerde mensen zijn die op die manier nog een centje willen bijverdienen (niets op tegen trouwens), maar eigenlijk niet meer bekwaam zijn zoiets te doen...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door duikgek89 » vr 25 mei 2012, 23:38

daviedoff schreef:^^ De media verkleurt zoiets nogal eens graag, zeker als het over vrachtwagenchauffeurs gaat ;) .
Alleen al de toon van het artikel is sensatiezoekerij ten top imho. Ik wil de actie van de chauffeur absoluut niet goed praten, maar ik ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk aan de hand was. Alleen al om de toon van het artikel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Vinny » za 26 mei 2012, 9:44

Media doen wel eens vaker niet aan feiten controleren. Staat er in het persbericht "groenstroook" wordt er niet even gekeken of er eigenlijk wel een groenstrook ligt... :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Porto
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 jul 2017, 7:10

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Porto » ma 17 jul 2017, 7:49

mavas schreef:Ik dacht dat dit soort overtreders in ziekenhuizen, en op plekken waar verkeersslachtoffers worden geholpen zouden moeten werken?
Dat lijkt me goed effect hebben. Worden dan geconfronteerd met de mogelijke gevolgen van hun weggedrag en hopelijk dringt het besef iets dieper door.

Plaats reactie