Centrum Londen (The Mall) -> M20

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 10:29

Maandag 7 juli ben ik bij de etappe van de Tour de France die finisht in Londen. Wat zou op die dag rond 17:00 uur de snelste route zijn om vanaf The Mall op de M20 richting Folkestone te komen? Kan ik vertrouwen op de navigatie of Google Maps, of is er duidelijk een goede route om zo snel mogelijk op de M20 te komen? Bijvoorbeeld door de stad heen richting de A2, A20 of A102, of is het vanaf die kan (westzijde van het centrum) misschien sneller om richting een snelweg als de M4 of A40 te rijden en vanaf daar over de M25 naar de M26/M20? Met hoeveel reistijd moet ik rekening houden?

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door JB81 » wo 07 mei 2014, 10:36

Mijn ervaringen met autorijden in Londen zijn niet heel best. De route vanaf de M20/M25 via de A20 en A2 naar het centrum kostte mij meer tijd dan het rijden vanaf de Kanaaltunnel tot aan de M25. Een eindeloze aaneenschakeling van verkeerslichten, rotondes en stoppende bussen. En dat was op een "gewone" zaterdag. Ik gok dat er rondom zo'n touretappe nog wat meer verkeershinder is.
Achteraf was omrijden via de M25/M4/A4 denk ik sneller geweest. Dat betekent overigens wel een omweg van enkele tientallen kilometers. Maar buiten de stad ergens bij een stationnetje parkeren en verder de trein/metro pakken zou nog wel eens beter kunnen werken.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » wo 07 mei 2014, 10:48

Je moet wel heel dicht bij de M4 staan geparkeerd om die route buitenom interessant te maken. Op The Mall heb je toch nog een behoorlijk stuk binnenstedelijke route te gaan voordat de A4/M4 een lekker doorgaande weg begint te worden. En lekker doorrijden op de M4 stad-uit en de M25 zal er ook niet bij zijn; de enorme omweg komt daar nog eens bij. Nee, dan kun je toch beter de frustrerende kruiproute rechtstreeks naar het zuidoosten pakken.

Waar verwacht je te parkeren? En heb je er enig zicht op hoe de aankomst verloopt c.q. waar de wegafsluitingen te verwachten zijn?

Zonder afsluitingen lijkt de meest directe route vanaf The Mall me inderdaad de route die Google Maps suggereert, dus via Westminster Bridge en Elephant & Castle. Sta je verder oostelijk, dan zou ik eerder Embankment volgen tot aan Tower Bridge en dan via A100, A2 en A20 de stad uit. Je zult dan ook al vrij snel borden Channel Tunnel tegenkomen. Sta je verder westelijk, dan komt vermoedelijk Vauxhall Bridge in beeld en rijd je de stad uit via de A202, die je ook weer naar de A20 brengt. Ik zou een vijf kwartier rekenen voordat je op de M20 zit. Op dit moment (09.40 uur London time) heb je er volgens Google Maps al 56 minuten voor nodig. En inderdaad kost dat meer tijd dan de route tussen de M25 en Folkestone.

Qua OV-opties: je zit op The Mall dichtbij het treinstation Charing Cross, vanwaar treinen naar het zuidoosten vertrekken. Met een drie kwartier zit je dan met de trein in Dartford of Sevenoaks. Onder de streep misschien nog niet eens heel veel sneller, maar vermoedelijk wat meer ontspanning en geen parkeerprobleem.
Laatst gewijzigd door Pino op wo 07 mei 2014, 11:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Chris » wo 07 mei 2014, 10:49

Als je nu die route plot in Google Maps dan zie je dat het bijna 1 uur kost om vanaf The Mall op de M20 te komen. En dat is nog wel na de ochtendspits en bovendien ook nog tegenspits.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 12:07

Nog geen idee waar ik ga parkeren, de route van het peloton door Londen: http://letour.yorkshire.com/stage-3

Maar ik verwacht dat de wegen daarna weer z.s.m. geopend zullen worden.

7 juli is natuurlijk wel de zomervakantie. Maakt dat in Londen nog veel uit?

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Sophie » wo 07 mei 2014, 13:00

Scholen mogen de vakanties zelf bepalen, maar de standaardatum voor schoolvakantibegin schijnt ergens rond 23 juli te liggen...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Mandelsoft » wo 07 mei 2014, 13:08

Ik zou met het OV gaan als ik jou was. Toen ik laatst naar Londen ging waren we in Marden. De auto daar geparkeerd en met een uurtje zaten we in hartje Londen (station Londen Bridge). Als het qua reistijd niet veel uitmaakt, zou ik toch gaan voor het OV, da in het algemeen minder stressvol is.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 13:35

OV is geen optie. We komen vanaf Cambridge, waar de etappe start, en veel tijd hebben we verder niet. Ik verkies derhalve de auto boven het OV en ben dus echt op zoek naar de beste route met de auto, hoe goed de OV-adviezen ook bedoeld zijn. ;)

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Matthijs » wo 07 mei 2014, 13:48

Zoals men al schrijft is London inrijden per auto sowieso niet erg snel.
Om dat dan ook nog eens te doen op de dag van een touretappe is al vragen om problemen, en om dan ook nog een snelle route te verwachten klinkt als een nogal absurde verwachting.

Is OV op zo'n dag niet juist sneller en betrouwbaarder, en dus juist te prefereren als je weinig tijd hebt?

Ik ken de regio ook weer niet heel goed, maar kun je niet bijvoorbeeld parkeren bij Dartford langs de M25 (mooi halverwege Cambridge en Kanaaltunnel), en een rechtstreekse trein naar Charing Cross nemen (vlakbij The Mall)?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 13:58

Matthijs schreef:Zoals men al schrijft is London inrijden per auto sowieso niet erg snel.
Om dat dan ook nog eens te doen op de dag van een touretappe is al vragen om problemen, en om dan ook nog een snelle route te verwachten klinkt als een nogal absurde verwachting.
Ik verwacht uiteraard geen snelle route, de meeste routes zullen erg langzaam zijn, maar van al die langzame opties wil ik wel de snelste route nemen. Dat is iets anders dan een snelle route verwachten. ;)
Ik ken de regio ook weer niet heel goed, maar kun je niet bijvoorbeeld parkeren bij Dartford langs de M25 (mooi halverwege Cambridge en Kanaaltunnel), en een rechtstreekse trein naar Charing Cross nemen (vlakbij The Mall)?
Misschien, ik zal het eens verder bekijken en in overweging nemen. De auto heeft echter mijn voorkeur als het qua tijd weinig uitmaakt, vandaar dat ik dus ook specifiek om de snelste route met de auto heb gevraagd.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door sirdanilot » wo 07 mei 2014, 13:59

Rijden door london moet je niet doen. Reken maar niet op een gemiddelde snelheid hoger dan 20 km/u...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 14:16

^^ Als het zoals Pino aangeeft zo'n 1 uur en 15 minuten zal duren alvorens ik op de M20 zit is dat goed genoeg. Als het dan nog iets langzamer is, ook best. Ik wil weliswaar de snelste route hebben, maar het is niet zo dat ik me dan moet haasten om bij de Kanaaltunnel te komen.

De etappefinish in Londen is rond 15:45-16:00 uur, ik verwacht dan eigenlijk ergens tussen 16:30 en 17:00 uur te vertrekken.
Pino schreef:Zonder afsluitingen lijkt de meest directe route vanaf The Mall me inderdaad de route die Google Maps suggereert, dus via Westminster Bridge en Elephant & Castle. Sta je verder oostelijk, dan zou ik eerder Embankment volgen tot aan Tower Bridge en dan via A100, A2 en A20 de stad uit. Je zult dan ook al vrij snel borden Channel Tunnel tegenkomen. Sta je verder westelijk, dan komt vermoedelijk Vauxhall Bridge in beeld en rijd je de stad uit via de A202, die je ook weer naar de A20 brengt. Ik zou een vijf kwartier rekenen voordat je op de M20 zit. Op dit moment (09.40 uur London time) heb je er volgens Google Maps al 56 minuten voor nodig. En inderdaad kost dat meer tijd dan de route tussen de M25 en Folkestone.
De route via Embankment en bv. de Tower Bridge is vanwege afsluitingen trouwens uitgesloten, de Rotherite Tunnel en Blackwall Tunnel zijn overigens wel geopend.

Van TfL:

Most streets on and near the race route in London will be open in the morning of Monday 7 July until 10:00, when they will be closed. All roads will be opened as quickly as possible after the events have finished from around 18:00. Parking restrictions will also be in place.

Vehicles will not be able to cross the route while the road closures are in place, though local access will be maintained for as long as possible. Access for emergency vehicles will be maintained at all times and pedestrian access to properties will not be affected.


Daar staat ook:

Tube and rail will be the best way to get around the affected areas of London on the day, although stations nearest the finish at the Mall will be extremely busy.

Het is dus een beetje kiezen tussen twee kwaden. :)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » wo 07 mei 2014, 15:12

De route naar Westminster Bridge zal ook afgesloten zijn voor de etappe. Omdat je daar vlakbij de finish zit, zal het misschien nog wat langer duren voordat die kruising weer vrij is. Maar jij hebt vermoedelijk meer ervaring met de ontruimingstijden na wielerkoersen. Als ik je verhaal zo lees, snap ik wel dat je met de auto de binnenstad in wilt. Desalniettemin zou het zin kunnen hebben om een paar metrohaltes naar het westen te parkeren, zodat je na de finish kunt wegrijden over Vauxhall Bridge. Misschien ook niet onaardig om in de buurt van Earls Court te parkeren. Met de Piccadilly Line zit je snel op The Mall, en met de auto kun je via Battersea Bridge en de South Circular Road wegrijden. Je vermijdt op die manier wellicht de ergste drukte.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Matthijs » wo 07 mei 2014, 15:34

Er wegrijden is één ding, maar zou het ook niet nagenoeg onmogelijk zijn te parkeren op die dag?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 15:51

^^ Ik moet nog uitzoeken of er een parkeergarage zit, maar de ervaring met de finish van de Tour de France in Parijs leerde me dat het op zo'n dag ook prima mogelijk is (en daar komt nog heel wat meer volk op af dan op een werkdag in Londen).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » wo 07 mei 2014, 15:55

^^ Maar dat is wel op een zondag eind juli; hier zit je nog wat eerder in de maand en op een maandag. Dus veel regulier werk- en winkelverkeer. Anyway, het parkeerprobleem is waarom ik aan Earls Court dacht. Groot RAI-achtig complex, met waarschijnlijk wel wat parkeerruimte (als er geen enorm event is).
Laatst gewijzigd door Pino op wo 07 mei 2014, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 16:39

^^ Gezien de wegafsluitingen zal ik sowieso waarschijnlijk wat westelijker zitten, dus bedankt voor de tip! Ik zal het in overweging nemen. :)

In ieder geval heb ik naar aanleiding van de adviezen veiligheidshalve de boeking van de Kanaaltunnel aangepast naar een later vertrek (dat kon zonder extra kosten), zodat we anderhalf uur extra speling hebben. Dan kunnen we in ieder geval de nodige tegenslag hebben zonder dat we in de problemen komen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » wo 07 mei 2014, 18:36

Het is nu kort na half zes in London. Geschatte huidige reistijd volgens Google vanaf Buckingham Palace naar de M20 is 70 minuten. De South Circular Road staat behoorlijk vol, dus wegrijden over Battersea Bridge naar het zuiden levert geen tijdwinst op.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 mei 2014, 21:32

Ik had het vandaag tussen 17:00 en 18:00 uur Nederlandse tijd al in de gaten gehouden. Inderdaad een dikke 70 minuten voor je op de A20 bij de kruising met de South Circular Road A205 zit (ongeveer 10 mijl), vanaf daar reed het dan wel goed door.

Goed, ik heb er nu wel wat meer vertrouwen in en zeker met Pino's routeadvies kan ik wel wat!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » do 08 mei 2014, 12:40

Voor het parkeren heb ik na een beetje uitzoekwerk mijn oog laten vallen op The Mayfair Car Park, waar iets meer dan 300 plekken zijn. Hopelijk kan ik daar een vrij plekje vinden, ik hoef er toch maar een paar uur te staan.

Of zijn er nog andere grote parkeergarages in de nabijheid van The Mall?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » di 08 jul 2014, 9:47

@Coen Tunnel:
Nog een beetje aan- en weg kunnen komen gisteren?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 jul 2014, 12:06

^^ Ik wilde sowieso nog wel terugkoppeling geven! :) Ja, alles is prima gegaan. Heen vanaf Cambridge over de M11, A406 (North Circular) en A41, en via Regent Street en Piccadilly Circus uiteindelijk bij de Q-Park Chinatown uitgekomen, slechts een minuut of tien lopen vanaf The Mall. Vanaf Cambridge tot daar duurde een kleine twee uur, pas bij Regent Street begon het vast te lopen omdat er vanaf Piccadilly Circus een aantal wegen waren afgesloten. En we wilden eerst bij de parkeergarage Leicester Square parkeren, maar die was onbereikbaar, dus na een kort extra rondje besloten we maar bij Q-Park Chinatown te parkeren. Terug zijn we via de Waterloo Bridge richting Elephant & Castle gegaan en vanaf daar over de door jouw beschreven route (A2/A20). Van Q-Park Chinatown tot aan het knooppunt A20/M20/M25 duurde ongeveer 1 uur en 15 minuten, viel me eigenlijk mee. Ik had erger verwacht. Ontzettend bedankt voor je advies, het is heel nuttig geweest! :top:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door waldo79 » wo 09 jul 2014, 14:40

Ga je nog meer etappes bezoeken dit jaar of blijft het hierbij?

N.B. Jammer dat de jongste Schleck is uitgevallen :o

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 jul 2014, 14:57

waldo79 schreef:Ga je nog meer etappes bezoeken dit jaar of blijft het hierbij?
Misschien komend weekend in Gérardmer en de laatste etappe naar Parijs.
N.B. Jammer dat de jongste Schleck is uitgevallen :o
Ja, heftige blessure. Hij is vandaag geopereerd, maar het lijkt er op dat het wielerseizoen voor hem is afgelopen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Coen Tunnel » do 10 jul 2014, 15:08

Nog een kaartje van hoe ik Londen ben binnengereden: https://maps.google.nl/maps?saddr=Graft ... 4&t=m&z=12

En Londen uit, met een kleine omweg op zoek naar een geschikte route: https://maps.google.nl/maps?saddr=Q-Par ... 3&t=m&z=13

Ongeveer 1:15 tot aan het knooppunt A20/M20/M25.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Centrum Londen (The Mall) -> M20

Bericht door Pino » do 10 jul 2014, 16:58

Coen Tunnel schreef:Van Q-Park Chinatown tot aan het knooppunt A20/M20/M25 duurde ongeveer 1 uur en 15 minuten, viel me eigenlijk mee. Ik had erger verwacht. Ontzettend bedankt voor je advies, het is heel nuttig geweest!
Niets te danken, en goed om te zien dat de 75 minuten die ik in gedachten had zich inderdaad hebben verwezenlijkt :woop:

Er zat een beetje natte-vingerwerk bij. Ik kom een paar keer per jaar in London en heb daardoor een aardig idee opgebouwd van wat belangrijke wegen zijn en waar je in het verkeer zoal rekening mee moet houden. Maar ik heb nul ervaring met ritten naar de M20 of Dover, dus blij het het uitkwam!

Plaats reactie