[R004] Ombouw R4-oost

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » ma 27 jan 2014, 22:29

Alfa schreef:
UPDATE: Nieuwe rotonde en start fase 3 op 31 januari

De nieuwe rotonde die straks het kruispunt van de R4 Oost met de op- en afritten van de E34/N49 vervangt, gaat op 31 januari 2014 open voor verkeer. Alle betonwerken zijn afgerond, maar de rotonde blijft nog even dicht. Dat is nodig om de laatste afwerkingen te doen, maar ook omdat er 6 weken niet gestrooid mag worden. Dooizouten kunnen het nieuwe, betonnen wegdek immers aantasten. Aangezien de kans op vriestemperaturen in deze periode van het jaar groot is, gaat de rotonde pas op 31 januari open voor verkeer. Dan start fase 3. Kijk verder op deze pagina voor meer info over fase 3.
Bron: http://www.wegenenverkeer.be/cosmos


Trouwens: Ik ben er deze week eens over gereden (nu het nog maar voor de helft toegankelijk is) en zo groot vind ik die rotonde nu ook niet. In de communicatie wordt voortdurend over 'megarotonde' gesproken. Naar jaren '90-normen (toen dit ontwerpen werd) was dat misschien wel zo. Maar naar hedendaagse normen zou ik het zelfs krap noemen voor de vrachtwagens.
Vooral omdat er al veel vrachtverkeer op die route zit. Ik verwacht toch niet zo'n vlotte doorstroming. Alles voelt vrij smal en nauw aan.
Zeker wanneer in Nederland de Tractaatweg een 2x2-vaksweg word en de Sluiskiltunnel klaar is (beide 2015) zal de drukte nog toenemen.
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » ma 27 jan 2014, 22:54

Update van dit weekend:

De wegmarkeringen zijn reeds aangebracht. Alle fietspaden zijn nu in beton gegoten, en drogen momenteel uit. Enkel de verkeersborden ontbreken nog, alsook enkele kleine afwerking op de rotonde zelf.

Enkele foto's:

Afbeelding
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz,
Tim
FotoTim.be
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Pete » di 28 jan 2014, 12:40

Mooie foto's, timmyboyyy!
Koester ze goed want binnen een 20-tal jaar zullen ze de stille getuigen van een heraanleg in het vérre verleden zijn... !

Heb je ook foto's genomen van het oude kruispunt, dus voor deze heraanleg?
Zou de gemeente Zelzate trouwens geen foto's of dossiers hebben liggen van de aanleg van de 'Kennedybaan' midden de jaren '60?

Op delcampe.com heb ik zo ooit eens foto's gezien van de net geopende brug over het Kanaal Gent-Terneuzen, met zicht op passerende wagens, arbeiders die de brugleningen nog aan het schilderen waren en ook originele verkeersborden, wegmarkeringen en verlichtingsarmaturen...

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie25 » di 28 jan 2014, 18:09

Ik hoop dat dat wegmarkeringen in thermoplast zijn :D

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door tompie » di 28 jan 2014, 18:21

Zo te zien zijn het geschilderde wegmarkeringen, ik heb toch de indruk dat er geen lijn zit in de keuze tussen verf en thermoplasten, zelfs binnen eenzelfde district.
belgie is zo slecht nog niet

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie25 » di 28 jan 2014, 18:28

^^
Hier wordt gewone wegenverf niet meer gebruikt, alsook in de districten Limburg. In VlaBra en Lim gebruikt men bolletjes-plast (Duitsland) en vak-plast (zoals in Nederland) In de provincie Antwerpen durft het nogal eens te verschillen en dan vooral tussen de stad Antwerpen en de rest van de provincie. Oost- en West-Vlaanderen wordt er nog het meeste wegenverf gebruikt.

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door MrL » di 28 jan 2014, 23:06

Afbeelding
Wel een grappig zicht. Alsof een dronkaard die stootband heeft aangelegd :lol:

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » za 01 feb 2014, 17:46

Pete schreef:Mooie foto's, timmyboyyy!
Heb je ook foto's genomen van het oude kruispunt, dus voor deze heraanleg?
Zou de gemeente Zelzate trouwens geen foto's of dossiers hebben liggen van de aanleg van de 'Kennedybaan' midden de jaren '60?
Ik heb foto's van vóór de werken en wekelijkse foto's van tijdens de werken:
Afbeelding
Zie ook hier: http://www.fototim.be/wordpress/index.p ... te-fase-1/ en http://www.fototim.be/wordpress/index.p ... en-cosmos/
Er zijn zeker foto's van de aanleg van de Kennedybaan, ik herinner mij dit vanop een tentoonstelling om het gemeentehuis.
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Mikhail » vr 28 feb 2014, 21:14

Wimpie25 schreef:Ik hoop dat dat wegmarkeringen in thermoplast zijn :D
Nu ja dit lijkt toch niet op thermoplast maar wel op gewone markeringsverf... De thermoplast met bolletjes plast hebben ze ook helemaal toegepast op de nieuwe N19g tussen Geel & Kasterlee. Spijtig dat het hier (nog?) niet gebeurd is...
****

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » za 01 mar 2014, 0:33

De rotonde zelf is nu bijna een maand geheel open voor verkeer. De afrit nog niet en er zijn nog werken bezig even na de rotonde. Toch kan al een kleine evaluatie gemaakt worden. Je ziet aan alles dat dit een oplossing is die in de jaren '90 bedacht is, het toppunt van de rotondemania. Het is een tweestrooksrotonde, het type waarvan de Administratie Wegen en Verkeer onlangs gezegd heeft dat het eigenlijk moet en zal verdwijnen. Ook deze rotonde is gevoelig aan de typische problematiek van tweestrooksrotondes: verkeer durft de binnenstrook vaak niet te gebruiken. Er rijdt ook erg veel vrachtverkeer dat een grotere draaicirkel heeft en dat probleem dus nog erger maakt. In de spits is er nu al standaard wat oponthoud om de rotonde op te rijden (en de afrit is nog niet eens geopend).

Kortom: ik denk niet dat hier nu de definitieve oplossing ligt. Ik vermoed sterk dat over een jaar of 10 (als de omvormingswerken van de R4-oost voltooid zijn) hier toch nog iets ongelijkvloers zal komen. Uiteraard zal men eerst de rest van de R4 zoals gepland afwerken alvorens hier budget voor te reserveren.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie25 » za 01 mar 2014, 17:09

Een beetje jammer inderdaad, er zijn heelder regio's waar rotondes vervangen worden door conflictvrije kruispunten, tunnels of viaducten. Zowiezo mogen we toch nog positief afsluiten, elk nieuw wegenproject blijft uiteraard welkom.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » vr 25 apr 2014, 9:19

De borden voor de werken aan het tweede deel van Schansakker staan ook klaar. De aankondigingsborden, en de borden met "Grotere hinder van 5 mei tot april 2015".

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 08 mei 2014, 9:52

Ondertussen zijn de werken voor het tweede deel van de aansluiting Schansakker gestart. Hierbij wordt het verkeer richting Destelbergen op twee versmalde rijstroken gebracht.

Momenteel zijn er al een hoop graafwerken te zien vlak naast de weg.

Meer info op: http://www.wegenenverkeer.be/schansakker

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Km357 » do 08 mei 2014, 13:29

Ik vind het best grappig dat men nu beslist om de werken aan Schansakker door te voeren wanneer men verleden jaar zo lang gewerkt heeft aan het kruispunt bij die silo's...had toch gecombineerd kunnen worden...het zou de overlast toch wel beperkt hebben tot een kortere tijd dan nu het geval is.

Vind het ook ergens jammer dat die kleine afrit naar de groenstraat verdwijnt, de volgende afrit nr3 is immers eigenlijk enkel nuttig om rechtsaf te slaan want daar linksaf slaan kan je een grote wachttijd opleveren, waardoor dat de meeste bestuurders er bij de Groenstraat afreden en dan aan de lichten gewoon rechtdoor gingen. Dat zal dus binnenkort niet meer lukken.

Al bij al zou dit de problemen door de Volvogarage wel wat draaglijker moeten maken.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 08 mei 2014, 13:41

Met de herinrichting van de op- en afritten op de N70 is ook een grot verkeersstroom vergeten: Gent-Zeehaven richting Gent. Deze zouden volgens het gewenste plan, de volledige botonde moeten passeren (Gent-Zeehaven is bovenaan de kaart).
Waar cijfer 3 staat op het plan, zou ook een rechtstreekse afrit mogen komen naar het rondpunt.


Afbeelding

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Tommy » do 08 mei 2014, 13:58

Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » do 08 mei 2014, 14:00

^^Die afrit zal verdwijnen.

Maar wat betreft het verkeer richting centrum: misschien rekent men erop dat dit verkeer via de N424 (verlengde Kennedylaan) rijdt?

Jump schreef: Waar cijfer 3 staat op het plan, zou ook een rechtstreekse afrit mogen komen naar het rondpunt.
Al vereist dat zo te zien nogal wat onteigeningen.

Eigenlijk is het een rare gang van zaken. De afrit in de Groenstraat verdwijnt met als argument dat al dat zwaar verkeer niet thuishoort in een woonstraat als de Groenstraat. Daar valt opzich iets voor te zeggen. Maar vervolgens sluiten ze gewoon de afrit af waardoor al het verkeer afrit 3 moet nemen en langs de Orchideestraat moet komen wat eveneens een woonstraat is (en waar zelfs meer mensen wonen).
Laatst gewijzigd door Alfa op do 08 mei 2014, 14:12, 4 keer totaal gewijzigd.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Tommy » do 08 mei 2014, 14:02

^^
Dan hebben ze inderdaad een belangrijke arm vergeten!
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 08 mei 2014, 14:21

Alfa schreef:^^Die afrit zal verdwijnen.

Maar wat betreft het verkeer richting centrum: misschien rekent men erop dat dit verkeer via de N424 (verlengde Kennedylaan) rijdt?

Jump schreef: Waar cijfer 3 staat op het plan, zou ook een rechtstreekse afrit mogen komen naar het rondpunt.
Al vereist dat zo te zien nogal wat onteigeningen.

Eigenlijk is het een rare gang van zaken. De afrit in de Groenstraat verdwijnt met als argument dat al dat zwaar verkeer niet thuishoort in een woonstraat als de Groenstraat. Daar valt opzich iets voor te zeggen. Maar vervolgens sluiten ze gewoon de afrit af waardoor al het verkeer afrit 3 moet nemen en langs de Orchideestraat moet komen wat eveneens een woonstraat is (en waar zelfs meer mensen wonen).
Ik dacht dat deze woningen sowieso onteigend zouden worden voor dat project? Zodoende kan de Groenstraat haaks op de rotonde aansluiten ipv relatief schuin nu. Iedereen die nu in de Groenstraat of een zijstraat ervan woont neemt nu die afrit 2 die afgesloten gaat worden, dit kan nog een drukte worden op de botonde.

Nu ze trouwens toch gaan afstappen van rondpunten met twee of meer rijstroken, zou de botonde ook maar 1 rijstrook krijgen?

Meer benieuwd ben ik naar de startdatum.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » vr 22 aug 2014, 11:23

Luchtfoto van kruispunt Cosmos:
Afbeelding
'www.Willemen.be

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » vr 07 nov 2014, 18:32

Het is inmiddels al een tijdje open. Maar er was hier nog geen foto verschenen, hier een mooie foto van afrit Zelzate-Oost:
Afbeelding

Vroeger zag die er zo uit:
Afbeelding


Het is duidelijk smaller geworden en het voelt meer benepen aan. Vroeger was het aan 70 berijdbaar, nu maar aan 50. En dat voor een toch vrij belangrijke afrit (zeker als de Traktaatweg in de toekomst opengaat). Dat komt door die betonnen barrière die ze geplaatst hebben. Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van dat soort hindernissen op de weg. Ik heb altijd het idee dat ze het gevaarlijker maken dan veiliger (want risico om er tegen te zitten en dan heb je veel schade) .

Merk trouwens ook op dat thermoplast gebruikt is, in tegenstelling tot de rest van de nieuwe rotonde.

Jan Leirs
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 2:33
Locatie: Antwerpen (Merksem)
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jan Leirs » za 08 nov 2014, 2:47

Alfa schreef:Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van dat soort hindernissen op de weg. Ik heb altijd het idee dat ze het gevaarlijker maken dan veiliger (want risico om er tegen te zitten en dan heb je veel schade) .
De weg is breed genoeg voor een vrachtwagen, dus zo snel zul je met de auto wel niet tegen zo'n Jersey aanrijden. Als je echt van de baan dreigt gaan tik je beter een Jersey aan dan dat je tegen een verlichtingspaal of een boom naast de weg terecht komt, de ernst van het eventuele letsel zal met wat geluk heel wat minder zijn.
Posts op dit forum bevatten uitsluitend persoonlijke meningen.

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Tokke1976 » za 08 nov 2014, 10:22

Alfa schreef:Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van dat soort hindernissen op de weg. Ik heb altijd het idee dat ze het gevaarlijker maken dan veiliger (want risico om er tegen te zitten en dan heb je veel schade) .
Volgens mij is een dergelijke oplossing volledig te verantwoorden om frontale aanrijdingen, waar het risico gigantisch groot is, te vermijden.
En is de weg smaller? Neen, hij lijkt smaller, maar is het zeker niet.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » za 08 nov 2014, 14:57

^^De weg is wel smaller gemaakt hoor. Het profiel is hetzelfde gebleven, maar ze hebben in de middenberm wel veel ruimte verloren laten gaan om de jersey te plaatsen. Vandaar dat het dus toch smaller geworden is. Dat is ook te merken aan de snelheid.
Tokke1976 schreef:
Alfa schreef:Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van dat soort hindernissen op de weg. Ik heb altijd het idee dat ze het gevaarlijker maken dan veiliger (want risico om er tegen te zitten en dan heb je veel schade) .
Volgens mij is een dergelijke oplossing volledig te verantwoorden om frontale aanrijdingen, waar het risico gigantisch groot is, te vermijden.
Het risico op frontale aanrijdingen is niet groter dan op een standaard gewestweg. De Vmax is zelfs maar 50 per uur.
Jan Leirs schreef:Als je echt van de baan dreigt gaan tik je beter een Jersey aan dan dat je tegen een verlichtingspaal of een boom naast de weg terecht komt, de ernst van het eventuele letsel zal met wat geluk heel wat minder zijn.
Dat snap ik, maar een beetje meer marge tussen de rijbaan en die betonnen barrières is gewoon aangewezen. Soms staan ze vlak naast de weg.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » di 09 dec 2014, 11:22

In maart 2015 starten de werken aan het kruispunt van de R4 met de Langerbruggestraat in Oostakker. Het kruispunt wordt vervangen door een ongelijkvloers knooppunt. Meer informatie: http://www.wegenenverkeer.be/wegenwerke ... ory_id=243

Simulatie van de toekomstige situatie:
http://www.wegenenverkeer.be/images/AWV ... oto_v1.jpg

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » di 09 dec 2014, 11:58

Nu ziet het er nog zo uit: http://goo.gl/maps/YlREW. Ik vind het maar een vreemd ontwerp met die twee rotondes. Om vanuit Oostakker richting Gent te gaan moet je wel erg ver omrijden. Hoe doet mij wat dat betreft een beetje denken aan afrit Moerbeke op de E34. Sommige delen van het ontwerp vind ik echter ook erg slim gevonden, zoals de lus onder de brug door waardoor een soort miniklaverblad ontstaat en de rotonde wat ontlast wordt voor verkeer dat van Zelzate naar de Volvofabriek moet.

Oorspronkelijk was er iets heel anders gepland: http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/publ ... art_29.pdf.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Boerenkool » wo 10 dec 2014, 10:29

Alfa schreef: Dat snap ik, maar een beetje meer marge tussen de rijbaan en die betonnen barrières is gewoon aangewezen. Soms staan ze vlak naast de weg.
Mee eens, is daar eigenlijk geen norm voor redresseerstroken? je ziet veel vaker in Vlaanderen dat barriers er dicht bij de linkerstreep liggen.
In NL zijn daar normen voor en worden bij renovaties die breedtes ook vergroot, nu zelfs zo groot dat een gecrashte auto er half op staat en je er met rustige snelheden nog ook op d elinkerbaan langs kan.

Nou zijn in NL de rijstroken wel weer veel smaller, 3,5m is de max voor snelwegen, die zijn vaak al smaller en andere wegen zeker.

Op de N49 hebben ze ook op plekken barriers gezet toen er keer een voetballer door de middenberm was gegaan. Maar nu kun je je geen foutje meer permitteren, terwijl je vroeger even met een wiel de berm kon meepakken. Niet dat dat wenselijk is, maar gebeuren kan het niet.

In Nederland zetten ze barriers of vangrails alleen op de wegverharding als die voor de tegenbaan doorloopt. Anders een stuk de berm in.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Lambo19 » wo 10 dec 2014, 14:58

Goed nieuws dat men begin volgend jaar start met de aanleg van een knooppunt. Nu stel ik mezelf al een hele tijd de vraag of er plannen zijn voor het ongelijkvloers maken van het kruispunt Dwight Eiserhowerlaan en de R4-Oost. Een tijd geleden vond ik een plan waarop de R4 snelweg op de R4-oost aangesloten zou worden in combinatie met de geplande sifferverbidning. Weet er iemand daar iets meer over ?
http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/publ ... art_30.pdf
Laatst gewijzigd door Lambo19 op wo 10 dec 2014, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Mark » wo 10 dec 2014, 15:05

Vynkce heeft hier enige tijd geleden geschreven dat de plannen voor de Sifferverbinding vermoedelijk diep in de ijskast staan.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door captain007 » wo 10 dec 2014, 15:13

Wat men ook zou kunnen doen is een tussenoplossing waarbij men ruimtereservering toepast voor de Sifferverbinding, maar wel de R4 ongelijkvloers maakt op dat punt waar je nu een T-splitsing hebt liggen.

Plaats reactie