[D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Andere Duitse rijkswegen, inclusief de 'Gelbe Autobahnen'

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » di 30 jul 2013, 17:03

B15n Dreieck Saalhaupt - Dreieck Inntal

De B15n moet uiteindelijk een noord-zuidverbinding vormen op de plek waar de A93 niet is aangelegd tussen het Dreieck Saalhaupt (nabij Regensburg) en het Dreieck Inntal (nabij Rosenheim). Noord-zuidverkeer door het oosten van Bayern hoeft dan niet meer langs München. Delen van de nieuwe B15 zijn autobahnähnlich aangelegd, dus met 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse kruisingen, maar het zal nog jaren duren voordat de gehele B15n klaar is tussen beide delen van de A93. De geplande totale lengte is 138 kilometer. Eind 2013 zal daarvan 29 kilometer gereed zijn.

Uiteindelijke uitbouwtoestand:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » di 30 jul 2013, 17:12

B15n Dreieck Saalhaupt - Neufahrn

De eerste 22 kilometer van de B15n is in 2011 opengesteld. Dit segment loopt vanaf het Dreieck Saalhaupt met de A93 (15 km ten zuiden van Regensburg) tot Neufahrn in Niederbayern (niet te verwarren met Neufahrn bij München).

Neufahrn - Ergoldsbach

Momenteel is 7 kilometer van de B15n tussen Neufahrn in Niederbayern en Ergoldsbach in aanleg. Dit deel moet eind 2013 worden opengesteld.

Ergoldsbach - Essenbach

Vandaag zijn de voorbereidende werkzaamheden begonnen van de B15n tussen Ergoldsbach en Essenbach. Dit segment is 9 kilometer lang. Momenteel is van de benodigde € 120 miljoen slechts € 5 miljoen beschikbaar voor voorbereidende werkzaamheden. In Duitsland is het gebruikelijk dat al met de bouw van een project begonnen wordt zonder dat bekend is wanneer de financiering voor de volledige uitvoering beschikbaar komt.

Er is een klaverblad met de A92 gepland.

Essenbach - Geisenhausen

Dit is de bypass van de stad Landshut. Dit is het duurste segment van de B15n. Niet alleen is een brug over de Isar nodig, ook moet de steile helling aan de zuidzijde overwonnen worden met een 2,1 kilometer lange tunnel. De aanlegkosten worden op € 320 miljoen geschat en er is nog geen zicht op financiering.

Geisenhausen - Rosenheim

Van dit deel is nog volstrekt onduidelijk wanneer en hoe het aangelegd gaat worden.

Rosenheim

Momenteel is de Westtangente Rosenheim in aanleg, een 11,5 kilometer lang tracé. De B15 wordt hier westelijk van Rosenheim omgelegd, zodat verkeer niet meer door het centrum hoeft. De aanleg ervan begon in augustus 2012, openstelling is eind 2015 voorzien.

De Westtangente Rosenheim is een tweestrooks weg. Uiteindelijk zal de B15n als autobahnähnliche straße nog iets westelijker verlopen. Daardoor krijgt Rosenheim twee bypasses, maar het is zeer twijfelachtig of de B15n hier voor 2030 klaar zal zijn.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door nederland24 » di 30 jul 2013, 23:41

Waarom is dat stuk eigenlijk nooit aangelegd als A93. Het lijkt me wel een belangrijke route voor Oost-Duitsland richting Italië.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Pino » di 30 jul 2013, 23:52

Met het IJzeren Gordijn was dat natuurlijk nooit een heel belangrijke corridor, terwijl het in kilometers ook niet enorm scheelt ten opzichte van de bestaande route langs München. Maar als vorm van ontlasting van de drukte rond die stad wordt het project wel interessanter. Overigens niet alleen vanuit Oost-Duitsland, maar ook vanuit westelijker delen. Het is toch een beetje de Blaue Route revisited.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » ma 02 dec 2013, 15:04

Vandaag is 7,2 kilometer van de B15n opengesteld tussen Neufahrn in Niederbayern en Ergoldsbach. De aanleg van dit deel duurde 4 jaar en 3 maanden en kostte € 62,5 miljoen. In juli 2013 begonnen voorbereidende werkzaamheden aan het volgende deel tussen Ergoldsbach en de A92 bij Landshut. Wanneer dit opengesteld wordt is niet te zeggen met de trage bouwsnelheid en continu gewijzigde planningen in Duitsland.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » za 01 mar 2014, 0:49

Ik heb het stuk van Saalhaupt tot Ergoldsbach al drie keer gereden, aangezien ik München graag vermijd op weg naar Zuid Duitsland of Oostenrijk in de vakantieperiodes / spits. Rijdt echt prima door, een prachtige weg.
Op de ''oude'' B15 staat kort voor Ergoldsbach ook nog een ''Wie bauen für Sie-bord'' met daarop een volgend stuk van circa 7 km wat in aanleg is.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » za 26 jul 2014, 17:15

Wie weet trouwens wat de vmax is op het traject van AD Saalhaupt tot Ergoldsbach? Ik neem deze route vaak richting het Zuiden en rij dan altijd keurig 120 km/h, maar ik zie soms Duitsers met snelheden passeren of hun leven er vanaf hangt. :mrgreen:

Ik zie nergens vmax-borden staan, maar ik heb geen idee wat de norm is op Autobahnähnliche Bundesstraßen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » za 26 jul 2014, 17:19

Als er niks staat aangegeven, dan is het onbegrensd.

Veel mensen denken dat ongelimiteerde trajecten alleen op Autobahnen voorkomen, maar het kan ook op andere dubbelbaans wegen (de zgn. Gelbe Autobahnen). Heel erg gangbaar lijkt het niet te zijn overigens. Vaak omdat vluchtstroken smaller zijn of ontbreken.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » za 26 jul 2014, 17:24

^^ Oké! Op het bovengenoemde stuk zijn inderdaad wél vluchtstroken aanwezig. De weg is nog erg rustig doordat hij nog incompleet is, waardoor er vooral regionaal verkeer op rijdt. Ik ga er binnenkort weer langs, dus bedankt voor de info!

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Rein » za 26 jul 2014, 23:10

Kan je dan eens timen hoe lang je over het stuk tussen Rosenheim en Regensburg doet, zodat we een goed beeld hebben van de mate waarin dit een goed alternatief is om München te ontwijken.

Vorige week zondag overwoog ik nog even om vanaf de A8 komende deze weg te nemen vanwege een lange file (30 minuten vertraging) op de A9 boven München. Gezien het feit dat ik de status van de B15 niet kende en je dan een behoorlijke afstand over die weg zou moeten afleggen durfde ik dat toen niet aan. Maar ik verneem graag in hoeverre het daadwerkelijk een goed alternatief is bij een redelijke file ergens op het hoofdtraject.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » za 26 jul 2014, 23:41

^^ Dat wil ik zeker doen! Ik heb een bloedhekel aan files, dus ik neem eigenlijk nooit de BAB3, BAB9 en BAB8 om richting Oostenrijk te rijden. Ik ga redelijk vaak naar Bad Reichenhall. (=laatste afslag op de BAB8 voor de grens)
De route die mijn voorkeur geniet is vaak de BAB3 tot AK Oberhausen, daar de BAB2 op en daarna richting Kassel over de BAB44. Dan neem ik de BAB7 tot Scheinfurt, daarna de BAB70 en BAB73 en dan pak in bij Neurenberg de BAB3 tot Regensburg. Dan een stukje naar het zuiden afzakken, op AD Saalhaupt de B15n op tot Ergoldsbach en daarna over de normale B15 richting Landshut. Vanaf daar volg ik de B299 tot Mülhdorf-Nord, kort stukje BAB94 en dan vanaf Altötting weer verder naar beneden.

Mijn ervaring is dat dit stuk- mits er geen ongevallen onderweg plaatsvinden- behoorlijk goed door rijdt. Het is misschien een kilometer of 100 om, maar tijdens drukke perioden scheelt het niet veel in tijd. Als ik lekker door kan rijden en ik hoor op de achtergrond de Staunachrichten voorbij komen met weer eens een verkeersinfarct bij München, lach ik in mijn vuistje. Heerlijke route. Het laatste gedeelte binnendoor is ook gewoon erg leuk. Het Beierse landschap is schitterend, dus bepaald geen straf.

Voor mijn aanstaande roadtrip in augustus wil ik eerst via Maastricht en Luik rijden, dan de BAB60, BAB1, BAB62 en dan de BAB6 eens een keertje tot Neurenberg rijden. Is uiteraard niet de meest snelle route, maar ik wil dit ook eens gereden hebben. Wel een gunstig tijdstip uitkiezen. ;)
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op zo 27 jul 2014, 9:08, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door waldo79 » zo 27 jul 2014, 8:46

Ok. Het is trouwens Nürnberg of Neurenberg.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » wo 13 aug 2014, 11:53

Helaas heb ik de trip richting Bad Reichenhall moeten cancelen. Ik heb daardoor een andere roadtrip gemaakt richting Zuid-Frankrijk en Spanje. Als ik weer eens ga, zal ik de tijd bijhouden.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » vr 26 sep 2014, 17:19

Heb nog even in mijn bankafschriften zitten kijken en kan naar aanleiding hiervan wel ongeveer vertellen hoe lang ik gedaan heb over het stuk van Inzell tot aan de raststätte Pentling aan de A93 vlak voor Regensburg. Heb in Inzell getankt en aan de A93 even gestopt voor een korte pauze en om te wisselen van bestuurder. Volgens de betaalgegevens zit hier 2 uur en 54 minuten tussen over een stuk van 184 km. Ik zou zeggen dat je er nog tien minuten af kunt trekken vanwege de stop bij de raststätte. Van het uitstappen tot het betalen van de koffie zat wel een minuut of 10.
Het kan nog sneller, want ik had enige vertraging door drukte bij Landshut en ik heb 120 km/h op de B15n gereden, terwijl de snelheid daar ongelimiteerd is.
Wel een erg leuke route en je kunt ook nog even de A94 uitproberen tussen Mühldorf en Altötting.

De route:
Afbeelding

Het loont zich alleen om op écht drukke dagen deze route te nemen. Toen ik ging rijden was het erg druk met wintersportverkeer rond München en waren er diverse ongelukken gebeurd op de A9 tussen München en Nürnberg en op de A3 tussen Würzburg en Frankfurt a.M. Vrienden van mij hebben die dag lang in de file gestaan rond München, op de A9 en op de A3 door dit soort praktijken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » di 20 jan 2015, 15:16

Er is besloten om de B15n grotendeels aan te leggen als enkelbaans weg met rondwegen en her en der inhaalstroken, in plaats van doorlopend Autobahnähnlich tot Rosenheim.

De oplevering van het deel tussen Essenbach en de A92 is opgeschoven van 2018 naar 2019. Prioriteit heeft ook de oostelijke bypass van Landshut. Onduidelijk is of dit ook 2x2 of 2+1 wordt. Hier is vanwege de helling bij de rivier de Isar een circa 2 kilometer lange tunnel noodzakelijk. Ook heeft het afbouwen van de westelijke rondweg van Rosenheim prioriteit. De rest van de route tussen Landshut en Rosenheim wordt dus enkelbaans / 2+1.

Hiermee wordt afgezien van het oorspronkelijke plan van 2013 om een volledige 2x2 autobahnähnliche straße aan te leggen van Landshut naar Rosenheim. Met het huidige bouwtempo zou het ook nog decennia duren voordat zo'n project gereed zou zijn.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Albaufstieg » zo 25 jan 2015, 16:52

Enigszins teleurstellend nieuws, maar ook wel begrijpelijk. Elke keer dat ik over het stuk van AD Saalhaupt tot Ergoldsbach rij lijkt men geen meter opgeschoten te zijn. Ik hoop wel dat men bij de kunstwerken een ruimtereservering aanbrengt voor 2x2 rijstroken. De route kan dan later nog uitgebouwd worden en zo fungeren als volwaardig alternatief voor de route langs München op weg naar Oostenrijk en Zuid-Oost Bayern.

De weg wordt wel volledig ongelijkvloers aangelegd?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » di 18 aug 2015, 13:21

Bericht van gisteren uit de Süddeutsche Zeitung inzake de B15neu:

http://www.sueddeutsche.de/bayern/stras ... -1.2610719

Korte samenvatting:

De omstreden bouw van deze belangrijke verkeersader wordt naar het schijnt 2 keer zo duur als verwacht. Aan een 9 kilometer lang gedeelte tussen Ergoldsbach en de A92 hangt een prijskaartje van liefst 182 miljoen euro. Critici vinden het project megalomaan vanwege het geringe verkeersaanbod. Waarom het kostenplaatje zo uit de hand loopt heeft meerdere oorzaken, één daarvan is dat de schattingen die tot nu toe werden gebruikt al 10 jaar oud zijn. De belangrijkste is evenwel dat de B15n bij de Isar (net ten zuiden van Essenbach) vanwege geluidshinder de A92 en het spoor onderlangs moet kruisen. Vanwege hoge grondwaterstanden moet er een betonwand komen i.p.v. een Bohrpfalwand. Dat is technisch gezien een veeleisend staaltje werk en erg duur.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » ma 14 sep 2015, 22:22

http://www.sueddeutsche.de/bayern/lands ... -1.2647489

Nog meer nieuws over project B15neu: een volksvertegenwoordiger meent dat de bouw van van de B15n onmiddelijk moet worden stilgelegd. Niet alleen vanwege het feit dat de werkzaamheden naar alle waarschijnlijkheid flink duurder uit zullen pakken, maar ook omdat de Autobahndirektion een klaverblad heeft gepland bij het kruisen van de A92 (Essenbach). Dat duidt op een verdere zuidwaartse verlenging, welke door deze politicus van de hand wordt gewezen. Niet alleen door hem, ook door de daar wonende burgerbevolking in een volgens hen zeer waardevol natuurgebied.

Een woordvoerster van de Autobahndirektion meldt dat de reden van het bouwen van een Autobahnkreuz zowel financieel als praktisch van aard is.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » ma 14 sep 2015, 22:30

Het is uiteraard bedoeld als zuidwaartse doortrekking, al is het maar alleen langs Landshut. Dat wordt overigens wel een relatief duur project, er is een brug over de Isar nodig, maar aan de zuidkant zijn steile hellingen waar het land abrupt 100 meter hoger loopt. Dat kan alleen doorkruist worden met een fikse uitgraving of tunnel.

Maar goed, de aanleg van de B15 met 2x2 rijstroken van Landshut naar Rosenheim is nog zo ver weg dat het eigenlijk nog maar de vraag is of het ooit aangelegd gaat worden. Het is een behoorlijk lang stuk dat vermoedelijk meer dan € 1 miljard gaat kosten. Met het huidige bouwtempo van dit soort wegen in Duitsland is dat in 2050 nog niet af.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » ma 09 nov 2015, 21:15

http://www.gumola.de/mehr-als-43-000-un ... -dobrindt/

Voorstanders van de B15n hebben de afgelopen maanden meer dan 43.000 handtekeningen ingezameld voor hun verzoek vaart te maken met de aanleg ervan. De mappen zijn door de Pro-Initiative hoogstpersoonlijk overhandigd aan verkeersminister Alexander Dobrindt en Florian Oßner, lid van de Duitse bondsdag, tevens man van de regio.

Beide heren hebben laten weten dit gebaar serieus te nemen. Volgens Oßner is de bouw van de B15neu het belangrijkste project van centraal Beieren bij voortzetting van het Bundesverkehrswegeplan. De focus ligt op het segment van de A92 tot aan de B299, de zgn. Ost-Süd-Umfahrung Landshut. Dit deel moet de hoogste prioritering krijgen, om snel de brug over de Isar aan te kunnen leggen en Landshut van het vele doorgaande verkeer te ontlasten.

Voorstanders van de uitbouw der B15 hebben inmiddels driemaal zoveel handtekeningen ingezameld dan de tegenstanders. Zij menen dat deze hoeveelheid aan steunbetuigingen wederom aantoont dat een hoogwaardige noord-zuid-verbinding tussen Regensburg en Rosenheim noodzakelijk is. Inspanningen van de burgemeester van Landshut en van een andere afgevaardigde om de bouw van een bypass langs de stad voor elkaar te krijgen worden verwelkomd, maar volgens de initiatiefgroep is de doortrekking minstens van zo'n groot belang, dat deze z.s.m. eveneens in aanleg zou moeten gaan.

De B15n is momenteel voltooid vanaf Saalhaupt (A93) tot aan Ergoldsbach, ruim 10 kilometer noordoostelijk van Landshut gelegen. Het aangrenzende deel vanaf Ergoldsbach tot aan de A92 bij Ohu/Ahrain is sinds 2013 in bouw en wordt zoals het nu staat eind 2019 opgeleverd.
„Weitere mittelfristige Schritte sind die Anbindung an die B299 südlich von Landshut sowie weiter zur A94 und später zur A8. Insbesondere die jetzige prekäre Verkehrssituation in der Region Landshut mit zahlreichen Staus und Zeitverlusten ist parteiübergreifend nicht weiter hinnehmbar – der Weiterbau der B15 neu schafft hier eine deutliche Erleichterung.“
Dat zal nog wat gaan duren ben ik bang. Maar wie weet wat bovenstaande actie nog teweeg kan brengen. Ben benieuwd..
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » do 10 dec 2015, 21:31

Afbeelding
Bron

^Zie daar een kaart van de tracévarianten langs Landhut naar het zuiden. Ik had 'm nog niet gezien en hier ook nog niet gespot.

Hij komt uit een nieuwsbericht van vandaag, waarbij nog maar eens wordt aangestipt dat de lokale economie in de vorm van commissies gevormd vanuit de IHK (Duitse KvK) wederom aandringt op een doortrekking ri. Rosenheim. Dat botst enorm met de "ecologische commissies," die willen/eisen dat men stopt met bouwen als men de A92 heeft bereikt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » do 12 mei 2016, 15:40

Chris schreef:Ergoldsbach - Essenbach

Vandaag zijn de voorbereidende werkzaamheden begonnen van de B15n tussen Ergoldsbach en Essenbach. Dit segment is 9 kilometer lang. Momenteel is van de benodigde € 120 miljoen slechts € 5 miljoen beschikbaar voor voorbereidende werkzaamheden. In Duitsland is het gebruikelijk dat al met de bouw van een project begonnen wordt zonder dat bekend is wanneer de financiering voor de volledige uitvoering beschikbaar komt.

Er is een klaverblad met de A92 gepland.
^^ Dat was op 30 juli 2013. Nu bijna 3 jaar later is er nog op het grootste deel van het tracé nog maar weinig gedaan, deels zelfs nog helemaal niks, en grotendeels wat grondwerkzaamheden en her en der een onvoltooid viaduct. Het meeste werk is verzet rond het klaverblad met de A92, waar de parallelbanen in aanleg zijn.

De satellietbeelden zijn van maart 2016.
Afbeelding

Afbeelding

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5086
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Rogier » do 12 mei 2016, 18:12

^^

Heren Duitsers. Misschien de volgende keer het geld eerst op een bankrekening en pas de aanbesteding van het gehele project opstarten als er voldoende geld. Dan duren de werkzaamheden niet onnodig lang en verloopt een project veel efficiënter.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » wo 23 mei 2018, 22:40

Westtangent Rosenheim

Nieuws van deeltraject 4 der Westtangent Rosenheim. De werkzaamheden zijn zo goed als klaar en naar alle waarschijnlijkheid opent dit stukje nieuwe B15 over een maand. Het betreft de bypass van Pfaffenhofen am Inn.

De grootste deeltrajecten (2 &3) zullen echter pas in 2022 openen. Op zijn vroegst dus over 4 jaar een completering van deze randweg.

https://www.radio-charivari.de/news-ro- ... voran.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » di 26 jun 2018, 18:33

^^ De bypass is gisteren geopend en vrijgegeven voor het verkeer. Uitgebreid artikel van Rosenheim24 inclusief een fotoserie:

https://www.rosenheim24.de/rosenheim/ro ... 79994.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » di 27 nov 2018, 21:27

Het is alweer een tijdlang stil inzake de aanleg van de B15 rondom Landshut. De voltooiing tot aan de A92 laat nog steeds op zich wachten, maar in december is er wel een info bijeenkomst als het gaat om het gedeelte zuidelijk van de Autobahn:

https://www.wochenblatt.de/politik/land ... n-landshut

Van dit gedeelte is ook een website in de lucht: http://www.ou-landshut.de/

En ook een tegenwebsite: http://stop-b15-neu.de/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » do 07 nov 2019, 11:43

Op 19 november volgt de openstellingsceremonie voor de B15n tussen Ergoldsbach en Essenbach. De weg wordt waarschijnlijk op 20 november voor het verkeer geopend.

Het Kreuz Landshut is nog niet compleet dus er is een tijdelijke aansluiting gebouwd naar de A92. Omdat je anders via kronkelige straten door Essenbach moet om de A92 te bereiken.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » ma 25 nov 2019, 16:19

Momenteel wordt de situatie op de A92 bij de tijdelijke aansluiting Landshut zo bewegwijzerd:

Afbeelding

Op de B15n zelf zijn, in tegenstelling tot richting zuiden, richting noorden ook afstandenborden geplaatst. Zie hier een voorbeeld (tussen :AS: Essenbach en :AS: Ergoldsbach):

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door GuteFahrt » wo 05 feb 2020, 14:05

Chris schreef: do 07 nov 2019, 11:43 Op 19 november volgt de openstellingsceremonie voor de B15n tussen Ergoldsbach en Essenbach. De weg wordt waarschijnlijk op 20 november voor het verkeer geopend.

Het Kreuz Landshut is nog niet compleet dus er is een tijdelijke aansluiting gebouwd naar de A92. Omdat je anders via kronkelige straten door Essenbach moet om de A92 te bereiken.

Afbeelding
Deze situatie gaat nog zeker ruim 3 jaar duren. Er moet een grondwaterkuip aangelegd worden voor het onderlangs kruisen van de A92. De werken starten begin april en het moet eind 2023 gereed zijn.

https://landshut.niederbayerntv.de/medi ... raichbach/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][B015] (A93) Saalhaupt - Rosenheim

Bericht door Chris » za 08 feb 2020, 12:16

Er is behoorlijke congestie rond dat in aanbouw zijnde knooppunt.

Wat op een dag als vandaag meespeelt is dat Oost-Duitsland vakantie krijgt en die wintersporters de mega files op de A9 willen vermijden door via de B15 en A92 naar München te rijden.

Afbeelding

Plaats reactie