[N348] Deventer - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » ma 05 mar 2012, 20:56

^^Je moet de hoogte van die drempels in de vernieuwde Siemelinksweg ook niet overdrijven. Ze zijn erg 'vlak'.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 13 mar 2013, 13:57

Ik heb net even over de R348 bij Wesepe gereden, er zitten nu al gaten in, 3,5 jaar na openstelling.

Wat foto's van de voormalige N348 in Wesepe. De weg is heringericht, maar niet echt afgewaardeerd, er liggen geen drempels of rare versmallingen in. Er is ook niet echt noodzaak om het verkeer hier te weren, er zal alleen verkeer van gebruik maken wat ter plekke een bestemming heeft.

Afbeelding
Wesepe-1 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Wesepe-2 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Wesepe-3 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Wesepe-4 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Snelwegfreak » wo 13 mar 2013, 14:01

Ziet er netjes uit. Wat mij betreft moet je blij zijn dat er geen onnozele wegversmallingen/asverspringingen/drempels in liggen waardoor het nu een comfortabele weg is. Er schijnt geen noodzaak hiertoe te zijn, maar is deze weg niet meer doorgaand dan? Kan me voorstellen dat hij nu nog steeds aardig interessant is voor niet-bestemmingsverkeer.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Rogier » wo 13 mar 2013, 14:29

Chris schreef:Ik heb net even over de R348 bij Wesepe gereden, er zitten nu al gaten in, 3,5 jaar na openstelling.
Laat mij raden. Men heeft ZSA (geluidsarmasfalt) aangebracht. Waardeloos materiaal. Men kan beter SMA aanbrengen. Dit blijft 15 - 20 jaar goed.
Mooie foto's overigens.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door boe! » wo 13 mar 2013, 15:10

Snelwegfreak schreef:Er schijnt geen noodzaak hiertoe te zijn, maar is deze weg niet meer doorgaand dan? Kan me voorstellen dat hij nu nog steeds aardig interessant is voor niet-bestemmingsverkeer.
De oude route loopt letterlijk van niets naar nergens. De R348 is sneller en korter voor doorgaand verkeer. De oude route kent verder maar één afslag: naar Wesepe-Centrum. In theorie kan je doorrijden naar Heeten, maar voor de meeste automobilisten zijn er snellere routes naar die bestemming.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Wouter N14 » wo 13 mar 2013, 15:46

Wat een vaag wegprofiel :nahzeg: Is het 30 of 50?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Snelwegfreak » wo 13 mar 2013, 16:19

Tja, goede vraag. Zo op het oog ziet het eruit als een brede ETW-bibeko, dus 30?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Peter » wo 13 mar 2013, 16:53

Ter vergelijk met de 1-na-onderste foto:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 8,,0,19.45

Men heeft dus asfalt en lijnen vermoedelijk vervangen, maar het wegprofiel (klinkers, parkeerhavens en sluitbanden) niet. Die rare parkeerhavens lijken voormalige (?) busstops te zijn, die vroeger en nu (volgens de Geelhoed-uitleg) niet door bussen noch auto's gebruikt mogen worden, vanwegde de doorgetrokken lijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door boe! » ma 01 apr 2013, 9:03

Ik ben gisteren over de N348 gereden en zag wat eigenaardigheden op de bewegwijzering.

Deventer <> Centrum
Ik rijd hier al binnen de bebouwde kom van Deventer, maar op het bord staat Deventer nog steeds aangegeven. Dat is overigens al jaren zo. Recent is de bestemming Centrum toegevoegd. Hiermee wordt het centrum van Deventer bedoeld, maar de vermelding Deventer is blijven staan. Waarschijnlijk vergeten te verwijderen. Overigens is ook Colmschate nieuw op de borden. Voorheen was er geen bestemming naar links.
Afbeelding


Op zoek naar Diepenveen
Ik rijd op de N348 t.h.v. de afslag Boskamp/Wesepe-Zuid. Het lijdt geen twijfel dat Diepenveen rechtdoor is.
Afbeelding

Dan de volgende afslag. Diepenveen is hier niet te vinden.
Afbeelding

Althans, niet meer. Diepenveen was tot voor kort hier rechtsaf, maar het is weggehaald van de bewegwijzering.
Afbeelding

Zelfde rotonde, maar dan vanaf de andere kant. Diepenveen is rechtdoor richting Wesepe. Eh ja, daar kwam ik toch net vandaan?
Afbeelding

Maar rijd je rechtdoor, dan kom je Diepenveen niet meer tegen. Het is de bedoeling dat je op deze rotonde (waarmee ik begon) afslaat richting Boskamp, maar dan moet je Diepenveen wel toevoegen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Palance » ma 01 apr 2013, 9:21

Diepenveen is blijkbaar net zo'n plaats als Bielefeld, er staan ergens borden voor de vorm, maar je kunt er niet komen omdat het niet bestaat ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » ma 01 apr 2013, 12:25

Komt dit soort grove fouten nu door de opdrachtgever, of door de gebrekkige controle van de opdrachtnemer? En nog belangrijker: Wordt dit soort fouten in de toekomst vermeden door de komst van de Nationale Bewegwijzeringsdienst?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Via » ma 01 apr 2013, 13:16

http://i46.tinypic.com/25q7y55.jpg

Ik ben benieuwd wie dit niet-standaard redesign heeft geplaatst. De letters lijken groter, het wegnummer ook en de pijlen zijn ook dikker gemaakt. Zouden dit aanpassingen zijn voor wegen met hogere snelheden?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door boe! » ma 01 apr 2013, 13:39

^^ Ik heb het idee dat ze alleen op de R348 bij Wesepe staan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Vinny » ma 01 apr 2013, 18:55

Volgens mij is dat Redesign-Overijssel style. Of NBO. Of wat je wil...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door ACT-F » wo 03 apr 2013, 13:03

Palance schreef:Diepenveen is blijkbaar net zo'n plaats als Bielefeld, er staan ergens borden voor de vorm, maar je kunt er niet komen omdat het niet bestaat ;)
Diepenveen bestaat wel degelijk als plaats, maar het is door de gemeentelijke herindelingen ingelijfd bij Deventer, net als Colmschate en Schalkhaar die vroeger ook zelfstandig waren.
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 apr 2013, 20:29

ACT-F schreef:
Palance schreef:Diepenveen is blijkbaar net zo'n plaats als Bielefeld, er staan ergens borden voor de vorm, maar je kunt er niet komen omdat het niet bestaat ;)
Diepenveen bestaat wel degelijk als plaats
Dat zeg jij, maar ik heb daar nooit enig bewijs voor gezien. Volgens mij is het een complot en bestaat Diepenveen helemaal niet, en wil men ons doen geloven dat Diepenveen bestaat.

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door VWCaddy » wo 03 apr 2013, 21:10

Stel jezelf de volgende vragen :
Ken je iemand uit Diepenveen?
Ben je weleens in Diepenveen geweest?
Ken je iemand die in Diepenveen is geweest?

need I say more

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door ACT-F » vr 05 apr 2013, 13:59

Coen Tunnel schreef:Dat zeg jij, maar ik heb daar nooit enig bewijs voor gezien. Volgens mij is het een complot en bestaat Diepenveen helemaal niet, en wil men ons doen geloven dat Diepenveen bestaat.
Goed uitgevoerd complot dan :mrgreen:

http://maps.google.nl/?ll=52.279003,6.1 ... 94,,0,0.58
VWCaddy schreef:Stel jezelf de volgende vragen :
Ken je iemand uit Diepenveen?
Ben je weleens in Diepenveen geweest?
Ken je iemand die in Diepenveen is geweest?

need I say more
Normaliter zou ik driewerf ja antwoorden, maar nu ik lees dat het een complot is begin ik er aan te twijfelen :lol:
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » vr 17 mei 2013, 16:12

Provincie Overijssel schreef:De provinciale weg N348 (Raalte-Ommen) wordt aangepakt. De weg krijgt tussen de Lemelerveldseweg en de Achterveldsweg twee tunnels (bij de Oude Twentseweg en de Dalmsholterdijk-noord) en twee gelijkvloerse aansluitingen met verkeerslichten (aan de zuid- en noordkant van Lemelerveld). De centrum-aansluiting bij Lemelerveld blijft bestaan vanuit de richting Raalte, maar alleen als afrit van de N348. De maximum snelheid gaat op het gedeelte tussen Lemelerveld-zuid en -noord omlaag van 80 naar 70 km/uur. Verder gaat de provincie Overijssel alle vijf oversteken afsluiten. Met deze maatregelen wil de provincie Overijssel in samenwerking met de gemeenten Raalte, Dalfsen en Ommen de verkeersveiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid op en rond de N348 verbeteren. De totale kosten zijn geraamd op ruim 13,5 miljoen euro. De eerste schop gaat naar verwachting eind 2015 de grond in.
De plannen:
http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... alte-ommen

Afbeelding

Ik zie voor- en nadelen. Voordelen zijn dat de maximumsnelheid op de N348 weer omhoog gaat naar 100 km/h en de weg veiliger wordt door het aanleggen van tunnels in plaats van oversteken. Het grootste nadeel vind ik echter toch wel de aanleg van twee VRI's bij Lemelerveld. Nu kan je daar nog VRI-loos doorrijden met 80 km/h. In de praktijk zal het er op neerkomen dat je bijna altijd moet stoppen, wachtstand groen is iets wat je in Overijssel weinig tegenkomt en de praktijk is vaak dat de hoofdrichting bij het eerste het beste aanbod uit de zijstraat rood krijgt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » vr 17 mei 2013, 17:45

^^ Ik zat te denken of ik nog iets kon toevoegen aan je verhaal, maar nee, vollediger dan dat kan het niet ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » vr 08 nov 2013, 14:05

De plannen voor de VRIs zijn iets aangepast in positieve zin. Er komt namelijk een extra opstelstrook (inhaalstrook) bij beide geplande VRIs bij Lemelerveld. Dus net als de VRIs op de N35 bij Heino.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door boe! » wo 27 nov 2013, 21:55

Het besluit voor het veiliger maken van de N348 tussen Raalte en Ommen wordt twee maanden uitgesteld.

:arrow: Nieuwsartikel RTV Oost

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » do 20 feb 2014, 15:23

Provincie Overijssel schreef:Provinciale Staten stellen N348-plan Raalte-Ommen vast

Provinciale Staten van Overijssel hebben op 19 februari 2014 het plan voor een verbeterde provinciale weg N348 Raalte-Ommen met 43 stemmen voor en 2 stemmen tegen vastgesteld. Daarbij is ook het benodigde budget van 7,9 miljoen euro ter beschikking gesteld. Dit bedrag komt bovenop het al eerder beschikbaar gestelde budget van 4,5 miljoen euro.

Het N348-plan voorziet in twee tunnels (bij de Oude Twentseweg en de Dalmsholterdijk-Noord) en twee gelijkvloerse aansluitingen met verkeerslichten (aan de zuid- en noordkant van Lemelerveld). De centrum-aansluiting bij Lemelerveld blijft bestaan vanuit de richting Raalte, maar alleen als afrit van de N348. De maximum snelheid gaat op het gedeelte tussen Lemelerveld-Zuid en -Noord omlaag van 80 naar 70 km/uur. Verder gaat de provincie Overijssel alle vijf oversteken afsluiten.

Met deze maatregelen wil de provincie Overijssel in samenwerking met de gemeenten Raalte, Dalfsen en Ommen de verkeersveiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid op en rond de N348 verbeteren. De uitkomst van de aanbesteding bepaalt of het plan N348 geheel kan worden gerealiseerd of dat de aanleg van de tunnel bij de Oude Twentseweg wordt doorgeschoven naar een later moment.

Nu Provinciale Staten het plan hebben vastgesteld wordt het ontwerp definitief gemaakt en kan begonnen worden met de aankoop van de benodigde gronden. Vervolgens starten de gemeenten Raalte, Dalfsen en Ommen een bestemmingsplanprocedure. Een wijziging van de bestemmingsplannen is nodig, omdat de aan te kopen gronden nog geen verkeersbestemming hebben. Inspraak, bezwaar en beroep maken onderdeel uit van de bestemmingsplanprocedure. Eind 2014 is deze procedure afgerond, waarna de voorbereidingen van de uitvoering van start gaan. De eerste schop gaat naar verwachting in de tweede helft van 2015 de grond in.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » do 20 feb 2014, 19:17

Nu de provincie geld heeft afgesnoept van de N340 kan men wel wat miljoenen naar de N348 doorsluizen om er weer een volwaardige stroomweg van te maken. Zo kan ook het deel door Lemelerveld terug naar 100 met ongelijkvloerse aansluitingen door geluidsschermen aan te leggen. Ik vermoed dat nu geluid veroorzaakt dat dat deel 70-bibeko wordt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » do 16 okt 2014, 15:53

Een video van de aanpassingen aan de N348 in de omgeving van Lemelerveld

[youtube]r5cv7IaG8V8[/youtube]

(240p :facepalm: )

Veiliger is het wel, maar de doorstroming zal verder verslechteren. Er komen zoals bekend 2 verkeerslichten en de snelheid door Lemelerveld gaat omlaag naar 70 km/h. En na het verwijderen van de oversteken buiten Lemelerveld gaat de snelheid niet meer terug naar 100 km/h zoals vroeger. Ik vind het allemaal weinig ambitieus. Vanwege het rechte alignement kan het makkelijk een autoweg worden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door GuteFahrt » do 16 okt 2014, 16:37

^^ Eens.

Gister is er trouwens ook nog een dodelijk ongeluk gebeurd bij de oversteek Oude Twentseweg, nabij Luttenberg.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » do 16 okt 2014, 16:49

In het filmpje: "De snelheid is enige jaren geleden verlaagd, toch zijn er niet minder ongelukken gebeurd."
Goh, verrassend... De ongelukken die op dit soort wegen plaatsvinden komen nauwelijks door de snelheid.

Goed plan is om parallelwegen aan te leggen, oversteken te verwijderen en tunneltjes aan te leggen. Alleen van die VRI met fietsers in de regeling word ik niet echt vrolijk, dat is vragen om problemen. En verder vind ik het inderdaad vreemd dat de snelheid niet omhoog gaat als de maatregelen zijn uitgevoerd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Groningen » do 16 okt 2014, 19:13

^^ Regel 1 bij DV: 'snelheid is de belangrijkste factor bij ongevallen.' Regel 2: 'Blijkt snelheid niet de belangrijkste factor bij ongevallen te zijn, dan treedt regel 1 in werking.'

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door jms » do 16 okt 2014, 20:45

Inderdaad jammer. Ik dacht even dat provincies echt maatregelen gingen nemen om wegen die altijd honderd waren weer die snelheid te kunnen geven maar dat lijkt helaas ver weg. Jammer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Wouter N14 » vr 17 okt 2014, 19:55

Groningen schreef:^^ Regel 1 bij DV: 'snelheid is de belangrijkste factor bij ongevallen.' Regel 2: 'Blijkt snelheid niet de belangrijkste factor bij ongevallen te zijn, dan treedt regel 1 in werking.'
Bijna goed: snelheidsverschillen zijn de belangrijkste factor :wijsvinger:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie