[A059] Ombouw 's Hertogenbosch - Oss

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

[A059] Ombouw 's Hertogenbosch - Oss

Bericht door PW100 » zo 27 feb 2005, 21:10

Resumerend, en hopelijk als voortzetting van het oude forum:


25 Okt 04: PW100
Van Rijckevorselweg open, Coppensdijk dicht

ROSMALEN - 22 oktober 2004. Vanaf maandag 8 november wordt de aansluiting Coppensdijk met de N59 permanent afgesloten. Verkeer tussen Vinkel en de N59 kan dan weer gebruik maken van de vernieuwde van Rijckevorselweg, die op 5 november open gaat. Het is dan weer mogelijk om via de van Rijckevorselweg de N59 op- en af te rijden.
Omdat vanaf 8 november ook het zuidelijk fietspad tussen de Coppensdijk en van Rijckevorselweg afgesloten wordt, zal het noordelijk fietspad tussen de Duyn- en Daelseweg en van Rijckevorselweg tijdelijk voor 2 richtingen geschikt gemaakt worden. Op het moment dat de zuidelijke parallelweg tussen de Vliertwijksestraat en van Rijckevorselweg gereed is, vervalt dit dan weer.
Afbeelding
Overspanning viaduct Vliertwijksestraat gereed

ROSMALEN - 19 oktober 2004. Bouwcombinatie Poort van Den Bosch heeft de overspanning van het nieuwe viaduct bij de Vliertwijksestraat voltooid. Op 18 oktober is het zuidelijk deel van het viaduct ingehesen.

In totaal 13 betonnen liggers met een lengte van 35 meter en een gewicht van 93 ton per stuk zijn met behulp van 2 enorme hijskranen aangebracht. Samen vormen zij het zuidelijk deel van het viaduct. Het noordelijk deel van de overspanning was eind augustus al ingehesen. De komende maanden wordt het viaduct, alsmede de toekomstige op- en afritten van de nieuwe aansluiting, voltooid. Begin 2005 zal het verkeer dan gebruik kunnen maken van het nieuwe viaduct en de aansluiting Vliertwijksestraat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klik hier voor meer afbeeldingen:
http://www.fdbv.nl/18/260408/PvdBwsmgr. ... d?OpenForm



25 Okt 04; PW100
De bouwcombinatie `Poort van Den Bosch` is al geruime tijd bezig met het ombouwen van de oude N50 to A59. De werkzaamheden beginnen nu aardig te vlotten.
Nadat kort na de bouwvak reeds het trajectdeel tussen knooppunt Hintham en aansluiting Berlicum in gebruik gesteld is, volgt begin 2005 de eerste fasering van het traject langs Nuland.
Klik hier voor nog een foto.



31 Jan 05: ViaHaaren
Laatste gedeelte oude rijksweg N59 1 februari op de schop

ROSMALEN - 24 januari 2005. Vanaf 1 februari verdwijnt het laatste gedeelte van de oude rijksweg N59 tussen Nuland en Geffen uit het Brabantse landschap. Op dezelfde datum neemt bouwcombinatie Poort van Den Bosch de nieuwe zuidbaan van de A59 tussen het Autotron en Geffen in gebruik. De komende maanden wordt op de plaats van de oude N59 een nieuwe parallelweg alsmede de nieuwe noordbaan voor de A59 aangelegd.

Vooralsnog zal het verkeer over de nieuwe zuidbaan van de A59 rijden in een situatie met versmalde rijstroken en een snelheidsbeperking van 70 km/uur. Begin maart wordt ook de nieuwe zuidbaan tussen Maliskamp en het Autotron in gebruik genomen. Ook hier zijn de rijstroken vooralsnog versmald en geldt een snelheidsbeperking van 70 km/uur.

Ingebruikname gedeelte nieuwe aansluiting Vliertwijksestraat
Op 1 februari wordt de nieuwe aansluiting Vliertwijksestraat deels opengesteld. Verkeer kan dan van de nieuwe toe- en afrit aan de noordzijde gebruik maken (vanaf Kruisstraat naar 's -Hertogenbosch en vanuit Oss naar Kruisstraat). De zuidelijke toe- en afrit worden begin maart opengesteld. Verkeer kan tot die tijd gebruik maken van de tijdelijke aansluiting nabij het Autotron.

Ingebruikname gedeelte nieuwe aansluiting Nuland, afsluiting Duyn- en Daelseweg en Schotsheuvel
Op 1 februari gaan de zuidelijke toe- en afrit van de nieuwe aansluiting Nuland bij de Van Rijckevorselweg open (vanuit Nuland naar Oss en van 's-Hertogenbosch naar Nuland). De nieuwe noordelijke toe- en afrit zijn rond de zomer van 2005 gereed. Tot die periode maakt verkeer vanuit Oss richting Nuland gebruik van een tijdelijke noordelijke afrit. Verkeer vanuit Nuland richting 's-Hertogenbosch rijdt via de Van Rijckevorselweg en de nieuwe zuidelijke parallelweg naar de nieuwe aansluiting bij de Vliertwijksestraat.
De aansluitingen van de Duyn- en Daelseweg en Schotsheuvel op de oude rijksweg komen per 1 februari te vervallen.

Wijziging bushaltes
De bushaltes voor de streekdienst (lijn 90 's-Hertogenbosch - Oss) langs de oude rijksweg komen per 1 februari te vervallen. Hiervoor komen nieuwe bushaltes in de plaats aan de Vliertwijksestraat en de zuidelijke parallelweg tussen het Autotron en de Coppensdijk (één halte nabij het hoofdkantoor van Libema en één halte vlak voor de bocht naar de Coppensdijk). Verder komt er een tijdelijke halte aan de zuidelijke parallelweg nabij de rotonde van de Van Rijckevorselweg bij Nuland.

03 Feb 05: ViaHaaren
Verkeerslichten bij Nuland verleden tijd


ROSMALEN - 2 februari 2005. De verkeerslichten bij Nuland zijn vanaf deze week verleden tijd. Nu het verkeer tussen Geffen en het Autotron over de nieuwe zuidbaan van de A59 rijdt, is de ruimte vrijgekomen om de oude rijksweg tussen Nuland en Geffen af te breken. Hier komt een nieuwe parallelweg voor bestemmingsverkeer en een gedeelte van de nieuwe noordbaan van de A59 te liggen.
De kruisingen met de oude rijksweg bij de Duyn- en Daelseweg en de Hoogstraat -en de bebehorende verkeersdrukte- komen daarmee te vervallen. Het blijft wel mogelijk om via de Hoogstraat naar de van Rijckevorselweg te rijden. Daar kan van de nieuwe zuidelijke toe- en afrit van de A59 gebruik gemaakt worden.
Na het buiten gebruik stellen van de oude rijksweg is meteen begonnen met het verwijderen van het oude wegmeubilair, zoals verkeerslichten, lantaarnpalen en bewegwijzering. De komende weken zal het asfalt van de oude rijksweg opgebroken worden.
Afbeelding



15 Feb 05: PW100
Afgelopen weekend het traject nog maar eens gereden. Opvallend: de ombouw gaat nu echt hard!

Van `s Hertogenbosch naar Oss staan nu nog maar drie verkeerslichten, en kan nu reeds zeer redelijk doorgereden worden, hetzij met een behoorlijke snelheidsbeperking van 70km/h.
Ook de betonwerken aan de tunnelbak Maliskamp zijn vrijwel afgerond, waarbij ook de randafwerkingen van de lichtgaten al gestort zijn.

Wat mij het meest opviel echter, is dat deze nieuwe snelweg werkelijk prachtig aangelegd wordt, met opvallend onopvallende geluidswerking. Alleen de hoge schermen bij Nuland steken er een beetje uit.
Tussen Nuland en Berlicum ligt de nieuwe snelweg werkelijk subliem in het landschap [in mijn ogen . . . ]. Ik liep me drie jaar lang af te vragen waarom tussen aansluiting Autotron en Geffen de beide rijbanen in hemelsnaam zo ver uit elkaar liggen [voldoende tussenruimte om er een volwaardige 2x2 autosnelweg tussen te plaatsen], maar dat is mij afgelopen weekend duidelijk geworden. Tussen beide rijbanen wordt over trajectlengte van zo`n kilometer of vijf een dubbele rij bomen aangeplant, afgeschermd door een talud van ongeveer een meter hoog. Ziet er nu al oogstrelend uit!
ROSMALEN - 11 februari 2005. Deze week is gestart met de aanplant van nieuwe bomen in de middenberm van de A59 Rosmalen - Geffen. Hiermee komt het beeld van de karakteristieke laanbeplanting van de oude rijksweg terug in de nieuwe autosnelweg. In totaal worden ruim 1000 eikenbomen in de middenberm geplant.
Elders komen op diverse plaatsen langs de A59 Rosmalen - Geffen nog ruim 400 bomen te staan. De werkzaamheden vinden plaats tot april en gaan daarna weer van start in de herfst. Het betreft dan de plaatsen waar planten momenteel nog niet mogelijk is vanwege de werkzaamheden aan de nieuwe snelweg.
http://www.poortvandenbosch.nl

Afbeelding



20 Feb 05: ViaHaaren
Ik heb vandaag het traject ook gereden en ik vond het ook oogstrelend mooi.

Omdat nog niet alle toeritten gereed zijn, moesten we een stuk over het OWN rijden, wat ook vernieuwd is.

Er zijn overal waar mogelijk al nieuwe wegwijzers geplaatst, gewoon het gangbare ontwerp met Rijkswaterstaat in de hoek vermeld. Ook op het OWN staat Rijkswaterstaat in de hoek vermeld. Nou ja, beter dan Redesign iig.

Maar de ombouw vordert zeer snel en we zijn ook nog het stuk oude rijksweg bij Nuland overgestoken, het is al bijna niet meer te herkennen, de stoplichten en lantaarnpalen zijn opgeruimd en er stonden freesmachines op om het asfalt te verwijderen. Maar het gaat hard nu.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 15 mar 2005, 20:15

Vandaag is de fotopagina van Poort van Den Bosch weer geupdated, met een aantal mooie foto's van de ontmanteling en sloop van de oude N59 bij Nuland. Ik vind sowieso al dat PvDB heel mooi de ombouw op foto vastlegt. :blauweduim:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 22 mar 2005, 21:06

Ik vond de afbeelding leuker als het een Redesign bord was ;) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 23 apr 2005, 14:59

A59 bij Maliskamp snel nieuwe fase in

Vrijdag 22 april 2005 - De betonnen overkapping ligt er al even. Aan een rotonde die er straks komen gaat, wordt gewerkt. Diverse lichtmasten hebben intussen hun plek gekregen. En niet te vergeten: de lange tunnelbak zelf, is is al een flink eind klaar.

Afbeelding

Nog even, en dan kan het snelverkeer door de tunnelbak in de A59 bij Maliskamp. Een plateau dat Maliskamp zal verbinden met Rosmalen, ligt er al.
(Foto Marc Bolsius)


Dat is de actuele situatie bij de afslagen Maliskamp en Rosmalen-oost van wat nu nog min of meer N59 heet, maar wat al eind deze zomer, sneller dan voorzien, de snelweg A59 is. De sterk verbeterde verbinding Rosmalen-Geffen.
De tunnelbak is aangelegd om de naastgelegen zandverstuiving bij Rosmalen te ontzien. Het project vormt, in de dubbele betekenis van het woord, één van de grotere kunstwerken die bouwcombinatie Poort van Den Bosch maakt in een negen kilometer lang traject.
In verband met de werkzaamheden ging afgelopen najaar al de afslag Rosmalen-Oost dicht. Verkeer bij de Deken van Roestellaan is sindsdien aangewezen op de nieuwe snelwegopritten en - afslagen bij de Berlicumseweg.
Maliskamp kon echter gebruik blijven maken van haar verbinding met de N59. Vanaf de Maliskampsestraat bleef het mogelijk af te slaan richting Den Bosch of Nijmegen, en omgekeerd.
Vanaf maandag 9 mei is ook dat niet langer mogelijk. Globaal zo’n viereneenhalve maand, tot medio september, wordt nog gewerkt aan en op de overspanning van de tunnelbak, aan de bak zelf, en vooral aan nieuwe opritten en afslagen.
Snelverkeer zal vanaf 9 mei toch andere wegen moeten berijden. Zo leidt de Peter de Gorterstraat naar de snelweg-opritten bij de Berlicumseweg, Zij het dat dit maar in deze ene oost-west richting is toegestaan. Wie omgekeerd vanaf de Berlicumseweg naar Maliskamp wil, kan straks de route Wamberg, Torenstraat volgen laatstgenoemde straat is tot half september ook slechts in deze richting opengesteld.
Eénrichtingsverkeer geldt er ook voor Veedijk, het verlengde van de Maliskampsestraat. De Veedijk mag voorlopig slechts in zuidelijke richting gebruikt worden. Waarna Loofaert en Wamberg ook weer een verbinding mogelijk maken met de Berlicumse weg.
De verwachting is dat half september, met het gereedkomen van de A59-afslag Maliskamp-Rosmalen-Oost, alles in Maliskamp weer als vanouds is.
Het gehele nieuw aangelegde A59-traject Rosmalen-Geffen is dan klaar voor gebruik. Kruisingen met verkeerslichten zijn vervangen door ongelijkvloerse varianten. Bovendien is één kruising, die met de Duyn en Daelseweg in Nuland, en de Coppensdijk in Vinkel, dan definitief verdwenen. Juist bij dit punt, met toch betrekkelijk weinig zijverkeer, was het vaak toch lang wachten voor ’rood’. Al met al wijst alles er op dat bouwcombinatie Poort van Den Bosch ruimschoots op tijd gereed komt met een uniek project dat ze, samen met de provincie, in de steigers zette.
Vandaag stond er bij ons in het BD ook al een artikel dat de A59 al in september klaar is voor het verkeer. Men hoeft dan alleen nog op het OWN de puntjes op de i te zetten.

Zo zie je maar, met minder overheidsbemoeienis kom je een heel eind en ik voorspel PPS dan ook een gouden toekomst. :)

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » za 23 apr 2005, 15:41

Ik vind Redesign borden wat duidelijker dan die oude borden. En ik vind ze mooier.

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 23 apr 2005, 16:20

snelwegracer schreef:Ik vind Redesign borden wat duidelijker dan die oude borden. En ik vind ze mooier.
Kijk! Jij en ik gaan goeie vrienden worden! :blauweduim:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 23 apr 2005, 18:43

snelwegracer schreef:Ik vind Redesign borden wat duidelijker dan die oude borden. En ik vind ze mooier.
Mooi/niet mooi is een kwestie van smaak. Maar duidelijker ? Geef eens aan waarom je ze duidelijker vindt (ik vind redesign namelijk behoorlijk wat slechter leesbaar).

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » za 23 apr 2005, 18:58

(ik vind redesign namelijk behoorlijk wat slechter leesbaar).
Ja, vind ik ook. Het lijkt alsof de omringende kleur het wit of zwart van de letters ''wegduwt''. De letters ''trillen'' aan je ogen, staan niet mooi strak. En die open pijlen... vreselijk.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » za 23 apr 2005, 19:51

Het gaat een beetje off-topic, maar nu we het toch over re-design hebben:
Vorige week reden we op de N281 Geleen -> Heerlen. Daar staan ook re-designborden, op een soort van snelweg dus. Het deed me hier echt pijn aan de ogen. Het lijkt er ook op alsof die borden 'niet echt' zijn, of dat ze voor gemeentelijke zaken bestemd zijn, i.p.v. voor het doorgaande verkeer. Ik had er op het forum al eens over gelezen, en het klopt, het ziet er daar dramatisch uit, met die open pijlen, die op de 1 of andere manier heel nadrukkelijk naar niets wijzen. Midden in de stad gaat het wel, maar hier vond ik het geen gezicht.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » zo 24 apr 2005, 8:35

Ik vind ze duiderlijker omdat, die open pijlen erop staan.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 24 apr 2005, 10:46

Maar kunnen we even ontopic gaan? ;)

De nieuwe A59 is al in september klaar voor het doorgaande verkeer. De planning ging uit van 1 januari 2006. Ik vind dat het vlot en goed is aangepakt. Van mij mag PPS nog vele malen een vervolg krijgen.

Hulde aan Poort van Den Bosch. :klappen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 25 apr 2005, 8:11

Zullen we met z'n allen naar het openingsfeestje gaan? :idea:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 25 apr 2005, 15:20

Eens. :mrgreen:

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Bericht door DjIdee » ma 25 apr 2005, 15:51

Goed plan, opening N348 (thv Deventer) was ook leuk om ff te zien :)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 08 mei 2005, 12:44

En nu wordt het al weer een stukkie leuker om over die weg te rijden:
Allerlaatste verkeerslichten N59 verdwijnen

Vrijdag 6 mei 2005 - Geffen/Oss - Voor automobilisten die veel van Oss naar Den Bosch rijden is vrijdag 13 mei een gedenkwaardige dag. Op die datum worden de laatste verkeerslichten op de N59 verwijderd, zo meldt de bouwcombinatie Poort van Den Bosch.

Op de provinciale weg tussen Geffen en Rosmalen stonden tot anderhalf jaar geleden diverse verkeerslichten, maar nu de weg wordt omgebouwd tot snelweg A59 worden die allemaal weggehaald. Op vrijdag 13 mei gebeurt dat met de tijdelijke oversteek ter hoogte van Geffen. Op dezelfde dag wordt de nieuwe ongelijkvloerse kruising van de Papendijk met de snelweg geopend. Fietsers en auto’s kunnen de nieuwe onderdoorgang bij Geffen gebruiken.
Op dinsdag 17 mei wordt de noordelijke parallelweg langs de A59 vanuit Geffen naar Oss tijdelijk afgesloten, in verband met werk aan de kruising bij de Papendijk. Dit duurt naar schatting tot medio juni.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 10 mei 2005, 16:50

Vandaag zijn ook de fotoreportages weer geupdated, wel een reden om weer eens te gaan kijken. :mrgreen:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » vr 17 jun 2005, 0:14

Verplaatst bericht van Caresse dat in topic over A50 stond:
caresse schreef:Viamichelin loopt al voorop (en achterop):
Afbeelding
En dat nu die middenzoom kaartjes ik de mooiste vind
:shock:

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » vr 17 jun 2005, 0:17

Als je wat verder inzoomt zie je dat ViaMichelin zelfs de mooie Maliskamp-aansluiting al min of meer correct verwerkt heeft.

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » do 11 aug 2005, 11:24

Brabants Dagblad gisteren:
Snelweg A59 gaat vier keer dicht voor laatste asfaltlaag
door Jan van den Hout

Woensdag 10 augustus 2005 - Oss - Een rijbaan van de A59 tussen Oss en Den Bosch gaat deze en volgende maand in totaal vier weekeinden dicht. De afsluitingen, die telkens van vrijdagavond acht tot maandagochtend zes uur duren, zijn nodig voor het aanbrengen van een laatste asfaltlaag.

Het aanbrengen van dit zeer open asfalt beton (zoab) over de hele weglengte tussen Geffen en Rosmalen behoort tot de afsluitende werkzaamheden van de ombouw tot snelweg. Rijkswaterstaat stelde zich medio vorig jaar nog op het standpunt dat de weg tijdens de werkzaamheden helemaal niet dicht mocht. Bouwcombinatie Poort van den Bosch heeft Rijkswaterstaat er nu van kunnen overtuigen dat de afsluitingen noodzakelijk zijn. Woordvoerder R. Panis van Poort van Den Bosch: „De weekendafsluitingen maken het werk een stuk veiliger voor zowel de wegwerkers als de weggebruikers. Ook komt het werken in het weekeinde de kwaliteit van de weg straks ten goede. Dat scheelt in het toekomstige onderhoud van de weg.“

Onderhoud

De ombouw van de A59 tot snelweg komt als eerste in Nederland via een samenwerking tussen de overheid en private bedrijven tot stand. De bedrijven BAM, Boskalis en Fluor in de Poort van Den Bosch wilden in een keer een goede asfalt dek- laag aanbrengen, omdat dit scheelt in het onderhoud. Deze bedrijven hebben namelijk met de provincie afgesproken dat zij de komende vijftien jaar het onderhoud doen.
Het verkeer wordt tijdens alle afsluitingen omgeleid. Alleen in het weekeinde van 19 tot 21 augustus duurt de afsluiting korter van het stuk noordbaan tussen Geffen en het Autotron.Tot zondagochtend zes in plaats van maandagochtend zes uur. Dat komt omdat maandag 15 augustus reeds de tijdelijke afrit Nuland/Geffen/Vinkel wordt opgeheven. Van 26 tot 29 augustus is de zuidbaan vanaf de Berlicumseweg tot en met de aansluiting Autotron dicht. Het weekeinde van 9 tot 12 september het stuk tussen de aansluiting Autotron tot Geffen. En in het weekeinde van 16 tot 19 september de noordbaan vanaf het Autotron tot en met de aansluiting Berlicumseweg.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 19 aug 2005, 13:46

Het gaat hard met de ombouw, komend weekend wordt al een kwart van de A59 van zijn definitieve ZOAB-deklaag voorzien. Een goede prestatie al zo vlug! :toppie:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 24 aug 2005, 8:49

Hier staat een heel verhaal in de krant van boze ondernemers die inkomstenderving hebben door de nieuwe A59. Voorheen zaten zij op een zichtlokatie langs de rijksweg, maar nu zitten ze ''weggestopt'' achter de geluidsschermen. Bijkomend dat er in de bewegwijzering van restaurants ed gesnoeid gaat worden, willen ze schadevergoeding van RWS. Terecht?

PS: Ik vin dat er wel wat is overdreven met de geluidssschermen, een bos hoeft wmb niet achter een wal te worden weggestopt, maar voor de rest een prima weg.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 24 aug 2005, 16:48

Tja, met geluidschermen zijn ze hier aardig doorgeslagen. Zo staan er ook geluidsschermen tussen de nieuwe A16 en de HSL. Wie zullen er last van geluid hebben, de kevers :?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 24 aug 2005, 16:49

Bij Hoogmade staan er ook geluidschermen tussen de A4 en de HSL.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 24 aug 2005, 17:07

Waarschijnlijk hebben de geluidsschermen geen nut meer als ze te ver van de weg staan. Ik vind het wel jammer, als ik in de trein zit kijk ik graag op de parallel lopende snelweg (en andersom ook).
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 24 aug 2005, 19:25

Kijk eens aan hoe netjes het eindresultaat van een weekend asfalteren is:

Afbeelding

Grote pluim! :toppie:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 24 aug 2005, 20:08

:toppie:

Tegenwoordig worden er steeds meer wegen verlicht lijkt het wel.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » wo 24 aug 2005, 20:19

ViaHaaren schreef:Kijk eens aan hoe netjes het eindresultaat van een weekend asfalteren is
Grote pluim! :toppie:
Ja, maar jammer van die "100". :D
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 24 aug 2005, 20:29

Zo beter Harry :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » wo 24 aug 2005, 21:18

Mark schreef:Zo beter Harry
:mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 24 aug 2005, 21:28

Nu nog even de StVO van toepassing verklaren i.p.v. het RVV en we zijn helemaal gelukkig... :twisted:

Plaats reactie