hmpaal.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

hmpaal.nl

Bericht door Rene » vr 28 sep 2012, 19:48

Stefan Verkerk, die ook ooit op dit forum actief was, heeft een heel handige site gelanceerd die ook op een smartfone handig is in gebruik.
Tik de hectometerwaarde in, en zie direct waar dat is.

http://www.hmpaal.nl/

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Palance » vr 28 sep 2012, 19:57

Heel interessant!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: hmpaal.nl

Bericht door Wouter N14 » vr 28 sep 2012, 20:17

Grappig initiatief, maar de eerste weg die ik probeer staat nog niet in de database :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door keokiracer » vr 28 sep 2012, 20:38

^^ Idem :( (N259)

Overigens wel handig om te bepalen waar een flitser staat zonder mijn ANWB atlas erbij te hoeven pakken ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: hmpaal.nl

Bericht door Mark » vr 28 sep 2012, 23:10

Stefan is dagelijks bezig met het toevoegen van nieuwe wegen.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » vr 28 sep 2012, 23:24

En dan kan ik het toch niet even laten om ook hier te reageren.. ;)
Wouter N14 schreef:Grappig initiatief, maar de eerste weg die ik probeer staat nog niet in de database :(
Om welke weg gaat het? :)
keokiracer schreef:^^ Idem :( (N259)
Hier ga ik mee aan de slag! :)

Blijf missende N-nummers doorgeven! Let er wel op dat ik nu pas bij de N492 ben, als alles mee zit volgende de komende weken nog genoeg andere N-wegen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door keokiracer » vr 28 sep 2012, 23:26

Stefanuzz schreef:
keokiracer schreef:^^ Idem :( (N259)
Hier ga ik mee aan de slag! :)
Thanks!

Verder mis ik nog de N9, verder kan ik er zo snel geen vinden. Leuk initiatief! :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Rene » vr 28 sep 2012, 23:29

Ik heb inmiddels ook vernomen dat als je een smartphone hebt met tomtom erop, je ook direct naar de opgegeven locatie kunt navigeren.
Echt een handige tool.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Palance » za 29 sep 2012, 9:35

Handig vooral voor hulpdiensten :top:

ik weet dat die mijn site nu ook gebruiken, dus ik proef concurrentie ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Kaaiman » za 29 sep 2012, 10:25

Misschien zou je autosnelwegen.net en hmpaal.nl kunnen koppelen?

Bijvoorbeeld de hm-waarden op Palances site klikbaar maken, waarbij je in hmpaal.nl op locatie opent. Andersom op hmpaal.nl een klikbare verwijzing naar autosnelween.net? Of zoiets. :)

Overigens mis ik de A38 nog. En wellicht de A205, maar ik weet niet of die weg gewone hectometrering heeft of met een suffix.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: hmpaal.nl

Bericht door Rein » za 29 sep 2012, 10:37

De A205 heeft gewone hectometrering. Ik meen echter dat dit alleen richting A9 is. De andere kant op loopt de A9 hectometrering door met een suffix totdat de N205 hectometrering het overneemt.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » za 29 sep 2012, 11:26

^^ Het stuk A205 dat tussen de A9 en Haarlem ligt is officieel de N205 (geworden), waardoor deze hectometerpaaltjes dus ook te vinden zijn onder het kopje N205. Zie N205 L 13,3.

Verder heb ik de N9 en de N285 toegevoegd aan de database.

Wat betreft de A38; deze schijnt officieel niet in handen te zijn van Rijkswaterstaat en daarom komt deze dus ook niet in de database voor. Het enige wat ik nog wel een keer kan doen is deze hectometerpaaltjes (wat er niet veel zijn overigens) handmatig in te voeren, maar dat heeft op dit moment nog een lagere prioriteit.

Wat betreft de koppeling tussen de wegensite(s) en HMpaal.nl; je kunt gewoon linken naar HMpaal.nl:

Code: Selecteer alles

http://hmpaal.nl/hectometer/[[N/A]][[weg_nummer]]/[[hectometer]]/[[L/R/O]]/
Bij de richting: als er geen richting is (b.v. Li of Re) dan kun je O (-> onbekend) invoeren. :)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: hmpaal.nl

Bericht door Rein » za 29 sep 2012, 12:39

Op het stuk tussen 'de knoop' en het weefvak A9-A5 alsmede tot aan het weefvak A9-A200 staan toch echt een aantal hectometerpaaltjes met A205 hoor!

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door mavas » za 29 sep 2012, 13:15

Waarom staan niet alle N-wegen er op eigenlijk? Die zou je toch met een lijst van een site 1 voor 1 kunnen invoeren? Of kijk je via google maps/earth welke N-wegen er zijn?
Als je ze 1 voor 1 invoert, dan weet je zeker dat je ze allemaal meepakt. Nu missen bv alsnog de N235 en de N250, die je anders gewoon was tegengekomen in een lijst.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Palance » za 29 sep 2012, 13:40

Kaaiman schreef:Misschien zou je autosnelwegen.net en hmpaal.nl kunnen koppelen?
Bijvoorbeeld de hm-waarden op Palances site klikbaar maken, waarbij je in hmpaal.nl op locatie opent. Andersom op hmpaal.nl een klikbare verwijzing naar autosnelween.net?
Stefanuzz schreef:Wat betreft de koppeling tussen de wegensite(s) en HMpaal.nl; je kunt gewoon linken naar HMpaal.nl:

Code: Selecteer alles

http://hmpaal.nl/hectometer/[[N/A]][[weg_nummer]]/[[hectometer]]/[[L/R/O]]/
Ik zie wel degelijk mogelijkheden. Ik hoop dat Stefan ze ook ziet :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Rene » za 29 sep 2012, 15:01

Stefanuzz schreef:Wat betreft de A38; deze schijnt officieel niet in handen te zijn van Rijkswaterstaat en daarom komt deze dus ook niet in de database voor. Het enige wat ik nog wel een keer kan doen is deze hectometerpaaltjes (wat er niet veel zijn overigens) handmatig in te voeren, maar dat heeft op dit moment nog een lagere prioriteit.
Rijksweg 38 is wel degelijk in beheer bij Rijkswaterstaat Zuid-Holland. De weg loopt van km 19,586 tot km 21,116, waarbij de laagste waarde de aansluiting op het OWN betreft.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » za 29 sep 2012, 16:23

Goed nieuws! De A38 heb ik nu ook toegevoegd op de website. Zelf maar even handmatig gedaan aan de hand van Google Streetview. Ging prima, alhoewel ik wel het idee heb dat er hier en daar wat hectometerpaaltjes ontbreken (met name als je op het knooppunt zelf rijdt).

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door keokiracer » za 29 sep 2012, 16:34

Nog een missend wegnummer gevonden: N250. Tussen de N9 en de veerpont naar Texel bij Den Helder. Hmp-waarden liggen tussen 113,3 en 120,0.

Verder weet ik niet wat je hiermee wilt: De N259 heeft volgens jouw site hectometerwaarden van 108,6 tot 121,6.
Een deel van deze weg is nu geen N259 meer (alles hoger dan hmp. 119,6 geloof ik), maar de hectometerpaaltjes staan er nog wel. Ik weet niet of je ze dan nog steeds wilt aangeven? Voor de duidelijkheid dus: de weg wordt niet meer bewegwijzerd als N259, maar heeft nog wel de hectometerpaaltjes.

De A4 die hiervoor in de plaats is gekomen, telt hectometerpaaltjes tot aan 228,3. Op GMaps is dat ongeveer hier (groene pijl).
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: hmpaal.nl

Bericht door doorn » za 29 sep 2012, 16:36

Als ik de site op mijn telefoon open als ik op een 3G-verbinding zit zegt de site dat ik aan het limiet van zoekopdrachten zit binnen 48 uur. Dit terwijl dit mijn eerste bezoek was.
Ik neem dus aan dat dit op ip-adres gaat (op wi-fi doet de site het logischerwijs wel). Alleen vergeet niet dat bij 3G-verbindingen het ip-adres met heel veel mensen wordt gedeeld.
Dan vraag ik me alleen nog af wie er zoveel zoekopdrachten heeft gedaan, ik zit namelijk bij een Britse telefoonprovider en zoveel britten zullen jouw site niet bezoeken.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » za 29 sep 2012, 16:45

Ik zal de desbetreffende IP adressen even op de whitelist zetten. Reden van de directe blokkering is dat er de laatste dagen nogal veel automatische scripts worden uitgevoerd door onbekenden die de hele database over willen kopiëren. Zij vragen vaak meer dan 200-300 requests per minuut op, wat de server niet prettig vind. Alle IP adressen die verdacht overkomen (b.v. buitenlandse IP adressen die veel gebruikt worden door b.v. proxyservers) worden automatisch geblokkeerd. Vervelend voor de mensen die geen kwade bedoelingen hebben, maar het is op dit moment even noodzakelijk. :) Want er worden ook veel IP adressen mee geblokkeerd die daadwerkelijk gebruikt worden voor het overkopieren van de data. ;)

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: hmpaal.nl

Bericht door doorn » za 29 sep 2012, 16:53

^^ Ah, hij doet het. Bedankt. Al zal ik er hier niet zoveel aan hebben, denk ik zo.
Het ging er mij meer om dat de boel wel erg snel geblokkeerd zou zijn, maar ik snap nu de reden ervan. ;)

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » za 29 sep 2012, 17:47

Mocht het vaker voorkomen (als je b.v. met 3G wisselt van zendmast, dan kun je misschien een ander IP adres krijgen), laat het dan even weten. Dan ga ik kijken voor een structurele oplossing.

De N-wegen tussen de N493 en de N565 zijn ook toegevoegd nu. :)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: hmpaal.nl

Bericht door waldo79 » za 29 sep 2012, 18:39

Op de omleiding Beneden-Leeuwen (N322) zijn de hectometerwaarden niet consistent aan de verlengde Maas-Waalweg gekoppeld ;)
De nieuwe weg loopt van 52,2 tot ongeveer 58,5.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door mavas » zo 30 sep 2012, 3:18

Jammer dat ik iets plaats terwijl ik het idee heb dat er niks mee gedaan wordt, aangezien Keokiracer eenzelfde soort bericht plaatst:
keokiracer schreef:Nog een missend wegnummer gevonden: N250. Tussen de N9 en de veerpont naar Texel bij Den Helder. Hmp-waarden liggen tussen 113,3 en 120,0.
Ikzelf schreef:Waarom staan niet alle N-wegen er op eigenlijk? Die zou je toch met een lijst van een site 1 voor 1 kunnen invoeren? Of kijk je via google maps/earth welke N-wegen er zijn?
Als je ze 1 voor 1 invoert, dan weet je zeker dat je ze allemaal meepakt. Nu missen bv alsnog de N235 en de N250, die je anders gewoon was tegengekomen in een lijst.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » ma 01 okt 2012, 18:24

mavas schreef:Jammer dat ik iets plaats terwijl ik het idee heb dat er niks mee gedaan wordt [..]
Ikzelf schreef:Waarom staan niet alle N-wegen er op eigenlijk? Die zou je toch met een lijst van een site 1 voor 1 kunnen invoeren? Of kijk je via google maps/earth welke N-wegen er zijn?
Als je ze 1 voor 1 invoert, dan weet je zeker dat je ze allemaal meepakt. Nu missen bv alsnog de N235 en de N250, die je anders gewoon was tegengekomen in een lijst.
Sorry, ik heb over je reactie heengelezen. Ik heb de lijst van Wegenwiki afgehaald, daar staan (mag ik toch hopen?) alle N-wegen wel op. Wel is het zo dat sommige N-wegen pas beginnen met hectometerpaaltjes boven de 100,1. Ik ben op dit moment bezig met het indexeren van de wegen met hectometerpaaltjes lager dan 100,0. Pas daarna ga ik boven de 100,0 indexeren. Nu ik heel veel wegen al gecheckt heb, blijkt dat bijna nooit nodig te zijn. Maar de N250 is een uitzondering, die begint pas bij 113. Ik heb de (inderdaad vergeten) N235 toegevoegd evenals de N250. Verder zijn ook de N-wegen tussen de N570 en de N707 toegevoegd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door mavas » ma 01 okt 2012, 19:03

^^ Dan is het mij duidelijk, de N250 stond dus nog op de te-doenlijst. :)
Ik zal eens kijken of de rest ook klopt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door keokiracer » ma 01 okt 2012, 19:07

Klein dingetje nog betreffende de N250. Er staat onderaan als grenswaarden 113,2 en 120,0. Maar deze bestaan beiden niet. De eerste en laatste zijn 113,3 en 119,9.

Verder zal ik je je gang laten gaan en kappen met zeiken :p :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Stefanuzz » ma 01 okt 2012, 19:14

^^ Probleem opgelost. Het was een klein foutje in de database. Maar zeiken? Nee hoor. ;) Tips en verbeteringen zijn altijd welkom!

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: hmpaal.nl

Bericht door Rein » ma 01 okt 2012, 20:00

Rein schreef:Op het stuk tussen 'de knoop' en het weefvak A9-A5 alsmede tot aan het weefvak A9-A200 staan toch echt een aantal hectometerpaaltjes met A205 hoor!
Vanmorgen deze op de foto gezet.

Afbeelding

Op de verbindingsweg richting A9 - Amstelveen staan er een stuk of 5. Op het stuk tussen de A9 en N205 een stuk of drie meen ik. Op het stuk richting A9 - Alkmaar ben ik nog niet geweest, dus dat weet ik niet. Duidelijk is wel dat de hectometrering niet aansluit op die van de N205.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: hmpaal.nl

Bericht door Palance » ma 01 okt 2012, 20:12

Foto van 7 jaar terug (toen ik pas begon mt foto's maken onderweg)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie