Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Coen Tunnel » vr 15 jun 2012, 1:15

Kaaiman schreef:Die 4 meter... :roll:
Het subtiele sarcasme van Ds79m wordt blijkbaar niet door iedereen begrepen...

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Remco » vr 15 jun 2012, 9:31

duikgek89 schreef:
sirdanilot schreef:maar in jouw optiek is OV het kwaad zelve dus die redelijkheid kunnen we ook niet verwachten... :roll:
René heeft wat mij betreft gelijk. Er zijn kapitalen uitgegeven en het werkt nog steeds voor geen meter. Het enige dat werkt is de speciale geld-in-de-zak-schuiver die door de nieuwe zinloze management lagen ontwikkelt is. Dan hadden ze beter een goede wisselverwarming ontworpen want dan hadden ook de reizigers er warmpjes bijgezeten en had niet iedere keer alles in de soep gelopen.

De infrastructuur voor de auto is verwaarloost terwijl de automobilisten wel helemaal uitgeschud worden. Het OV wordt zwaar gesubsidieerd en presteert niks.
Ik neem aan dat die 89 voor je geboortejaar staat?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door duikgek89 » vr 15 jun 2012, 11:36

Inhoudelijk reageren valt niet mee? Er zijn ook mensen die nu iets weten over bijvoorbeeld de wegen in 1920, niet omdat ze het meegemaakt hebben maar omdat ze er het een en ander over opgezocht en over gelezen hebben... En inderdaad ik heb niet in 85 in de trein gezeten, dat ging niet. Maar dat er een hoop geld aan uitgegeven is, is duidelijk. Dat het nu nog steeds niet werkt is ook duidelijk en dat de automobilisten flink mogen dokken terwijl er structureel veel minder in het wegennet geïnvesteerd wordt staat ook als een paal boven water. Daar mag ik best de mening aan koppelen dat het OV even lekker mag wachten en dat het wegennet nu eerst aan de buurt is. Het is namelijk fantastisch dat je tussen Utrecht en Amsterdam nu niet wordt opgehouden door file maar door een rare snelheidslimiet en trajectcontrole, er zijn genoeg trajecten die structureel gewoon bomvol staan en andere trajecten die op bepaalde tijden zo verzadigd zijn dat het ook daar niet lang meer duurt voordat de boel vast loopt. Verder is het mij duidelijk dat er ook op het spoor te weinig capaciteit is, ik heb in treinen zo opgepropt gestaan dat er gewoon niemand meer bij kon en dat is echt niet leuk. Investeringen zijn in allebei nodig, maar de balans mag van mij op dit moment best wat meer naar het wegvervoer.

Bovendien is het echt niet zo dat iedereen met bouwjaar 89 een rondscheurende comazuipende herrieschopper is die teveel met z'n iphone speelt maar ook dat zal wel moeilijk te begrijpen zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Kaaiman » do 05 jul 2012, 16:24

Niet helemaal Vechtdallijn, maar wel nauw verwant:
[url=http://www.provincie.drenthe.nl/actueel/nieuwsberichten/@78633/drenthe-zet-betere/]Provincie Drenthe[/url], 5 juli 2012 schreef:Drenthe zet in op betere dienstregeling
Overbelastverklaring vraagt om oplossing

De provincie Drenthe en Noord-Nederland maken zich sterk voor meer spoor tussen Zwolle en Herfte. Het baanvak op dit punt is onlangs door Prorail overbelast verklaard. Dit kan gevolgen kan hebben voor extra treinen en een betere dienstregeling tussen het Noorden en Zwolle. Het gaat om de verbindingen vanuit Groningen, Leeuwarden en Emmen. Al deze treinen komen samen bij Herfte en gaan van daaruit verder over het hetzelfde spoor naar Zwolle.

Gedeputeerde Henk Brink: "Het is goed dat er een overbelastverklaring is afgegeven. Samen met Prorail kijken we naar de mogelijke oplossingen voor de flessenhals bij Zwolle/Herfte. Vanuit Drenthe hebben we er continu aandacht voor gevraagd en zijn we blij dat er zicht is op een oplossing. Dit is noodzakelijk voor een betere dienstregeling voor heel Noord Nederland."

Prorail en het Rijk onderkennen het probleem, maar een toezegging over extra spoor is er nog niet. In september moet duidelijk worden hoe het probleem kan worden opgelost en wat de kosten hiervan zijn.
[url=http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/meer-treinen-naar-noorden-vanaf-volgend-jaar]RTV Drenthe[/url], 5 juli 2012 schreef:Meer treinen naar het noorden vanaf volgend jaar

MEPPEL - De NS laat vanaf december meer treinen rijden in het noorden. Vanaf 2013 rijdt vier keer per uur een trein van Groningen naar Zwolle.

Uiteindelijk gaat ook het aantal treinen tussen Leeuwarden en Zwolle omhoog van twee naar vier per uur. Meppel wordt overstap-punt tot de bottleneck tussen Zwolle en Herfte is opgelost. Dat is pas in 2021.
2021 zou met voorfinanciering door de provincies Drenthe en Overijssel toch wel met een paar jaar vervroegd moeten kunnen worden lijkt me...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Hanno » vr 24 aug 2012, 22:24

Vandaag tweemaal een gekoppelde GTW (2-tje en 3-tje) door zien komen op Rotterdam Centraal. Zag er wel fris uit dat blauw GTW, in plaats van die rode treinen van de MerwedeLingelijn die regelmatig in Rotterdam te zien zijn.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Willem » za 25 aug 2012, 21:53

Dat blauw is een soort huisstijl voor het OV in Overijssel. Voor een rit van uur zijn die GTW-tjes overigens niet zo comfortabel. Dan gaan ze in Emmen nog terugverlangen naar de oude vertrouwde plan-V-tjes.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Coen Tunnel » za 25 aug 2012, 23:14

^^ Die van Arriva vind ik anders prima. Voor Leer-Groningen en Leeuwarden-Groningen zijn ze goed te doen. Beter dan de GTW's van Veolia, met de enorm krappe 2+3-opstelling.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Groningen » za 25 aug 2012, 23:15

^^ Met de Arriva-2+2-opstelling houd je inderdaad meer ruimte over en doen de treinen ook niet zo krap aan. Ze zitten ook wel lekker 8-)

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Groningen » za 24 nov 2012, 15:53

Kaaiman schreef:Ik neem aan dat de kans op uitvoering groter is als de regio (provincies Drenthe en Overijssel, gemeente Zwolle en wellicht nog wat andere gemeenten aan de spoorlijn) de portemonnee trekt dan wanneer er gewacht moet worden op geld van het Rijk. Misschien zit er nog een kleine rijksbijdrage in, maar dat zal het dan ook wel zijn verwacht ik.
Nee dus:
www.rtvnoord.nl schreef:
Het kabinet wil waarschijnlijk niet meer investeren in de verbetering van de spoorlijnen vanuit het Noorden naar Zwolle. Daarmee komt ook de uitbreiding van het spoorknooppunt Herfte, bij Zwolle, in gevaar. Dat heeft minister Melanie Schultz van Verkeer de noordelijke provincies laten weten.
In Herfte komen de spoorlijnen van Groningen/Leeuwarden en Emmen bij elkaar en dat levert een flessenhals op die nu al overbelast is. Omdat zowel de NS als Arriva vanaf 9 december ook daar meer treinen willen laten rijden, wordt het nog drukker op het spoor.
Volgens de NS gaat de nieuwe dienstregeling wel passen, maar dan moet er niets misgaan.
Dan kun je er dus op wachten, want de NS en niets misgaan... :roll:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Vinny » zo 25 nov 2012, 13:06

Knoop Zwolle opheffen, dan passen 4 treinen per uur per richting best. :yes: (En omdat de frequentie eens per kwartier is, is de knoop ook niet nodig)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Kaaiman » ma 26 nov 2012, 9:51

Ik zag vanmorgen dat er blauwe OV-chipkaartpaaltjes van Arriva zijn geplaatst op station Zwolle. Ze zijn van het model dat Syntus ook gebruikt (met die knik) en er staat naast het Arriva-logo ook 'Vechtdallijnen' op, in witte letters op een helderblauwe achtergrond.

Jammer trouwens dat voor de onwetende chipkaartgebruiker ook hier nu een dure overstap NS - Arriva nodig is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Coen Tunnel » ma 26 nov 2012, 12:49

Vinny schreef:Knoop Zwolle opheffen, dan passen 4 treinen per uur per richting best. :yes: (En omdat de frequentie eens per kwartier is, is de knoop ook niet nodig)
Je zit tussen Herfte en Zwolle met 8 treinen per uur richting zuiden: 2 vanuit Leeuwarden, 4 vanuit Groningen en 2 vanuit Emmen. Die twee vanuit Emmen moeten het spoor richting noorden kruisen, waar dus ook 6 treinen per uur (2 naar Leeuwarden en 4 naar Groningen) rijden. Ik kan me voorstellen dat dat krap wordt, of je de knoop nou opheft of niet. Bovendien zul je voor de reizigers uit Emmen in Zwolle toch ook goede aansluitingen moeten bieden op de treinen richting Deventer/Arnhem, Amersfoort/Utrecht en Lelystad/Amsterdam/Schiphol.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Willem » ma 26 nov 2012, 12:57

Het opheffen van dat soort knopen zorgt ervoor dat de totale reistijd flink toeneemt. De overstaptijden worden veel langer. Juist door dat soort gedachten is de trein de laatste jaren flink trager geworden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Vinny » ma 26 nov 2012, 19:21

Het behouden van de knoop zorgt voor 10 minuten onnodig stationnement van de IC uit Leeuwarden. Wat nou "reistijd langer", zorg eerst maar eens dat je eens minder dan 40 minuten op een godverlaten station als Heerenveen mag wachten op de aansluitende bus. Een kwartier cappuchino drinken op station Zwolle: daar is nog nooit iemand aan doodgegaan... :geenlach:
Ik kan me voorstellen dat dat krap wordt,
Ik zal je nog sterker vertellen, betreffend baanvak is overbelast verklaard. Maar goed, de stoptrein naar Leeuwarden gaat er waarschijnlijk sowieso aan, in 2015 zouden de sprinters allemaal worden ingekort tot Meppel. Dat scheelt ook, maar reizigers uit Wolvega, Grou en Akkrum worden nog veel harder gegrepen dan een paar verdwaalde reizigers uit Nijverdal West die een paar minuten langer in een volledig verwamde wachtruimte met hema-worsten en kopjes koffie moeten doorbrengen. Maar goed, ik weet waar de prioriteiten tegenwoordig liggen :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Peter » ma 26 nov 2012, 21:02

Als de IC uit Leeuwarden (2 keer per uur) in Meppel stopt (ipv Steenwijk) en de sprinter (hopelijk ook 2 keer per uur) rijdt tussen Meppel en Leeuwarden, dan is vrijwel iedereen beter af en het spoor Meppel-Zwolle niet drukker belast.

De directe IC (Rdam)Amersfoort>Leeuwarden halteert straks op Zwolle 11 minuten. De stoptreinversie (DH)Schiphol>Leeuwarden heeft 8 minuten. Minder dan de huidige voorlooptrein Rdam>Leeuwarden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Coen Tunnel » ma 26 nov 2012, 23:04

Vinny schreef:Het behouden van de knoop zorgt voor 10 minuten onnodig stationnement van de IC uit Leeuwarden.
Momenteel is het in beide richtingen 6 minuten.
Wat nou "reistijd langer", zorg eerst maar eens dat je eens minder dan 40 minuten op een godverlaten station als Heerenveen mag wachten op de aansluitende bus.
Daar heeft de NS niks mee te maken natuurlijk, die bepalen de vertrektijden van de bus niet. Wel is het zo dat veel bussen in Friesland die op de trein aansluiten overdag in een 20-40-schema rijden en 's avonds maar eenmaal per uur, waardoor de bus op maar één van de twee treinen per uur kan aansluiten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Vinny » ma 26 nov 2012, 23:10

OK is was wat cynisch, en de NS kan niet altijd verweten worden dat de overige aansluitingen knudde zijn - maar zolang ik in de OV wereld meeloop blijft me de enorme focus op zeer korte overstappen verbazen, terwijl aan de andere kant, overstappen van 59 minuten op Leeuwarden (van de sneltrein uit Groningen op de trein naar Sneek-Stavoren) klaarblijkelijk geen enkel probleem is. Ik vind een robuuste aansluiting van 15 minuten helemaal niet verkeerd of zo, zeker niet op een goed geoutilleerd station als Zwolle. Maar als dat 45 minuten wordt, dan ga ik langzamerhand aan het ritueel verbranden van mijn OV abonnement denken. :yes:

En met het verbreken van de knoop is het dus eenvoudiger om frequentieverhogingen door te voeren, waardoor de algemene wachttijd dus netto verkort wordt :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Willem » di 27 nov 2012, 21:14

De laatste jaren zie je juist dat er helemaal geen focus op overstappen is, zodat je bij elke overstap 14 minuten op de volgende trein moet wachten. Zeker in de Nederlandse context, een dichtbevolkt land met korte afstanden en een spoorwegnet die dat weerspiegeld, zijn goede en snelle overstappen van belang om vlotte verbindingen tot stand te brengen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Vinny » di 27 nov 2012, 21:51

Nou dan mag jij Zwolle passend gaan krijgen Willem. Met treinen uit de richting: Kampen, Lelystad (IC en sprinter), Amersfoort (IC en sprinter), Enschede (Nijverdal-West), Deventer (vooralsnog alleen IC), Leeuwarden (vooralsnog alleen IC), Groningen (IC en sprinter) en Emmen (snel- en stoptrein), is het vrijwel onmogelijk en zeker op de bestaande infrastructuur om alle treinen ongeveer gelijktijdig binnen te nemen en te laten vertrekken. Dat kan dus gewoon niet en zeker niet als de geplande stations Zwolle Zuid, Zwolle Stadhagen en evt. Staphorst worden gerealiseerd en alle stoptreinstations die onderdeel van het hoofdrailnet zijn per dgl 2015 2x per uur bediend moeten worden (ma-za overdag) :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door evos » wo 28 nov 2012, 0:49

^^ Ik weet niet of dit al gebeurt of in de planning zit, maar het toepassen van dubbel-enkelspoor op Htba (Hattemerbroek aansluiting) -Zl - Hea (Herfte aansluiting) zou misschien al een stuk helpen. In die andere hub met een Z, Zutphen, vertrekken de treinen naar Hengelo en Winterswijk ongeveer gelijktijdig, de een op linker- en de ander op rechterspoor (althans toen ik kort geleden in een van die treinen zat).
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Vinny » wo 28 nov 2012, 18:25

Volgens mij past dat niet, omdat de treinen ook in tegengestelde richting over betreffende sporen rijden. Bij bediening in twee richtingen is het wezenlijk dat er ruime tijdsafstanden gepland worden, je wil geen frontale aanrijding hebben als één der machinisten per ongeluk een rood sein mist...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Kaaiman » wo 28 nov 2012, 22:11

Hoewel ik de grap op zich wel kan waarderen, vind ik de uitvoering (graffiti) minder geslaagd. Een schoonmaakklusje van tienduizenden euro's...
[url=http://nos.nl/artikel/445619-trein-arriva-beklad-in-kleuren-ns.html]NOS.nl[/url], 28 november 2012 schreef:Trein Arriva beklad in kleuren NS

Graffiti-spuiters hebben een nieuwe trein van vervoersbedrijf Arriva bespoten in de kleuren van een NS-Intercity. De blauwe designtrein stond op een rangeerterrein in Zwolle en is in de nacht van maandag op dinsdag beklad.

Volgens Arriva gaat het minimaal 40.000 euro kosten om de trein schoon te maken. Het bedrijf heeft aangifte gedaan.

'Misdadige sabotage-actie'
Directeur Anne Hettinga van Arriva spreekt van "zieke geesten" die dit op hun geweten hebben. "Dit is een misdadige sabotage-actie. Mijn medewerkers hebben keihard gewerkt om veertien nieuwe treinen op 9 december te kunnen laten rijden. Dit is een klap in hun gezicht."

Volgens Hettinga gaat het zeker twee dagen duren om de trein schoon te maken. De directeur is er zeker van dat alle nieuwe treinen op 9 december kunnen worden ingezet.

De politie onderzoekt de camerabeelden van het rangeerterrein en analyseert de verf die gebruikt is. Het bedrijf heeft bewakers ingehuurd om het terrein te beveiligen.


Afbeelding Afbeelding
Het lijkt een NS-hondekop, maar dat is maar graffiti-schijn (foto Rene Louwsma)
Overigens is het niet het kleurenschema van NS-intercity's, maar van NS stoptreinen oude stijl.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op wo 28 nov 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Wouter N14 » wo 28 nov 2012, 22:13

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Kaaiman » do 29 nov 2012, 21:32

Overstapstation Mariënberg:
Afbeelding

Als het goed is blijft alleen de linkse staan.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op vr 30 nov 2012, 8:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Palance » vr 30 nov 2012, 6:42

Toch is het wel een typerende foto waar die zogenaamde marktwerking toe moet leiden: Volstrekte onduidelijkheid voor de reiziger. Al blijft er hier dan wellicht eentje over, er zijn nog altijd stations waar er 2 staan (en volgens mij geen één waar je straks 3 vervoerders tegelijk kunt hebben - en dus ook 3 palen).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door jelger » vr 30 nov 2012, 7:11

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Pegasus2
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 10:52

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Pegasus2 » vr 30 nov 2012, 10:29

Kaaiman schreef:Overstapstation Mariënberg:
Afbeelding

Als het goed is blijft alleen de linkse staan.
En bij welke van de drie hoort de trein op de achtergrond dan..?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Kaaiman » vr 30 nov 2012, 10:43

Rechts.

Overigens zal die pas met de dienstregeling 2015 verdwijnen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Coen Tunnel » vr 30 nov 2012, 10:49

Pegasus2 schreef:En bij welke van de drie hoort de trein op de achtergrond dan..?
Is inderdaad een bijzonder geval. Het OV in de Regio Twente is op verzoek van de regio zelf allemaal onder de naam Twents, al zijn de concessies in handen van Connexxion en Syntus. Connexxion heeft nu nog de concessie voor de spoorlijn Almelo-Mariënberg, maar heeft de uitvoering van die dienst weer uitbesteed aan Syntus, die daar dus met een trein in Twents-kleurstelling de dienst uitvoert.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Willem » vr 30 nov 2012, 12:55

Overigens krijgt Syntus niet altijd de goede treinen op de goede spoorlijnen, zodat er wel eens Twents-trein elders rijdt, terwijl er dan tussen Almelo en Marienberg een gewone Syntus trein rijdt.

Plaats reactie