[A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A009] aquaduct / brug Zijkanaal C

Bericht door mavas » ma 01 okt 2012, 19:57

Vinny schreef:Als het aan een niet nader te noemen wethouder van verkeer ligt wel ja. Ik voor mij zou gewoon de N 205 nemen... :rofl2:
Maar goed, ik rijd vanaf Haarlem-West ook in de avondspits over de N 202 naar Amsterdam. Er rijdt dan echt vrijwel niemand :o
Dus nog even voor de goede orde: Als iemand uit de richting van Amstelveen/Utrecht komt en naar Haarlem-oost wil, naar Haarlem-centrum, naar Haarlem-Noord of verder, dan moet hij dus van jou niet via de route van de blauwe pijl rijden, maar via de rode route? En dat zou dan het probleem in de avondspits op de blauwe route verhelpen? :nuts:

Afbeelding

En ik weet niet of je het weet, maar ook de N205 staat in de avondspits volledig vast voor het eerste verkeerslicht in Haarlem. Dat is dus ook geen optie.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A009] aquaduct / brug Zijkanaal C

Bericht door Vinny » ma 01 okt 2012, 20:05

Maar wat is je probleem nou? Heb ik ergens gezegd dat ik de linksafbeweging in knp. Rotterpolderplein wil doorknippen? :dontknow:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A009] aquaduct / brug Zijkanaal C

Bericht door mavas » ma 01 okt 2012, 20:23

Ik heb geen probleem hoor. Waar ik mee zit, is dat jij zegt dat de rode route de oplossing is voor de fileproblematiek van de blauwe route. Dus ik laat beide routes in een tekening zien zodat ik laat zien dat die rode route geen alternatief is voor de blauwe route. Waarop het mijns inziens jouw beurt is om te laten zien waarom de rode route wel de problemen van de blauwe route gaat oplossen. :)

En daarbij zou het ook mooi zijn als je even een echte oplossing geeft voor het probleem bij de blauwe route, want daar is iedereen wel heel nieuwsgierig naar. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A009] aquaduct / brug Zijkanaal C

Bericht door Vinny » ma 01 okt 2012, 21:09

mavas schreef:Ik heb geen probleem hoor. Waar ik mee zit, is dat jij zegt dat de rode route de oplossing is voor de fileproblematiek van de blauwe route. Dus ik laat beide routes in een tekening zien zodat ik laat zien dat die rode route geen alternatief is voor de blauwe route. Waarop het mijns inziens jouw beurt is om te laten zien waarom de rode route wel de problemen van de blauwe route gaat oplossen. :)

En daarbij zou het ook mooi zijn als je even een echte oplossing geeft voor het probleem bij de blauwe route, want daar is iedereen wel heel nieuwsgierig naar. ;)
Ik zeg niet dat het de oplossing is, ik constateer alleen dat die route in de avondspits de snelste verbinding geeft. Overigens dan voornamelijk in omgekeerde richting. Vooral omdat je als je als je bijv. op de Hogeschool moet zijn (ik heb mijn zusje daar wel eens opgehaald) helemaal niet door het centrum van Haarlem zelf heen hoeft. Je rijdt zo de N 208 op. Dat je vervolgens om rijdt snapt mijn neus ook wel :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: [A009] aquaduct / brug Zijkanaal C

Bericht door kingpin1966 » do 04 okt 2012, 16:32

Vahalis schreef:
Coen Tunnel schreef:Op welke brug bij Joure doel je precies? De Scharsterrijnbrug is bij Joure en ik geloof dat men die wil vervangen door een viaduct, maar dat is in de A6. De nieuwe Fonejachtbrug in de N31 over het Prinses Margrietkanaal is wel een stuk hoger dan de oude brug, omwille van vooral de zeilschepen.
ik ben er in mijn reactie vanuit gegaan dat kingpin1966 de brug over de Noorder Oude Weg (bij de Langweerder Wielen) bedoelde.

Voor de Scharsterrijn is er toch de wens voor een aquaduct?
Ik bedoelde inderdaad de brug over de Langweerder Wielen.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door mavas » ma 06 jul 2015, 12:01

Er komt een corridoronderzoek naar de problematiek op de A9 tussen Badhoevedorp en Alkmaar. Waarom dat hier nog niet bekend was, is mij niet bekend. ;)
Aanleiding voor de motie is het feit dat Rijkswaterstaat begonnen is met het onderzoeken van alle knelpunten op de A9 tussen Alkmaar en Badhoevedorp om te zien of een officiële planprocedure moet worden gestart voor het verbreden van deze weg.

Lees het hele artikel: http://www.dichtbij.nl/zuid-kennemerlan ... op-a9.aspx
Het onderzoek naar de A9 is een MIRT-onderzoek. Daarbij wordt ook onderzocht of de N208 rechtstreeks op de A9 aangesloten kan worden met verbindingswegen naar Alkmaar en Rottepolderplein.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Chris » ma 06 jul 2015, 14:19

^^ Dat MIRT onderzoek is al op 17 oktober 2013 gestart. Dat is dacht ik ook wel vermeld hier.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Wouter N14 » ma 06 jul 2015, 18:19

^^ Kennelijk niet aangezien het voorlaatste bericht van 04 Okt 2012 dateert ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Chris » ma 06 jul 2015, 18:26

Het viel samen met de MIRT-verkenning van de A7 tot Hoorn. Wellicht is het daarbij weggevallen.

http://www.noord-holland.nl/web/file?uu ... ntid=20033
A9-corridor
• Het Rijk start in 2014 een MIRT-onderzoek voor de A9 Kooimeer – Raasdorp.
Dit MIRT-onderzoek wordt ingericht op basis van de nieuwe aanpak bereikbaarheidsopgave. Dit betekent dat vooral gekeken wordt naar een aanpak van de mobiliteitsknelpunten door middel van een combinatie van mobiliteitsmaatregelen zonder direct in te zetten op investeringen in nieuwe infrastructuur.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door keokiracer » ma 06 jul 2015, 18:32

In o.a. de topics over de A8-A9 verbinding en de A7-Zaandam-Hoorn wordt het wel genoemd, dus ik vermoed dat het idd weggevallen is ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door mavas » ma 06 jul 2015, 19:42

^^ dan verdient het in ieder geval een eigen onderwerp, zoals nu het geval is. :-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Zafer
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:44
Locatie: Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Zafer » zo 12 jul 2015, 13:10

Ik weet niet of het hier in dit topic thuishoort, maar gister is mij opgevallen dat de snelheid op het stuk tussen Uitgeest en Beverwijk (gedeelte met 3 rijstroken) verhoogd is naar permanent 130 km/u. Naar mijn idee hadden ze dit beter door kunnen trekken naar Akersloot zodat je één geheel hebt wat permanent 130 is, of staat dit nog op de planning?
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 12 jul 2015, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: d/t-foutje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door RSK » zo 12 jul 2015, 13:46

^^ Als ik even een kijkje in de toelichtingen op snelheidslimieten neem, lees ik het volgende:
Toelichting: Tussen Knooppunt Rotterpolderplein en afslag Akersloot (11) geldt vanwege de luchtkwaliteit en de natuur overdag een maximumsnelheid van 120 km per uur van 130 km per uur 's avonds en 's nachts.
Die versie is van afgelopen december, dus kennelijk was de luchtkwaliteit op het stuk tussen Uitgeest en Akersloot nog net niet goed genoeg. Gelet op het geringe verschil 120-130 zal het waarschijnlijk geen jaren meer duren voor ook dat stukje naar permanent 130 gaat. Zoals in het 130-topic te lezen valt, worden halfjaarlijks de locaties beoordeeld die in aanmerking komen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Zafer
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:44
Locatie: Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Zafer » zo 12 jul 2015, 15:56

Dank voor je toelichting, gezien de huidige situatie zal het dan waarschijnlijk niet lang duren voordat het gedeelte tussen Akersloot en Uitgeest inderdaad ook naar permanent 130 km per uur gaat. Aan de verkeersveiligheid zal het niet liggen. Je hebt maar met 1 op en afrit te maken. Het gedeelte tussen Uitgeest en Beverwijk heeft er 2, zelfs 3 als je de splitsing naar de A22 meetelt.

Gebruikersavatar
Zafer
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:44
Locatie: Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Zafer » di 21 jul 2015, 9:03

Lees net op de Telegraaf dat aan het einde van de maand je permanent 130 mag (bij gesloten spitsstrook uiteraard) op de A9 vanaf Beverwijk tot Alkmaar

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Rein » ma 28 sep 2015, 22:15

Op de beeldbank van Rijkswaterstaat is een fraaie reportage/documentaire van ruim 30 minuten te zien van de bouw van de Wijkertunnel. Erg informatief en interessant. Zie hier. :top:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Kaaiman » di 29 sep 2015, 9:41

^^ Ook grappig om het wagenpark dat ik me van mijn jeugd herinner weer eens terug te zien in die files. Citroën BX, Opel Kadett, VW Golf II, Mercedes 300E, Ford Sierra...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door JJK » di 10 nov 2015, 8:06

Wat me al een aantal dagen opvalt is dat de filedetectie op de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht heel raar doet. Dat zomaar alle flashers aan blijven staan of dat de matrixborden uit blijven bij een file. Ik heb dit inmiddels gemeld bij RWS maar het leverde gister met de regen wel veel stevige rempartijen op.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door JJK » ma 11 jan 2016, 15:05

Zojuist geconstateerd dat veel "Uit"-borden bij afritten zijn verdwenen en vervangen zijn door tijdelijke gele "Uit"-borden. Iemand een idee waarom dit is?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Rein » ma 11 jan 2016, 15:22

^^ welke afritten?

Zoveel afritten kent dit wegvak niet. Feitelijk alleen Beverwijk-Oost, Heemskerk, Castricum/Uitgeest en Akersloot. Zaterdag heb ik richting Alkmaar rijdend bij de eerste drie niks bijzonders gezien.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Wouter N14 » ma 11 jan 2016, 16:01

Stonden daar al NBA-UIT-borden of zou dit de vervaningsronde kunnen zijn?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Snelwegfreak » ma 11 jan 2016, 17:30

Denk dat ze gewoon omver gereden zijn. Sommige staan er namelijk al een flinke tijd.
Enne gojje mins blieft altied leave.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door JJK » ma 11 jan 2016, 19:57

Rein schreef:^^ welke afritten?

Zoveel afritten kent dit wegvak niet. Feitelijk alleen Beverwijk-Oost, Heemskerk, Castricum/Uitgeest en Akersloot. Zaterdag heb ik richting Alkmaar rijdend bij de eerste drie niks bijzonders gezien.
Afrit Heemskerk en Uitgeest in noordelijke richting. Maar ook afrit Ijmuiden op de A208 en A22. Kortom regio Ijmond

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door brytje008 » zo 27 nov 2016, 22:47

gisteravond reed ik richting Alkmaar op de A9. Dit was alweer een tijdje geleden, maar het valt me op dat ze steeds maar de borden van wegwerkzaamheden niet weghalen. Er staan nog steeds allerlei borden met de snelheid 90. Terwijl dit niet geld want iedereen rijdt gewoon 120 km/p er zijn ook geen werkzaamheden. weet iemand waarom dit is?

Het begint ongeveer hier: https://www.google.nl/maps/@52.4442716, ... 312!8i6656
Touren is rough so you got to be tough

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door boe! » zo 27 nov 2016, 22:57

90 km/u vanwege het ontbreken van de vluchtstrook?

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door brytje008 » zo 27 nov 2016, 23:10

^^ Dat zou heel goed kunnen, ik heb geen idee haha. Maar ik vind het maar een vreemde situatie. Je ziet ook dat veel mensen er door in de war raken, door eigenlijk 90 te willen rijden, maar toch de gok wagen door wat harder te rijden.
Touren is rough so you got to be tough

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Attietattie » zo 27 nov 2016, 23:41

brytje008 schreef:maar het valt me op dat ze steeds maar de borden van wegwerkzaamheden niet weghalen.
Normaliter doe je dat na afronding van de werkzaamheden en dat is ook hier het geval.
brytje008 schreef:Er staan nog steeds allerlei borden met de snelheid 90. Terwijl dit niet geld want iedereen rijdt gewoon 120 km/p
:nahzeg:
brytje008 schreef:er zijn ook geen werkzaamheden. weet iemand waarom dit is?
Omdat er werkzaamheden zijn!

De Velsertunnel is dicht ivm renovatie. Daarom zijn er tijdelijke verkeersmaatregelen getroffen op de A9. Er zijn tijdelijke verbindingsbogen aangelegd en de vluchtstrook is opgeofferd.

De stelligheid waarmee je verkondigt dat die borden er voor Janmetdekorteachternaam staan is misschien niet helemaal handig. In dit geval gaat het er namelijk alleen maar om dat jij niet weet waarom de borden er staan. Op zich is dat ook interessant hoor, misschien moet er meer aan communicatie gedaan worden. Maar verder is de toonzetting slecht gekozen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door brytje008 » ma 28 nov 2016, 0:09

^^ Ja klopt ik had geen idee waarom, ik rijdt er ook maar eens in de paar maanden. Het is me nooit zo opgevallen wat er allemaal gebeurd was. Verder is mijn interesse in de A9 en A22 niet heel erg groot (even stom gezegd) dus lees ik / verdiep ik me niet zo hierin. Daardoor zie ik er eigenlijk ook bijna niks van qua nieuws of wat er gebeurd is wat betreft wegwerkzaamheden.
Touren is rough so you got to be tough

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door Rein » ma 28 nov 2016, 10:27

^^

:rofl2: Dit was toch een grap, niet? :s

Voor het geval je echt geen idee heb: kijk eens naar dit draadje waar (tot nu toe) zo'n 12 pagina's (ca 350 berichten) gewijd zijn aan de betreffende werkzaamheden. Die draad loopt al vanaf 2013 en dat zegt wellicht iets over de omvang en impact van de werkzaamheden. En dat heb jij even gemist blijkbaar....... :lol:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [A009] Badhoevedorp - Alkmaar

Bericht door brytje008 » ma 28 nov 2016, 13:31

Was geen grap hoor :lol: . Ik lees de artikelen over Nederland bijna niet, ik ben meer geïnteresseerd in de internationale artikelen.
Touren is rough so you got to be tough

Plaats reactie