Chris schreef:In de zuidelijke helft van Wallonië zijn maar weinig tankstations langs de snelweg. Dit komt door concurrentie van Luxemburg, volgens mij is er zelfs in Bastogne (enige plaats van omvang langs de E25) geen tankstation.
O jawel hoor, ik heb er een keer getankt toen het nodig was en ik twijfelde of ik Martelange zou halen. Als je op de N4 de eerste afrit (naar de N84) neemt na het klaverblad met de E25 kom je vrijwel gelijk bij een Total (
Streetview).
Vanaf Liège tot de Luxemburgse grens heb je iets van 130 kilometer zonder tankstations, da's denk ik één van de grootste afstanden zonder tankstation in west-Europa. In Duitsland zie je dat soms ook incidenteel, maar heb je wel een Autohof bij een aansluiting.
En de parkeerplaatsen die er wel zijn, zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Alleen bij de Aire die bij Houffalize zit (volgens mij de Aire des Nutons) is een wc-gebouwtje. Alle andere Aires hebben niet meer voorzieningen dan parkeerplaatsen en wat bankjes.
Alfa schreef:Misschien kunnen bordjes naar tankstations in de buurt soelaas brengen? Naar bijkomende tankstations op de E25 is geen vraag vermoed ik. Daar tank je immers als je écht niet anders meer kan gezien mensen meestal tot Luxemburg wachten.
Die Total bij Bastogne zou natuurlijk zo bewegwijzerd kunnen worden. Als er in Neufchâteau of Arlon in de nabijheid van de E25 ook een tankstation is, zou die natuurlijk ook bewegwijzerd kunnen worden.
Tommy schreef:Deze kleine kilometer in Martelange is zowat het boorplatform tussen Bastenaken
(Bastogne) en Aarlen
(Arlon). Loop er maar eens met Google SV door. Eigenlijk wel indrukwekkend en grappig tegelijkertijd...
De bijnaam van de rij met benzinepompen in de oude paddock van de Indianapolis Motor Speedway is daar wel van toepassing.
Gasoline Alley.