[A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 22:43

Nee, niet van jou, maar op dat restaurant. ;)

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » vr 29 jun 2012, 22:52

Oh en Frans eten kan zó ongelofelijk lekker zijn. :honger:

Ben overigens benieuwd waarin vd Valk nu dan in gaat investeren in de regio.
En als ik het mij goed herinner had ik deze zet van vd Valk hier al 'ns voorspelt. :?:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 22:58

Tja, misschien een restaurant op de A4. Alhoewel ik de afbraak van Wouwse tol en een restaurant bij B.o.Z zuid logischer had gevonden. Door de grotere verkeersstroom(A4 en A58) genereert dat restaurant een betere omzet. Ook omdat het beter bij de stad Bergen op Zoom ligt. Dan mogen ze die rustplaats met tank wat nu Wouwse tol is ook weer de Zeezuiper noemen. :yesyesyes:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » vr 29 jun 2012, 23:04

^^Zeezuiper?!?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 23:06

^^ Zo heet die straat als je bij google maps inzoomt op die rustplaats.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » za 30 jun 2012, 0:09

Naturist schreef:^^Zeezuiper?!?
Zo heette de VZP de Wouwse Tol-Zuid vroeger.

Naturist schreef:Ben overigens benieuwd waarin vd Valk nu dan in gaat investeren in de regio.
Nergens. Ze wilden investeren in de toekomstige VZP-locatie bij de afrit BoZ-Zuid, maar daar heeft de gemeente de prijs v/d grond net zo hoog gezet als de prijs in hartje Amsterdam. En dat vond Van der Valk terecht te veel. Verder was er nog even een locatie bij Lepelstraat (waar precies is mij nooit duidelijk geworden). Maar daar is het zo stil dat dat waarschijnlijk niets wordt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 03 jul 2012, 13:16

^^ Het is niet de gemeente die de vraagprijs voor die grond bepaalt, maar de eigenaar van de grond. En in dit geval is dat een projectontwikkelaar...
Rij met je hart

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Peter » di 03 jul 2012, 14:45

Een zeezuiper is een soort krab overigens. Niet een dronken zeeman.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Wouter N14 » di 03 jul 2012, 15:55

^^ Maar wellicht is die krab wel weer vernoemd naar een dronken zeeman (vanwege een apart loopje of zo) :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Vinny » di 03 jul 2012, 23:09

Peter schreef:Een zeezuiper is een soort krab overigens. Niet een dronken zeeman.
Vanwege de grote hoeveelheid zeezuipers is de aanleg van de kustautosnelweg met onbepaalde tijd opgeschort.

Onderzoek moet uitwijzen of het leefgebied van deze met uitsterven bedreigde diersoort kan worden uitgebreid door het toevoegen van etablissementen waarbij alcoholische versnaperingen worden verstrekt aan deze schepsels...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » wo 04 jul 2012, 0:54

peejay schreef:^^ Het is niet de gemeente die de vraagprijs voor die grond bepaalt, maar de eigenaar van de grond. En in dit geval is dat een projectontwikkelaar...
Oh, ik dacht dat de gemeente die grond in bezit had daar.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 23 sep 2012, 13:40

Het bewonerscomité Heimolen wordt wakker.
BN De Stem schreef:'Heimolen' tegen verplaatsing afslag snelweg
zaterdag 22 september 2012 | 07:00

BERGEN OP ZOOM - Bewonerscomité Heimolen zet vraagtekens bij het voornemen van de gemeente Bergen op Zoom om de afslag 29 in de A4/A58 te verplaatsen naar het zuiden.
De afslag zou dan vlakbij de buurtschap komen. Woordvoerder Ton Hermus vroeg zich afgelopen woensdag tijdens een raadsvergadering af of de verplaatsing nog wel 'een must en enige mogelijkheid' is. Zijn betoog vond weerklank bij meerdere fracties. Wethouder Ton Linssen wil de optie van verplaatsing wél open houden. "Er doen zich kansen voor. In januari is een opiniërend debat. Dan kan de raad zich uitspreken."
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 sep 2012, 14:15

Een groot gezeik daaro. B(
Doe dan gewoon zoiets.
Afbeelding
Opgelost. Verkeer naar zowel B.o.Z zuid als naar Huijbergen is zo goed verbonden. De weg net iets ten noorden van de buizenstraat.
Maar eigenlijk is zo'n nieuwe afrit gewoon geldverspilling. Ze kunnen ook gewoon die randweg zuid naar de Huijbergsebaan bouwen.

habke
stadsweg
Berichten: 448
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door habke » zo 23 sep 2012, 14:55

^^ Dat gaat niet, dan moet je op- en afrit bovenop de buisleidingenstraat bouwen, ik weet er zo niet zo heel veel van maar dan zou je volgens mij een hele dure constructie moeten bouwen onder die op- en afrit. Ik vraag me alleen af waarom Bergen op Zoom 4 aansluitingen moet hebben op het HWN. Voor zo'n kleine stad lijkt me dat erg overdreven. Dan kun je net zo goed die aansluiting zuid laten vervallen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 23 sep 2012, 16:24

habke schreef:Dan kun je net zo goed die aansluiting zuid laten vervallen.
Duidelijk nog nooit in Bergen Op Zoom geweest :p

Afrit BoZ-Zuid is een erg belangrijke, verkeer uit de nieuwe wijk De Markiezaten en de ietwat oudere wijk Bergse Plaat neemt allemaal deze afrit om van/naar de snelweg te gaan. Vergis je niet, das een flinke 10.000 inwoners, en dan heb je ook nog verkeer uit de wijken Zeekant en de Warande. De intensiteit lag hier in 2005 op bijna 12.000 mvt1. BoZ-Centrum is een erg drukke afrit, omdat het het centrum bedient. Tijdens de spits staat het net na de afrit vaak een stukje vast tot de volgende rotonde, mede omdat het ook versmalt van 2 naar 1 rijstrook. BoZ-Centrum (afrit 27) kan ik te weinig over zeggen, maar wat je wel kunt lezen in deze draad zijn de bevindingen van Starlet, die deze afrit vaak gebruikt. Ten slotte heb je Bergen Op Zoom-Noord, die afrit bedient het gehele industriegebied, een deel v/h centrum, de 3 noordelijke wijken en Halsteren-Zuid. Op deze weg worden in 2024 30.000 voertuigen/dag2 verwacht (huidige gegevens kon ik nergens vinden...)

1 Bron
2 Bron (PDF)

En snelwegenkenner, er is nu al 20x in deze draad verteld dat er niets op de buisleidingenstraat gebouwd kan worden. En waar kom je mee? Een tracé over de buisleidingenstraat :hamertjetik:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 sep 2012, 17:21

^^ Nee, net ten noorden van de buisleidingstraat en de snelweg loopt nu trouwens ook gewoon over die buisleidingstraat hoor. 8-)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 sep 2012, 17:32

Ze kunnen ook gewoon de A58 een beetje naar het oosten verplaatsen en een paralelweg ernaast met een afrit vanuit de snelweg naar B.o.Z. Dan heb je minder afritten en dat is beter voor de doorstroming. Maarja dat zal wel te duur zijn en er moet natuurlijk heel veel bos dan gekapt worden.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Groningen » zo 23 sep 2012, 17:40

^^ Ja hoor, we verplaatsen gewoon even een snelweg vanwege 1 aansluiting terwijl die plaats er al 3 andere heeft.

:facepalm:
Laatst gewijzigd door Groningen op zo 23 sep 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

habke
stadsweg
Berichten: 448
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door habke » zo 23 sep 2012, 17:41

Snelwegenkenner schreef:^^ Nee, net ten noorden van de buisleidingstraat en de snelweg loopt nu trouwens ook gewoon over die buisleidingstraat hoor. 8-)
Dat is waar, maar daar ligt wel een behoorlijke constructie onder zodat de leidingen er veilig onder door kunnen lopen. En volgens jouw kaartje liggen de op- en afritten precies boven op de buisleidingenstraat en dat is nou juist wat niet mag. En ze aan de andere kant neer leggen kan niet want daar is geen ruimte.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 sep 2012, 17:42

Groningen schreef:^^ Ja hoor, we verplaatsen gewoon even een snelweg vanwege 1 aansluiting terwijl die plaats er al 3 andere heeft.

:facepalm:
Waarom die facepalm? ik had toch gezegd dat het te duur zou zijn en de boskap.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Groningen » zo 23 sep 2012, 17:45

^^ Omdat het bepaald niet een probleem is waarvoor je een hele snelweg gaat verleggen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Palance » zo 23 sep 2012, 17:50

Ik stel voor om heel BoZ te verplaatsen, naar het huidige Roosendaal, dat moet dan maar wijken :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 23 sep 2012, 17:53

^^Ongeveer 5 Km. naar het westen zeker. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door nederland24 » zo 23 sep 2012, 20:45

Afrit 28 kan wel gesloten worden. Bij knp. Zoomland kan je dan twee verbindingslussen bouwen voor Bergen op Zoom-Centrum vanaf de A4.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 23 sep 2012, 20:52

^^ Die verbindingsbogen wil je door de Philip Morris fabriek heen bouwen?

Enne, ik zeg dus net dat afrit 28 erg druk is. Die aansluitende weg is niet voor niets 2x2. Al dat verkeer via afrit 27 en 29 laten rijden gaat je niet lukken. Of jawel, maar dan met enorm veel file. Op een paar 100 meter van afrit 27 zitten verkeerslichten, de rij staat nu al soms om de hoek (altijd leuk als je daar aan komt rijden, je kunt werkelijk niets zien) Als je daar al het verkeer van afrit 28 overheen stuurt... Nou, succes ermee :nothanks:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 23 sep 2012, 21:00

Het OWN is daar dus niet geweldig, dan ontkom je er niet aan om meer afritten te hebben.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Davy » zo 23 sep 2012, 23:22

^^ Ik wou net hetzelfde zeggen... Door een ontbrekend fatsoenlijk OWN daar ter plekke krijg je dus dit soort toestanden en problemen. Ik ga zelfs meer zeggen: met een goed OWN zijn al aardig wat snelwegfiles te verlichten: op deze manier kan je lokaal verkeer een stuk beter afwikkelen. Maar helaas is het beleid in NL toch vaak dat verkeer zo "snel" mogelijk de snelweg op moet...

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » ma 24 sep 2012, 2:42

Toch heeft Snelwegenkenner een punt denk ik.
Plaatje van Snelwegenkenner een beetje aangepast;
Afbeelding

Het landweggetje Heimolen gebruiken voor een volwaardige op en afrit vindt ik een onzalig plan.
Als de afrit Bergen op Zoom Zuid zo belangrijk is als hier wordt geschetst, dan stuur je al dat verkeer toch niet over een B-weg, vervolgens 500m over de Antwerpsestraatweg, en dan pas de Markiezaatsweg op ??? Dat is vragen op ellende en files.
Naar mijn idee is er aan de Noordzijde van de buisleidingenstraat nog ruimte om een aansluiting op de A58 te creeren, zonder ingewikkelde constructies over de buisleidingenstraat. Misschien moeten de volkstuintjes daar voor wijken, maar dat zij dan zo.
Met een trompetje zoals getekent moet het kunnen lukken.
Enige probleem is de toerit naar het zuiden, deze zou ik conflict kunnen komen met de buisleidingenstraat, inderdaad.
Alternatief zou kunnen zijn alleen deze toerit vanaf de heimolen te maken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 sep 2012, 8:41

fleppenstein schreef:Met een trompetje zoals getekent moet het kunnen lukken.
Creatief idee, maar het zal nooit werkelijkheid worden. Aansluitingen van de snelweg naar het OWN mogen niet vloeiend zijn, anders zou de automobilist kunnen denken dat hij/zij nog steeds op de snelweg zit... (Helaas, dit verzin ik niet.)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » ma 24 sep 2012, 13:13

Oef, dat wist ik niet, dat we zo betuttelend doen hier in Nederland.
Probeer ik het nog een keer.
Afbeelding

Nogmaals, geen last van de buisleidingenstraat, en een heus half klaverblad aansluiting.
Voor onze milieu-activisten;
Het bos wat gekapt moet worden in Klein Molenbeek voor deze aansluiting kunnen we mooi herplanten op de oude aansluiting 29, die dan opgeheven wordt. :mrgreen:
De aansluiting wordt identiek wat mij betreft, dus de bomen die weg moeten kunnen even noorderlijker precies herplaatst worden.
Evt zou een haarlemmermeer aansluiting ook nog kunnen, maar dan moet je inderdaad met de op- afrit vanuit het zuiden over de buisleidingenstraat, wat volgens mij ook gewoon te doen moet zijn met een betonnen omgekeerde U onder de op/afrit, dan zijn de leidingen ook beschermd. En een haarlemmermeer hoeft weer niet zoveel bos te kosten. :woop:

Plaats reactie