Digitale camera's

Als geregistreerd forumgebruiker kunt u meedoen en stemmen in de Foto van de Maand! (Photocontest/Bilderwettbewerb)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Digitale camera's

Bericht door Naturist » vr 01 feb 2013, 11:11

Mhkamp schreef: Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Nikon D40 spiegelreflex camera. Niet voor de wegenfoto's, maar meer voor op vakantie.
Aha, je bedoelt een toestel voor het jaarlijks terugkomend thema in het wedstrijdtopic?
Lijkt mij iig een fantastisch toestel, daar zul je vast veel plezier van hebben. :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » vr 01 feb 2013, 11:18

Mooi toestel inderdaad. Wat voor lens heb je?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » vr 01 feb 2013, 15:36

^^ Euh, ik heb er nog niet veel kaas van gegeten. Mijn moeder zit er wat meer in en met haar ga ik t.z.t. nog even op 'cursus' om de basisprincipes te leren. 't Is heel wat anders dan een digitale camera.

Nikon 18-55mm lens (groothoek volgens mij).

Ik heb deze camera van haar gekregen omdat zij een Nikon D7000 gekocht heeft. Daarnaast heeft ze nog een NikonD90.
Naturist schreef:Aha, je bedoelt een toestel voor het jaarlijks terugkomend thema in het wedstrijdtopic?
Waar zie jij dat staan? :mrgreen: Mocht ik het inderdaad onder de knie krijgen, ja misschien wel. Maar als er een wedstrijd is waarvan het thema mij aanspreekt ga ik er niet zo snel op uit. Ik kijk eerst in mijn eigen digitale archief.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

hugomol
stadsweg
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 11:37

Re: Digitale camera's

Bericht door hugomol » wo 03 apr 2013, 21:57

Even een beetje reclame maken :P

Ik verkoop mijn Canon 1000D. Het is weer eens tijd voor wat anders

-Canon 1000D Body
-Canon Lens 18-55 MM
-Sigma Lens 18-200MM + zonnekap
-4GB SD kaart
-Samsonite Camera tas

http://link.marktplaats.nl/662786898

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » zo 07 apr 2013, 13:33

ik, op 1 feb. j.l schreef:Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Nikon D40 spiegelreflex camera. Niet voor de wegenfoto's, maar meer voor op vakantie.
En ik heb hem teruggegeven aan mijn moeder. Niets voor mij, zo'n spiegelreflexcamera. Al dat gedraai en de instellingen... Niets voor mij.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Digitale camera's

Bericht door Naturist » zo 07 apr 2013, 15:58

Had 'm ook aan mij mogen geven. :lol: :slotje3:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Digitale camera's

Bericht door Snelwegfreak » zo 07 apr 2013, 16:00

Zou mij ook helemaal niks lijken. Ik ben nog meer dan tevreden met mijn Canon. Nou ja, ''mijn''... Hij is oorspronkelijk van mijn pa, maar die gebruikt hem niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » zo 07 apr 2013, 17:20

Voor het maken van mooie telelensfoto's is een spiegelreflex wel handig. De kwaliteit is gewoon beter dan bij mijn camera, die soms wat korrelige foto's oplevert. Ik zag op de N456 bij Moordrecht een paar aardige vergezichten op de boogbrug en de skyline van de rand van Rotterdam. Toen moest ik wel denken aan een spiegelreflexcamera (met zoomlens) om daar iets moois van te maken.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Digitale camera's

Bericht door Davy » do 23 mei 2013, 20:37

Ik heb een vraag i.v.m. videocamera's, het is iets wat me is opgevallen met het maken van overwegfilmpjes...

Ik post even een video van mij:
[youtube]z26NC2R7zng[/youtube]
Het beeld zelf is goed en scherp, maar duidelijk is te zien dat de passerende trein wazig is (zeker als je de video pauzeert), je kan amper "Veolia" lezen bijvoorbeeld.


Dan een andere video van een andere videocamera, maar dezelfde overweg met zo goed als hetzelfde camerastandpunt. Scherp beeld, maar ook de passerende trein zelf is scherp (desgewenst even doorspoelen naar 1:00):
[youtube]dKbAeYN58Uk[/youtube]

Mijn vraag als totale leek op dat vlak is: hoe komt dit eigenlijk?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » do 23 mei 2013, 20:42

Het lijkt erop dat de andere video is gemaakt met een Full HD digitale camera. Daar kan je de sluitertijd mee instellen of de camera zelf laten beslissen welke instelling bij de lichtomstandigheden past. Bij de meeste digitale videocamera's kan dat niet.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar zo zou het kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Digitale camera's

Bericht door Mark » do 23 mei 2013, 22:44

Het klopt grotendeels wat je zegt Wesso, al hoeft het niet specifiek om een 'full HD camera' te gaan, want of een camera in 720 of 1080p filmt, het is enkel een term om het formaat aan te duiden. De term zegt niks over hoe de kwaliteit (in zekere zin, de invulling) van het beeld is. Dat kan heel goed zijn maar ook bagger.

Maar inderdaad, indien je een camera hebt waarbij je de sluitertijd kan instellen in de filmmodus kan je de tijdsduur bepalen van hoelang 1 frame belicht moet worden. Hoe korter deze sluitertijd hoe minder licht en hoe minder informatie er in 1 frame word opgeslagen. Oftewel, in jou filmpje Daviedoff, is de sluitertijd langer dan in het filmpje van die ander, omdat in jou filmpje meer licht/informatie is opgenomen per frame. Dit komt tot uitdrukking in het 'slepende' effect omdat die trein natuurlijk zich verplaatst met forse snelheid. Bij het filmpje van die ander is de sluitertijd kleiner, dus minder licht per frame, dus de trein komt meer stilstaand over per frame (anders geformuleerd, de trein heeft door de kleinere sluitertijd minder de tijd om zich te kunnen verplaatsen dus de camera ziet hem des te meer als stilstaand object).

Het is beetje lastig in tekst te verwoorden, in dit filmpje wordt het verschil in beeld gebracht.

PS: Meestal hebben de duurdere camera's mogelijkheden tot het instellen van sluitertijden en dergelijke in de filmmodus al hoeft dat lang niet altijd een spiegelreflex te zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » do 23 mei 2013, 22:50

Mark schreef:al hoeft het niet specifiek om een 'full HD camera' te gaan, want of een camera in 720 of 1080p filmt, het is enkel een term om het formaat aan te duiden. De term zegt niks over hoe de kwaliteit (in zekere zin, de invulling) van het beeld is. Dat kan heel goed zijn maar ook bagger.
Formaat en kwaliteit zijn inderdaad niet hetzelfde. Ik heb genoeg "Full HD" videos gezien van matige kwaliteit. Elke smartphone kan tegenwoordig wel Full HD filmen.

Ik heb overigens met mijn video's (1080p) dat deze er veel beter uit zien op een 1080p LED TV dan op mijn LCD monitor. Schijnbaar zit er toch een verschil in. Vermoedelijk ook mede omdat mijn monitor een 1600x900 resolutie heeft (en dus geen 1080p) maar ook 720p ziet er minder scherp uit dan op een LED TV. Is voor een computer een LED monitor dan ook aan te bevelen boven een LCD monitor?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Digitale camera's

Bericht door Mark » do 23 mei 2013, 23:05

Hoewel ik niet zo precies thuis ben in de schermen; het is (volgens) mij niet mogelijk om zwart-wit te stellen dat een LED beter is dan een LCD scherm. Sowieso is om te beginnen de term LED-tv een misleidende term aangezien het meestal gaat om LCD tv's met LED lampen. Bij de 'oude' LCD tv's werden namelijk fluorescentielampen (CCFL's) gebruikt.

Aangezien verder de ene TV de andere niet is, net zoals het ene scherm niet de andere is, zijn er tal van andere factoren die kunnen meespelen in de beeldkwaliteit op beide schermen. Is het scherm aangesloten digitaal (DVI-D, HDMI?) of analoog (VGA)? Is de grafische chip in staat om goed HD beelden te renderen? Verder bezitten de meeste hedendaagse tv's ook nog intern processoreenheden om beelden te verbeteren, wat dus ook nog eens een verschil uit zou kunnen maken.

Of een LED aan te bevelen is over LCD. Ik denk het wel. Naar wat ik ervan weet is het contrast bij LED monitoren beter en de panelen zijn sowieso energiezuiniger, LED's gaan langer mee en de schermen zijn dunner. Maar zoals bij zoveel producten geld, onderling onder de LED schermen is er ook veel verschil en het is maar net hoeveel geld je ervoor wilt geven.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » do 23 mei 2013, 23:15

^^ En naast de LED natuurlijk ook nog de keuze voor het type paneel (TN, H-IPS, S-IPS) die nog van invloed zijn op de kijkhoek en kleurweergave. Kortom het ene computer of TV scherm is het andere niet en is dus een flinke zoektocht om het betere apparaat te vinden.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Digitale camera's

Bericht door chriskrusz » vr 24 mei 2013, 16:48

In het VK mogen LED-backlight TV's niet als LED-TV verkocht worden. (bron)

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Digitale camera's

Bericht door Davy » zo 26 mei 2013, 23:39

Ik heb een nieuwe videocamera, namelijk een full-HD dashcam (Rollei DVR-100).
Een onbewerkt testfilmpje, met nog wat "schoonheidsfoutjes" zeg maar, zoals de camera die wat te laag hangt waardoor de reflectie van de ventilatieroosters in beeld komen:
[youtube]rYNuko9c1Ik[/youtube]

Wat is trouwens een goed programma om Quicktimefilmpjes te bewerken zonder kwaliteitsverlies? Want Moviemaker kan hier geen overweg mee...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » zo 26 mei 2013, 23:45

Daviedoff schreef:Wat is trouwens een goed programma om Quicktimefilmpjes te bewerken zonder kwaliteitsverlies? Want Moviemaker kan hier geen overweg mee...
Ik ben hier ook al een tijdje mee aan het testen geweest, maar ik heb nog niets gevonden (mijn fietscam geeft Quicktimefilmpjes)

Overigens, is dit Rollei's gloednieuwe dashcam? Ik lees op internet dat die dashcam 3 dagen geleden nog 'upcoming' was?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Digitale camera's

Bericht door nederland24 » ma 27 mei 2013, 18:45

Tegenwoordig kunnen mobiele telefoons net zulke goede foto's maken als normale foto camera's. Nu wou ik daar graag een smartphone gebruiken voor foto's onderweg in de auto. Weten jullie of dit handig is en zo ja of er ook geschikt houdertje bestaat daarvoor.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Digitale camera's

Bericht door sirdanilot » ma 27 mei 2013, 20:07

Online zijn er wel dashboardhouders verkrijgbaar tussen de 20 en 30 euro, het is dan zaak om te zoeken naar een houder die jouw specifieke telefoon aan kan. De meeste zijn geschikt voor navigatiesystemen, maar wellicht zijn er ook te vinden voor smartphones? EDIT: Bijvoorbeeld zoiets?

Als je je smartphone op je dashboard hebt bevestigd, kun je met één druk op de knop foto's nemen of een filmpje maken, lijkt me. Dat kan dan ook tijdens het rijden, al is op de weg letten natuurlijk belangrijker, daarom zou ik altijd gewoon filmpjes maken ipv fotos ;) Tenzij je vriendin/vrouw/partner natuurlijk bereid is om de foto's te nemen.

Als ik zelf een auto heb ben ik zeker van plan om een dergelijke opstelling te maken. Het is niet alleen leuk voor wegenforum om filmpjes te maken van waar je rijdt, maar ook voor als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt ter bewijsmateriaal, of om vakantievideo's op te fleuren met wat 'roadmovie' fragmentjes :woop:

Voor smartphones geldt natuurlijk dat vooral video's nogal een aanslag doen op het geheugen, steeds wissen (en indien nodig naar de computer uploaden) is het devies. De meeste phones kunnen wel heel wat foto's aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Digitale camera's

Bericht door Jeroen » wo 17 jul 2013, 13:18

Ik ben zelf langzaam aan ook eens aan het denken over een dashcam. Met zo'n 130.000 km/jaar kom je regelmatig wel eens leuke en minder leuke dingen op de weg tegen die ik wel eens op film zou willen hebben. Nog wat vragen ter overweging:

- Is er een groot kwaliteitsverschil in de beelden tov een reguliere videocamera?
- Hoe lang kun je in full HD ongeveer filmen op een grote geheugenkaart (32GB)?
- Ik zie dat je met sommige duurdere varianten ook foto's kunt maken. Is de kwaliteit hiervan vergelijkbaar met een normale digicam?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » wo 17 jul 2013, 13:28

Dashcams zijn gemaakt voor gebruik in voertuigen, dus het beeld is vaak stabieler dan bij gewone videocamera's. De meeste dashcams hebben een grotere hoek waardoor meer vastgelegd wordt dan een gewone camera. Dashcams die filmen op Full HD formaat zijn nu wijdverbreid verkrijgbaar voor relatief lage prijzen (denk aan 100 - 150 euro voor de topmodellen). De nieuwe GoPro modellen zijn vaak wel wat duurder. Foto's maken met een videocamera zou ik zelf niet doen, de kwaliteit is meestal gewoon slecht. De meeste dashcams werken alleen met een aansluiting op de sigarettenaansteker en zijn dus niet geschikt voor vakantievideos o.i.d.

Met 32 GB kan ik 4,5 uur filmen op Full HD formaat. Ik vind dat zelf wat tegenvallen, ik had op 8 uur gehoopt. De meeste van die dashcams slikken geen kaarten van meer dan 32 GB.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » wo 17 jul 2013, 15:08

Jeroen schreef:Ik ben zelf langzaam aan ook eens aan het denken over een dashcam. Met zo'n 130.000 km/jaar kom je regelmatig wel eens leuke en minder leuke dingen op de weg tegen die ik wel eens op film zou willen hebben. Nog wat vragen ter overweging:

- Is er een groot kwaliteitsverschil in de beelden tov een reguliere videocamera?
- Hoe lang kun je in full HD ongeveer filmen op een grote geheugenkaart (32GB)?
- Ik zie dat je met sommige duurdere varianten ook foto's kunt maken. Is de kwaliteit hiervan vergelijkbaar met een normale digicam?
Als ik mag adviseren zou ik de DOD LS300W eens bekijken. Geweldig beeld! Is wel zonder GPS en dus ook zonder snelheid, ik weet niet of dat een bezwaar is. Als het nodig is kun je altijd achteraf strepen tellen om de snelheid te achterhalen. Je kunt altijd voor het broertje van de DOD LS300W kiezen: iets minder goed beeld, maar met GPS/snelheid. Is nog steeds in 1080p trouwens.

Op 32 GB kun je ~4 uur filmen, maar in deze camera kun je ook 64Gb kaartjes stoppen (bron). Dat is dan dus 8 uur filmen. Mocht het puur om ruimte gaan zou je ook de Lukas LK7900 kunnen overwegen: daar heb je standaard 128 GB ruimte op.

Dit topic op flitsservice zal je waarschijnlijk een eind helpen met het maken van je keuze :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » wo 17 jul 2013, 18:42

Als je meer wilt dan alleen een dashcam op je voorruit zou ik een smartphone kopen/gebruiken zoals de iPhone. Volgens mij heeft de iPhone 4s ook Full HD en een intern geheugen van 32 GB is ruim voldoende voor lagere kwaliteit. In de Appstore heb je keus uit tientallen goede dashcamapps waar je vaak een paar euro voor betaalt om alle mogelijkheden te hebben (lees: geen reclame, exporteren, manual focus etc.). Bij Android heb je ook genoeg keus uit dashcamapps. Ik ben zeer tevreden over mijn iPhone-app Carcorder. Je kunt er ook GPS-data mee genereren, al weet ik niet hoe dat werkt, en foto's mee maken tijdens video-opname. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt en hoe handig je bent. Androidtelefoons met Google Play werken misschien beter dan Apple-dingen. Een losse dashcam is daarbij eenvoudiger te bedienen dan een telefoon, al ben ik er nu wel aan gewend.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Digitale camera's

Bericht door Davy » di 23 jul 2013, 23:07

Ik post het maar even hier...

Vraagje: als je in Windows MovieMaker (mijn versie kan nu ook QuickTime bewerken trouwens) de optie uitschakelt om videos voor te bereiden, gaat dat ten koste van de kwaliteit van de uiteindelijke video? Want punt is dat op mijn gewone laptop dat voorbereiden erg lang duurt...

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: Digitale camera's

Bericht door lebre7 » vr 09 aug 2013, 12:32

^^ Ik denk van niet. Dat tussentijds renderen gaat voornamelijk om het soepel afspelen van de video tijdens de bewerking. Het renderen na de bewerking bepaalt het resultaat.

Ik ben op dit moment overigens ook een video aan het bewerken, maar wat is nou de beste speelsnelheid. Ik heb nu delen op 4x speed staan op stedelijke gebieden, en 8x op stukken waar niks is. Volgens mij is dat iets te snel. Wat doen jullie meestal? (Het gaat nu over een film op de Franse Autoroute) ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » vr 09 aug 2013, 12:47

Ik doe meestal 3,5 keer op een snelweg, 4 - 5 keer als het een lang stuk met weinig afwisseling is. In steden kan je beter een wat lagere snelheid doen. 8 keer is m.i. veel te snel om nog wat te zien.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » vr 09 aug 2013, 14:32

Chris schreef:8 keer is m.i. veel te snel om nog wat te zien.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen:
[youtube]YjWDY0NBFcM[/youtube]
(als ik het mij goed herinner 8x versneld)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » za 09 nov 2013, 15:25

Vandaag maar eens een statief gekocht voor mijn camera om ook in de donkere uurtjes mooie wegenfoto's te kunnen maken. Eerder deze week had ik ook al een afstandsbediening met draad gekocht voor mijn camera. Nu nog hopen op goed weer tijdens dat het donker is :)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » za 09 nov 2013, 17:04

Als je foto's wilt maken van de avondspits (met lichtslangen enz.) zijn november en februari wel geschikt. Dan is het al donker tijdens de grootste drukte. Met een beetje geluk (vooral in november) is de temperatuur ook nog enigszins aangenaam.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Digitale camera's

Bericht door Snelwegfreak » za 09 nov 2013, 17:17

Veel succes Jeroen! Ik ben altijd nog op zoek naar nachtfoto's van Nederlandse wegen als bureaubladachtergrond, dus doe je best! :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie