Amsterdam - Vladivostok, en terug

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Re: Amsterdam - Vladivostok, en terug

Bericht door Palance »

Van die website:
Multiple-entry visums zijn niet mogelijk voor toeristisch en prive-bezoek.
maar ook:
Toeristische visum mag voor een periode van niet meer dan 30 dagen uitgegeven worden en mag single-entry of double-entry zijn (alleen als U tijdens uw verblijf in Rusland ook naar enkele naburige met Rusland landen reist).
Beetje onduidelijk dus.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
jelger
expressweg

Bericht door jelger »

Voor de duidelijkheid: een multiple-entry visum is voor meer dan 2x ('onbeperkt' aantal keren binnen de visum geldigheidstermijn) bedoeld.
Een double-entry is voor max. 2x, en is dus niet hetzelfde als een multiple-entry, alhoewel dat taalkundig wellicht botst.
Toyotanut
dorpsstraat

Bericht door Toyotanut »

Ik dacht even dat het ging om dezelfde gast als op tweakers, maar die gaat met een Range rover, tripje Mongolië en terug, ook in 6 weken o.i.d. Toch een pittige trip, zoveel kilometers per dag. Dan mag er weinig mis gaan.
Maar goed, in heel veel delen van Rusland is er veel van hetzelfde, zoals eindeloze berkenbossen waarvoor je niet hoeft te stoppen. Noordelijk lijkt me mooier.
Wat ik me wel af vraag wat het doel van de trip is. In Vladivostok kun je de auto ook terug verschepen, al is het niet een van de goedkoopste havens. Dan moet ie wel in een container.

Van wat andere overlanders had ik gehoord dat de Rusissche politie wel minder corrupt is. Maar als ze je ergens op kunnen pakken, dan doen ze dat meteen. En daarna kun je ook betalen, of beter gezegd "geld in de auto laten vallen" en dus wat onderhandelen over de prijs. Gerucht was dat Poetin had gezegd dat ze de toeristen/buitenlanders niet zo lastig moesten vallen met onzin. Maar goed, ieder feitje waar ze je op kunnen pakken zullen ze je op pakken, met flinke bedragen als gevolg. Met zo'n BMW zul je gauw geneigd zijn wat harder te rijden, al is het maar om vrachtwagens in te halen. En dan wordt je snel gelaserd, er wordt veel gecontroleerd.

Neem je trouwens wel wat reserve onderdelen mee? Leuk dat andere E39's in Nederland op jaarbasis veel meer kilometrage doen, maar die vergelijking slaat echt als een tang op een varken. Maar goed, ik ken de exacte staat van de wegen ook niet. Als ik de vele youtube filmpjes zie dan zijn het geen Europese wegen, maar valt het reuze mee. In het Oosten wellicht wat slechter, waardoor je auto meer te verduren krijgt.
http://www.lovetheworld.nl -> Amsterdam - Nepal per Landcruiser '83
Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem »

Op youtube circuleren ook veel filmpjes van auto-ongelukken in Rusland die zacht gezegd nogal klungelig zijn, of juist veroorzaakt door mensen die met 120 door het rode licht rijden.
Maar in de praktijk zal het wellicht zo'n vaart niet lopen.
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

jelger schreef:Voor de duidelijkheid: een multiple-entry visum is voor meer dan 2x ('onbeperkt' aantal keren binnen de visum geldigheidstermijn) bedoeld.
Een double-entry is voor max. 2x, en is dus niet hetzelfde als een multiple-entry, alhoewel dat taalkundig wellicht botst.

Het wordt een zakenvisum, 1x Entry geldig voor 90 dagen. Er zijn bureaus die dat allemaal regelen incl. invitatie.

Groet,
V.
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

Toyotanut schreef:... Leuk dat andere E39's in Nederland op jaarbasis veel meer kilometrage doen, maar die vergelijking slaat echt als een tang op een varken. Maar goed, ik ken de exacte staat van de wegen ook niet. Als ik de vele youtube filmpjes zie dan zijn het geen Europese wegen, maar valt het reuze mee. In het Oosten wellicht wat slechter, waardoor je auto meer te verduren krijgt.
Hoezo 'tang op een varken' :confuuuse: 't Wordt geen survival off-road naar Magadan, alleen asfalt M-wegen.
20K is minder dan een peuleschilletje voor moderne auto's, en er rijdt daar hetzelfde spul als hier.
Alsof de wegen hier in 't Westen overal zo geweldig zijn :wijsvinger:
jaap47
stadsweg

Bericht door jaap47 »

Ik kan me wegen in Oekraïne herinneren die toch aardig grote gaten hadden (en dan heb ik het over de doorgaande snelwegen). 50cm doorsnede en een diepte van 30cm waren geen uitzondering. De wegen in de steden zijn vaak slechter, waardoor wij de stadsbussen gebruiken als kermisatractie (goedkoper en je werd er kots misselijk in).

De reden dat er veel you-tube filmpjes op het internet staan, is als bewijs tegen corruptie/gedrag bij de politie (geeft te denken dat er zoveel op staan).

Ik ben heel benieuwd hoe er wordt gereageerd op de auto, de reacties kunnen namelijk 2 kanten op (of fout volk aantrekken (en dus met rust gelaten) of fout gedrag (dus aandacht krijgen) aantrekken).
Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem »

^^ Je zou eigenlijk een setje Russische platen moeten meenemen die je op de auto kunt schroeven als je hem niet gebruikt (natuurlijk niet tijdens het rijden, dat is illegaal). Dan valt de auto niet zo op als hij ergens geparkeerd staat.
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

^^ Ben inderdaad van plan om ze er af te halen (met van die kentekenplaatklemmen die op aanhangers gebruikt worden).
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

Net terug.
25.000km, 2000 liter brandstof, 350 uur rijden, 30 hotels/motels
15 dagen om in Vladi te komen, in totaal 6 weken heen-en-terug.
Langste etappe: Krasnoyarsk-Irkoetsk
Moeilijkste etappe (slechtste wegen): Khabarovsk-Vladivostok
E39 voldeed prima, zelfs geen lekke band
Vrijwel overal langs de route 3G/internet onvangst (Tripadvisor ideaal voor vinden overnachting)
Google Maps & Navitel wijzen overal de weg
Kwaliteit M-wegen varieert van keienpad tot 5-sterren, vanaf Moscow alleen nog 2-baans
Erg rustig op de weg buiten de steden, relatief weinig ongelukken/incidenten
8x aangehouden, 8x door laten rijden, niets van echte corruptie gemerkt (zal er ongetwijfeld wel zijn)
Overal Euro 95 benzine, heel enkel alleen 92
Landschap doet erg aan Frankrijk denken; Oeral -> Ardennen; Siberie: moerassig + miljarden zilverberken;
Baikalmeer: steenkoud !

Tip: Izhevsk -> Kalasnikov schieten in de kelder van Kalashnikov museum

Afbeelding
Laatst gewijzigd door vronsky op do 29 aug 2013, 17:03, 6 keer totaal gewijzigd.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

^^ Mooi ritje! 8-)
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

Mooi man!

Ik verwacht echter nog een wat uitgebreider reisverslag (en erg veel foto's)!!! ;)
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

Rein schreef:Mooi man!

Ik verwacht echter nog een wat uitgebreider reisverslag (en erg veel foto's)!!! ;)
't Wil maar niet lukken om de foto's er in te plakken.... :dontknow:
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

^^ Tussen

Code: Selecteer alles

[img]url naar foto[/img]
tags kun je de foto's plaatsen. Heb je bij die eerste foto ook al gedaan dus hetzelfde kunstje kun je uithalen.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Een link naar een online-fotoalbum kan natuurlijk ook.

Staan die Russen niet raar te kijken bij een auto met zo'n NL-kentekenplaat ?
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

Rene schreef:Een link naar een online-fotoalbum kan natuurlijk ook.

Staan die Russen niet raar te kijken bij een auto met zo'n NL-kentekenplaat ?
(taxi)bussen hebben daar allemaal een geel kenteken, dus pas in tweede instantie ontdekte men de vreemde plaat.
Vooral die verkeersagenten hadden pas laat door dat we geen Russen waren:
zodra ze dat merkten, mochten we direct door, je zag aan hun gezichtsuitdrukking:
dat gaat me veel te veel tijd/gedoe kosten om alles uit te leggen en een bon te schrijven aan die mafkezen, wegwezen... :mrgreen:
Forse overtredingen hebben we niet gemaakt (zal ongetwijfeld hebben meegespeeld), max. snelheid 90 is daar inderdaad vaak ook de meest veilige snelheid op die weggetjes (veel anderen daar denken daar wel wat anders over...)
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Wow, gave rit! Ik wil veel foto's zien :honger:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
vronsky
polderweggetje

Bericht door vronsky »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 »

Wat een immense afstanden staan er op die borden. :schrikreactie:
Ger81
autoweg

Bericht door Ger81 »

Wauw, wat een mooie roadtrip is dat geweest :worship:
Ubi volentia est, via est
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Geweldige rit en foto's :worship: :worship: :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
tsov
verkeersader

Bericht door tsov »

Geweldige reis! :top:
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Lijkt me een geweldige rit.