[A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » di 21 mei 2013, 22:00

Tja, het verdient niet de schoonheidsprijs hoe men het bij Sneek heeft aangepakt, dat is wel duidelijk. Regelmatig opstoppingen op de doorgaande rijbanen van de N7 a.g.v. ongelukkige aansluitingen. Persoonlijk ben ik zeer benieuwd hoe dit bij Leeuwarden gaat uitwerken. Voor een deel vertoont dat project wel wat overeenkomsten met de rondweg van Sneek, m.n. aan de westkant. Persoonlijk vind ik die scherpe bocht bij Folsgare ook nogal ongelukkig, daar zijn al de nodige ongelukken gebeurt in de loop der tijd. Zo'n knik zal er ook bij Marssum komen als je het op de kaarten bekijkt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Vinny » di 21 mei 2013, 22:10

Die bocht is wel wat scherp, maar als je daar uit de bocht vliegt is het wat mij betreft wel "eigen schuld, dikke bult". Je wordt er behoorlijk adequaat voor gewaarschuwd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » di 21 mei 2013, 22:21

^^ dat klopt, daar ligt het niet aan ;) Al is het wel behoorlijk omschakelen van 130 naar 80 tussen Nijland en "de Stuiversche Kan." :nahzeg: Velen houden zich daar hoe dan ook niet aan die snelheidslimiet, dat heb ik uit eigen ervaring wel gezien. :mrgreen: Wat is eigenlijk de ontwerpsnelheid van de N7 op dat stuk?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Vinny » di 21 mei 2013, 22:50

Nou echt veel harder moet je ook niet proberen op de ringweg van Sneek. Ik heb wel het idee dat de meeste gewone weggebruikers rekening houden met het krappe alignment, het slechte doorzicht en de korte invoegstroken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2395
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door DjIdee » di 21 mei 2013, 23:17

120/130 kan met een auto met fatsoenlijke wegligging en rustig wegbeeld prima hoor... Alleen ben je zwaar de sjaak want ze staan vaak te laseren... Zelf cc meestal rond de 100, tenzij het druk is, dan rij ik met de stroom mee (meestal 90 op de teller)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Vinny » di 21 mei 2013, 23:24

Ik voeg gemiddeld met 90 km/h in. Vanaf de toerit Woudsend dan. Vanaf de toerit IJlst is er eigenlijk geen probleem, dan kun je vol gas naar Bolsward. Andersom vind ik eerlijk gezegd problematischer: de afrit IJlst komt bovenaan nogal ongelukkig uit, en de bewegwijzering voor de afrit Woudsend zet je op het verkeerde been.

De afrit Sneek-Oost heb ik als automobilist nog niet gehad. Je komt dan namelijk niet gunstig uit voor de richting Heeg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Palance » zo 16 jun 2013, 17:30

Een paar foto's van de houten brug op de site van de Quest
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » di 18 jun 2013, 13:00

Ze zijn momenteel ook bezig met de rondweg aan de Oppenhuizer kant. Ik las iets over het realiseren van een weefvak tussen de turborotonde Oppenhuizerweg en afslag Woudvaart ter verbetering van de doorstroming. Tevens onderhoud aan de brug over de Woudvaart.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door hurricane » zo 15 sep 2013, 2:07

SNEEK – Werknemers van GMB zijn druk bezig met de reconstructie van de Woudvaartbrug. Belangrijk onderdeel daarvan is de aanleg van een fietsbrug.

De andere twee onderdelen van de kluis zijn herstelwerkzaamheden aan de bestaande brug en uitbreiding van rijstroken op de brug die onderdeel is van de A7/Ring Sneek.

Er is voor de zomervakantie groot onderhoud gepleegd aan de zuidzijde van de Woudvaartbrug.Nu wordt het noordelijke rijdek van de brug aangepakt. Dit betekent dat het verkeer voor een periode van circa twaalf weken over een rijstrook per richting rijdt.

Omleiding fietsers

In deze periode is de brug ook voor fietsers en voetgangers in beide richtingen afgesloten. Zij worden omgeleid via de brug over de Woudvaart tussen Prinsengracht en Woudvaartkade. De nieuwe fietsbrug is voor eind van dit jaar klaar.
Afbeelding

Grote foto: http://www.sneekernieuwsblad.nl/files/2 ... tbrug1.jpg

Bron: http://www.sneekernieuwsblad.nl/nieuws/ ... vaartbrug/

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » ma 21 jul 2014, 15:05

Update 18 juli 2014

Ervan uitgaande dat nu toch echt alle werkzaamheden zijn afgerond heb ik afgelopen vrijdag eens de tijd genomen om een uitgebreide reportage te maken van de A7/N7 bij Sneek. Ik ben aan de oostkant begonnen en heb per fiets de hele zuidelijke ring gefotografeerd. Ik zal alle foto's plaatsen in een set op mijn photostream, te beginnen met deel I, vanaf Sneek-Oost (1) tot en met Sneek Centrum (4).

Kaartje:

Afbeelding

Link naar de fotoserie @ Flickr (35 foto's): :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 404810160/

Selectie in de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.De Lorentzstraat, onderdeel van ind. terr. Houkesloot, komende vanuit het zuiden (Oppenhuizen). Links de A7. Nieuwe opmaak van het kombord van Sneek. Ik zag ze ook in Bolsward. Welk lettertype is dit en is dit een primeur van de gemeente Súdwest-Fryslân of ook al elders in Nederland?

Afbeelding

2.Het Van der Valkhotel van Sneek (je ziet ze ook overal)

Afbeelding

3.Wegwijzer op nadering van de rotonde als onderdeel van de aansluiting Sneek-Oost (1)

Afbeelding

4.Bewegwijzering op de rotonde

Afbeelding

5.Een wat meer gedateerd bord, volgens mij stammend uit de tijd van de oude ring. Destijds moest je over de klinkerweg naar Oppenhuizen via een U-bocht. Tegenwoordig gaat dit het snelst over de geasfalteerde Lorentzstraat

Afbeelding

6.Overzichtsplaatje aansluiting Sneek-Oost (1)

Afbeelding

7.Het is uit mijn hoofd ook al eens door Vinny gesignaleerd, maar de N7 mist op deze handwijzers

Afbeelding

8.Kijkend vanuit het westen op dezelfde aansluiting. Het bord aan de linkerkant is het aankondigingsbord van AS Woudvaart/Sneek-Centrum

Afbeelding

9.Kijkend naar het westen. 300 m. bord afrit "Woudvaart" met de brug over het gelijknamige water. De fietsbrug is eind vorig jaar gereed gekomen

Afbeelding

10.Woudvaartbrug

Afbeelding

11.Dan komen de voornoemde afrit (2) en de houten brug Krùsrak (3) in zicht

Afbeelding

12.Van iets dichterbij gezien, met een beetje zoom

Afbeelding

13.Zicht op de Krùsrak (3), één der twee opvallende houten kunstwerken over de N7 in de Waterpoortstad

Afbeelding

14.Deze brug vormt de verbindende schakel tussen de wijk Duinterpen en Sneek-Centrum (via ind. terr. Woudvaart)

Afbeelding

15.Uitzicht vanaf de brug op afrit Sneek-Centrum/Hommerts (N354)(4), kijkend ri. west

Afbeelding

16.Afrit Sneek-Centrum (4) is als ovonde aangelegd. Voorbij de aansluiting is de tweede houten brug al te zien (Dúvelsrak)

Afbeelding

17.Vanaf de Krùsrak (3) kijkend ri. oost. De op- en afrit van afrit 22/21a zijn middels een weefstrook met elkaar verbonden

Afbeelding

18.De brug in vol ornaat

Afbeelding

19.3 lagen infrastructuur t.h.v. aansluiting Sneek-Centrum. Van boven naar onder resp. N7, fietsverbinding west<->oost, noord<->zuid

Afbeelding

20.Als afsluiter nog een doorkijkje ter plaatse (4)

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 jul 2014, 17:18

GuteFahrt schreef:Nieuwe opmaak van het kombord van Sneek. Ik zag ze ook in Bolsward. Welk lettertype is dit en is dit een primeur van de gemeente Súdwest-Fryslân of ook al elders in Nederland?
Dit lijkt best veel op de verdikte versie van het oude ANWB-schrift, zoals op deze borden uit de jaren '50:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Via » ma 21 jul 2014, 17:40

^^
FHWA-series C is dit. In gebruik bij een bepaalde fabrikant, ik zie het door het land veel vaker terugkomen (ook op lokale wegwijzers) als onterechte vervanger van RWS-Cc.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » ma 21 jul 2014, 19:30

^^ dank aan jullie voor deze aanvullende informatie. :top:

Heb ik nog deel II in de aanbieding, van afrit Sneek-Centrum tot aan het begin/einde van de A7 aan de westkant van de stad. Ook dit heb ik weer even onderverdeeld in 4 fotolocaties, te weten Duvelsrak (5), Geeuwaquaduct (6), rotonde State As (7) en tot slot viaduct "Stuiversche Kan" (8).

Kaartje:

Afbeelding

volledige Flickr-set (35 (I) +55 (II) =90 foto's in totaal): :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 404810160/

Selectie in de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Na AS Sneek-Centrum volgt de brug Duvelsrak. Op de voorgrond een mager afstandenbord. Amsterdam staat er bij, dat dan weer wel

Afbeelding

2.De Duvelsrak (5), deze brug verbindt de wijken Tinga & Lemmerweg met elkaar

Afbeelding

3.Vanaf de brug kijkend naar het westen. Het fietspad naar Tinga gaat hier onder de N7 door

Afbeelding

4.Vanaf dezelfde locatie kijkend ri. oost, aansluiting Sneek-Centrum

Afbeelding

5.De brug loopt vrij steil af t.o.v. de Krùsrak

Afbeelding

6.Zijaanzicht

Afbeelding

7.Eindje verderop, de oude Geeuwbrug en ernaast zijn opvolger, het aquaduct (6)

Afbeelding

8.Dat is nou wat je noemt vergane glorie...volgens mij dient hij nergens meer voor. Er is sprake van geweest om er een muziekstudio in te bouwen, maar ik geloof dat het er niet van is gekomen. Op de achtergrond houdt de oude stadsrondweg abrupt op bij de t-splitsing met de OWN-verbinding naar IJlst

Afbeelding

9.Dit bord verdient niet de schoonheidsprijs

Afbeelding

10.Het aquaduct met fietspad ernaast van dichterbij gezien

Afbeelding

11.De steunen van de bak

Afbeelding

12.De spoorlijn Sneek-Stavoren kruist hier de N7 ook ongelijkvloers...

Afbeelding

13....net als de Zuidwesthoekweg (sta ik op) en de Alde Himdyk (oude Hemdijk, voorste viaduct), beide verbindingswegen tussen Sneek & IJlst

Afbeelding

14.Vanaf de Zuidwesthoekweg kijkend naar het oosten zie je de N7 weer uit het aquaduct (6) opduiken

Afbeelding

15.Zoom over het water van de Geeuw

Afbeelding

16.Bezuiden het aquaduct wordt de Geeuw wat breder en heb je een mooi uitzicht op IJlst

Afbeelding

17.De Tingietersstraat, op nadering van de rotonde State As (7)

Afbeelding

18.De State-as tussen de rotonde en AS Sneek-West. In de oorspronkelijke situatie was hier slechts één rijstrook en moest verkeer vanaf de N7 komende uit de richting Joure invoegen. Dat bleek niet zo'n succes te wezen, vandaar dat de rijstrook later is doorgetrokken

Afbeelding

19.Overzichtsplaatje (7)

Afbeelding

20.Bewegwijzering ter plaatse

Afbeelding

21.De A7 richting Bolsward gezien vanaf "de Stuiversche Kan" (8), het viaduct nabij Folsgare

Afbeelding

22.Ter hoogte van de bushalte mag je weer 130. Een verademing na het slakkentempo door Sneek. Op de achtergrond de borden van aansluiting Nijland

Afbeelding

23.De andere kant op kijkend, met links het dorp Ysbrechtum en recht vooruit bedrijvenpark Hemmen-A7 II. De N7 buigt hier af ri. zuidoost

Afbeelding

24.Voorheen was het hier immer geradeaus naar de binnenstad van Sneek. Ik mis die entree toch wel een beetje

Afbeelding

25.Laatste foto: het verloop van de N7 na de knik tot aan afrit Sneek-West in beeld gebracht

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Lekkere Kwal » di 22 jul 2014, 10:22

GuteFahrt schreef:
:arrow:
SPOILER: TOON

1.Na AS Sneek-Centrum volgt de brug Duvelsrak. Op de voorgrond een mager afstandenbord. Amsterdam staat er bij, dat dan weer wel

Afbeelding
Ik reed toevallig afgelopen week daar voorbij met m'n ouders op weg naar Harlingen (en uiteindelijk Terschelling). Het viel me direct op omdat het zo nutteloos was, het gros van het verkeer daar is niet op weg naar A'dam of Bolsward dus vermeld dan ook wat extra bestemmingen.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door woutero » di 22 jul 2014, 13:36

Bolsward en Amsterdam lijken me hier prima op hun plaats. Wat wou je er anders vermelden?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Lekkere Kwal » di 22 jul 2014, 14:45

Op de route in ieder geval Hoorn en Purmerend. Persoonlijk zou ik het ook nuttig vinden om Harlingen en Den Helder te vermelden gezien hun havenverbindingen, maar dan krijg je de bekende discussie van plaatsen vermelden die niet op de A-/E-route liggen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Palance » di 22 jul 2014, 15:05

Hoorn en Purmerend liggen ook niet aan de N7.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door JJK » di 22 jul 2014, 22:11

^^ Bolsward en Amsterdam ook niet :facepalm:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » di 22 jul 2014, 23:24

Bolsward & Amsterdam staan prima, maar er kan nog wel iets bij. Waarom niet Alkmaar? :mrgreen:

Aan de andere kant van Sneek staat dit doelenbord

Afbeelding

Lijkt het nou zo of zijn de cijfers hier een maatje te groot uitgevallen. Dat vraag ik me elke keer weer af als ik er langskom :lol:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Vinny » wo 23 jul 2014, 0:05

Leuke foto's. Inmiddels bekend terrein 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Snelwegfreak » wo 23 jul 2014, 0:22

Via schreef:FHWA-series C is dit. In gebruik bij een bepaalde fabrikant, ik zie het door het land veel vaker terugkomen (ook op lokale wegwijzers) als onterechte vervanger van RWS-Cc.
Geheel off-topic dit hoor, maar ditzelfde lettertype ben ik vandaag tegengekomen op nieuwe komborden van Zuid Scharwoude en Broek op Langedijk. Zelfde type kokerconstructie. Wanneer je er op let zie je dat het afwijkend is, anders niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Coen Tunnel » do 24 jul 2014, 10:59

Lekkere Kwal schreef:het gros van het verkeer daar is niet op weg naar A'dam of Bolsward dus vermeld dan ook wat extra bestemmingen.
Lekkere Kwal schreef:Op de route in ieder geval Hoorn en Purmerend.
Het gros van het verkeer zal ook niet op weg zijn naar Hoorn en Purmerend.
Persoonlijk zou ik het ook nuttig vinden om Harlingen en Den Helder te vermelden gezien hun havenverbindingen, maar dan krijg je de bekende discussie van plaatsen vermelden die niet op de A-/E-route liggen.
Zou natuurlijk prima onder een streep kunnen. Den Helder wordt iets verderop al bij Bolsward vermeld. Dan zou het zoiets worden.:

RING N7 E22
Amsterdam 117
Bolsward 9
-----------------------------
N99 Den Helder 75
N31 Harlingen 30

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » vr 25 jul 2014, 13:40

^^ Ik zou dat wel een verbetering vinden. Maar zou in dat geval volgens de richtlijnen dan hier al de N99 aan Den Helder gekoppeld worden? Dat is wel erg vroeg..
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door GuteFahrt » wo 01 okt 2014, 13:09

Deze week viel mij op dat het vorkbord van afrit Sneek-Centrum & de aansluiting naar de N354 komende vanuit de richting Joure op nogal geringe afstand staat t.o.v. de uitsmijter.

:arrow: http://goo.gl/maps/i15DK

100 meter staat erop. Zou dit het laagterecord zijn in afstand wat wordt aangegeven? Uit mijn hoofd is afslag Heerenveen Groningen bij het klaverblad van Drachten op 150 meter afstand om nog een ander voorbeeld te noemen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door harry » wo 01 okt 2014, 13:54

Bij vzp Bisde op de A2 is het volgens mij ook 100 meter (en staat er daarna geen uitsmijter).
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door waldo79 » wo 01 okt 2014, 14:48

^^Dat is om praktische redenen; er hoeft geen uitsmijter gemonteerd te worden in het ecoduct.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Steyn_E » wo 01 okt 2014, 15:56

Dat is op de N7 toch ook? Als je het bord 100 meter verder zet zie je het niet meer achter het viaduct.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door boe! » wo 01 okt 2014, 15:57

^^ Bij Sneek heeft het te maken met de afrit Woudvaart die er vlak voor zit.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Techum » wo 01 okt 2014, 17:03

GuteFahrt schreef:Deze week viel mij op dat het vorkbord van afrit Sneek-Centrum & de aansluiting naar de N354 komende vanuit de richting Joure op nogal geringe afstand staat t.o.v. de uitsmijter.

:arrow: http://goo.gl/maps/i15DK

100 meter staat erop. Zou dit het laagterecord zijn in afstand wat wordt aangegeven? Uit mijn hoofd is afslag Heerenveen Groningen bij het klaverblad van Drachten op 150 meter afstand om nog een ander voorbeeld te noemen.
De 100 meter doet hier een stuk minder kort aan dan de 150 meter bij Drachten. Zal wel komen omdat je daar met een weefvak te maken hebt, dat ook nog eens in een flauwe bocht ligt. Of omdat de SV-camera stilstaat :p Bij Drachten zou een dubbel vorkbord hier wel op zijn plaats zijn. Op het moment dat je daar nu ziet dat je eraf moet, had je al moeten anticiperen op invoegend verkeer. Heb daar wel gekke dingen zien gebeuren daardoor. Mensen die vlak voor het puntstuk vol in de ankers moeten. Bij Sneek zie ik dat minder snel gebeuren. Er is ook veel meer overzicht.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bericht door Jackbauer1350 » ma 09 jul 2018, 22:23

Enkele foto's van de N7 bij Sneek een aantal jaar na de ombouw.
(Klik op de foto voor en grotere versie.)
1.
Afbeelding
De N7 in de tunnelbak van het N7 GEAUakwadukt.

2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
2,3 en 4: Het eigenlijke aquaduct.

5.
Afbeelding
Het oostelijke landhoofd van de voormalige brug. Dit was tevens de basculekamer.

6
Afbeelding
Brugwachtershuisje.

7
Afbeelding
De N7 richting Joure. Het is een aardige helling vanuit de tunnelbak.

8.
Afbeelding
Een trein van Arriva op de spoorlijn Leeuwarden - Stavoren.

9.
Afbeelding
Het spoorviaduct over de tunnelbak.

10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
10 en 11: Langs De Geau een soort van berm-DRIP

12.
Afbeelding
De N7 richting Bolsward vanaf het westelijke van de drie viaducten over de tunnelbak, Viaduct Alde Himdyk.

13.
Afbeelding
Het spoorviaduct gezien vanaf het Viaduct Alde Himdyk.

14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
14, 15 en 16: De Stadsrondweg-Zuid, de oude N7. Nog steeds in oorspronkelijke staat met 2x2 rijstroken.

17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
17 en 18: De oude portaalborden hangen er nog. Wel zijn er strips overheen gepopnageld.

19.
Afbeelding
Ook het eerste stukje van de oude A7 van/naar Bolsward ligt er nog en is tegenwoordig onderdeel van de State As.

20.
Afbeelding
De N7 richting Joure gezien vanaf de aansluiting Industrie Woudvaart.

21.
Afbeelding
Vanaf dit punt de N7 in de andere richting met zicht op de aansluiting Sneek-Centrum en daarachter de
houten bovenbouw van het viaduct Duvelsrak.

22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
Het viaduct van de aansluiting Woudvaart heeft eenzelfde bouwwerk. Dit viaduct heet Krúsrak.

24.
Afbeelding
Geen onderdeel van de Ring Sneek maar wel een markant kunstwerk er vlakbij, de Prinses Margriettunnel.
Feitelijk een aquaduct.

25.
Afbeelding
De A7 van/naar Joure. Ook hier een aardige hellingshoek.

26.
Afbeelding
Zicht op de A7 van/naar Sneek.

27.
Afbeelding
28.
Afbeelding
29.
Afbeelding
27, 28 en 29: In de wanden op beide oevers is een tekst gegraveerd.

Plaats reactie