Meer van Annecy

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 29 dec 2013, 12:04

Hallo!
Wij gaan aankomende zomervakantie naar het meer van Annecy, maar weten niet precies waar we nou langs moeten. We komen vanuit Groningen en willen dan ook direct via Bad Nieuweschans de A31 nemen in Duitsland. Voor de rest willen we de hele tijd in Duitsland rijden (net als vorig jaar naar het Gardameer), maar willen nu Zwitserland vermijden. Ook zijn we met caravan dus dat zal erg duur gaan worden in Zwitserland met 2 vignetten.
Dus wat we eigenlijk willen is de hele tijd in Duitsland rijden maar we willen Zwitserland vermijden.
We gaan zeer waarschijnlijk doordeweeks rijden.
Wat zal dan een goed alternatief zijn?
Alvast bedankt!
Слава Україні

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meer van Annecy

Bericht door Chris » zo 29 dec 2013, 12:16

Als je vanuit Duitsland op weg naar Annecy Zwitserland wilt vermijden, is de enige snelle route de Franse A36, A39 en A40, vanaf Mulhouse via Dole en Bourg-en-Bresse. Deze route is ongeveer 110 kilometer langer dan de route door Zwitserland. Overigens is het ook 70 kilometer langer dan de route via Maastricht, Luxembourg en Dijon, dus het is twijfelachtig of je wel tol bespaart door via Duitsland te rijden.

Vanaf Toul rij je 460 kilometer over de Franse tolweg, vanaf Mulhouse is dat 420 kilometer, dus het verschil is vermoedelijk klein, terwijl je die eerste route wel 70 kilometer aan brandstofkosten bespaard. Over Nancy-Dijon betaal je € 50,60 aan tol volgens Viamichelin, en via Mulhouse € 46,80 aan tol. Het verschil is dus 4 euro goedkoper tol, maar 70 kilometer meer aan brandstof.

Een vignet kost € 32,60. Je hebt er twee nodig, in verband met de caravan, dus dat komt neer op € 65,20. Aan tol betaal je heen en weer tegen de € 100, dus rijden door Zwitserland is met twee vignetten goedkoper dan twee keer tol betalen op de Franse Autoroute.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Meer van Annecy

Bericht door Attietattie » zo 29 dec 2013, 12:29

Haha! Ik blijf het mooi vinden. Nagenoeg op de cent nauwkeurig berekend wat de beste optie is en dat binnen een kwartier. Hulde Chris!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meer van Annecy

Bericht door Coen Tunnel » zo 29 dec 2013, 12:55

Doordat de Franse tol zo hoog is, zeker ook met een caravan, zal door Zwitserland rijden vrijwel altijd voordeliger zijn voor bestemmingen nabij de Zwitsers-Franse grens, zoals het Meer van Annecy.
Chris schreef:Als je vanuit Duitsland op weg naar Annecy Zwitserland wilt vermijden, is de enige snelle route de Franse A36, A39 en A40, vanaf Mulhouse via Dole en Bourg-en-Bresse. Deze route is ongeveer 110 kilometer langer dan de route door Zwitserland. Overigens is het ook 70 kilometer langer dan de route via Maastricht, Luxembourg en Dijon, dus het is twijfelachtig of je wel tol bespaart door via Duitsland te rijden.

Vanaf Toul rij je 460 kilometer over de Franse tolweg, vanaf Mulhouse is dat 420 kilometer, dus het verschil is vermoedelijk klein, terwijl je die eerste route wel 70 kilometer aan brandstofkosten bespaard. Over Nancy-Dijon betaal je € 50,60 aan tol volgens Viamichelin, en via Mulhouse € 46,80 aan tol. Het verschil is dus 4 euro goedkoper tol, maar 70 kilometer meer aan brandstof.

Een vignet kost € 32,60. Je hebt er twee nodig, in verband met de caravan, dus dat komt neer op € 65,20. Aan tol betaal je heen en weer tegen de € 100, dus rijden door Zwitserland is met twee vignetten goedkoper dan twee keer tol betalen op de Franse Autoroute.
Via Zwitserland betaal je ook nog tol voor de Franse A41 tussen Genève en Annecy, tot aan de afrit Annecy Nord is dat € 10,80 voor een auto met aanhanger. Heen en terug dus € 21,60, maar dat is met de € 65,20 voor Zwitserland er bij nog steeds goedkoper dan Zwitserland te vermijden, en de kortste route loopt bovendien ook door Zwitserland heen. Overigens is die tol voor de Franse A41 prima te vermijden door na de grens de D1201 te nemen in plaats van de A41. De D1201 is een prima weg en tot de opening van de A41 in 2008 was dit de hoofdweg van Genève naar Annecy. Je tijdsverlies zal hier ook met een caravan beperkt zijn en je bespaart er wel weer de nodige tol mee uit.

Het enige voordeel wat je op een route door Frankrijk heen zou kunnen halen is als je via Luxemburg rijdt en daar de tank vol gooit.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 29 dec 2013, 13:24

Nooit gedacht dat tol in Frankrijk nog zo duur was! Ik wist dat we 2 vignetten nodig hadden aangezien we vorig jaar door Zwitserland gingen naar het Gardameer.
Ik dacht dat de Franse A31 geheel tolvrij was, maar dat is dus alleen vóór Toul. Dan zouden we dus wel inderdaad beter door Zwitserland kunnen rijden in dan net vóór Zwitserland de tank nog even volgooien.
En dan zouden we ergens rond Freiburg kunnen overnachten, aangezien het ook veel goedkoper is in Duitsland.
Zouden we dan ook beter via Bad Nieuweschans Duitsland in kunnen rijden, of gewoon door Nederland en dan België en Luxemburg pakken?
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meer van Annecy

Bericht door Coen Tunnel » zo 29 dec 2013, 13:33

^^ Als je via België en Luxemburg rijdt kom je toch gauw op een route door Frankrijk uit. Je kunt het beste via Bad Nieuweschans of via de N34 en A37 (langs Emmen) naar de Duitse A31 rijden. Met een caravan zitten er toch niet zulke hoge snelheden in, dus waarschijnlijk ben je via de N34 zelfs nog iets sneller en het is sowieso korter.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 29 dec 2013, 14:02

Dat is een goeie! De N34 was mij nog helemaal niet opgevallen. Dat is inderdaad nog beter dan via Bad Nieuweschans.
Ik denk dat ik nu wel een route kan uitstippelen.
Bedankt! :top:
Слава Україні

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Meer van Annecy

Bericht door Attietattie » zo 29 dec 2013, 14:07

Als je in Freiburg gaat overnachten moet je even checken hoe het zit met de werkzaamheden daar. Ik heb daar in oktober 's ochtends een uur in de file gestaan om dat dorp uit te komen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 29 dec 2013, 14:11

Ik denk dat we bij dezelfde camping gaan overnachten als vorige vakantie: In Neuenburg am Rhein. Dat is iets onder Freiburg, dus ik denk dat het daar wel mee zal vallen ;)
Слава Україні

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Meer van Annecy

Bericht door RSK » vr 03 jan 2014, 23:59

Toevallig kom ik meerdere keren per jaar langs Annecy, op weg naar Les Menuires. In de loop der tijd heb ik dus diverse mogelijkheden onderzocht (en getest). Onze route volgt tot Annecy meestal de A31, A39, A40 en D1508. De tolwegen zijn weliswaar prijzig, maar zijn overzichtelijk en goed onderhouden. Een recent getest alternatief is de N57/E23 vanaf Nancy langs Épinal, Vesoul, Besançon en Pontarlier. Die weg rijdt in principe vlot door, is een stuk korter dan de tol en ook nog eens tolvrij.

Voorgaande tip over de D1202 meegenomen kom ik dan hier op uit: route op Google Maps. Hierbij twee aantekeningen: 1. Zwitsers vignet is (alsnog) nodig, tol echter niet. 2. Met een caravan heb ik geen ervaring, dus ik weet niet in hoeverre bijvoorbeeld de pas bij Pontarlier een probleem is. Overigens kan ik aanraden om (afhankelijk van de eindbestemming) na te denken over het tijdstip van aankomst. Zeker als het mooi weer is wil het verkeer rond Annecy nog wel eens vast lopen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Meer van Annecy

Bericht door waldo79 » za 04 jan 2014, 11:05

^^De route via Pontarlier moet geen probleem opleveren met een caravan. De weg is goed uitgebouwd ;)
Kanttekening is dat de route in CH relatief kort is en het vignet valt dan duur uit.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Meer van Annecy

Bericht door Ds79m » za 04 jan 2014, 13:48

^^ Ik zou zeggen: Rij dan gewoon het hele stuk door Frankrijk. Deze route via Lons-le-Saunier en Oyonnax is ongeveer net zo geschikt, met maar 11.20 euro aan tolkosten.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Meer van Annecy

Bericht door Snelwegenkenner » ma 06 jan 2014, 21:47

Ik zou hem denk ik zo doen:
Groningen - Bunde - Oberhausen - Koln - Bonn - Mayen - Trier - Luxemburg - Nancy - Vesoul - Poligny - Oyonnax - meer van Annecy.
Het is net wat langer qua kilometer, maar je hebt zo geen vervelende punten zoals Maastricht (stoplichten) en Liege(door stad heen).
Zo heb je weinig tol, heb je geen Zwitserland en rij je ook lang door Duitsland. Bij het einde kun je van de mooie zuidelijke Franse landschappen genieten. :D

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meer van Annecy

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 jan 2014, 23:44

Snelwegenkenner schreef:Ik zou hem denk ik zo doen:
Groningen - Bunde - Oberhausen - Koln - Bonn - Mayen - Trier - Luxemburg - Nancy - Vesoul - Poligny - Oyonnax - meer van Annecy.
Het is net wat langer qua kilometer, maar je hebt zo geen vervelende punten zoals Maastricht (stoplichten) en Liege(door stad heen).
Maastricht levert alleen bij vakantieuittochten echte vertraging op, en bij Luik rij je het beste gewoon om de stad heen (gewoon de bordjes E25 en Luxembourg blijven volgen), met een caravan mag je volgens mij niet eens door de stad heen.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Meer van Annecy

Bericht door paolie » di 07 jan 2014, 9:00

multirobbert schreef:Dan zouden we dus wel inderdaad beter door Zwitserland kunnen rijden in dan net vóór Zwitserland de tank nog even volgooien.
Tank je diesel of benzine? Benzine is namelijk in Zwitserland veel goedkoper dan in Duitsland! Voor diesel is dit precies andersom.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » vr 18 apr 2014, 12:18

We tanken benzine. Ook dat is dan blijkbaar een voordeel! ;)
Слава Україні

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » vr 18 apr 2014, 12:45

RSK schreef:Toevallig kom ik meerdere keren per jaar langs Annecy, op weg naar Les Menuires. In de loop der tijd heb ik dus diverse mogelijkheden onderzocht (en getest). Onze route volgt tot Annecy meestal de A31, A39, A40 en D1508. De tolwegen zijn weliswaar prijzig, maar zijn overzichtelijk en goed onderhouden. Een recent getest alternatief is de N57/E23 vanaf Nancy langs Épinal, Vesoul, Besançon en Pontarlier. Die weg rijdt in principe vlot door, is een stuk korter dan de tol en ook nog eens tolvrij.

Voorgaande tip over de D1202 meegenomen kom ik dan hier op uit: route op Google Maps. Hierbij twee aantekeningen: 1. Zwitsers vignet is (alsnog) nodig, tol echter niet. 2. Met een caravan heb ik geen ervaring, dus ik weet niet in hoeverre bijvoorbeeld de pas bij Pontarlier een probleem is. Overigens kan ik aanraden om (afhankelijk van de eindbestemming) na te denken over het tijdstip van aankomst. Zeker als het mooi weer is wil het verkeer rond Annecy nog wel eens vast lopen.
Ds79m schreef:^^ Ik zou zeggen: Rij dan gewoon het hele stuk door Frankrijk. Deze route via Lons-le-Saunier en Oyonnax is ongeveer net zo geschikt, met maar 11.20 euro aan tolkosten.
Ik denk dat we hem toch wel door Duitsland pakken, want de benzine is er goedkoper dan in België en Frankrijk (denk ik), en zoals ik net las is de benzine in Zwitserland ook goedkoper. Onze auto zuipt benzine met een caravan erachter dus het kan ons behoorlijk wat geld besparen als we de route door Duitsland en Zwitserland pakken. Ook zien wij het niet echt zitten om door Maastricht te gaan, want vooral tijdens de vakantiedagen is het daar smoordruk. Maar toch bedankt voor de ideeën! Ik waardeer het zeer! :top:
Слава Україні

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Meer van Annecy

Bericht door RSK » vr 18 apr 2014, 14:15

multirobbert schreef:Ik denk dat we hem toch wel door Duitsland pakken, want de benzine is er goedkoper dan in België en Frankrijk (denk ik), en zoals ik net las is de benzine in Zwitserland ook goedkoper.
Als dat je voornaamste argument is, dan trek ik graag even aan de bel. :D

Als ik af mag gaan op de website brandstofprijzen.info, dan zijn dit de voor jou relevante prijzen:
€1,339 Luxemburg
€1,429 Zwitserland
€1,479 Frankrijk
€1,619 Duitsland
€1,642 België
€1,819 Nederland

Duitsland heeft dus een relatief hoge benzineprijs, terwijl Frankrijk helemaal niet zo ver boven Zwitserland zit. Ook de tank volkwakken in Luxemburg levert een leuke besparing op. Als je het mij vraagt, is de route van Snelwegenkenner dus de beste optie, alhoewel ik zelf vanaf Vesoul eerder Besançon - Lausanne - Genève zou rijden. Maar dat hangt zoals eerder opgemerkt samen met de wenselijkheid van een vignet voor Zwitserland. ;)
Snelwegenkenner schreef: Groningen - Bunde - Oberhausen - Koln - Bonn - Mayen - Trier - Luxemburg - Nancy - Vesoul - Poligny - Oyonnax - meer van Annecy.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Meer van Annecy

Bericht door waldo79 » vr 18 apr 2014, 15:11

Maar als je de route via Lausanne neemt, heb je voor een relatief korte afstand een vignet voor Zwitserland nodig. Qua landschap is het wel een aanrader. Vanuit de glooiende uitlopers van de Vogezen en het eenvoudig doorkruisen van de Jura krijg je een prachtige route langs het meer van Genève. Terug in Frankrijk blijft het sterk heuvelachtig ;)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Meer van Annecy

Bericht door RSK » vr 18 apr 2014, 17:00

^^ Het snelweg-alternatief in Frankrijk* is op één retour al duurder dan het vignet door Zwitserland plus de tol voor de A41 Genève-Annecy. Wellicht is het per kilometer in Zwitserland wat prijzig, maar onder aan de streep is het voordeliger. Daarnaast maakte ik niet voor niets het voorbehoud van het vignet, anders is de route over Poligny en Oyonnax van Snelwegenkenner het beste alternatief. Aan die route wilde ik dan nog toevoegen dat het geen kwaad kan om de afrit Éloise aan de A40 te nemen en de D1508 te volgen tot aan het meer van Annecy.

* Luxemburgse Grens - A31 - A39 - A40 - Annecy
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 04 mei 2014, 17:22

Als we in de zomervakantie erheen gaan, dan willen we waarschijnlijk ook wat dagjes naar Zwitserland. Dat weten we nog niet zeker, maar als we dat willen, is het dan niet handiger om via Lausanne (CH) te gaan?
En volgens mij heeft de route van Snelwegkenner veel tol in Frankrijk, en dat kan inderdaad als retour duur uitvallen.
Слава Україні

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Meer van Annecy

Bericht door waldo79 » zo 04 mei 2014, 19:22

Voor het maken van dagtripjes maakt je heen- of terugreis niet uit, lijkt me. Wel als je optimaal van je Zwitsers vignet wilt profiteren ;)

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Meer van Annecy

Bericht door verfmeer95 » zo 04 mei 2014, 19:30

^^ Is dan de route door Duitsland (via A31-A3-A5) en dan via Basel en Geneve door Zwitserland rijden (A2-A1) niet gewoon sneller? Je mist dan wel de brandstofprijzen in Luxemburg, maar het is zowel de kortste als de snelste route, en vrijwel geheel tolvrij.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Meer van Annecy

Bericht door Robbert297 » zo 04 mei 2014, 22:32

waldo79 schreef:Voor het maken van dagtripjes maakt je heen- of terugreis niet uit, lijkt me. Wel als je optimaal van je Zwitsers vignet wilt profiteren ;)
Wel als je hem heen- en terugreis niet door Zwitserland pakt. Je hebt dan geen vignet ;)
verfmeer95 schreef:^^ Is dan de route door Duitsland (via A31-A3-A5) en dan via Basel en Geneve door Zwitserland rijden (A2-A1) niet gewoon sneller? Je mist dan wel de brandstofprijzen in Luxemburg, maar het is zowel de kortste als de snelste route, en vrijwel geheel tolvrij.
Ja ik denk dat dat inderdaad wel de beste keus is. Duitsland en Zwitserland rijdt over het algemeen lekker door en het is inderdaad geheel tolvrij (behalve die vignet dan ;)).
Слава Україні

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Meer van Annecy

Bericht door RSK » wo 07 mei 2014, 16:27

multirobbert schreef:
waldo79 schreef:Voor het maken van dagtripjes maakt je heen- of terugreis niet uit, lijkt me. Wel als je optimaal van je Zwitsers vignet wilt profiteren ;)
Wel als je hem heen- en terugreis niet door Zwitserland pakt. Je hebt dan geen vignet ;)
Dat hangt dan weer van je dagtripjes af. Als je daarbij op vignetplichtige wegen komt, heb je alsnog een vignet nodig. :yes:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Sjonnie
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 11:26

Re: Meer van Annecy

Bericht door Sjonnie » vr 23 mei 2014, 11:36

Zelf zijn we een paar jaar terug via Trier - Strassbourg - Colmar - Mulhouse over de A35 naar Annecy gereden. Erg fijne en rustige route.
De A5 naar Basel kenden we nu onderhand wel en die begon aardig saai te worden.

Net voorbij Selestat zit een grote Aire (P-plaats) waar tientallen ooievaars je het brood uit de handen eten bijna!
Leuke picknickstop!

Linkje naar de route: klikjeklik

Aire voor een picknick stop: Aire de Service du Haut Koenigsbourg

Mocht je de prijs van de vignetten te hoog vinden, plak ze dan met plakband aan je ruit en verkoop ze na je vakantie weer op Marktplaats... :top: ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meer van Annecy

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 mei 2014, 13:04

Sjonnie schreef:Mocht je de prijs van de vignetten te hoog vinden, plak ze dan met plakband aan je ruit en verkoop ze na je vakantie weer op Marktplaats... :top: ;)
En als de Zwitsers je pakken met een vignet dat met plakband bevestigd is kun je een hoge boete verwachten, want het is strafbaar wat je hier adviseert! :!:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Meer van Annecy

Bericht door duikgek89 » vr 23 mei 2014, 13:09

Ja voor €35 kun je het beste het risico nemen ja. Een hoop geld uitgeven voor de vakantie en dan daarvoor moeilijk gaan lopen doen. Je moet het zelf weten maar ik raad het af.

Sjonnie
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 11:26

Re: Meer van Annecy

Bericht door Sjonnie » vr 23 mei 2014, 13:39

Ik zeg ook "mocht"...

Dus dan is het aan diegene zelf wat hij doet. Ik adviseer niks, post alleen wat veel gedaan wordt.
Zelf plak ik die dingen vaak op een transparant stukje folie, welke ik na het jaar weer makkelijk kan verwijderen.

Nooit problemen mee gehad, ook niet bij diverse grenscontroles in de loop der jaren.

Die originele stickers zijn een crime om weer van je ruit af te krijgen, zeker van plastic caravanruiten, danwel de aluminium carrosserie
(laat je ze te lang zitten trek je met een beetje "geluk" de lak mee bij het verwijderen).
Laatst gewijzigd door Sjonnie op vr 23 mei 2014, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meer van Annecy

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 mei 2014, 13:42

Sjonnie schreef:Ik zeg ook "mocht"...

Dus dan is het aan diegene zelf wat hij doet. Ik adviseer niks, post alleen wat veel gedaan wordt.
Zelf plak ik die dingen vaak op een transparant stukje folie, welke ik na het jaar weer makkelijk kan verwijderen.

Nooit problemen mee gehad, ook niet bij diverse grenscontroles in de loop der jaren.
Mooi voor jou, maar het is nog steeds strafbaar.
Die originele stickers zijn een crime om weer van je ruit af te krijgen, zeker van plastic caravanruiten.
Minder dan 2 minuutjes werk. Het gaat er niet in één keer af, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Plaats reactie