[FOTO] Een dag in het Ruhrgebiet / Sauerland

Moderator: Moderatoren

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Bericht door marcel » zo 29 jan 2006, 18:44

IQ[] schreef:*ontzettende speculatie-modus aan*
Misschien wel Venlo, omdat daar vroeger de A2 naar toe liep. ;)
*ontzettende speculatie-modus uit*
Dat dacht ik ook, maar er stond Essen (ik heb het opgezocht, 27 km).
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat je niet via de A43 en de A42 naar Essen kon.

Marcel

ABRob
stadsweg
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 18:45
Locatie: D - Bad Oeynhausen
Contacteer:

Bericht door ABRob » zo 29 jan 2006, 20:37

Frits schreef:De parkeerplaatsen met een tankstation zijn wel goed verlicht. De kleine parkeerplaatsen daartussen meestal niet.
Das sind auch meine Erfahrungen. Die bewirtschafteten Nebenbetriebe (Tankstellen/Raststätten) haben oft eine Beleuchtung. Schließlich sind sie auch nachts geöffnet. Und die LKW-Fahrer, die dort übernachten, möchte auch Licht haben, wenn sie zur Toilette gehen.

ABRob

ABRob
stadsweg
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 18:45
Locatie: D - Bad Oeynhausen
Contacteer:

Bericht door ABRob » zo 29 jan 2006, 20:38

marcel schreef:
IQ[] schreef:*ontzettende speculatie-modus aan*
Misschien wel Venlo, omdat daar vroeger de A2 naar toe liep. ;)
*ontzettende speculatie-modus uit*
Dat dacht ik ook, maar er stond Essen (ik heb het opgezocht, 27 km).
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat je niet via de A43 en de A42 naar Essen kon.

Marcel
Vieleicht hat man damals auch gedacht, dass die A52 nach Essen schnell fertig wird.

ABRob

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » ma 30 jan 2006, 0:20

IQ[] schreef: Bijzonder die parkeerplaats. Wordt die definitief afgebroken?
Jammer, heb er ene paar jaar geleden nog goed gegeten! :D

Santaarnpaal
verkeersader
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:51
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Santaarnpaal » ma 30 jan 2006, 18:39

jeroent schreef:Jeetje, zie ik daar daadwerkelijk verlichting op een Autobahn-parkeerplaats? Dat we dat stukje vooruitgang nog mogen meemaken in Duitsland.
Maar ff serieus: kan iemand (ABRob?) mij uitleggen waarom driekwart van de parkeerplaatsen langs de Autobahn onverlicht is?!
Het valt me sowieso op het bijna ontbreken van (snelweg)verlichting op de Duitse Autobahnen. Een weg dwars door een stad (Essen) en dan geen snelwegverlichting. Ik zou daar in het donker niet graag willen rijden.
Wat de Belgen (en misschien ook wel de Nederlanders) te veel doen, doen in mijn oogpunt de Duitsers het te weinig, het verlichten van snelwegen. Ook een reden dat ik Autobahnen vaak erg saai vind.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 30 jan 2006, 20:23

de meeste wegen zijn vrij saai ´s nachts. Je ziet weinig van het verkeer en de omgeving. Daarom ga ik ook liever overdag naar mn vakantiebestemming. Dan maar 2 dagen rijden. :)

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » ma 30 jan 2006, 20:34

Erg mooie foto's. Ga zo door en hopelijk zien we nog meer series die mooi zijn. ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Santaarnpaal
verkeersader
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:51
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Santaarnpaal » ma 30 jan 2006, 20:55

Chrizz schreef:de meeste wegen zijn vrij saai ´s nachts. Je ziet weinig van het verkeer en de omgeving. Daarom ga ik ook liever overdag naar mn vakantiebestemming. Dan maar 2 dagen rijden. :)
Dat saaie sloeg vooral op het uiterlijk wanneer het dag is. Snelwegen vind ik leuk maar straatverlichting is mijn grootste passie en dat valt er op de Duitse Autobahnen weinig eer te behalen. Fransen verlichten hun wegen ook minder dan de B en NL-ers dat doen maar bij steden staat er tenmiste verlichting. Ik ben altijd benieuwd wat voor modellen er staan.
Het enige leuke was dat er ergens in Duitsland een stuk lijnverlichting is met TL-armaturen, dat is wel weer apart.
Ik weet nog toen ik als 16 jarig jochie met mijn ouwe lui naar de Pfalz gingen vlak bij de Franse grens voor vakantie. Omdat we altijd naar Frankrijk gingen op vakantie was Duitsland een terra incognito voor mij. Ik was dan ook reuze benieuwd met welke type armaturen ze de Duitse snelwegen verlichten. Ik kwan niks tegen. De eerste lichtmast die ik tegen kwam was nadat we de Autobahn hadden verlaten. Wat een teleurstelling was dat toen. :lol:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 30 jan 2006, 21:49

Het betaalsysteem bij de toiletten is bij bovengenoemd tankstation ook opmerkelijk. Je betaalt 50 cent in de automaat, dan kun je de WC's betreden, maar je krijgt ook een kaartje dat je kunt gebruiken om 50 cent korting te krijgen in de tank-shop... :o
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » ma 30 jan 2006, 22:50

@Vinny: Dat statiegeldsysteem met die 50 cent schijnt vrij algemeen in Duitsland te worden. Ik heb er hier ook nog een bonnetje van liggen. Geldigheidsduur is maar een jaar, dus ik weet niet of dat ik op tijd daar weer terugkeer ;) Een aparte manier van klantenbinding zullen we maar zeggen.

Tims
woonerf
Berichten: 75
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 15:17
Locatie: Waalwijk

Bericht door Tims » ma 30 jan 2006, 22:56

In frankrijk heb je ook vaak armaturen in allerlei kleuren. Vind ik wel mooi, mag in Nederland ook wel ingevoerd worden.

Wat ik me van de toiletten nog kan herinneren in Duitsland (op de kleine parkeerplaatsen), is dat ze automatisch doorspoelen als je de deur op slot doet. Verder was zo'n beetje alles van roestvrijstaal.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Bericht door jeroent » di 31 jan 2006, 0:18

waldo79 schreef:@Vinny: Dat statiegeldsysteem met die 50 cent schijnt vrij algemeen in Duitsland te worden. Ik heb er hier ook nog een bonnetje van liggen. Geldigheidsduur is maar een jaar, dus ik weet niet of dat ik op tijd daar weer terugkeer ;) Een aparte manier van klantenbinding zullen we maar zeggen.
Het zogenaamde Sanifair systeem: http://www.sanifair-online.de
De "Tankstellenbetreiber" hadden het probleem dat veel mensen niks kopen maar alleen stoppen om even af te wateren. Die mensen moeten nu 50 cent voor hun toiletbezoek betalen, wat ik redelijk vind (moet schoongehouden worden enzo).
Koop je wat (benzine of andere dingen), dan wordt je 50 cent verrekend met je aankoop d.m.v. de bon die je bij het toilet hebt gekregen. De Sanifair toiletten werken met een automaat die 50 cent accepteert en een bonnetje uitspuugt, waarna het molentje open gaat.
Er zijn er ondertussen 60 van in Duitsland en ze zijn steeds meer aan het uitbreiden. Wat mij betreft wordt het overal in Europa ingevoerd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 31 jan 2006, 9:20

Santaarnpaal schreef:Omdat we altijd naar Frankrijk gingen op vakantie was Duitsland een terra incognito voor mij. Ik was dan ook reuze benieuwd met welke type armaturen ze de Duitse snelwegen verlichten. Ik kwan niks tegen. De eerste lichtmast die ik tegen kwam was nadat we de Autobahn hadden verlaten. Wat een teleurstelling was dat toen. :lol:
Dan ken je vast wel de opvallende lichtmasten op de Rocade bij Bordeaux. ;)

Santaarnpaal
verkeersader
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:51
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Santaarnpaal » di 31 jan 2006, 12:51

ViaHaaren schreef:
Dan ken je vast wel de opvallende lichtmasten op de Rocade bij Bordeaux. ;)
Yep, ik moet nog ergens een blad hebben met een artikel daarover toen het net geïnstalleerd was.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » di 31 jan 2006, 20:05

Ik ben wel bereid om die € 0,50 te betalen voor schone wc's langs de Autobahn. Het komt alleen een beetje vreemd over om door een beveiligde draaideur naar een wc te gaan.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 31 jan 2006, 20:11

jeroent schreef:
waldo79 schreef:@Vinny: Dat statiegeldsysteem met die 50 cent schijnt vrij algemeen in Duitsland te worden. Ik heb er hier ook nog een bonnetje van liggen. Geldigheidsduur is maar een jaar, dus ik weet niet of dat ik op tijd daar weer terugkeer ;) Een aparte manier van klantenbinding zullen we maar zeggen.
Het zogenaamde Sanifair systeem: http://www.sanifair-online.de
De "Tankstellenbetreiber" hadden het probleem dat veel mensen niks kopen maar alleen stoppen om even af te wateren. Die mensen moeten nu 50 cent voor hun toiletbezoek betalen, wat ik redelijk vind (moet schoongehouden worden enzo).
Koop je wat (benzine of andere dingen), dan wordt je 50 cent verrekend met je aankoop d.m.v. de bon die je bij het toilet hebt gekregen. De Sanifair toiletten werken met een automaat die 50 cent accepteert en een bonnetje uitspuugt, waarna het molentje open gaat.
Er zijn er ondertussen 60 van in Duitsland en ze zijn steeds meer aan het uitbreiden. Wat mij betreft wordt het overal in Europa ingevoerd.
Dit heb je ook (zover ik weet) bij de Goudrinet restaurants langs de A15.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 31 jan 2006, 23:09

Ik ben wel bereid om die € 0,50 te betalen voor schone wc's langs de Autobahn.
Ik op zich ook wel, maar als ik korting kan krijgen laat ik dat als échte Nederlander natuurlijk niet liggen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » wo 01 feb 2006, 9:36

Vinny schreef:
Ik ben wel bereid om die € 0,50 te betalen voor schone wc's langs de Autobahn.
Ik op zich ook wel, maar als ik korting kan krijgen laat ik dat als échte Nederlander natuurlijk niet liggen...
Weest niet bang. De Rastplätze hebben nog genoeg gratis WC's. Maar of je daar nu zo graag wilt stoppen :dontknow:

Stefanuzz
verkeersader
Berichten: 505
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Stefanuzz » do 02 feb 2006, 11:55

Aangezien 100% duits spreken voor een 15-jarige nog lastig is, snap ik dus niet wat dit inhoudt:
Afbeelding
Soort van karretjes onder een rails hangend? (Zoiets als een MonoRail ofzo?)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 02 feb 2006, 12:03

Dat is de Wuppertaler Schwebebahn. 'Hangend' OV. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » do 02 feb 2006, 12:19

Inderdaad een hangende monorail.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » do 02 feb 2006, 21:11

En niemand hoeft 100% Duits te spreken; ik haper ook nog met circa 10 jaar Duits achter de kiezen :schijnheilig:

Plaats reactie